Oh oh, onze 1e "relatiecrisis"???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prinnie

Re: Oh oh, onze 1e "relatiecrisis"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:53

maar dan in andere woorden Knipoog

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:02

ja ik zou m gewoon even bellen en anders idd de ene dag je huiswerk/vriendinnen en de andere dag hij t huishouden en paardje.. vind t wel vreselijk lief dat hij t vervelend vind om je niet te zien.. Ben zelf een beetje jaloersig Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:07

Ik vind het heel begrijpelijk dat je wat tijd voor je eigen dingen wilt hebben, daar is niets mis mee. Maar het sms-je is wel een beetje bot. Clown Misschien is bellen en uitleggen dat dit niets met jouw gevoelens voor hem te maken heeft, een betere oplossing? Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:10

Dat je tijd voor jezelf wilt is heel begrijpelijk, vind ik althans. Ik wil dat ook vaak genoeg. Maar dat hij het neit zo leuk vind is IMO alleen maar een goed teken. Hij wil je gewoon graag zien en had zich erop verheugd en dus is het een tegenvaller.

Daarnaast vind ik wel dat 1 weekend mekaar niet zien toch echt wel een keer moet kunnen. Jullie zitten nog niet vastgeplakt toch? Leg het gewoon uit, over dat soort dingen moet je toch kunnen praten lijkt me?

En een 'relatiecrisis'???? Hahaha nee hoor, dan moet er wel meer gebeuren. Af en toe een ruzietje is mijns inziens wel goed in een relatie Ja

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:19

Ik geloof dat ik zou bellen om tegen hem te zeggen dat je zijn SMSjes mist en dat jij je rot voelt dat je niets van hem hoort. Je kunt daarbij ook opmerken dat je je afvraagt of dat het misschien iets ermee te maken heeft dat je verteld hebt dat je een weekend zonder hem wilt. En natuurlijk, dat je hem absoluut niet wilt kwetsen. Dan komt vanzelf het gesprek op gang en kunnen jullie allebei je gevoelens uitspreken.
Aangezien je het hem over de telefoon hebt gezegd kan ik me voorstellen dat het behoorlijk rot is overgekomen, zeker als hij al plannen had of gewoon er naar hunkerde je te zien. Ik heb het andersom ooit gehad, dat mijn toenmalige vriend me opbelde om te zeggen dat hij een weekend wilde overslaan. Ik vond dat echt heel erg. Ik hield standaard de weekenden vrij voor hem (woonde op ruim 200 km) en liet daar ook afspraken met mijn vriendinnen voor lopen. Als hij me juist wat dat langer vantevoren in mijn gezicht had gezegd dan had ik ermee vooruit gekund, maar zo over de telefoon enkel een paar dagen van tevoren... Dan zie je dus uit naar een héél leeg weekend en het voelt dan ook niet goed om meteen anderen te gaan bellen om de tijd te vullen. Voor mij was het een impuls dat hij me niet wilde zien en daarna is de relatie ook doodgebloeid. Is dus niet meer goed gekomen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:21

Uthrick schreef:
Hij begon er meteen over dat hij wel hoopte dat we elkaar konden zien, hij zou wel naar mij toe komen en wilde wel helpen met huishouden en ook wel mee naar stal.

Is het dan zó raar dat ik een weekend voor mijzelf wil???? Nagelbijten / Gniffelen

Nu kan ik hem wel gaan sms-en maar eerlijk gezegd geen idee wat ik er in moet zetten. Daarbij ben ik stiekem ook wel koppig en heb iets van, als jij niet smst doe ik het ook niet. Schijnheilig

Dat laatste niet doen dat is toch zonde. Wrs voelt hij zich onzeker nu omdat je hem het weekend niet wilt zien, dat kun jij wegnemen door simpelweg te smsen.

Als je een weekend voor jezelf wilt, zeg dat dan zo duidelijk en daarbij ook dat je dat gewoon af en toe fijn vindt, dat dat niet betekent dat je hem niet graag ziet.

