Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 14:09

Heb hem gisteravond laat toch maar gebeld, hij nam niet op (sliep denk ik al).

Vanochtend maar smsje gestuurd of hij me wilde bellen als hij in de gelegenheid is (nogal druk op het werk).
Na 2 uur nog geen reactie dus toch maar gebeld (ja ik ben erg!).

Hij nam gelukkig op en vroeg of hij me straks terug kon bellen ivm drukte.

nu maar hopen dat hij echt terugbeld...heb afleiding nodig! kan niet eten hierdoor...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:11

Meis, hij is gewoon heel erg druk, let maar op..... Rustig aan, hoor..... Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:24

Hey Laetitia,

Wat je ook niet moet vergeten is: jij bent al 100% met hem bezig, misschien wel meer dan dat (ik herken wel het eea van je topics) en hij is deels nog bezig met een stuk leven af te sluiten en kan, hoe graag hij ook zou willen, nog niet voor de volle 100% voor jou gaan, omdat er veel meer dingen in zijn leven spelen nu waar hij een plekje voor moet zoeken.

Je zou hem echt meer helpen door er gewoon voor hem te zijn en niet zoveel druk op de relatie te zetten. Vergeet niet dat je door je verlatingsangst en je onzekerheid onbewust mensen gaat afstoten met als doel dat ze uiteindelijk weggaan en jij weer een bevestiging hebt van: zie je wel ik ben het niet waard/ mensen verlaten mij.

Ik spreek uit ervaring en teveel op de klippen gelopen relaties, ik reageer dus zoals Little Ann en ga stampij maken met als onbewust doel dat hij vraagt of ik blijf en dan is het weer 'goed'. Het heeft me echt een hele tijd gekost om de oorzaak ook een beetje bij mijzelf te zoeken.

Iemand met een gecompliceerd karakter zoals jij en ik, zoekt vaak onbewust een persoon die daarop reageert of spiegelt. Het is nu de bedoeling dat ook jij hiermee om moet leren gaan, hoe moeilijk dat ook is.
Want anders zal je er bij de volgende weer tegenaan lopen en de volgende etc...

Je kan namelijk niet iemand dwingen om bij je te blijven (ik probeer dat vaak wel) omdat JIJ verlatingsangst hebt, dat geeft een tegengesteld effect.
Ik ken hem en jou niet, maar ik denk niet dat hij iemand is die je expres in de zeik neemt of gebruik van je wil maken.
Ik denk dat je meer vertrouwen in hem moet hebben, maar dat vertrouwen begint echt bij jezelf.
Sterkte!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:59

Heb net over moeten geven van de angst...janken...
Bah ik haat mezelf met dit...ik wou dat ik niet zulke verlatingsangst had en dat ik niet meteen in een paniektoestand kom als ik even niets hoor.

Maar altijd als ik dit gevoel heb is het waar...dan is het over...waarschijnlijk door mijn eigen panische gedrag en enorme onzekerheid. Al heb ik hem nooit achterna gezeten, kwam meestal gewoon van beide kanten. Heb hem nooit ' gestalkt" omdat het wel goed zat.
Behalve dan gister en vandaag...

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:08

Gewoon rustig aan doen! Lachen
Het komt vanzelf wel joh!
Hij heeft het gewoon druk....

Moeilijk dat je verlatingsangst heb.
maar snap je goed. Dat heb ik ook wel eens. (niet zo heel erg.)
Alleen dan niet dat ik moet over geven.

Doe het rustig aan!
Ga iets leuks doen en aan andere dingen denken!
Voordat je het weet zit je weer heerlijk bij hem op de bank.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:14

Als jij al zo ervan overtuigd bent dat het over is, dan kan ik daar niks meer tegenin brengen... Dat heet een self-fulfilling prophecy.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:19

AHUM hij belde net dus....niets aan de hand...!! Hij was heel vrolijk en gezellig en was gister vroeg gaan slapen en had vandaag heel druk en vroeg of ik vanavond nog naar die en die discotheek ging en wat ik dan morgenavond ging doen enzo...

Dus ik zei dat ik vanavond pas rond 10 uur wegging en dat ik daarvoor nog wel even langs kon komen en anders als ik morgenavond met mijn vriendinnen naar de kroeg ga dat ik het hem even laat weten.

Jeetje wat ben ik een enorme paniekzaaier, mijn maag is nog steeds van streek van de stress....ben al zoveel afgevallen sinds ik met hem heb door dit soort acties...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:20

PS: ik heb een hele ernstige vorm van verlatingsangst (is geconcludeerd bij GGZ).

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:26

Probeer je niet zo heel druk te maken (makkelijk gezegd natuurlijk).
Verpest je anders een hoop mee ne je maakt het er voor jezelf ook niet leuker op.

