wat was 2008 voor een jaar voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: wat was 2008 voor een jaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:32

Een jaar van veel vakanties (Egypte-Amerika-Egypte), veel gekke en leuke dingen samen met mijn vriendinnen, een jaar van veel nieuwe indrukken, en een jaar van frustraties op m'n opleiding. Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:33

2008 was een jaar met hele gave highs en hele zware lows.........

dus gewoon eigenlijk een geweldig jaar Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:49

2008 was voor mij een jaar van heel veel verandering.

Middelbare school afgerond, met mijn ouders verhuisd, einde van bijna 10 jaar met eigen paarden, op kamers gegaan en begonnen met de studie.
Al met al is mijn dagelijkse leventje behoorlijk veranderd. 2009 mag wel wat rustiger van mij.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:23

Een verschrikkelijk jaar dat meteen slecht begon.

eerst 29 januari overleed mijn opa, die ik als vader zag.

daarna nog meer problemen omdat ik nog steeds niet naar school kon, lichamelijke problemen, ziek etc.

Nadat opa overleden was die donderdag daarop in februari kreeg ik eindelijk onverwachts mijn operatie, na maaaaanden zeuren dat ik vond dat me tumor eruit moest, hun tegenstribbelde ze het eindelijk toch gedaan hebben. en dan als mededeling kwamen van als ze eerder eruit gehaald hadden, me ene eyerstok bespaard kon blijven, nee die hebben ze er nu uit moeten halen.

Herstellen van dat en ondertussen niet meer naar school kunnen, dus thuisles gekregen dat ging goed maar school werkte slecht mee * was ook slechte school*.
toen kreeg ik mogelijkheid een opleiding beginnen maar dan zonder diploma, of verder gaan in de 3de en dan volgend jaar de 4de, * ja was terug geplaats* ivm de lichamelijke problemen en dus niet naar school kunnen.

Toen kwam er een goed vooruitzicht ik was aangenomen op een kleine albeda en dan de opleiding administratief.

En zijn ook leuke mensen in me leven gekomen, en waar je eerst normale vriendinnen mee was ben je nu heel hecht geworden.
En dan minder waar je super goed mee om ging, zijn nu gewoon een *vriend*.

Verder hoop ik dat ik volgend jaar geen belangrijk persoon te verliezen, verder goed blijf gaan met mij gezondheid lichaam en die problemen. En verder maakt het me niet zoveel uit.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:26

Ik kijk eigenlijk wel heel positief terug op 2008 Ja
Het jaar startte erg naar met het overlijden van mijn tante, overigens was zij al langer ziek. Toch heeft het jaar me verder vooral veel goeds gebracht; ik ben gegroeid in mijn studie, heb een nieuwe bijbaan die goed bevalt, ik ben veel op vakantie geweest en daar geniet ik altijd van; Londen, Tsjechië, Rome, Kreta en nog 2 midweken in Nederland en Duitsland. Maar het mooiste dit jaar is dat ik in april, zoals het nu voelt, mijn grote liefde heb leren kennen waar ik straks een heerlijk 2009 mee ga krijgen Lovers

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:33

2008 was k.ut.
Ik heb natuurlijk ook wel leuke dingen meegemaakt, maar vooral veel verloren.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:34

Eigenlijk sta ik hier nooit zo bij stil, maar 2008 mag van mij afgelopen zijn... Heb veel te weinig genoten, veel te veel gepiekerd, teveel fouten gemaakt en me ontzettend rot gevoeld... En dat zal in 2009 vast niet ineens over zijn, maar ach, het kenmerkt toch altijd een beetje weer een 'nieuwe start'...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:38

Een jaar waarin ik 2 vrienden heb verloren (1 beste vriend)

Een jaar waarin ik mezelf nog beter heb leren kennen

Een jaar met eindelijk eens wat geluk met Veronica Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:46

Eigenlijk was 2008 een prima jaar tot nu toe! Ja
De dracht van mijn merrie wat ik op zich al heel bijzonder vond, en op 20-04 is dan mijn zelfgefokte hengstje geboren. Helaas niet zonder slag of stoot en moest de arme schat het de eerste 1,5 week van zijn leven met flesvoeding doen ipv moedermelk.
Gelukkig kwam ook dat weer goed! Mijn hengstje heeft een karakter waar ik alleen maar van kon dromen, hij is echt mijn alles, mijn ideale paardje.

