Argh huisgenotes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BasiNami

Re: Argh huisgenotes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:21

Pfff jeetje wat vervelend zeg die sfeer bij jullie!
Misschien eens een gesprek met de huisbaas erbij (als soort bemiddelaar)? En misschien duidelijkere afspraken maken over wat een taak precies inhoudt.. Vind het niet normaal dat jij iedereens etensresten opruimt en hun afwas doet als je de keuken schoon moet maken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:26

Tja.. dit is lastig op te lossen met een open gesprek als huisgenoten niet eens bij een huisvergadering willen zijn. Dat mevrouw zo uit haar slof is geschoten is ook niet netjes... maar dat jij daarvoor dan excuses moet aanbieden? Wat zien die huisgenoten wat jij niet ziet?
Misschien de huisregels ritueel verbranden en er maximaal 10 gezamenlijk opstellen. Dus iedereen vetorecht, iedereen brengt een lijstje van 3 mee naar de vergadering en daarmee moeten jullie het dan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:55

BasiNami schreef:
Pfff jeetje wat vervelend zeg die sfeer bij jullie!
Misschien eens een gesprek met de huisbaas erbij (als soort bemiddelaar)? En misschien duidelijkere afspraken maken over wat een taak precies inhoudt.. Vind het niet normaal dat jij iedereens etensresten opruimt en hun afwas doet als je de keuken schoon moet maken.

Onze huisbaas wil zich helemaal nergens mee bemoeien. Dat moeten we allemaal maar zelf uitzoeken. Dat zij wel de nieuwe huisgenotes uitzoekt doet er niet toe (en ze zoekt ze echt niet uit op of ze wel of niet in het huis passen).

Dat over het opstellen van nieuwe huisregels is wel prima plan, sinds het opstellen van deze zijn we 1,5 jaar en 3 huisgenotes verder...

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:11

Nou Vjesta, klinkt weer allemaal als een gedoe. Ik vind het trouwens niet zo raar dat de huisbaas zich er niet mee wil bemoeien, kun je toch wel zelf? Kun je overigens niet opperen dat jullie zelf nieuwe mensen regelen? Dan kun je ze ook selecteren of ze wel bij het huis passen.

Over die afwas trouwens: zoals ik al zei hebben wij de regel dat je niets in de keuken mag laten staan. Natuurlijk gebeurt dit heus wel eens per ongeluk en als er eenmaal 1 bordje en een mes staan, denkt de rest ook makkelijker over iets laten staan. Vervolgens is de afwas dus van niemand want het is van iedereen wat. Clown Daarom hebben wij de regel dat de afwas die er is blijven staan (en dit is dus nooit veel en vaak ook niks, iig geen hele etensafwas, maar dat kan ook niet want we eten altijd samen en dan wordt er meteen afgewassen) gewoon even gedaan moet worden bij de keukenbeurt. Het is natuurlijk onzin om een ruimte schoon te gaan maken en dan de helft vies te laten. Je kunt dan ook de gootsteen niet schoonmaken bijvoorbeeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:36

Ik heb er totaal geen problemen mee om 3 bordjes en 4 vorken af te wassen. Maar ik heb geen zin om de complete vaat van 4 man van 2 dagen te doen. Dat zijn namelijk een bord of 15, flinke stapel pannen, scheepslading bestek en weet ik hoeveel bekers. Ik verplaats alles naar de afwastafel (die staat namelijk overal, het hele aanrecht, alle 2 de gootstenen, de complete afwastafel EN het fornuis), en daarna kan ik dus wel het aanrecht, de gootstenen en de vloer schoonmaken.

Ik kreeg donderdag te horen dat 'als er iets van jou staat wassen wij het ook af'. Wat makkelijk gezegt is, aangezien er van mij gewoon nooit wat staat, hoogstends 1 pannetje en een snijplank.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:10

Ruilen met een van mijn huisgenoten? Knipoog

Ik heb 2 hele leuke huisgenootjes die beide redelijk netjes zijn, en 1tje die echt de grootste viespeuk ever is.
Ze ruikt vies (dat is zacht uitgedrukt..) ze is wereldvreemd (je kan er geen normaal gesprek mee voeren en ze stapt zomaar je kamer in) maar het ergste is, dat ze onze wc laatst helemaal onder de stront had gesmeerd. Vloer, bril, alles onder.

Ze heeft het 3x overnieuw moeten poetsen totdat het "schoon?" was en dan nog alleen maar omdat wij boos waren.
Vandaag heeft ze het weer gedaan en lagen er vieze proppen toiletpapier te plakken aan de vloer. Echt om van te kotsen... Misselijk

Ze is ook nog eens suicidaal, dus onze scheermesjes kunnen niet op de badkamer blijven (heeft ze ons gevraagd weg te halen.)
Ik ben het zo ongelooflijk zat om met zo iemand in dit (verder leuke..) huis te moeten leven...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:12

Oh gadver...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:15

Jep, zeker gadver.

De enige reden dat ik haar nog niet verrot heb gescholden is dat ze dus depressief en suicidaal is. Ik gun het haar niet dat ze daardoor de stap waagt zeg maar, want ergens heb ik daar nog medelijden mee.

Maar er gaat nu echt iets veranderen, anders vrees ik dat het de volgende keer geen redelijk gesprek meer is van mijn kant...
ik wil geen hulpverlenertje spelen in mn eigen huis

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:17

Ik heb trouwens voor iedereen een advenskalender gekocht, met chocolaatjes erin. Hopelijk vind iedereen dat leuk...

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:29

wij hadden destijds op zich wel een goede regel in het huis waar ik woonde. Wanneer je niet aan je schoonmaakrooster had voldaan, moest je (destijds he) 5 gulden in de pot stoppen.

Aangezien er een paar zeer lakse mensen tussen zaten hebben we uiteindelijk van t potje een vaatwasser kunnen kopen Haha!
Na die tijd is het potje blijven bestaan en mijn nichtje woont nu in hetzelfde huis. Vanuit t potje word tegenwoordig 1x per week een huishoudster betaald om alle algemene ruimten schoon te maken Knipoog iedereen heeft wel nu een vaste inleg per week om het te kunnen bekostigen. (wellicht een idee?)