Wie heeft er ook'n waterbed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Wie heeft er ook'n waterbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:09

lovey_ou, soms is hij te plakken, en de andere oplossing is die gel (als het gat niet te groot is). De gel lekt namelijk niet.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 07:31

Ik heb er 1 Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:10

Wij liggen sinds jaren op een waterbed en zijn super tevreden. Behalve dat ik één keer mijn verwarmingselement stuk heb gehad (en het duurde 2 weken voordat ik eeeindelijk eens doorhad waarom ik het zo koud had in bed Blond ) hebben we er nog nooit wat mee gehad.
Het duurt lang om op te warmen en af te koelen en daarom wordt er geadviseerd om je bed max. een uur te luchten per dag, omdat je anders teveel warmte kwijtraakt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:15

Gister mijn bed maar weer op standje maximaal gezet, ik had het nogal koud 's nachts.

Vanavond gaat hij weer wat zachter, want hoewel ik het heerlijk vind, zo warm, werd ik nu wakker met een droge keel.

Overigens lucht ik hem wel (voor de helft), het waterbed verwarmt mijn kamertje namelijk ook voor een gedeelte. Niet snikheet, maar de ergste kou is eruit, precies goed.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:18

toen mijn waterbed werd geplaatst moest hij van die man 2 a 3 dagen opwarmen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:20

Ik heb ook een waterbed, maar die verwarmd zeer zeker mijn kamer niet Nagelbijten / Gniffelen 2 weken geleden is het bed verhuisd, we hebben direct dezelfde avond gewoon goed kunnen slapen op een verwarmd bed Haha!

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:24

is ook niet de bedoeling dat hij je kamer verwarmt.. zou wel grappig zijn.. maar ga maar eens op de verwarming slapen dats heet:P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:42

Bij Utixo doet hij dat dus wel Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken, ik speel ook eigenlijk heel weinig met de verwarming van mijn bed

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:08

Bij mijn ouders had ik er 1, nu woon ik samen maar kon hem niet meenemen, dan zou ie door het plafond naar beneden komen Bloos Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:23

Dat zal wel fff wennen geweest zijn of niet Zonnebloem???

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:35

Hij verwarmt mijn kamer niet, hij trekt de ergste kou eruit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:46

Ik heb al jaren een waterbed , en vind het heerlijk Ja

Vooral als je zo in de winter onder de douche of uit bad vandaan komt , dan is het koud (ik hou wel van wat frisse lucht Knipoog ) en dan is het wel ZO heerlijk om in je zalige warme waterbedje te glijden , mmmmh !

Direct lekker warm , niet te hard en niet te zacht , geen afgeknepen armen ofzo gedurende de nacht , wat je bij normale matrassen wel hebt...

Mijn eerste waterbed heeft de verhuizing anderhalf jaar geleden niet overleefd , ik heb toen een duurdere aangeschaft en deze bevalt nog veel beter.

Heeft ook een veel mooiere digitale thermostaat die je aan de muur kunt bevestigen en waarmee je makkelijk de temperatuur kunt verstellen , ideaal !!

Alleen staat hij nu toch te koop omdat het 1 geheel matras is en mijn vriend en ik het niet echt lekker eens kunnen worden over de temperatuur Haha!

Nu slapen we allebei vaak niet echt lekker en met hem in bed is het toch al lekker warm Knipoog

Dus als iemand interesse heeft ? Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben Lachen

Deze was ook veel sneller warm dan die oude , en dat was toch ook een goed degelijk merk uit een professionele waterbeddenwinkel.... langer dan 1 nacht nacht moeten wachten is echt niet goed hoor , als je al zo handig bent om met lauw water te vullen dan is hij helemaal in een paar uur opgewarmd Ja

Gel heb ik ook overwogen maar dan heb je de verwarming niet meer en dat is nu juist het grootste voordeel van een waterbed , vind ik Lachen

