terug bij je ex ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: terug bij je ex ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:06

Ik ben ook erg benieuwd, zet hier zeker een stipje.
Sinds een tijdje is het uit met mijn ex, we waren ongeveer 2 jaar samen -de reden dat het uit ging was niet echt duidelijk. Ik woon nu in een andere stad, nieuwe opleiding, etc.: het gevoel was weg en het uitmaken kwam hard aan. Maar ik weet nu niet meer zo goed hoe ik erover moet denken/voelen. Scheve mond

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:08

ik heb altijd als "regel" gehad dat ik nooit weer terug zal gaan naar mijn ex.
Echter mijn laatste ex hebben we het toch maar weer geprobeerd na 4 weken want we bleven om elkaar heen draaien. Alleen werd mijn mening bevestigd het lukte niet uiteindelijk hebben we de relatie dan ook maar voorgoed beëindigd maar ik blijf een zwak voor hem hebben en we zijn ook nog steeds goede vrienden...
Zeker op korte termijn is een ex niet voor niks een ex... kan me voorstellen dat je na een paar jaar er heel anders tegen aan kijkt maar ik ben nu ontzettend happy met mijn huidige vriend

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:23

mmmm, mijn exen zijn niet voor niks m'n exen. hoewel t op 1 na echt wel leuke jongens zijn zou ik ze nooit terug willen.
ik ben namelijk iemand die t wel echt tot t uiterste blijft proberen en als dan nog niet werkt, tsja, dan gaat t m ook niet meer worden. ook niet na een paar jaar.

komt nog bij dat ik echt waanzinnig blij met met m'n huidige vriend... wordt je mening ook wat door gekleurd Knipoog
nee, serieus. mijn exen zijn niet voor niks ex(it)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:27

Ik ben ook 2x opnieuw wat met m'n ex begonnen. We waren echt een team en ik vond hem helemaal het einde. Maar toch, op een of andere manier als ik aan m "vast" zat begon het me te benauwen.
Ik realiseer me nu maar al te goed waarom het mn ex is en het mn ex blijft Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:41

Ik ben 3x opnieuw begonnen met mijn huidige vriend. De eerste 2 keren liep het gewoon door omstandigheden elke keer gigantisch mis.. Het lukte toen gewoon nog niet samen, ik zat nog met teveel andere dingen in m'n hoofd. Na een half jaar (ondertussen super goede vrienden gebleven), merkte ik dat er toch gevoelens voor hem waren gebleven en dat ik eigenlijk niets liever wilde, dan hem terug. Toen hebben we 't weer goedgemaakt Lachen. En afgelopen augustus waren we alweer 2 jaar samen.

De eerste 2 keren liepen bij ons gewoon fout omdat we allebei nog niet 100% zeker van elkaar waren, we kenden elkaar te kort en hadden alles veel te snel laten lopen, we kenden elkaar een week en toen hadden we iets. Bedoel, die extra tijd hadden we allebei nodig, en alles is ook nog goedgekomen Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:42

Mijn vriend heeft het 2 weken geleden uitgemaakt omdat zijn gevoel weg is voor mij. Ik heb 2 maanden lang een rot periode met hem meegemaakt. Hij is verhuisd naar Tilburg (woonde normaal 2 min. van mijn huis vandaan). En nu opeens 3 kwartier. Dat was heel moeilijk voor mij.. Helaas is het nu over hij is mijn grote eerste liefde. Helaas wilt hij niet dat ik me opdring maar ik ben nog zo verliefd ook na 16 maanden nog. Ik gun hem nu ook maar zijn rust en ook ik moet verder met mn leven. Maar of het nog goed komt ooit. De tijd zal het leren! Ik ga iig verder met leven!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:44

ik ben bij m'n eerste vriendje blijven hangen en daar ga ik nu zo 16 jaar mee
dus heb er geen ervaring mee

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:10

Moeilijk ja, dat ligt er helemaal aan. Het is niet voor niks uitgegaan, er zal altijd een reden geweest zijn. Het ligt aan de situatie hoe je daarmee omgaat en of er nog hoop is voor je relatie. Ik zeg wel altijd: Waar nog liefde is, is hoop. Het is een afweging maken tussen je hart en je verstand. Soms heeft de ene gelijk en soms de ander.
Volg je hart maar negeer je verstand niet.
Mensen kunnen wel degelijk veranderen, dingen anders gaan inzien. Karakter blijft vaak wel hetzelfde.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:13

