Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:15

Ik ben het eigenlijk wel met Sterre eens. Ik denk dat je hem wat teveel hebt geclaimd waardoor hij zich teveel verstikt voelde.
Uit je verhaal krijg ik nogal de indruk dat je exvriend af en toe wat tijd voor zichzelf en zijn vrienden wilde hebben. Hij wilde ook nog een stukje eigen leven, maar jij eiste hem al min of meer op door boos/verdrietig te worden wanneer hij iets met vrienden ging doen en jij had gehoopt of je er op had ingesteld dat hij de dag met jou zou doorbrengen.

Citaat:
Maar hij wilde ook wel een beetje vrij zijn. Ik vond dat hij dan niet aan een vriendin had moeten beginnen. Maar dat vond hij onzin, hij vond het wel te combineren.

Waarom is dit volgens jou niet te combineren? Een relatie hebben betekent niet dat de ander geen eigen leven meer kan hebben naast zijn vriendin.

Ik denk dat het je vriend te heet onder de voeten werd, hoeveel hij ook van je hield. Mensen zijn vaak erg verschillend en hij was waarschijnlijk nog niet toe aan zoveel 'vast gedrag'.
Dat mag en kun je hem denk ik ook niet kwalijk nemen Lachen

Hij heeft je verder niet slecht behandeld zoals Sterre ook al aankaart. Ik vind hem zelfs nog vrij netjes geweest Ja
Ik zou meer afstand van hem gaan nemen. Dan krijgt hij ook wat rust en kun jij voor jezelf ook wat dingetjes op een rijtje zetten. De tijd zal het leren of het 'meant to be' is!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-11-08 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:17

mannen kunnen dat ook niet normaal onder woorden brengen dan.. die gaan gelijk vaag doen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:31

jeetje wat een verhaal.
Meid.

aller eerst hgeel veel sterkte en denk eerst is aan jezelf.
Ben het ook met het bovenstaande eens!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:32

Jee wat een verhaal..

Het eerste wat er in me opkomt is afsluiten van hem.. Ach gut

Sterkte

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:58

Laat hem met rust, volledig met rust, is mijn advies. Hij weet niet wat hij wil, en jij blijft steeds om hem heen dansen. Zo is het moeilijk voor hem om alles eens op een rijtje te zetten.
Van zijn kant uit mag hij ook weleens gaan beslissen wat hij wil en je niet steeds weer halve hoop en dubbelzinnige signalen geven aan jou dat het toch nog goedkomt.

Verder vind ik jouw geen gemakkelijke om mee samen te leven. Je bent jaloers, onzeker, wilt veel aandacht, wilt dat hij alleen naar jou kijkt. Niet veel jongens kunnen daar goed en correct mee omgaan.
Ik herken het heel veel in mezelf (vooral dat onzeker zijn) en weet dat ik god op mijn blote knietjes mag danken dat ik een jongen heb gevonden die zo ontzettend goed bij me past en die ik 200 procent kan vertrouwen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:59

@ Cayenne & Sterre:
Ik heb op een gegeven moment meer van hem gevraagd, omdat dat voor mij logisch was. Het is als je een vriendin hebt, na negen maanden toch meer dan logisch dat je eens een smsje stuurt? Iets liefs? Of minstens een dag in het weekend ook met haar doorbrengt. Als je op vrijdag & zaterdag dronken uit de kroeg komt, 's morgens vroeg. Dan ben je duidelijk niet toe aan een relatie.
Dát was het probleem, dat was waar ik het moeilijk mee had (het idee dat ik alleen zijn vriendin was als het hem uitkwam, en dat was op dinsdag, donderdag en zondag, verder liet hij weinig van zich horen).
Een lief smsje is toch niet zo moeilijk? Eens een spontane arm om je heen, of eens bij elkaar slapen.
Maar dat hoefde voor hem allemaal niet zo nodig.
Hij wilde het op deze manier combineren.
Uiteindelijk begon ik er aan te wennen, vond ik het niet meer zo erg. Maar mijn ouders zaten er wel mee, die zagen dat hij niet volledig meer voor mij ging. Sinds zijn vakantie eigenlijk.
Hij heeft me heel netjes behandeld, ik ben ook niet boos op hem. Ik ben teleurgesteld, en dat is erger dan boos zijn.

Als hij vrij wil zijn op zijn manier, op vrijdag en zaterdag niets van zich laten horen, mij willen als het hem uit komt. Dan moet je niet aan een vriendin beginnen.

