swiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:24

Bolieke schreef:
Het schijnt trouwens niet zo gezond voor de huisdieren te zijn, die natte swifferdoekje. Er zitten nogal chemische spullen in, als ze daar per ongeluk van likken (bv de kat die liever z'n brokken van de grond eet ipv z'n bakje), kunnen ze er ziek van worden (naar het schijnt). Wij blijven dus gewoon zwabberen. Van de stoffers ben ik trouwens wel tevreden.

Dit is een hoax (broodje aapverhaal), zoek maar eens op internet...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:27

fjordjes schreef:
Bolieke schreef:
Het schijnt trouwens niet zo gezond voor de huisdieren te zijn, die natte swifferdoekje. Er zitten nogal chemische spullen in, als ze daar per ongeluk van likken (bv de kat die liever z'n brokken van de grond eet ipv z'n bakje), kunnen ze er ziek van worden (naar het schijnt). Wij blijven dus gewoon zwabberen. Van de stoffers ben ik trouwens wel tevreden.

Dit is een hoax (broodje aapverhaal), zoek maar eens op internet...

Wilde ik ook net zeggen, dit verhaal is al zeker 2 jaar oud en duikt telkens op. Maar blijkt (gelukkig) niets van waar te zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:33

Ik heb ook een swiffer gehad met gewone en natte doekjes en ik vond het ook niet ideaal. Op een gegeven moment is mijn swiffer steel ook doorgebroken omdat ik iets te veel druik uitoefende om een wat hardnekkiger plekje weg te krijgen. Voor mij dus een gewone dweil.
Boven is dat wel makkelijk met de laminaat, maar beneden hebben we een houten vloer dus dat wordt wat lastiger. Maar onze vloerenman adviseerde om het met groen zeep in handwarm water te doen en dan niet te vaak. En gewoon regelmatig de stofzuiger erover natuurlijk.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:36

Zou ook niet kunnen met kinderen die over de grond kruipen en van alles van de grond in hun mondje stoppen.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:39

Ik gebruik ook Swiffer. Maar mijn kot (of kamer, zoals jullie het noemen denk ik *LOL* is helemaal niet groot, dus ik kom net met 1 doekje toe..

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:55

Swiffer is ideaal voor kleine kamers!! Heb ook eentje op mijn kamer in Amsterdam. Voor de grote ruimtes lijkt het mij juist weer niets.

Ik gebruik een doekje vaker dan 1 keer. Wat ik doe is; als ik klaar ben met swiffer, dan zuig ik de doek schoon op met de stofzuiger. Meestal is het alleen stof wat de swiffer pakt. Of ik keer het doekje om. Werkt ook prima. Op die manier kan ik meerdere malen de doekje gebruiken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:53

Niets voor mij, lees een huishouden met een grote betegelde woonkamer een hond en 2 katten.
Nee ik pak wel de ouderwetse mop, kost een drol en gaat zéker een jaar of kanger mee.
Hij staat altijd in de hoek van de kamer als mn hond bv gedronken heeft om een doodsmakker voor mijzelf te voorkomen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:14

Ik ben heel tevreden over mijn namaak-Swiffer van de Appie Heyn. Krijg er alle vlekken mee weg zonder al te veel moeite. Wel heb je vrij veel van die doekjes nodig om het goed schoon te krijgen, maar een mop met laminaat vind ik ook niet ideaal (ben niet zo goed in het doseren van de hoeveelheid water).

Vind trouwens dat die van Appie Heyn ook heel lekker ruiken, niet te chemisch-fris. Doe ongeveer 3 maanden met zo'n pakje.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:24

lonneke schreef:
........ ik heb echt niet zo'n grote huiskamer maar als ik het goed schoon wil maken gebruik ik dus al 3 doekjes. en die doekjes zijn ook niet goedkoop....

ik ben het roerend met je eens, die echte swiffer dingen zijn niet te betalen! waar ik echt mega tevreden over ben is de "swiff & clean" doekjes van de xenos!
mensen echt, een pakje van 20 doekjes kost 1 euro! geldt ook voor de vochtige doekjes.
ben hier aant schrobben en het is echt een uitkomst! vooral de droge doekjes vind ik ideaal!
de vochtige versie zit ook nog een lekker geurtje aan Lachen

werkt echt net zo goed als de echte swiffer, maar dan voor een heel laag prijsje Knipoog
echt het uitproberen waard hoor! ik gebruik die doekjes nu ook voor het afstoffen, vooral tv enzovoorts, helpt mega goed!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:11

helaas heb ik geen xenos in pijnacker. in delft zit er wel 1, dan zou ik er daar een flinke voorraad moeten kopen want anders kost t me nog reisgeld en zijn ze nog net zo duur als de echte. maar iig bedankt voor de tip!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:43

ik dweil wel gewoon , schiet tenminste op , kost niet idioot veel en word er schoner van dan met een swiffer