Denk dat mensen wel kunnen veranderen in een relatie. Nou ja, misschien niet veranderen, maar je kan je wel aanpassen aan elkaar. Wij hebben in ieder geval geleerd, dat we elkaar wat losser moeten laten. Ook eens met eigen vrienden op stap. Hier zijn we het allebei mee eens, en het ontbrak ons gewoon aan communicatie. Als je dat soort dingen weet, kan je echt wel veranderen en aanpassen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 16:34

Overmorgen ga ik weer terug naar Italie en dan woon en werk ik weer op zijn stal en zijn we veel samen dat is in ieder geval fijn en dan kijken we verder wel hoe het gaat. We hebben in ieder geval een goede vriendschap en zijn een goed team samen en de stap naar een relatie word eigenlijk steeds kleiner en gemakkelijker dus ik denk ook niet dat het verkeerd gaat.
In ieder geval bedankt voor alle reakties ! Super !!!!
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 17-11-08 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:37

Poeh

Ja en nee

Ik was 16 toen ik verkering kreeg en ik was 21 toen het uitging gelukkig kreeg hij spijt en na 5 weken gingen we weer verder met elkaar

Inmiddels gingen we samenwonen en jawel weer na 5 jaar ging het uit toen was ik dus inmiddels 26.

Heel veel verdriet en nog steeds voel ik de pijn..of we nog ooit bijelkaar komen de kans is niet groot

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:49

je moet doen waar je je goed bij voelt, ik heb hetzelfde, wij zijn ook een aantal keer uit elkaar gegaan en als we terug bij elkaar waren ging het weer even goed en dan weer mis.
uiteindelijk zijn we er een halfjaar geleden definitief mee gestopt en ik ben helemaal mn eigen leven gaan inrichten, eerste baan, eerste eigen paard, helemaal het leven dat IK wil.
en wist zeker dat wij nooit meer bij elkaar zouden komen.
totdat we elkaar weer spraken, het voelde als thuiskomen maar had steeds associaties met die rottijd die we samen gehad hebben, waarin we elkaar niet begrepen en onze liefde gewoon zeer deed.
ik ben nu bezig met accepteren dat dat vroeger was. nu niet meer, je moet in het heden blijven en kijken naar de feiten die nu aan de gang zijn.
en het accepteren, dat heeft bij mij goed geholpen.
we zien elkaar nu sinds een week of zes, om het weekend zodat we ook lekker ons eigen leven kunnen behouden, en het gaat super, ook omdat we ons eigen leven lekker hebben en elkaar waarderen, eindelijk.... ik hoop dat het zo lekker blijft gaan, stiekem is hij toch wel de kerel van mn dromen en ik denk, aan je verhaal te zien, dat die van jou dat ook wel is... succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:30

mijntjuh schreef:
ik denk ook dat het aan de reden ligt waarom jullie uitelkaar gegaan zijn.ik heb het meerdere keren met mijn ex geprobeerd en dan ging het weer even goed, maar we vervielen altijd weer in oude gewoonten. 1,5 jaar geleden hebben we er definitief een punt achter gezet. we hebben nauwelijks meer contact met elkaar omdat we beide toch een zwak voor elkaar hebben, we kunnen niet samen maar ook niet zonder elkaar als we elkaar weer zien, dus dan maar zo
ik ben er achter gekomen dat je mensen niet kan veranbderen, hoe graag je het ook wil. mijn ex verviel steeds weer in zijn oude gewoonte.

Voordat ik verder ga met lezen:
Je kan mensen wel degelijk veranderen, mits die mensen bereid zijn voor jou te veranderen, bereid zijn voor jou te vechten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:54

Geweldig topic dit.
Mensen geven me weer een beetje hoop.
Reactie van Suzanne F. vind ik echt geweldig!
Ik wist niet wat ik moest doen, mijn verstand of m'n hart.
Hier heb ik ook nog wat aan.

