Vriend word boos omdat ik iemand help?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vriend word boos omdat ik iemand help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:12

ik denk dat je vrien bezorgd is Lachen en misschien een beetje jaloers.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:12

Ik kom net van het politiebureau vandaan,en heb een verklaring afgelegd,mijn vriend smste net dat hij geen ruzie met mij wou,en dat het hem speet van dat hij zo dom deed.
maar ik ben eigenlijk nog steeds een beetje boos over dat hij me zo uitgescholden heeft,dat was echt nergens voor nodig.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:46

Ik denk dat je vriend geschrokken is van je hele verhaal, dan reageert ie hoe hij er op dat moment over denkt .. Maar nu heeft ie er over na kunnen denken en bied hij gelukkig zijn excuus aan ..

Is niet helemaal goed te praten maar vind het ergens wel te begrijpen, uit schrik reactie, reageer je vaak anders dan je zou willen ..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:59

Ik ben heel wat jaren getrouwd en mijn man reageert net zo. Hij vindt mij impulsief. In een nieuwe situatie zal ik weer voor iemand opkomen, sommige dingen kan ik niet aanzien, maar inderdaad je loopt wel de kans om zelf "slachtoffer" te worden. Misschien wanneer dat eenmaal gebeurd is, dat ik dan mijn lesje geleerd heb Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:01

Uit bezorgdheid kan ik me dat nog voorstellen. Maar dit:

Myrkvi schreef:
Ja,ik heb het hem al tien keer uitgelegd,en hij zegt alleen maar op een banketstaaf manier; oo heb je ook je msn gegeven of je nummer?
en ga je nog op ziekenbezoek bij je beste vriend.
en wat dat soort dingen,hij reageert heel jaloers.

is IMO niets anders dan een teken van jaloezie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:04

Inderdaad, aan de hand van wat Karin hierboven quote dacht ik ook eigenlijk meer aan jaloezie dan pure bezorgdheid. Zulke opmerkingen komen echt niet voort uit bezorgdheid als je het mij vraagt..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:07

Jaloezie komt voort uit grote onzekerheid/heel weinig zelfvertrouwen. Heel rottige eigenschap, maar verdient wel aandacht. In een goede relatie heb je soms met elkaar een "goed" gesprek, dus ook wanneer er niets aan de hand is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:08

Dan is het wel prettig als het na zo'n goed gesprek de wereld uit is. Het zou IMO niet zo moeten zijn dat TS maar geen mensen in noodsituaties meer helpt omdat haar vriend dat niet kan hebben.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:10

Geweldig van je dat je niet doorgereden bent, maar bent blijven staan en geholpen hebt.

Je vriend had wel iets minder heftig mogen reageren.
Dat hij in eerste instantie boos is, heeft meestal te maken met bezorgdheid voor jou. Maar nu zou hij juist trots op je moeten zijn.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:11

Ik vind dat je erg goed heb gehandelt, daar mag je echt trots op zijn!!

En met je vriend moet je het er nog eens goed overhebben! Ik denk dat hij erg bezorgt over je was. Jaloers zou ik helemaal een erg rare reactie vinden. Zijn reactie was iig niet goed. maar dat hij je vandaag een smsje stuurde met zijn excuses is wel weer positief.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:16

Het zou wel prettig zijn, maar ja Clown . Ik ben soms zelf ook stinkend jaloers en dat leidt wel eens tot vervelende situaties. Ik kan niet beloven dat zo'n situatie niet weer voorvalt, dat ik iets opblaas wat in werkelijkheid een lekke ballon leek te zijn Haha! .

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:26

meis, NOOIT tegen je eigen gevoel van ethiek, normen en waarden in gaan. Als jij vind dat je goed doet, doe je goed.

Klaar

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:43

Petje af voor je hoor. Fijn dat er nog mensen zijn die andere helpen. En wat je vriend betreft, die is gewoon geschrokken!
Praat er nog even goed met hem over wat er gebeurd is. Hij trekt vast wel weer bij! Succes meid.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:42

Ik denk dat ik echt wel spijt zou hebben gehad als ik niks had gedaan en gewoon door was gefietst.
ik zie mijn vriend morgen weer,dus dan zou ik het er nog even een keer over hebben met hem.
waarschijnlijk meende hij niks van wat hij gister tegen me had gezegd.
maar ik vond het wel een beetje overdreven.
Bedankt voor de reacties iniedergeval! Lachen