Veel plezier vanavond!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:26

Ook aan verlatingsangst kun je zelf werken, want op deze manier maak je alleen jezelf gek, hem heb je er niet mee.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:31

Natuurlijk heb je hem er wel mee, hij gaat vanzelf wel weg omdat hij niet meer weet wat hij ermee aan moet... En dan is het cirkeltje weer rond.

Zie je wel, dat het niks was Lachen Ik weet zelf ook niet hoe, maar je moet echt met die verlatingsangst aan de slag voordat er alleen maar een stokje van je overblijft hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:33

Ja op den duur zal iemand er een punt achter zetten, die heeft hier geen zin in. Maar ik bedoelde meer dat hij er nu geen last van heeft dat zij boven de WC hangt om over te geven.

Mocht hij daarachter komen dan zal hij ook wel denken van 'wtf?'.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:36

Quellian schreef:
Mocht hij daarachter komen dan zal hij ook wel denken van 'wtf?'.

Haha ja meestal zal een man niet verder komen dan die gedachten Knipoog

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:36

Gelukkig!

weet hij trouwens ook dat je daar last van heb? dat lijkt me ook wel handig om het aan hem te vertellen, zodat ie weet dat je sommige acties niet helemaal bedoelde enzo Lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:41

laetitia schreef:
AHUM hij belde net dus....niets aan de hand...!! Hij was heel vrolijk en gezellig en was gister vroeg gaan slapen en had vandaag heel druk en vroeg of ik vanavond nog naar die en die discotheek ging en wat ik dan morgenavond ging doen enzo...

Dus ik zei dat ik vanavond pas rond 10 uur wegging en dat ik daarvoor nog wel even langs kon komen en anders als ik morgenavond met mijn vriendinnen naar de kroeg ga dat ik het hem even laat weten.

Jeetje wat ben ik een enorme paniekzaaier, mijn maag is nog steeds van streek van de stress....ben al zoveel afgevallen sinds ik met hem heb door dit soort acties...

Tut Clown Zie je nou wel, niks aan de hand Lachen Probeer dit voorval voor ogen te houden als je weer zo loopt te stressen. Veel plezier komend weekend!

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:00

Jaren terug had ik een vakantievriendje. Ik heb toen een avond helemaal in de stress gezeten omdat hij me maar niet smste. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat MIJN telefoon stuk was Tong uitsteken Niks aan de hand natuurlijk... Als ik er nu aan denk moet ik weer lachen Tong uitsteken

Meid, op een gegeven moment lach je ook om jouw acties. Probeer maar te denken: hij heeft naast mij ook nog een leven! Hij zal niet 24/7 naast de telefoon zitten... Je zou maar een vent hebben die constant met jou bezig is en je niet met rust laat Knipoog Deze gedachte helpt mij vaak wel een beetje als ik dit soort 'relatiestress' hebt. Als 'ie een keer niet smst/belt is hij gewoon iets aan het doen wat ook moet gebeuren Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:05

Hij weet dat ik er last van heb en dat ik het moeilijk vind mezelf open te stellen en iemand te vertrouwen en dat ik ervoor in therapie zit...Durfde er niet over te beginnen maar hebben het er paar weken geleden over gehad en hij vond het fijn dat we er even over gepraat hebben.

Heb het niet te dramatisch gemaakt maar heb wel verteld dat ik vroeger altijd moest overgeven als ik een jongen leuk vond en hij mij ook en dat ik dan niet kon eten en dat ik altijd wegrende...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:10

Nicolletje schreef:
Natuurlijk heb je hem er wel mee, hij gaat vanzelf wel weg omdat hij niet meer weet wat hij ermee aan moet... En dan is het cirkeltje weer rond.

Zie je wel, dat het niks was Lachen Ik weet zelf ook niet hoe, maar je moet echt met die verlatingsangst aan de slag voordat er alleen maar een stokje van je overblijft hoor!

Ik val hem er niet mee lastig, ik heb ook gezegd dat het MIJN probleem is en niet zijn probleem en dat IK ermee aan de slag moet. Ik vertelde dat ik een paar keer op het punt heb gestaan om het uit te maken, doordat ik de spanning niet aan kon. Hij zei toen dat ik er wel voor weg kan rennen maar dat ik nu ook juist de mogelijkheid heb om er iets mee te doen.