Ik neem het hem niet kwalijk dat hij niet aan vast gedrag toe was, ik neem het hem kwalijk dat hij al die tijd maar niet nadenkt over wat hij wil. Want hij doet daar niet alleen zichzelf pijn mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:01

BraveSpots schreef:
Laat hem met rust, volledig met rust, is mijn advies. Hij weet niet wat hij wil, en jij blijft steeds om hem heen dansen. Zo is het moeilijk voor hem om alles eens op een rijtje te zetten.
Van zijn kant uit mag hij ook weleens gaan beslissen wat hij wil en je niet steeds weer halve hoop en dubbelzinnige signalen geven aan jou dat het toch nog goedkomt.

Verder vind ik jouw geen gemakkelijke om mee samen te leven. Je bent jaloers, onzeker, wilt veel aandacht, wilt dat hij alleen naar jou kijkt. Niet veel jongens kunnen daar goed en correct mee omgaan.
Ik herken het heel veel in mezelf (vooral dat onzeker zijn) en weet dat ik god op mijn blote knietjes mag danken dat ik een jongen heb gevonden die zo ontzettend goed bij me past en die ik 200 procent kan vertrouwen.

Ik laat hem ook met rust. Ik laat niets van me horen. Hij is degene die mij belt.
Ik weet alleen wel dat ik hem niet meer lastig moet gaan vallen met mijn praatjes. En ik ben het zelf ook zat.
Maar het is zo fijn om zijn stem te horen. Stom hè?

Ik ben ook geen makkelijk persoon, maar daar heb ik wel mijn redenen voor. Hoe stom mensen die reden ook vinden. Mij blijft het het onzeker maken.
Hij was ook te vertrouwen, voor 200%... Het is alleen de wetenschap dat zijn vrienden dat niet zijn.
Die hebben gezegd toen hij op vakantie ging met hen: "Nou Sjaan, en dan zoeken wij daar met z'n drieen een mooi vrouwtje op, die betalen we elk 200 euro om Geert te versieren."
Vind je dat normaal?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:04

@ VivaLaVida:
Klopt helemaal. Mannen en gevoelens, ze liggen volgens mij non stop met elkaar in de clinch, in plaats dat ze gewoon vrede sluiten met dat gevoel.

@ Kimmie_girl:
Je hebt gelijk, het begin is gemaakt door hem voor de keuze stellen: Of ik, en je gaat voor me. Of niets.

@ NonaWen:
Dankje Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:13

Janine1990 schreef:
Ik laat hem ook met rust. Ik laat niets van me horen. Hij is degene die mij belt.
Ik weet alleen wel dat ik hem niet meer lastig moet gaan vallen met mijn praatjes. En ik ben het zelf ook zat.
Maar het is zo fijn om zijn stem te horen. Stom hè?

Ik ben ook geen makkelijk persoon, maar daar heb ik wel mijn redenen voor. Hoe stom mensen die reden ook vinden. Mij blijft het het onzeker maken.
Hij was ook te vertrouwen, voor 200%... Het is alleen de wetenschap dat zijn vrienden dat niet zijn.
Die hebben gezegd toen hij op vakantie ging met hen: "Nou Sjaan, en dan zoeken wij daar met z'n drieen een mooi vrouwtje op, die betalen we elk 200 euro om Geert te versieren."
Vind je dat normaal?

Ik snap het wel hoor dat je zijn stem nog graag eens hoort, dat je ergens diep vanbinnen mss nog hoopt dat het goedkomt ofzo. Jullie relatie zat wsl ook vol mooie momenten, naast de slechte. Jullie hebben denk ik alletwee wel fouten gemaakt, en er valt imo geen schuldige aan te wijzen (wat jij wel een beetje doet toch?). Maar als de liefde er niet meer is houd het helaas op.

En van die vrienden. Dat doet er imo niet toe hoor vind ik. Ok, leuk is anders, maar als mijn vent op reis gaat mogen er 12 betaalde vrouwen hem willen versieren, ik ben ervan overtuigd dat ie geen seconde iets verkeerd zal doen. Hij zou het overigens niet eens tolereren als zijn vrienden zulke dingen beginnen uitkramen (als ze het serieus bedoelen natuurlijk).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:20

BraveSpots schreef:
Ik snap het wel hoor dat je zijn stem nog graag eens hoort, dat je ergens diep vanbinnen mss nog hoopt dat het goedkomt ofzo. Jullie relatie zat wsl ook vol mooie momenten, naast de slechte. Jullie hebben denk ik alletwee wel fouten gemaakt, en er valt imo geen schuldige aan te wijzen (wat jij wel een beetje doet toch?). Maar als de liefde er niet meer is houd het helaas op.

