JorisDy schreef:Wij moeten voor school dit jaar een sector werkstuk inleveren, en hebben voor het onderwerp: Dierproeven gekozen.
En daarom even een kleine enquete!
Wat is u leeftijd?
10-15
16-19
20-25
26+.
Bent u een man of een vrouw?
Vrouw
Weet u een paar merken die dierproefvrij zijn?
Mother earth, Welleda, eigen merk van Hema
Weet u wat er gebeurd bij dierproeven? (zo ja: kunt u dat vertellen)
Hangt van het soort proef af dus daar kan ik geen duidelijk antwoord op geven. Wat ik wel weet is dat testen op make-up al jaren verboden is in NL!! Ook weet ik dat er strenge regels gelden m.b.t. toestemming geven van een proef en de huisvesting van dieren, de mensen die hiermee werken, zowel onderzoekers als verzorgers, en dat de controle hier op ook streng is.
Koopt u dierproefvrije producten en waarom wel/niet?
Meestal wel. Ik koop sowieso in een natuurwinkel mijn producten en die hebben volgens mij niets wat getest is op dieren.
Bent u voor of tegen dierproeven en waarom?
Niet voor en niet tegen. Voor de proefdieren zelf vind ik het zielig maar anderzijds helpen zij wel mensen[b] en dieren beter te worden (de dierenarts gebruikt ook medicijnen die getest zijn op dieren). Ik kan dus niet kiezen.
Zijn in u ogen dierproeven in deze tijd nog noodzakelijk? waarom wel/niet[/b]
Ja. Niet alles is met vervangende middelen te doen. Wel vind ik dat de overheid strenger moet zijn wanneer een alternatief gevonden is en de prijs hiervan acceptabel is. Het proefdiermodel moet dan verboden worden. Ook vind ik het belachelijk dat sommige medicijnen niet gemaakt worden omdat ze niet genoeg opleveren. Ik begrijp dat je dat van te voren niet kan weten wanneer je een proef begint maar dat vind ik wel verspilling van dierenlevens.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dyanne