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:59

Ik heb er ook een Haha!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:51

mijn ouders hebben een waterbed (aangezien hun voor 5weken weg zijn is het tijdelijk mijn bed geworden..Haha!). hun bed staat standaart op 22,5 graden. dat gaat niet met een knop. ik kan me herinneren dat hun vorige waterbed wel een knop hadden net 1t/m5 qua graden en dat ze hem altijd wel op 5 moesten zetten om een beetje lekker warm bed te krijgen. dat bed heeft het ook niet lang vol gehouden omdat hij niet warmer kon dan 20 graden.

ik vind het echt een heerlijk bed! vooral als je na het stappen thuis komt of als je het erg warm hebt.. Lachen
geniet er van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:54

even een vraagje he... zijn jullie niet bang dat je het bed lek prikt? ik las hier ergens dat iemand zijn hondje in bed heeft en wat als die even scherpe nageltjes heeft en het lek maakt? of gaat dat niet zo makkelijk?

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:04

Nee die zak die er bij mij omheen zit kan een hondennagel echt niet doorheen Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:30

BIj mij ook niet, dan krijg je de tijk nog en daarover nog de molton plus hoeslaken....

Waar slagen jullie voor mooie degelijke hoeslakens????

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:32

Hoeslakens is bij mij ook echt een ramp Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb daaronder nog zo'n onderdeken ofzoiets die is wel speciaal voor een waterbed Lachen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:18

Ik heb 2hoeslakens bij beter bed erbij gepingeld Haha!

Maar zag bij leenbakker ook hoeslakens speciaal voor waterbedden in een paar leuke frissen kleuren!
Vanaf 14euro voor'n 2pers.

M'n waterbed is nu lekker op temp.en slaapt heerlijk,lekker warm als je instapt en geen pijn meer!
Ben nu wel tevreden al baalde ik wel verschrikkelijk dat het toch ruim2dagen nodig had om op te warmen en dat hadden ze van BB er niet bijgezegd!!! Boos!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:41

Bij mijn eerste bed waren hoeslakens ook alleen via de waterbeddenwinkel te koop , nu heb ik dus sinds anderhalf jaar een split-side waterbed en daarbij kun je gewoon normale hoeslakens gebruiken , IDEAAL ! Speciaal naar gezocht ook Ja

De softside-rand waarin je waterzak ligt , heeft dan buitenom een insnijding (inkeping) waardoor je de hoeslakens alleen om het bovenste deel doet , dus ter dikte van een normale matras.

Is bovendien ook veel makkelijker met het bed opmaken , niet meer dat gesteun en gekreun en gepruts , ideale uitvinding OK dan!

Wat zetten jullie dat bed trouwens allemaal koud !! Bloos!
Mij is wijsgemaakt dat 27-28 graden zo'n beetje de normale temperatuur is ervoor.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:29

Ik wil ook een waterbed, lijkt me heerlijk.

Ik heb er nog nooit in gelegen. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben tevreden met mijn eigen lekkere bedje, maar ben toch benieuwd. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:50

Nou ik heb ooit een ex-waterbedden-verkoper gesproken en sindsdien wil ik het wel proberen Haha! Maar voorlopig houd ik het nog even bij mijn oude ikeamatrasje + ouderwets verwarmingselement (mijn vriend dus).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:43

Gaat even kijken bij Leen Bakker, mijn huidige exemplaren kocht ik 2 1/2 jaar geleden voor bijna 100 eurie per stuk Bloos

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:13

Qua hoezen slaag ik hier heel goed op de markt. Daar hebben ze ook tijks (of noem je het tijken) die erg goed zijn. Zo heb ik altijd een reserve als de ene naar de stomerij gaat.
Overigens is onze bedmaat 180x220cm, dus behoorlijk groot. Wij hebben ook 2 matrassen erin liggen. Dit omdat wij beiden andere temperaturen prettig vinden en ook qua verschil in lichaamsgewicht.
Stabilisatie is bij ons F8, minder vonden we écht niet prettig.
De winkel waar wij ons bed gekocht hebben (in Eindhoven) is failliet).