En van die vrienden. Dat doet er imo niet toe hoor vind ik. Ok, leuk is anders, maar als mijn vent op reis gaat mogen er 12 betaalde vrouwen hem willen versieren, ik ben ervan overtuigd dat ie geen seconde iets verkeerd zal doen. Hij zou het overigens niet eens tolereren als zijn vrienden zulke dingen beginnen uitkramen (als ze het serieus bedoelen natuurlijk).

Hij heeft gezegd: Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.
Maar voor mij is dat gewoon niet zo. Als er tussen twee mensen iets fout gaat, ligt dat ook aan twee mensen.
Dat heb ik al tig keer tegen hem gezegd. En ik weet dat mijn jaloezie misschien mee heeft gespeeld, als zegt hij van niet.
En misschien komt het zo over, dat ik hem als schuldig aanwijs, maar ik zal nooit of te nimmer ontkennen dat ik niets heb gedaan.
Hoewel het voor hem dan ook echt niet zo is, en ik niet zal weten wat ik precies fout heb gedaan. Of waar het precies fout is gegaan.
Op dit moment weet ik het gewoon allemaal niet meer, en stelt hij me teleur door te vertellen niet meer aan mij te denken. En hoe hij doorgaat met zijn leven, doet me pijn. Het zal heel goed kunnen dat ik hem daardoor onbewust in een kwaad daglicht wil stellen.
Wat absoluut niet zo is, want het was altijd mooi. Maar ik weet wel dat ik altijd op hem heb moeten wachten. En dat is iets wat ik niet kan ontkennen. Dat kan je als kwaad zien. Maar ik moest altijd wachten.

Ze bedoelen het misschien niet serieus, maar willen me wel expres bang en boos maken.
Een van de jongens heeft een keer op een feest gezegd: "Sjaan, hij wil je kwijt!"
Dat is niet iets waar je vrolijk van wordt hoor! En hij mag zoiets niet tolereren, maar doet het wel.
Waarschijnlijk uit angst hen kwijt te raken.
En door zich afhankelijk op te stellen naar die jongens toe, maken die jongens dankbaar gebruik daarvan.
Want het moment dat die jongen zei van dat betalen aan een mooie vrouw. Moest hij lachen, maar werd zijn vader kwaad.
Omdat je zo'n uitspraak van je vrienden naar je vriendin niet moet waarderen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:25

pff sjee lang verhaal. Ik herken mijn oude relatie erin.. Tenminste een beetje.. Het liep heel stroef, en ik heb heel lang het uit willen maken. Toen ik dat deed schreeuwde en huilde hij: NEE GA NIET WEG; NEEEEE.. toen is het weer '' goedgekomen'' maar die hele relatie was vanaf het begin af al wat onstabiel, net als de jouwne. Je had steeds het gevoel alsof hij er niet echt voor je was... Los laten is lastig, maar word moeilijker als je steeds contact blijft zoeken. Ga lekker je eigen dingen doen.. zoals hij ook altijd doet. Wees niet boos omdat hij zijn eigen leven heeft, maar maak zelf een eigen leven.. nu vooral, omdat dat nu weer kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:32

@ Pinuts:
Ik ben ook niet echt boos omdat hij zijn leven weer oppakt. Maar ik ben er in teleurgesteld. Hij heeft nog geen moment nagedacht over zijn gevoelens, omdat hij niet van problemen houdt. Hij houdt het makkelijk, loopt er voor weg. En daarom blijf ik twijfelen of hij het wel echt wilde. Of dat hij wegliep voor de vastigheid. Als ik het niet aan had gekaart, had hij waarschijnlijk niets gezegd.

Ik heb aan de telefoon ook gezegd dat een gevoel niet in anderhalve week weg is. Dat duurt veel langer, en dat was dus al sinds Gran Canaria.
Maar hij protesteerd fel als ik dat zeg.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:33

Janine1990 schreef:
Op dit moment weet ik het gewoon allemaal niet meer, en stelt hij me teleur door te vertellen niet meer aan mij te denken. En hoe hij doorgaat met zijn leven, doet me pijn.

Maar als je even eerlijk bent met jezelf, wat zou je dan graag hebben dat hij wel doet?
Zeggen dat hij toch nog van je houd, ontzettend verdrietig zijn, boos zijn op zichzelf, zeggen dat hij je nooit meer wil zien,...?

Dat hij doorgaat met zijn leven is imo ergens logisch, het is tenslotte uit tussen jullie. Dat dat erg pijnlijk en verdrietig is voor jou, dat ben ik wel zeker van, en dat is echt rot Ach gut .