Mijn vriend heeft het 3 weken geleden uitgemaakt. Dat maakt hem tot mijn ex-vriend, ik krijg het alleen niet over mijn lippen, het voelt niet zo. Het klopt niet.
Hij heeft het uitgemaakt omdat 'het gevoel weg is.'
Maar tegelijk weet hij niet wat hij wil, hij weet niet of hij er al aan toe is. En het werd serieuzer, na 9 maanden toch uit elkaar, wat mij betreft waren we samen 80 geworden.
Want we hadden altijd sterk het gevoel dat we bij elkaar hoorden, dat dit voorgoed was. En dat heeft hij ook gezegd. Ik heb het nog eens gezegd toen hij het uitmaakte. En hij antwoordde met: "dat dacht ik ook."
In de afgelopen weken hebben we toch ruim 7 uur met elkaar gebeld. Tussen het tweede en derde telefoontje zat een week, tussen het vijfde telefoontje en dat van gisteren zaten 8 dagen.
Gisteren is het voor mij eigenlijk definitief geworden, al ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat hij me kwijt wilde.
Hij heeft verteld dat hij er de afgelopen weken eigenlijk niet over na heeft gedacht. Met andere woorden heeft hij het gewoon weggestopt, en gaat hij op die manier verder met leven.
Dat kan voor mij twee dingen betekenen:
1. De afgelopen 9 maanden hebben geen enkele betekenis.
2. Het was te pijnlijk voor hem.

Hij heeft veel gezegd:
"Ik denk dat het voorgoed weg is."
"Ik heb gewoon tijd nodig."
"Het gevoel is er wel als je bij me bent, maar als je er niet bent is het weg."
Hij heeft me bij het afscheid gewoon een kus gegeven.

En het ergste van alles is nog dat elke nacht als ik wil gaan slapen ik het beeld voor me zie, van hem, met tranen over zijn wangen. Omdat hij verdriet had, omdat hij het uit had gemaakt.

Wil nu eigenlijk wel met hem afspreken, want ik kan het niet afsluiten. Niet omdat ik hem terug wil, maar omdat ik duidelijkheid wil en het wil afsluiten.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:11

ik heb met al mn exen tot nu toe ook nog een sexrelatie gehad.. ook als het al wat langer uit was. Bloos Ben met allemaal goed en zonder ruzie uit elkaar gegaan.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:22

Janine1990 schreef:
mijntjuh schreef:
ik denk ook dat het aan de reden ligt waarom jullie uitelkaar gegaan zijn.ik heb het meerdere keren met mijn ex geprobeerd en dan ging het weer even goed, maar we vervielen altijd weer in oude gewoonten. 1,5 jaar geleden hebben we er definitief een punt achter gezet. we hebben nauwelijks meer contact met elkaar omdat we beide toch een zwak voor elkaar hebben, we kunnen niet samen maar ook niet zonder elkaar als we elkaar weer zien, dus dan maar zo
ik ben er achter gekomen dat je mensen niet kan veranbderen, hoe graag je het ook wil. mijn ex verviel steeds weer in zijn oude gewoonte.

Voordat ik verder ga met lezen:
Je kan mensen wel degelijk veranderen, mits die mensen bereid zijn voor jou te veranderen, bereid zijn voor jou te vechten.

En daarin zie je of het überhaupt nog zin heeft om bij elkaar te komen Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:39

mii_jessy schreef:

Precies!
Want wie weet wilde hij eerst niet veranderen.
Maar ziet hij in dat jij de ware bent. En dan zal hij laten zien dat hij kan veranderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:46

Gedaan is gedaan... Nooit een ex terug pakken. Het is niet voor niets uit gegaan, na verloop van tijd "vergeet" je de slechte dingen of schuif je die op de achtergrond omdat het toch voorbij is en onthoud je vnl de mooie dingen, zodat je er goed op kunt terug kijken. Hierdoor romantiseer je de relatie... Nee, ondanks dat ik terug goed contact heb met mijn ex en hij weer alles is waar ik toendertijd verliefd op ben geworden, voel ik geen greintje verliefdheid meer voor hem. Ik ben ontzettend happy met mijn huidige vriend... En die zou ik voor geen geld van de wereld willen ruilen met mijn ex, ondanks dat ik met mijn ex mooie tijden heb gehad.

En mensen veranderen niet... Bespaar jezelf die illusie asjeblieft. Daar achter komen is nl een hele harde les.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:47

Janine1990 schreef:
mii_jessy schreef:

Precies!
Want wie weet wilde hij eerst niet veranderen.
Maar ziet hij in dat jij de ware bent. En dan zal hij laten zien dat hij kan veranderen.

Jij zegt wat ik denk!