Daarbij zou je ook eens kunnen proberen hoe het is als hij idd bij jou thuis meehelpt en eens mee naar stal gaat, wel goed dat hij dat iig voorstelt (weet niet of dat al wel vaker gebeurt, kon ik er niet helemaal uit opmaken)

Het klinkt iig alsof hij graag bij je is, dat kan toch niet verkeerd zijn Knipoog

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:02

Wat hierboven gezegd is ben ik het mee eens *LOL*

Hij kan toch naar je toe komen maar dan toch niet hele dag bij je hoeven zijn. Neem aan dat je gewoon in een eigen huisje woont, laat hem dan lekker rondkuieren en doe jij je ding en zie je elkaar als je 's avonds? terug bent!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:51

Ts, heb je nu al met 'm gesmst of gebeld? Schijnheilig

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:54

Ik zou ook smsen, en verder gewoon lekker dit weekend alleen doorbrengen!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:59

Hay

Ben net terug van stal, was even bij mijn paard en alles op een rijtje zetten. Ik blijf erbij dit ik dit weekend ( iedergeval een gedeelte) alleen wil zijn. Ik heb hem gesmst. Hey wat een "radiostilte" Is dat om gister of zit je nog iets anders dwars? Ik vind het altijd super om jou te zien en bij jou/op de boerderij te zijn, maar toch wil ik dit weekend even op mezelf zijn en mn eigen dingen doen. Ligt niet aan jou, maar die behoefte heb ik nu gewoon. Hopelijk snap je dat! X

Dat heb ik ruim een uur geleden gestuurd en heb nog geen reactie......

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:00

Hmm, opzich toch best een netjes smsje dacht ik zo.. Ja Jammer dat hij niet reageert dan.. Nou, hopen dat ie straks weer wat bijtrekt! Misschien moet ie gewoon even aan het idee wennen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:00

Kan me ook zo voorstellen dat een boer het rond 5/6 uur ook erg druk heeft Clown

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:15

Ow ow wat een herkenbare situatie, ik zou er zelf in hebben kunnen zitten!!! Ik snap hem EN jou....dus ik zou vanuit beiden ook zo gereageerd hebben....

Hopelijk trekt ie snel bij! Want dit zijn de moeilijke situaties....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:23

ik snap jou kant, maar zijn kant ook Clown hij wil gewoon zijn liefje ook zien en jij wilt gewoon ff rust aan je kop...

ik zou trouwens even bellen... sms kan soms anders overkomen en met bellen moet je elkaar wel uitleggen wat je bedoelt Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:25

Zonnetje81 schreef:
Ow ow wat een herkenbare situatie, ik zou er zelf in hebben kunnen zitten!!! Ik snap hem EN jou....dus ik zou vanuit beiden ook zo gereageerd hebben....

Hopelijk trekt ie snel bij! Want dit zijn de moeilijke situaties....

jup, hier hetzelfde, kan jullie beiden heel goed begrijpen.
Ik heb soms ook gewoon dat ik eventjes alleen moet zijn, vermaak me ook prima een weekend alleen, en dat betekend absoluut niet dat ik niet gek op hem ben.. maar soms heb je gewoon ff tijd nodig om alles voor de studie op een rijtje te zetten en bovendien vind ik het heerlijk om gewoon een weekend m'n eigen ding te doen (hoewel het dan wel bij één weekend moet blijven, en zo maar heel af en toe, anders ga ik hem weer zo missen Haha! )
ik vind je sms dan ook heel netjes, maar denk inderdaad dat hij het zich persoonlijk aantrekt.
Maar ik heb ook weleens; dan wil ik het subtiel brengen maar dat werkt meestal niet Clown mannen begrijpen het niet of ze voelen zich op d'r teentjes getrapt Tong uitsteken

als hij niet terug smst zou ik inderdaad ook even bellen, kun je je gevoelens toch beter uitleggen. succes

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:27

Alleen als ik TS was en moest bellen dan zou ik niks meer uit kunnen brengen omdat je WEET dat er spanning is:+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:34

nog beter is elkaar zien maar daar moet je nog maar zin in hebben ff 150 km rijden Haha!