In je laatste stukje heb je wel gelijk denk ik. Hij zou het niet mogen tolereren dat ze zulke dingen zeggen om jouw te kwetsen...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:35

( wow jij woont bij mij in de buurt:P ) Ik snap wel dat het heel lastig is allemaal.. dat lege rotte gevoel, en dat je constant zit met verdriet. Maar wat wil je zelf nu? Dat het goed komt? Of dat je het wilt loslaten? Want dat zul je zelf moeten doen, wat hij nu ook beslist..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:37

BraveSpots schreef:
Janine1990 schreef:
Op dit moment weet ik het gewoon allemaal niet meer, en stelt hij me teleur door te vertellen niet meer aan mij te denken. En hoe hij doorgaat met zijn leven, doet me pijn.

Maar als je even eerlijk bent met jezelf, wat zou je dan graag hebben dat hij wel doet?
Zeggen dat hij toch nog van je houd, ontzettend verdrietig zijn, boos zijn op zichzelf, zeggen dat hij je nooit meer wil zien,...?

Dat hij doorgaat met zijn leven is imo ergens logisch, het is tenslotte uit tussen jullie. Dat dat erg pijnlijk en verdrietig is voor jou, dat ben ik wel zeker van, en dat is echt rot Ach gut .

In je laatste stukje heb je wel gelijk denk ik. Hij zou het niet mogen tolereren dat ze zulke dingen zeggen om jouw te kwetsen...

Wat ik zou willen, dat hij liet zien dat de afgelopen 9 maanden wel wat voor hem hebben betekend.
Dat ze niet fake waren. Zoals hij me nu doet denken. Het was niet fake, natuurlijk niet.
Maar zoveel dingen worden gezegd, dat ik het gewoon niet weet.
Ik zou willen dat hij teleurgesteld is in zichzelf, dat hij eindelijk eens gaat nadenken. In plaats van het verstand op 0 en gaan met die banaan.
Op die manier laat hij me zien dat hij om me geeft. Door te laten zien dat hij echt over zichzelf nadenkt.
Want zolang hij dat niet doet, heb ik het idee dat hij alles wat ik heb gezegd negeert.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:39

hij heeft niet voor niets gehuild.. maar hij zet het makkelijk opzij

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:41

Trouwens, alle goed bedoelde adviezen, hem van MSN & Hyves halen etc. Heeft weinig zin.

MSN is hij nauwelijks op, hij weet dat ik bijna altijd online ben. En zal dan ook niet aanmelden als hij niets van zich wil laten horen.

Hyves is hij bijna nooit op. En daar doe ik ook weinig mee. Alleen maar kijken.

Telefoon heeft misschien nog veel minder zin, want zijn nummer ken ik toch uit mijn hoofd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:43

Hij heeft ook niet voor niets gehuild. En daarom wil ik juist dat hij na gaat denken.
In zijn ogen heeft die hele middag niets dan twijfel gestaan. Hij heeft een beslissing onder twijfel gemaakt.
Hij geeft toe aan zijn beslissing, en zet het nu opzij.
Omdat hij weet dat ik beter kan krijgen. Ondanks dat hij weet dat ik hem wil.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:51

stip stip stip stip stip Tong uitsteken heb het verhaal al gelezen hoor, ga nu weer even leren.
Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:55

Janine1990 schreef:
Wat ik zou willen, dat hij liet zien dat de afgelopen 9 maanden wel wat voor hem hebben betekend.
Dat ze niet fake waren. Zoals hij me nu doet denken. Het was niet fake, natuurlijk niet.
Maar zoveel dingen worden gezegd, dat ik het gewoon niet weet.
Ik zou willen dat hij teleurgesteld is in zichzelf, dat hij eindelijk eens gaat nadenken. In plaats van het verstand op 0 en gaan met die banaan.
Op die manier laat hij me zien dat hij om me geeft. Door te laten zien dat hij echt over zichzelf nadenkt.
Want zolang hij dat niet doet, heb ik het idee dat hij alles wat ik heb gezegd negeert.

Maar vind je het eerlijk te eisen van hem dat hij teleurgesteld is in zichzelf zodat jij je beter zal voelen.

Ik denk dat het probleem vooral ligt in het feit dat jij hem nog heel graag terugwilt. Je hoopt dat, als ie gaat nadenken over zichzelf en jullie, gaat inzien dat het mss toch nog de moeite was. Je hoopt dat het toch nog gaat werken tussen jullie omdat ie twijfelde. Hij belt af en toe, je hoopt dat ie mss toch nog geintereseerd is in je.

