Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

stalleke schreef:Ik ben sinds Juni klaar met Deurne. Heb er veel geleerd, je wordt er vooral erg hard van vind ik.. Ook al ga je niet in de paarden verder, je wordt er zelf wel sterker van.
Iedereen zei altijd tegen mij wat wil je toch met die opleiding het is slecht betaald werk etc.
Ik kon meteen overal beginnen, 6 dagen van 10 uur werken en minimum loon voor 40 uur maar uitbetaald krijgen.. Daar paste ik dus voor.
Nu heb ik sinds Oktober toch een baan in de paarden maar erg dik betaald.. Zit nu op stal bij het KLPD Beredenen in Boxtel..
Zo zie je maar, je moet maar net ergens tegenaan lopen!

joyce2 schreef:Verhalen die ik over Deurne hoor van kennissen: Zware opleiding, je word er echt gedrild! Paar jaar terug was er een meid heen gegaan, echt zo'n jongens meisje, harde tante. Zij kwam huilend terug van Deurne, die trok het niet! Ander meisje wat ik ken, ex van een goede vriend van me, heeft wel de opleiding afgemaakt en is daar erg trots op, maar ze heeft het heel zwaar gehad. Ze vertelde dat als ze voor het weekend het paard moesten poetsen en dan kwam de leraar langs en die gaf een klapje op de kont van het paard en als er teveel stof vanaf kwam, dan moest je het hele weekend daar blijven om uit te mesten. Ik weet niet of dat dagelijks gebeurd, maar ik vond dat maar niets! En ook het uitmesten, dat moest 's ochtends voor een bepaalde tijd gebeuren, maar vaak waren de kruiwagens en mestvorken dan al weg, dus moet je om 5 uur opstaan om optijd je stal uitgemest te krijgen, want anders krijg je op je flikker...
_Do_ schreef:Over Deurne, ik heb het een jaar gedaan en vond het zonde van mijn geld. Heb theoretisch niks geleerd, staat allemaal in tijdschriften.
Verder word je idd gedrild... Gewoon de huid vol gescholden om niks.
luxket schreef:maar je wordt echt niet gedrild

Rianneke schreef:luxket schreef:maar je wordt echt niet gedrild
de 1 vind het al drillen als je om 6 uur op moet staan voor school en dat de stallen gewoon schoon en netjes moeten zijn
in deurne leer je vooral veel dicipline en dat is voor veel van de paardenmeisjes al te moeilijk... die zijn dan ook niet geschikt voor het paardenwerk naar mijn idee!
het is idd maar net hoe je mentaliteit is 
Tamara_ schreef:Geluukkig zijn het altijd de mensen die nog nooit op deurne geweest zijn die een grote mond hebben.
Drillen?! Het is maar net wat voor zelfdiscipline je hebt. Je kiest voor de paardensport en dat is hard werken.
Ik heb in mijn 4 jaar tijd op Deurne erg veel geleerd. Zit nu in mn examen jaar en heb straks niet een papiertje om mijn kont mee af te vegen, maar een gewoon geldig niveau 4 diploma.
en toch word je vaak minder serieus genomen en zul je je vaker moeten bewijzen! ik kan er ook niks aan veranderen dat is gewoon het zicht van de werkgever! ik ken iemand en die zegt gewoon glashard; dan hadden ze maar een functionele opleiding moeten volgen ipv een leuke opleiding willen ze bij mij aan de bak komen! mensen zien niet welke vakken je hebt gevolgt ze zien alleen een diploma van een bepaald soort opleiding... en veel mensen onderschatten zulke opleidingen omdat die werkelijk denken dat het daar paardjes aaien en een beetje rijden is (tenzij ze weten wat de opleiding inhoud)
Dioxide schreef:Tip, zet daarom altijd je afgesloten vakken op je CV
Kimberley_ schreef:ik weet het niet maar H&H is echt niet paardjes aaien en rijden...

misschien een beetje lomp verwoord,.. mijn excuses daarvoor.