Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Desnoods koop je op de terugweg zo'n kaartje, heb ik ook vaak zat hier in breda gehad(met Veolia). En zoiezo, als je 2 euro meeneemt omdat je weet dat zo'n kaartje dat kost moet er toch niks mis mee zijn? Ik heb ook vaak precies 3 euro voor een kaartje hier en echt niet meer bij voor het geval dat ze ineens geen kaartjes meer hebben
Dat is toch in feite hun probleem, niet het mijne...
!
) Sjonniej schreef:Natuurlijk kan je niet alles op de klant afschuiven, maar je moet ook niet doen alsof die chauffeur de meest vreselijke man is die er bestaat en alsof hij express zijn 2 euro kaartjes had verstopt!! Zoals die mevrouw je aan de telefoon ook al zei; Op een normale dag worden er gemiddeld 10 Eemkaartjes gekocht, de chauffeur neemt er 30 mee, je zou zeggen; dat is ruim voldoende. 's Morgens is er echter een basisschool die met de bus ergens heen gaan en kopen 20 kaartjes op en toevallig gaat er ook nog een groepje jongeren naar een museum. De buschauffeur heeft vanaf deze grote groep kinderen geen mogelijkheid gehad om zijn voorraadje bij te vullen. Helaas vermenigvuldigen kaartjes zich niet vanzelf en raken ze op.
Deze buschauffeur vind het niet netjes om kaartjes van 3 euro voor 2 euro te verkopen en verteld je daarom wat er aan de hand is. Zijn kaartjes van 2 euro zijn op; je kunt als alternatief een kaartje voor 3 euro kopen of wachten op de volgende bus.
Het is natuurlijk verschrikkelijk aardig, lief, leuk, vriendelijk, tof, cool, gaaf, als een chauffeur je gratis naar een busstation brengt, vanwaar je je reis betaald kunt vervolgen. Nog veel aardiger als je voor 2 euro een kaartje van 3 euro krijgt. Ook erg creatief is het briefje waarop staat dat je betaald hebt. Maar zo hoort het niet, dus deze chauffeur is dan misschien wat star in de handhaving van de regels. Maar een boeman is hij niet!
Natuurlijk is het heel vervelend. Maar dit soort situaties kunnen nu eenmaal ontstaan. Niemand heeft schuld, maar het is voor beide partijen wel erg vervelend. Natuurlijk is het ook een les voor hen, mijn ervaring met Connexxion is dat ze best serieus naar klachten kijken en indien nodig veranderingen aanbrengen of je desnoods terugbellen wat ze geprobeerd hebben. Maar het blijft een bedrijf wat steunt op mensen en niet ieder mens is hetzelfde en de persoon die nooit fouten maakt is ook niet gevonden.
Wees dus de slimste, zucht 3x, tel tot 100, dans een rondje, lach als de zon en leef je dag verder uit! Wees nog slimmer en neem de volgende keer dus een euro meer mee, dan weet je zeker dat je er de volgende keer wel komt. Je schiet er immers niet mee op om eigenwijs 2 euro mee te blijven nemen en de volgende keer weer net zo hard te mopperen.

Dag trein, want die miste ik dus.. 

