Op eigen benen staan >> ouders..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Op eigen benen staan >> ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:59

Ik ben juist heel erg blij dat ik nog bij paps en mams mag wonen om te sparen voor later Haha!

En volgens mij zijn paps en mams er ook blij mee... Knipoog

Ik zou er nog maar een heel goed over nadenken als ik jou was...."Vrijheid" is ook niet alles Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:03

Als je van die 350 euro alleen boodschappen hoeft te doen en verder alle vaste lasten eraf hebt dan vind ik het netjes voor iemand die alleen is. Tja meer is altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Vind de tip die eerder is gegeven om misschien een vaste dag bij je ouders te gaan eten wel een goed idee. Weet niet of je in de buurt van je ouders blijft wonen of dat je wat verder weg gaat.
Aan de andere kant is het wel prettig als je nu nog een tijd kan sparen en dan al een spaarpot zou hebben voor als er eens iets is. En ik vind het erg goed van je dat je eerst op jezelf wilt wonen voordat er aan samenwonen gedacht wordt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:11

Ik woon nu enkele jaren op mezelf en vind het heerlijk en eerlijk gezegd was het bij ons echt nodig.
Maar... een tip; wees heel eerlijk en realistisch wat je aan uitgaven kwijt bent.
Daar vergis je je gauw in, zoals gas/water/licht/ is altijd ook een enorm bedrag...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:14

ik ben op mijn 17e het huis uit gegaan, ben direct full time gaan werken. ondanks dat er meer bij komt kijken als je op het eerste gezicht denkt beviel het me super. zelf bepalen wat ik eet, wanneer ik thuis kom of ik vrienden mee neem enzo.
inmiddels ben ik zelf moeder en moet er niet aan denken dat die kleine spruit ooit het huis uit gaat ook al is ze pas een half jaartje oud.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:19

Ik heb nooit op mijzelf gewoon, van huis uit gelijk samenwonen met vriend. Maar het lijkt me dan toch echt wel best lastig om volledig op jezelf te wonen.
Dan kijk ik echt naar de vaste lasten die wij in de maand hebben, dus ook nog naast gas/water/licht, maar ook naar telefoonrekening, zorgverzekering, maar ook dan andere verzekeringen die nu mijn vriend voor lief neemt... (o zo blij met vriendje Knipoog )
Boodschappen, kleding voor jezelf, paard. Heb je eigen paard, les je? Hoe ga je dat doen??
Tot je 23e ontvang je geen huursubsidie, mits je huur onder bepaald bedrag is. Hier is het bijna allemaal hoger.
Zet echt alles op een rijtje. Trek het dan eens van elkaar af.
Wat komt er onder de streep te staan??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:21

Wat zien je ouders als 'later'?

Ik vind het persoonlijk heel gezond als een kind op een gegeven moment het huis uit wil. Bij je ouders wonen kan dan wel heel goedkoop zijn, maar van op jezelf wonen word je IMO toch net wat zelfstandiger. Helemaal als je echt op jezelf gaat en niet direct van het ouderlijk huis uit gaat samenwonen of trouwen. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:31

tja 300 over per maand want die 50 gaat naar de spaarrekening en daar moet je je eten van betalen..vind ik matig

Hoe zit het met je benzine(of zit die er al bij) en je wilt ook kleding en stappen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:39

ik werk fulltime en voor mij is t al erg moeilijk. woon ook nog steeds thuis (23) en wil graag het hus uit, maar kan simpelweg geen huisje voor mezelf betalen hier in de buurt. :-s
Gas water licht is een dure uitgave en bedenk je eens wat nou als je autootje ineens zegt; Zoek t maar uit? heb je dan iets achter de hand?

Verder als je echt wil kan je ook gewoon gaan en kijken waar t schip strand toch? Haha!
in t ergste geval kan je weer naar je ouders verhuizen Tong uitsteken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:40

Poeh gas is toch iets van 153 euro per maand (mijn voorschot)
en water is 80 euro per kwartaal en dan heb ik het nog niet eens gehad over polderschap en gemeentelijke heffingen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:00

als je huurt zitten deze kosten vaak in de servicekosten inbegrepen.. ik neem aan dat TS het over een appartement heeft, en niet over een heel huis.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:02

350 euro moet te doen zijn voor een alleenstaande
er zijn een hoop gezinnen die minder te besteden hebben

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:11

350 euro moet makkelijk lukken. Ik heb zo'n 800 euro waar ik alles van moet betalen. Met aftrek van alle vaste lasten hou ik zo'n 200 euro over, en daar moet ik dan nog boodschappen van doen, uitgaan, kleding kopen, enzovoorts. En dan hou ik nog 50 euro over om te sparen per maand!

Nee, 350 euro is makkelijk te doen. Het is wel handig om een buffer te hebben, maar als je zegt dat je nu thuis woont en een baan hebt zal je vast al wel gespaard hebben denk ik.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:42

Logisch hoor, dat je op jezelf wil gaan wonen.

Mijn ouders vonden het destijds ook moeilijk, vooral omdat ik de jongste en de laatste was die het huis uitging.

Toch maar doorzetten en op zoek gaan naar een huisje. Koop alvast spulletjes die je leuk en nuttig vindt, dan wennen je ouders er ook aan dat je het toch echt gaat doen.