Qua werk gaat het ook goed, in mei op een andere afdeling gaan werken waar ik het echt geweldig naar mijn zin heb. Helaas vallen er ontzettend veel ontslagen op mijn werk wat de sfeer af en toe niet ten goede komt. Maar eigenlijk mag ik niet klagen want het is nog steeds erg leuk Ja

In de liefde gaat het ook goed, alweer bijna 3 jaar samen met vriendlief.
We zijn in juli verhuist en dat is een goede stap geweest, woon nu in een erg leuk dorp Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:49

Een niet zo mooi jaar, hoop dat 2009 stukken beter mag worden Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:50

het was een jaar van vallen en opstaan.
meer flink op mn plaat gegaan.

ook wel goede dingen Lachen
heb mn droompony kiki dit jaar gekocht..
en mn oude shetlander weer terug gekocht Lachen

xx

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:53

Het is slecht begonnen en goed geeindingt Lachen
dat is iniedergeval beter dan vorig jaar ROFL slecht begonnen slecht geeindigt
We zijn uit de neerwaartse spiraal gekomen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:54

Nogal turbulent.

Whatever05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:56

Eigenlijk alleen maar geweldig! Heel veel leuke mensen leren kennen en andere waarmee contact helemaal verdwenen was weer ontmoet. GE-WEL-DIGE zomer gehad. Vanaf juni begonnen met starten met m'n paardje dat nog bijna helemaal groen was en nu starten we M1 met wp. Mooiste feesten gehad enz..
Kortom, alles zat mee en voor december ook alleen nog maar mooie vooruitzichten.. Hopen dat 2009 ook zo gaat Pling

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:02

Het is voor mij het slechtste jaar wat ik mij kon voorstellen , nieuwjaarsdag kreeg mijn moeder een zeer zware hersenbloeding , en ligt nu in een verpleeghuis.Heb mijn lieve merrie (na elf jaar samenzijn) weggebracht , en 4 sterfgevallen.Kruipend ga ik naar 2009 toe , en heb de stille hoop dat 2009 voormij een keerpunt brengt.(zoveel heb ik nog nooit gehuild , echt de tempoteam zakdoekjes ziet een forse omzetdaling tegemoet.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:55

Melissaaaaa schreef:
en hoe was jouw jaar dan, takkie_muis? Lachen

opzich niet zo.
ik ging eerst niet naar school ja alleen een uur maar dat is nu al 2 uur na de vakantie.
ben gestopt met paardrijden daar speelt mijn gewicht een grote rol mee.
maar heb een super zomer gehad!
dus best positief Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:57

een heel raar jaar. vooral de stress had de overhand

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:57

Verschrikkelijk...
Hoop dingen meegemaakt wat nu nog steeds een impact op me heeft..
Ben gewoon bang wat het jaar 2009 mij nu weer gaat brengen ...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:02

een gemengd jaar...

positief:

- mijn vriend heeft mij heeeeel romantisch ten huwelijk gevraagd Haha! Haha!
- heb mijn droomhaflinger gevonden!
- ben beetje bij beetje terug aan het rijden geslagen!

negatief:

- ben m'n job beetje meer dan beu en heb er echt geen zin meer in
- meenden naar een huisje uit te kijken, wegens omstandigheden is dat niet gelukt
- mijn rugklachten zijn eens zo hard terug naar boven gekomen...

Ik hoop dat het volgend jaar net wat beter wordt Haha!

Mijn voornemens alvast:

- nog wat afslanken voor mijn trouwkleed Haha!
- definitief beginnen rijden en lessen nemen
- huisje zoeken om te kopen!
- andere job zoeken!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:15

Een gemengd jaar.. Dat zeker..

Ik heb gebroken met een aantal "vriendinnen", wat mij toch wel pijn doet. Maar het is mijn eigen keus geweest en de beste keus die ik kon maken.

Ik probeer uit mijn neerwaartse spiraal te komen.

Mijn eerste jaar rijpaardloos.. Waar ik in 2009 verandering in hoop te brengen.

Ben mijn sociale leven een beetje kwijt geraakt.