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:42

Beide standpunten zijn goed begrijpbaar!

Hij zit zich waarschijnlijk al de hele week te verheugen op een weekendje met jou en jij zit je te verheugen op een weekendje rust!

Als ik jou was zou ik een beetje een "tussenoplossing" zoeken.. Dat ie bijvoorbeeld zaterdagaaf of zondag pas komt! Ben je toch nog een beetje alleen geweest en heeft hij ook nog een beetje zijn zin gehad Knipoog Smsje wat je hem hebt gestuurd vind ik wel netjes Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:13

wat een moeilijk gedoe alleen omdat jij een weekeindje alleen wil zijn, is toch je goed recht???

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:59

We hebben sms contact gehad en hij smsde dat het hem niet lekker zit.
Kort samen gevat komt het neer op wat sommige van jullie hier al zeiden. Hij is verliefd, houd heel veel van mij ( fijn om te weten Haha! ) en wil mij graag om zich heen/in de buurt hebben. Hij verwacht/denkt dat ik ook zo over hem denk en snapt dan niet waarom ik het weekend niet bij hem wil zijn. Ik snapte zijn standpunt ( mede dankzij jullie reacties) wel dus ik dacht, nou dan zien we elkaar zondagmiddag/avond en dan houden we gewoon een chill middag, dus nergens heen maar gewoon samen thuis blijven, dat heb ik hem ook gesmsd/voorgesteld.
Belt ie op, ja euh... zondagmiddag kan ik niet!!! Ik dacht echt what the f*ck nu dan? Nors opkijken
Vriend, ouders van vriend, zijn broer/zus en aanhang vieren al jarenlang traditiegetrouw sinterklaas samen. Ze trekken loodjes en maken voor diegene dan een suprise en gedicht. Dit jaar doe ik ook mee, we hebben al een datum, alleen nog geen loodjes getrokken. Kwam steeds niet uit, konden geen datum vinden dat iedereen bij elkaar kan/kon komen.
Nu blijkt dus dat dat a.s. zondag wel kan maar mijn vriend heeft al laten weten dat ik niet kan en dat hij dan ook voor mij het loodje trekt omdat ik druk ben. Hij is dus zondag bij/met zijn familie en we gaan nog even bedenken/bekijken of en wanneer we elkaar zien dit weekend. We hebben nog een heel gesprek gehad en hij snapt gewoon niet dat ik soms alleen wil zijn, vroeg meteen hoe ik dat dan zag als we ooit gaan samenwonen. Tjah, dat vind ik geneuzel in de ruimte en heb hezegd dat we het er nog wel over hebben als we samen zijn en niet over de telefoon.

Tot zo ver de update Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:17

Nou ja, dan is het tenminste al voor een deel uitgepraat. Knipoog Wat ik nu niet snap is dat jij niet mee kan naar z'n familie. Hij kan zondag niet, maar jij kunt toch gewoon mee om lootjes te trekken? Ik bedoel, die tijd kun je vrij maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:33

Waarom zou je lijfelijk bij elkaar moeten zijn om lootjes te trekken? Dat kan gewoon via internet, lootjestrekken.nl ofzoiets.

Ik zou ff m'n pootje stijf houden als je echt even een weekeinde voor jezelf wilt. Een relatie hebben wil niet zeggen dat je je eigen leven opgeeft...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:34

Sonja schreef:
Waarom zou je lijfelijk bij elkaar moeten zijn om lootjes te trekken? Dat kan gewoon via internet, lootjestrekken.nl ofzoiets.

Ik zou ff m'n pootje stijf houden als je echt even een weekeinde voor jezelf wilt. Een relatie hebben wil niet zeggen dat je je eigen leven opgeeft...