En als dat niet lukt, maak je jezelf alleen nog maar verdrietiger. Die hoop maakt dat je het hele hoofdstuk niet kan afsluiten...

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:01

hallo,

Heb alles gelezen.. Ik janine persoonlijk heel goed..
Iedereen die beweerd dat zij aan het claimen is heeft het goed mis. Elke x als ik haar tegenkwam (in de hoop haar vlam te spotten) was ze alleen. Terwijl je zou verwachten dat ze er samen zouden zijn.
Bij claimen (zoals ik dit zie) laat je de ander niet zijn gang gaan. Je wilt dat deze persoon altijd bij je is. Janine liet Geert met zijn vrienden stappen, op vakantie gaan. Totaal geen claimen dus.
En ze heeft gelijk door tegen hem te zeggen dat het haar tegenvalt dat hij voor zijn vrienden kiest. Nadat hij met zijn vrienden op vakantiet is geweest. Lijkt me meer dan logisch dat je die dan genoeg gezien hebt, en dat alles is besproken. Een relatie heb je samen. Je maakt tijd voor elkaar. En als de ene die tijd niet wil geven mag je daarom vragen. Dit is nog geen claimen!! als je elkaar voor de rest zo vrij laat als janine, Geert vrij liet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:06

Janine, time to move on! Je bent te leuk om thuis te gaan zitten sippen. Hupsakee, grabbel je zelf bij elkaar, trek wat leuks aan, haal een kam door je haar, tover een lach op je gezicht en ga weer leuke dingen doen! Die gast heeft je leven de afgelopen maanden niet echt leuker gemaakt en daarom is hij niet meer de moeite om over in te zitten. Niet meer doen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:06

@ J_Charissa:
Leerze Knipoog

@ BraveSpots:
Je komt heel dicht bij mijn ideeen en gevoelens in de buurt.
Misschien zit je zelfs wel raak, maar omdat ik zo in de war ben, heb ik eigenlijk egen idee van wat ik nu precies voel.
Ik eis ook niet dat hij zich teleurgesteld voelt, ik hoop het alleen maar. Omdat het voor mij gewoon niet klopt hoe het ging. Dat hij ineens zo hard kon lopen. Terwijl ik in mijn ogen niets meer vroeg dan wat we hadden voor onze vakanties.

@ [***]:
Thnx voor je reactie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:10

Lovely schreef:
Janine, time to move on! Je bent te leuk om thuis te gaan zitten sippen. Hupsakee, grabbel je zelf bij elkaar, trek wat leuks aan, haal een kam door je haar, tover een lach op je gezicht en ga weer leuke dingen doen! Die gast heeft je leven de afgelopen maanden niet echt leuker gemaakt en daarom is hij niet meer de moeite om over in te zitten. Niet meer doen!

Dat gedeelte heb ik al gehad. De eerste week deed ik totaal niets aan mezelf.
Droeg normale kleding, maar makeup was uit mijn woordenboek verdwenen.
Werd ontzettend bleek, en heb toen een bruinende dagcrème van Dove van mams gekregen.
Normaal word ik ook bleek, dus de break-up heeft er niets mee te maken.
Mijn haar zit weer. En ik kan wel weer lachen.
Hij heeft mijn leven niet leuker gemaakt dan voorheen, maar heeft het ook niet slechter gemaakt.
Het is nu wel uit, maar het had erger gekund, alles kan erger.
Ik heb een prachtige tijd gehad, een tijd van tranen maar ook een tijd van ultiem geluk.

@ Pinuts: Waar woon je dan?!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:17

Janine1990 schreef:
@ BraveSpots:
Je komt heel dicht bij mijn ideeen en gevoelens in de buurt.
Misschien zit je zelfs wel raak, maar omdat ik zo in de war ben, heb ik eigenlijk egen idee van wat ik nu precies voel.
Ik eis ook niet dat hij zich teleurgesteld voelt, ik hoop het alleen maar. Omdat het voor mij gewoon niet klopt hoe het ging. Dat hij ineens zo hard kon lopen. Terwijl ik in mijn ogen niets meer vroeg dan wat we hadden voor onze vakanties.

Nou Bloos , maar dat komt wsl omdat ik echt heel veel van jou in mezelf herken. Dan rest me nog het feit mijn advies om het volledig te laten rusten nog eens te herhalen. Ik heb zelf geen ervaring met gebroken liefdes enzo, maar ik geloof dat dit de enige goede manier is om het achter je te kunnen laten. Ik wens je heel erg veel sterkte want het is niet niks, deze hele situatie Ach gut ...