Mijn fokmerrie krijgt in 2009 haar laatste veulen, ze is nog maar 10 maar haar knieschijf is helemaal kapot waardoor ze het gewicht niet meer aan kan.

Heb een tumor in mijn borst waarvoor ik verder voor onderzocht word momenteel

Positieve dingen

Ik ben meer voor mezelf gaan kiezen.

Ik ben gestopt met roken.

Werk nu in het familiebedrijf.

Ben vanaf Januari 2009 schuldvrij!

De relatie met mijn ouders lijkt wat beter te worden.

Het dochtertje van mijn vriendin is in Maart 2008 geboren, aangezien ze alleenstaand is help ik haar veel.

Ik heb mijn vileine chicks leren kennen, mijn moppies! Kusje

Maar 2009 ga ik echt mijn jaar van maken! Dingen doen die ik altijd al heb willen doen enzovoorts.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:18

Een lastig jaar.

Ik zit al lang enorm in de knoop met mezelf, maar dit jaar lijkt er een doorbraak te zijn gekomen. Nu mezelf nog weer op de rit helpen.
Dat had invloed op de schoolprestaties Lachen.

Thuis is het wel heel erg gezellig en leuk, en dat is ook wel eens anders geweest.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:19

Mijn 2008 is/was erg stinkmodder

- Februari mijn paard kreeg ernstige koliek en moest ingeslapen worden, Veronica was ook nog 7 maanden drachtig van een hengstveulen, dus 2 vliegen in een klap kwijt.

- Mei einde relatie na drieenhalf jaar (mijn eigen keuze) ex gaat helemaal door het lint

- Juni (lichtpuntje) kwam mijn huidige grote liefde in beeld. Wat een geweldige lieve mooie man

- Juli Dean werd gecastreerd met de gevolgen dat hij een flink abces kreeg in zijn linkerlies, paar dagen kliniek gestaan, gelukkig is het mannetje er weer bovenop gekomen.

- September dokter ondekt een knobbeltje bij mijn vriend bij zijn prostaat, gelukkig na enkele onderzoeken bleek het loosalarm.

- Oktober verplichte baanwisseling (doe een bbl opleiding) Ik heb tot nu toe nog niet echt mijn draai gevonden en denk ook niet dat ik dat vind in dit werk (werk in de zorg)

- November moet misschien stoppen met mijn opleiding omdat er een docent is die telkens het verziekt voor mij, morgen krijg ik de uitslag.

voor mij mag het gauw 2009 worden en leuke tijden aanbreken, want ik wil dit vreselijke k.ut jaar snel vergeten en afsluiten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:06

Een heel erg druk jaar met mijn opleiding, moeilijke stage achter de rug waarna ik wel even een dipje had. Gelukkig een heerlijke vakantie geahd in de zomer waar ik écht meer dan van heb genoten. Ook verder een heel leuke zomer gehad, met veel hoogtepunten.
Studiejaar begon weer wat zwaarder, en met nog heel erg veel werk waar ik nog een weg in moet vinden.
Daarnaast een huisje toegewezen gekregen waar ik voor het einde van het jaar in ga wonen dus dat is ook wel een hoogtepunt te noemen.

Qua paarden een gemengd jaar. Rij nog zelden wegens verschillende redenen. Wel ben ik ontzettend blij dat Leo weer helemaal gezond is.

Al met al geen beroerd jaar, hoop geleerd en een hoop gedaan..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:07

Een jaar met veel wisselde dingen, van negatief tot positief.

Op school een dipje gehad, met vrienden etc. Ook met het overlijden van mijn buurvrouw vreselijk moeilijk mee gehad, de band tussen mijen haar was best wel goed. Ik kon met haar gewoon heerlijk praten Ja
Ook heb ik natuurlijk leuke dingen meegemaakt, zoals hele leuke en nieuwe vrienden gemaakt. Die ik nu ook niet meer kwijt wil. En natuurlijk het moment, dat ik voor de eerste echte keer ging springen met mascha was gewoon super! En natuurlijk PK wat ik nooit ga vergeten Ja

Leuke dingen meegemaakt, maar ook dingen die ik liever had overgeslagen Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:10

2008 was echt een tópjaar! Zowieso is 8 mijn lievelingsgetal, vind het dan ook jammer dat het 2009 wordt...