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:33

Dumpen die klootzak. En als hij eens in elkaar geslagen word fiets je er gewoon langs. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:37

ik vind dat je hartstikke goed hebt gehandeld! en het toont lef dat je het durfde!

nu ff over je vriend, wat een .......... sorry hoor misschien ben ik gek maar als ik kan helpen dan help ik ook!
zou lekker zijn als iemand jou wil verkrachten en je vriend is erbij, gaat hij dan weg en noemt je later een slet?

meis je hebt het goed gedaan!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:43

Zielige reactie van je vriend, hij kan dan wel boos zijn dat jij je ermee bemoeit hebt maar dat hij boos op je wordt omdat je die jongen naar het ziekenhuis hebt gebracht is absurd.
Ik vind het trouwens wel heel raar dat de politie hem verder aan zijn lot overliet, als ze hem niet naar het ziekenhuis mogen/willen brengen dan hadden ze ook een ambulance kunnen bellen.
Heel goed dat je het gedaan hebt, mocht je vriend een keer in elkaar geslagen worden dan moet je er maar niet tussen springen en hem op eigen houtje naar het ziekenhuis laten gaan, daarbij zeggen: sorry maar ik mag me er niet mee bemoeien van jou.
Dumpen die slapjanus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:21

Ik snap best dat je vriend bezorgd is, maar om je dan een belachelijk wijf te noemen? Verward Vind trouwens ook dat de politie zéker die jongen wel naar het ZH had kunnen brengen...
Ik vind het echt top van je dat je dit gedaan hebt, denk niet dat er veel mensen zijn die je dit na doen. Lachen OK dan!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:28

Myrkvi schreef:
hoi,

Ik was gister met mijn nichtje een rondje aan het fieten omdat we ons verveelden.
op een gegeven moment moesten we over een bruggetje,alleen we zagen van een afstand al dat er allemaal jongens stonden,wij die brug op,zien we dat er 1 jongen helemaal in elkaar word geslagen,
dus ik heb gevraagd aan de mensen die erbij stonden wat er allemaal aan de hand was.
hij had alles onder het bloed zitten,hij viel op de grond en werd nog een paar keer na getrapt,zijn fiets hadden ze in de sloot gegooid.
ze waren met een hele groep alleen er was 1 jongen die sloeg.
Die jongen kwam naar ons toe en begon te vertellen dat die aan de drugs zat en dat hij XTC had gebruikt,en hij vroeg of we bang waren.
Ik heb gezegd van niet terwijl ik dat eigenlijk toch wel een beetje was.
Ik wist echt niet wat ik moest doen,ik dacht misschien heeft hij wel een mes of wat dan ook bij zich.
en in 1 keer rent iedereen weg,er kwam dus politie aan,iedereen was weg ook de zogenaamde ''vrienden'' van die jongen die daar op de grond lag.
wij zijn blijven staan.
en hebben alles uit gelegd aan de politie,die hebben er nog een paar te pakken gekregen,alleen de ''dader'' niet.
Niemand durfte ook zijn naam te noemen,en die jongen durfte geen aangifte tegen hem te doen,op een geven moment heeft toch iemand zijn naam genoemt en hij heeft gelukkig toch aangifte gedaan.
de politie was weg,en alleen die jongen die was geslagen was er nog,en een ''vriend'' van hem,en ik en me nichtje.
Hij had heel erg last van zijn neus en van zijn ribben/buik en hij was duizelig.
We hebben hem naar het ziekenhuis gebracht,hij had ze neus zwaar gekneusd en zijn ribben ook.
Die jongen bedankte ons dat we mee waren gefietst(hij wist niet precies waar het was)en ging naar huis.

Onderweg had ik mijn vriend gebeld en het hele verhaal uitgelegd wat er allemaal was gebeurt.
en dat we die jongen naar het ziekenhuis hadden gebracht.
word ie hartstikke boos!
Hij vroeg waar ik mee bezig was,dat ik een belachelijk wijf ben,en dat ik niks met die kerel te maken heb,en waarom ik dat heb gedaan,en dat ik hem beter gewoon had kunnen laten liggen.
Ik vind dat echt belachelijk.
ik zou het zelf ook fijn vinden als iemand mij zou helpen,maar hij denkt er anders over blijkbaar.

Ik heb nu nog steeds ruzie met hem.
en ik weet echt niet wat ik moet doen.
heb het al zo vaak uit proberen te leggen,maar hij snapt niet dat we die jongen hebben geholpen.