@ Pharagirlke: Sommige mensen willen wel de moeite doen om voor je te veranderen en als ze echt ervoor vechten (wat Janine al zei) komen sommige een heel eind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:51

Er zijn er inderdaad die moeite willen doen. En dat is dan voor hun een even harde les als ze er zelf achter komen dat mensen simpelweg niet veranderen. Oppervlakkige dingen veranderen. Maar karakter verander je niet.

Veranderen voor iemand anders heeft overigens al helemaal geen zin. Dat werkt niet. Als hij het niet voor zichzelf doet. (dus niet; als ik verander heb ik haar terug) dan veranderd hij zelfs niet voor even. Als hij voor zichzelf wil veranderen kan er een tijdelijke verandering plaats vinden, maar uiteindelijk word je altijd weer jezelf. Iemand spelen haal je niet. En dat is precies wat mensen doen als ze veranderen, een ander personage spelen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:54

Whahahaha, ik wil wel terug bij mijn ex hoor! Aan de ene kant om hem een kick onder zijn kont te geven voor wat hij me geflikt heeft, aan de andere kant voor een keer een goeie .... om eens te laten merken wat hij heeft laten schieten, whahahaha Duivel
Nee even serieus...........wat ik nu heb is veeeeeeeeeeeeeel beter.........dus laat die ex maar waaien!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:15

Janine1990 schreef:
Mijn vriend heeft het 3 weken geleden uitgemaakt. Dat maakt hem tot mijn ex-vriend, ik krijg het alleen niet over mijn lippen, het voelt niet zo. Het klopt niet.
Hij heeft het uitgemaakt omdat 'het gevoel weg is.'
Maar tegelijk weet hij niet wat hij wil, hij weet niet of hij er al aan toe is. En het werd serieuzer, na 9 maanden toch uit elkaar, wat mij betreft waren we samen 80 geworden.
Want we hadden altijd sterk het gevoel dat we bij elkaar hoorden, dat dit voorgoed was. En dat heeft hij ook gezegd. Ik heb het nog eens gezegd toen hij het uitmaakte. En hij antwoordde met: "dat dacht ik ook."

Precies om díe reden heb ik het ook paar weken terug uitgemaakt met mijn 'ex'. Dit klinkt echt ontzettend herkenbaar hoe jij het omschrijft, we zijn ook allebei met veel tranen uit elkaar gegaan (en ik ben niet zo'n 'janker' Knipoog ).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel weer een beetje begin te twijfelen... morgen zie ik hem weer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:08

pharagirlke schreef:
voel ik geen greintje verliefdheid meer voor hem.

Sommigen voelen dat nog wel na jaren nog...

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:23

Mijn exvriend en ik zijn ongeveer drie keer uitelkaar geweest, twee keer zijn we weer bijelkaar gekomen omdat we elkaar heel erg misten. Afspraken gemaakt over wat er anders zou gaan en de eerste maanden ben je weer stapelverliefd, maar als het dan weer 'gewoon' is dan val je terug in je oude gewoonten. De derde keer zijn we dan ook echt uitelkaar gegaan, en we zijn nu gewoon vrienden en hebben allebij een nieuwe vriend en vriendin. Veel beter zo, je ex is niet voor niks je ex.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:32

pharagirlke schreef:
Er zijn er inderdaad die moeite willen doen. En dat is dan voor hun een even harde les als ze er zelf achter komen dat mensen simpelweg niet veranderen. Oppervlakkige dingen veranderen. Maar karakter verander je niet.

Veranderen voor iemand anders heeft overigens al helemaal geen zin. Dat werkt niet. Als hij het niet voor zichzelf doet. (dus niet; als ik verander heb ik haar terug) dan veranderd hij zelfs niet voor even. Als hij voor zichzelf wil veranderen kan er een tijdelijke verandering plaats vinden, maar uiteindelijk word je altijd weer jezelf. Iemand spelen haal je niet. En dat is precies wat mensen doen als ze veranderen, een ander personage spelen.

Tsjah.. ik denk dat daar veel verschillende theorieen over zijn, maar persoonlijk geloof ik echt dat mensen kunnen veranderen.
Mensen veranderen waardoor ze uit elkaar groeien, maar mensen veranderen ook omdat ze van iemand houden, diegene bij hun willen houden.
En daar alles voor doen. En als die persoon voorbestemd voor jou is, en diegene jou wil, dan zal hij of zij zeker weten veranderen.