huurtoeslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Re: huurtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:55

Bienotje schreef:
Zorgtoeslag heb je volgens mij echt ooit zelf aan moeten vragen. Het is geen geld wat je zomaar in je mik geschoven krijgt geloof ik. Waarom ze dat ook niet aan je inkomen van het jaar ervoor kunnen hangen weet ik ook niet eigenlijk..

Diamante, geef gewoon het juiste inkomen door Pling

Wij hebben geen vast inkomen, dus liever een beetje te hoog als te laag

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:55

sosha hier precies hetzelfde! echt belachelijk maar ik kwam er ook echt niet vanaf. ik moet een deel 2006. heel 2007 en een deel 2008 terug betalen!! en ja ook ik kreeg alle post op mn nieuwe adres... een koophuis

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:36

Wendy schreef:
_Tara_ schreef:
Ik wist niet eens dat dat kon, dat je dan die toeslag weer terug moest betalen... Wat belachelijk Nagelbijten / Gniffelen Zeker voor mensen zoals de moeder van Benangelique... Zou eigenlijk niet moeten kunnen

Tsja, het is een voorschot wat je krijgt. Ze kunnen het natuurlijk ook achteraf gaan betalen op het moment dat je inkomen definitief bekend is he?

Kunnen ze er niet gewoon voor zorgen dat vantevoren het inkomen bekend is?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:39

_Tara_ schreef:

Hoe wil je dat doen? Van te voren kun je het inschatten op basis van oude gegevens, precies zoals ze nu dus doen. Maar inkomen is ook iets wat nogal eens verandert Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:43

het is ook zo raar. je doet toch belastingaangifte in april? dan zijn al je gegevens toch up to date? daar kunnen zij toch op anticiperen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:28

De belastingaangifte doe je over het jaar ervoor...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:43

maar als de gegevens van 2007 niet blijken te kloppen qua salaris, kunnen ze toch op hun vingers natellen dat die van 2008 ook niet kloppen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:48

Tja.. belastingdienst heeft ook tijden in de kreukels gelegen... daar gingen heel veel dingen mis. Dat zijn ze nu allemaal aan het opruimen... en dus vandaar die laten naheffingen e.d.
Ik moet nog wel 29 euro betalen aan de belastingdienst, daar heb ik inmiddels wel 5 afzonderlijke brieven over gehad die allemaal zeggen dat binnenkort een acceptgiro komt om dat te betalen. Ben benieuwd wanneer die binnenkomt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:51

29 euro is wel te overzien, maar 4400...
ik betaal mijn moeder nu 100 euro per maand om die schuld in te kunnen lossen, maar dat is geen fijne situatie. voro haar niet, voor mij niet

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:22

Nee dat is ook belachelijk, benangelique, dat komt dus mede doordat de belasting dus ruim 3 jaar zijn zaakjes niet op orde had.. anders was hun al veel eerder bekend dat er iets niet klopte in haar situatie. En daar is zij nu de dupe van... dan kunnen ze wel wat schappelijker zijn.
Ik weet dat 29 euro te overzien is, (al hebben ze die door al die brieven ook al aan kosten aan mij gemaakt) Het is een vreselijke rompslomp, onoverzichtelijke papierchaos en dan kunnen we niet eens makkelijk de toeslagen opzeggen die we krijgen (en waarvan je weet dat je er niet of niet geheel recht op heb).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:53

Wendy schreef:
_Tara_ schreef:

Hoe wil je dat doen? Van te voren kun je het inschatten op basis van oude gegevens, precies zoals ze nu dus doen. Maar inkomen is ook iets wat nogal eens verandert Knipoog

Dat wist ik niet, dacht dat je inkomen altijd wel een jaar lang hetzelde bleef.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:30

Evelijn schreef:
Nee dat is ook belachelijk, benangelique, dat komt dus mede doordat de belasting dus ruim 3 jaar zijn zaakjes niet op orde had.. anders was hun al veel eerder bekend dat er iets niet klopte in haar situatie. En daar is zij nu de dupe van... dan kunnen ze wel wat schappelijker zijn.
Ik weet dat 29 euro te overzien is, (al hebben ze die door al die brieven ook al aan kosten aan mij gemaakt) Het is een vreselijke rompslomp, onoverzichtelijke papierchaos en dan kunnen we niet eens makkelijk de toeslagen opzeggen die we krijgen (en waarvan je weet dat je er niet of niet geheel recht op heb).

coulance kennen ze niet, betalen moet ze toch. ze kunnen alleen aanbieden in termijnen af te lossen, maar dat schiet niet op.