Ik wou dit gewoon even kwijt,en wou even weten wat jullie ervan vinden.

Lachen

Alleen na deze zin al had ik hem persoonlijk een uitbrander gegeven. hoe durft hij het zo in zijn hoofd te halen. Had je die jongen gewoon moeten laten liggen?
natuurlijk zit er wel een risico aan, misschien pakken ze jou ook.
maar kom nou, een ruzie omdat je iemand helpt?
hij is jouw niet waard!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:59

Nou lekkere vriend heb jij zeg, boos worden omdat jij iemand heb geholpen, jij verdient van mij een pluim, dat vind ik top de je hem hebt geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:15

Wat een waailap, dumpen die jaloerse zak hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:22

Myrkvi schreef:
Ja,dat heb ik hem ook al uitgelegd,alleen dat snapt hij niet,hij had liever gewild dat ik gewoon door was gefietst,dat is toch te gek voor woorden.
Als mij dat zou overkomen zou ik idd ook heel erg blij zijn als ik werd geholpen.

Dus als een jou vriend ziet dat iemand inelkaar wordt geschopt fiets of loopt hij gewoon door?
Lekker vetnje heb je meid ik denk dat hij verschrikkelijk jalours is dat jij je aandacht aan iemand anders heb gegeven of hij moet erg geschrokken zijn en zich zorgen maken om jou....
Maar als ik de reactie's zo lees denk ik dat je met een heel triest geval te maken heb, wat een voorbeeld!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:33

Eerlijk gezegd reageert mijn partner soms net zo.
Vaak is het dan zo, dat hij EERST aan mij denkt, wat er had kunnen gebeuren en zo, en dat dat de reden is dat hij boos wordt (omdat ik dan volgens hem mezelf in gevaar heb gebracht). Dat kan best ver gaan tot knallende ruzies aan toe.

Toch merk ik dan wel dat na een tijdje blijkt (en in de praktijk blijkt dat juist ook) dat hij zelf precies hetzelfde gedaan zou hebben. Maar hij geeft dat dan pas na een tijdje toe.

Ik zou dus gewoon afwachten, geen toenadering zoeken. Laat HEM maar even nadenken en over de brug komen. Waarschijnlijk blijkt dan dat hij het eigenlijk helemaal niet meent.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:36

Ik wil de reactie van je vriend niet goed praten maar ik begrijp hem wel.
Als de nood aan de man is handel jij blijkbaar instinctief en er zijn niet veel mensen die dat kunnen. De meeste mensen gaan potentieel gevaar uit de weg of gaan op een veilige afstand toekijken. Als je twee van zulke tegenstrijdige reacties bij elkaar zet gaat de afwachtende partij je wijzen op potentieel gevaar en probeert je instinctieve drang om te helpen/handelen te onderdrukken omdat hij zich daar niet veilig bij voelt.

Hij zal moeten leren dat jij misschien wel de situatie anders inschat dan hij en zijn inschatting niet altijd voor jou de juiste is.

(zo heb ik eens met een 7 maanden zwangere buik op een autoweg losgebroken paarden staan vangen en was mijn vriend daar woest over omdat ik volgens hem ons kind in gevaar bracht. Hij had het idee dat voorbenen een andere reikwijdte hadden dan werkelijk mogelijk is maar daarvoor zal je toch een beetje kijk op paarden moeten hebben)

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:19

HannahFrouk schreef:
Eerlijk gezegd reageert mijn partner soms net zo.
Vaak is het dan zo, dat hij EERST aan mij denkt, wat er had kunnen gebeuren en zo, en dat dat de reden is dat hij boos wordt (omdat ik dan volgens hem mezelf in gevaar heb gebracht). Dat kan best ver gaan tot knallende ruzies aan toe.

Toch merk ik dan wel dat na een tijdje blijkt (en in de praktijk blijkt dat juist ook) dat hij zelf precies hetzelfde gedaan zou hebben. Maar hij geeft dat dan pas na een tijdje toe.

Ik zou dus gewoon afwachten, geen toenadering zoeken. Laat HEM maar even nadenken en over de brug komen. Waarschijnlijk blijkt dan dat hij het eigenlijk helemaal niet meent.

Hij meende het ook helemaal niet,hij was alleen bang dat ik ook klappen zou krijgen,wat gelukkig niet gebeurt is Sigaar