Maar een relatie is toch ook weer dingen doen & laten voor je partner. Knipoog Ze is dan niet het hele weekend bij 'm maar alleen een middag & avond, Ik vind niet dat ze dan haar hele leven opgeeft eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:36

Nee tuurlijk geef je niet je hele leven op als je eens NIET een weekeinde voor jezelf hebt, maar zo te lezen heeft ze dat al langere tijd niet meer gehad en reist ze normaliter elk weekeinde heen en weer. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dan vind ik dat je het jezelf ook moet gunnen om eens een weekeindje lekker helemaal voor jezelf te houden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:51

Poe hee , wat een gedoe , om dat weer van je af te schudden heb je straks NOG een "vrij" weekendje nodig Haha!

Zo te horen ben jij een heel nuchter iemand , en is hij wat gevoeliger wellicht. Voor beiden kàn het dan wat moeilijker zijn om elkaars behoeftes helemaal te begrijpen.

Jij hebt gewoon gelijk , een weekendje voor jezelf moet gewoon kunnen , soms is dat even nodig zodat je je hoofd even bij je eigen dingen kunt houden ,
jezelf weer even opfrist. Je bent immers niet alleen maar een deel van een stel maar hebt ook je persoonlijke behoeftes en beslommeringen.

Maar in zijn plaats zou ik ook horen : ik wil je niet zien dit weekend. EIGENLIJK komt het daar ook op neer natuurlijk !

Geen wonder dat hij zich dan zorgen maakt , want als je van elkaar houdt / verliefd bent dan wil je elkaar immers zo vaak mogelijk zien Ja

Misschien zit het ook inderdaad wel fout , hou je idd. niet genoeg van hem , anders had je zelf wel bedacht dat een stukje van het weekend met hem in te richten zou zijn , zeker als je elkaar al de hele week niet gezien hebt. Dus misschien zit er inderdaad wel meer achter maar heb je dat zelf nog niet echt in de gaten Knipoog

Wil je wel met hem verder in de toekomst en ben je gewoon a-ke-lig nuchter waardoor je zo een beetje lomp uit de hoek komt af en toe Tong uitsteken , dan zal hij daar toch aan moeten wennen en om hem gerust te stellen zul jij toch wel een beetje extra je best moeten doen om hem duidelijk te laten merken dat je ECHT wel gek op hem bent.

Want door zulke uitspraken en gedrag gaat hij daar aan twijfelen , en terecht vind ik !! Dus een paar keer extra zeggen hoe fijn je het bij hem hebt.

Je hoeft echt niet per-sé dit weekend een gaatje voor hem te vinden als je dat niet HEEL graag wilt , maar het zou dan wel fijn zijn als je hem laat merken dat je echt wel graag bij hem bent. Door bvb. te zeggen : dit weekend moet ik echt even mijn eigen dingen doen , ik hoop dat je dat begrijpt , maar volgend weekend wil ik absoluut weer HEEL graag bij je zijn !! Ja Lovers En dan meteen een lief voorstel doen , bvb. dat jullie echt het hele weekend bij hem op de boerderij doorbrengen o.i.d. dat hij graag wil.

Als je een teleurstelling in z'n schoot werpt , doe er dan meteen een leuke belofte & vooruitzicht achteraan , dan hoeft hij niet te twijfelen over jouw intenties en kan hij zich gaan verheugen op de volgende week ipv. kniezen over deze week Lachen

Super van hem dat hij gewoon aanbiedt om je te helpen , dat is EIGENLIJK de enige juiste optie voor een verliefd stelletje , maar als je echt even een weekendje voor jezelf nodig bent omdat je nu eenmaal zo bent (en niet stiekum toch om hem te ontvluchten) , zet er dan een extra leuk volgend weekend tegenover Lachen

Of probeer nu alsnog te regelen dat je er met die lootjes bij bent , is toch wel een vrij "belangrijk" moment zo'n familietraditie vind ik , dat je darabij aanwezig bent als je echt je toekomst met hem wilt delen.

Maar de : "geneuzel-in-de-ruimte" opmerking over later geeft me daarover ook wat twijfels , kun je nagaan hoe het voor hem voelt Haha!

OF je bent nuchter op een alles ontstijgend niveau , OF je hebt nog een heel vrijblijvend gevoel bij deze relatie en zit er niet zo diep met je hart in... Knipoog