Hij weet dus dat ik in therapie zit en heb zelfs verlenging aangevraagd voor dit specifieke probleem (weet hij ook).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:50

zie je nou wel meid, ik zei t gister avond al, der was niets!!
dus haal adem, en ga lekker wat eten.. (zonder t er weer uit te gooien Tong uitsteken).
het komt/is allemaal goed Lachen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:44

Zo ontzettend herkenbaar... ik heb PRECIES hetzelfde..
Al ben ik nu denk ik op een punt gekomen dat ik kwaad word,zoiets van,bel je niet? dan ik toch ook niet??
Dan belt ie,alsof er niks aan de hand is..eerder vertelde ik dan hoe erg ik inde zorgen heb gezeten,maar daar kon hij helemaal niks mee...ik moet dit zelf los leren laten..

Ik heb het soms nog erg moeilijk,maar dat is logisch als je bezig bent met vertrouwde dingen anders te doen,ook al is het beter..

Echt waar meid,dit moeten wij overwinnen,want zo verpesten we het steeds voor onszelf..en dat willen we niet!!!

Jij kan het,en ik ook!!

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:23

jeetje ik vraag mij echt af hoe jij gereageerd zou hebben als er wel iets tussen die ex van hem was geweest. je reageert nogal panisch op dingen die eigenlijk niet zo heel erg zijn... en dat klinkt nogal verwijtend, maar zo bedoel ik dat niet. jij kan er ook weinig aan doen dat je dat hebt/doet. maar ik zou er wel aan gaan werken, en de enige die het voor je weg kan nemen ben jij zelf! je vriend valt in dit geval echt niks te wijten vind ik, want hij doet helemaal niks verkeerd en is ook bereid om jou te overtuigen dat er niks tussen die ex en hem is.
neem eens even rust voor jezelf en ontdek eens wie JIJ nou bent, en wat JIJ nou wilt en allemaal kan.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:09

ok girls, hoe veranderen we dat gedrag? Dat afstoten met als doel dat hij je weer naar zich toetrekt als 'bevestiging' ?
Ik heb het gisteren heel eerlijk neergeschreven, ook al schaam ik me er rot over, ben eerlijk gezegd wel blij dat er wat herkenning is bij jullie....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:12

ik weet dat ik wat gek ben hier en daar........ maar de ex van mijn ex sliep nog regelmatig bij hem Lachenzijn dikke vrienden, zij doet ook zijn boekhouding........

en ik had er niks problemen mee...... het enige wat ik wel eens lastig vond is als ik haar vuile onderbroeken in de was moest gooien Lachen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:30

LittleAnn schreef:
ok girls, hoe veranderen we dat gedrag? Dat afstoten met als doel dat hij je weer naar zich toetrekt als 'bevestiging' ?
Ik heb het gisteren heel eerlijk neergeschreven, ook al schaam ik me er rot over, ben eerlijk gezegd wel blij dat er wat herkenning is bij jullie....

Ten eerst begint het bij een 'eigen leven'
Ga lekker met je vrienden op stap,blijf je eigen hobby's doen.. ook al belt hij, zorg niet dat je alles opzij zet!

Bij mij gaat het met ups en downs,mijn vriend woont in turkije,dus ik kan er sowieso niet ff heen,maar als de verbinding weer eens slecht was dacht ik meteen,goh hij heeft zijn telefoon uitstaan,en dan gingen er meteen paniekerige smsjes naar hem toe..of als hij sliep,dan dacht ik hetzelfde...

Nu heb ik dat niet meer zo,hij houdt er soms ook rekening mee,hij weet hoe het bij mij zit,maar ik moet er zelf mee omgaan,wat niet wegneemt is dat hij soms wel zegt,schat ik heb vanavond een feest,dus ik zal niet de hele avond bereikbaar zijn..kijk met zulke dingen ben ik blij,maar ik moet niet verlangen dat hij dat altijd doet.. zo krijg ik mijn vertrouwen langzaam aan terug..stapje voor stapje!!

Als je het probleem al bij jezelf zoekt,dan ben je al een heel eind op weg denk ik!!
Wat trouwens niet wegneemt dat er ook ECHTE eikels rondlopen en met je gevoel spelen,maar dat ligt dus niet aan ons,maar aan hun..

Wat mijn vriend altijd zegt,heel hard,maar zeker zo waar :
Ik ben iemand anders,je kan al jou angsten niet op mij betrekken.. ik kan er niks aan doen,dit moet je zelf doen... En dat is waar!! Natuurlijk mogen ze af en toe eens aan ons laten merken dat we ons geen zorgen hoeven maken,maar dat moet niet normaal worden,anders leren we het nooit!!

Loslaten is heel moeilijk,maar oh zo belangrijk!!

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:11

ik vind het heel goed van je dat je er ook
zo open over bent dat is al een heel goed teken,
en verder als ik dit zo lees vind ik da die
jongen heel veel om je geeft maar zich ook
even geen raad meer weet over zijn hele
voorgeschiedenis en dat heeft tijd nodig om het
te verwerken want het is niet zomer over dat
hoort erbij komt goed meis