Sjonniej schreef:Natuurlijk kan je niet alles op de klant afschuiven, maar je moet ook niet doen alsof die chauffeur de meest vreselijke man is die er bestaat en alsof hij express zijn 2 euro kaartjes had verstopt!! Zoals die mevrouw je aan de telefoon ook al zei; Op een normale dag worden er gemiddeld 10 Eemkaartjes gekocht, de chauffeur neemt er 30 mee, je zou zeggen; dat is ruim voldoende. 's Morgens is er echter een basisschool die met de bus ergens heen gaan en kopen 20 kaartjes op en toevallig gaat er ook nog een groepje jongeren naar een museum. De buschauffeur heeft vanaf deze grote groep kinderen geen mogelijkheid gehad om zijn voorraadje bij te vullen. Helaas vermenigvuldigen kaartjes zich niet vanzelf en raken ze op.
Deze buschauffeur vind het niet netjes om kaartjes van 3 euro voor 2 euro te verkopen en verteld je daarom wat er aan de hand is. Zijn kaartjes van 2 euro zijn op; je kunt als alternatief een kaartje voor 3 euro kopen of wachten op de volgende bus.
Het is natuurlijk verschrikkelijk aardig, lief, leuk, vriendelijk, tof, cool, gaaf, als een chauffeur je gratis naar een busstation brengt, vanwaar je je reis betaald kunt vervolgen. Nog veel aardiger als je voor 2 euro een kaartje van 3 euro krijgt. Ook erg creatief is het briefje waarop staat dat je betaald hebt. Maar zo hoort het niet, dus deze chauffeur is dan misschien wat star in de handhaving van de regels. Maar een boeman is hij niet!
Natuurlijk is het heel vervelend. Maar dit soort situaties kunnen nu eenmaal ontstaan. Niemand heeft schuld, maar het is voor beide partijen wel erg vervelend. Natuurlijk is het ook een les voor hen, mijn ervaring met Connexxion is dat ze best serieus naar klachten kijken en indien nodig veranderingen aanbrengen of je desnoods terugbellen wat ze geprobeerd hebben. Maar het blijft een bedrijf wat steunt op mensen en niet ieder mens is hetzelfde en de persoon die nooit fouten maakt is ook niet gevonden.
Wees dus de slimste, zucht 3x, tel tot 100, dans een rondje, lach als de zon en leef je dag verder uit! Wees nog slimmer en neem de volgende keer dus een euro meer mee, dan weet je zeker dat je er de volgende keer wel komt. Je schiet er immers niet mee op om eigenwijs 2 euro mee te blijven nemen en de volgende keer weer net zo hard te mopperen.
VivaLaVida schreef:Jee, vandaag weer lekker vrij. Dus ik denk; een hele dag voor de paarden en op stal alle dingen te doen die ik nog af moest handelen. Maar; verassing verassing, mijn broer had de fiets meegenomen en ik heb een scooter maar die had ij nog niet gemaakt. Nou goed, met de bus dan maar! Snel wat kleingeld (kaartje is 2 euro) meegenomen .Met de bus is het altijd drama, heen gaat nog maar terug rijdt ie heel vaak niet of te vroeg, of veeel te laat. Dus gergeld dat iemand van stal mij terug kon brengen, en mijn moeder, die ook met de bus moest maar dan naar amerongen daar kon ik bij meeirjden naar de bushalte.
Na een half uur wachten (jaja, voor de verandering) was ie er dan eindelijk; de bus!!
Dus ik stap in: en meneer zegt: dan is dan 3 euro! Dus ik zeg: ehm nee hoor, dat is 2 euro, naar rhenen.. een retourkaartje zelfs! (eem kaartje heet dat bij ons)
hij: " ja, maar die heb ik niet meer dus moet je er een van 3 euro kopen"
En laat ik nou net 50 cent tekort komen daarvoor. Maargoed, het is in mijn ogen) natuurlijk belachelijk, want een retour kost TWEE euro, wat ook op de site staat. En omdat de chauffeur niet genoeg kaartjes mee heeft genomen, kan ik niet mee omdat ie zo nodig 3 euro moet hebben?? Miscchien kon hij dan even opletten waar ik eruit ging en mij gewoon een kaartje van 3 euro geven voor 2,50? is nog 50 cent teveel? please?
Nee hoor, je gaat niet mee, zoek maar uit wat je doet, daag!
Kon ik verd*mme weer helemaal naar huis lopen, naar de paarden gaan met de (eventuele, want je weet het maar nooit met connexxion) volgende bus had al geen zin meer, degene die mij naar huis zou brengen moest aardig vroeg alweer weg.
Thuis gekomen mijn moeder opgebeld en die zei " ik zou connexxion maar even bellen, want dat slaat natuurlijk nergens op!"
Dus ik connexxion opgebeld: nee, het was mijn eigen schuld, had ik maar meer geld mee moeten nemen!!!!
en een (dit zijn letterlijk haar woorden!) ' normaal, weldenkend mens' zou ook inzien dat een buschauffeur niet genoeg kaartjes meeneemt en de klant daar de dupe van wordt.
is dit normaal??? Ik weet niet, maar ik heb onze klanten nooit zo behandeld? Niet in de paardenhandel, en niet op kantoor!

Dat vind ik veel logischer, is het probleem van de buschauffeur niet van jou. Hier is trouwens Arriva geloof ik. 
Soeskia schreef:Ik vraag me af of een buschauffeur geen vervoersplicht heeft.
Ik ga regelmatig met de spitsbus en daar stapte eens een vrouw in die enkel een briefje van 50 euro had. De chauffeur kon dit niet wisselen, maar nam haar toch mee omdat hij haar naar eigen zeggen niet kon weigeren ivm vervoersplicht.
Loose schreef:Jeetje wat raar.
Ik mocht laatst gratis in de bus omdat ie ze niet meer had.Dat vind ik veel logischer, is het probleem van de buschauffeur niet van jou. Hier is trouwens Arriva geloof ik.