Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:ik heb zelf mijn moeder verloren toen ik 9 was na 1,5 jaar 2x per dag naar het ziekenhuis, uiteindelijk toch overleden.
toen ik 10 was is me vader er vandoor gegaan, ben nu 19, moet ik er om zitten huilen? nee... ik ga door en bekijk de positieve dingen in het leven. iets wat je imo ook eens moet proberen.
BraveSpots schreef:Weet je waar ik me aan erger in de post van de TS. Die schreeuw van zelfmedelijden. Ik snap dat het rot is om je vader te verliezen, je tante en kat doodgaan, en nog andere dingen.
Maar zelfmedelijden werkt imo voor niks. Je ziet de wereld alleen maar zwarter en zwarter zo. In plaats van zich rot te voelen zou de TS zichzelf moeten motiveren. Dat werkt een stuk beter om de wereld weer aan te kunnen vind ik.
_Lotjuh_ schreef:Waarom wordt het niet gewoon geaccepteerd dat ik mijn verhaal even kwijt wil, net als al die mensen met hun liefdesverdriet verhalen. Waarom wordt daar wel normaal op gereageerd? Niemand die daar zegt dat ze zich aanstellen. Zal ik even m'n liefdesverdriet verhalen op gaan schrijven? Als jullie dat wel 'leuk' vinden.
Frouk schreef:BraveSpots schreef:Weet je waar ik me aan erger in de post van de TS. Die schreeuw van zelfmedelijden. Ik snap dat het rot is om je vader te verliezen, je tante en kat doodgaan, en nog andere dingen.
Maar zelfmedelijden werkt imo voor niks. Je ziet de wereld alleen maar zwarter en zwarter zo. In plaats van zich rot te voelen zou de TS zichzelf moeten motiveren. Dat werkt een stuk beter om de wereld weer aan te kunnen vind ik.
en weet je wat ik denk? dat het beter is om wel te praten of om het zo opte schrijven, omdat je het anders alleen maar opkropt, en dat je daar uiteindelijk alleen maar meer geklooi mee krijgt dan van 'zelf medelijden' zoals jij het noemt en wat ik het dus niet vind.
Ik wou dat ik toendertijd met bepaalde dingen heb durven praten (verkrachting om er maar 1tje te noemen) waarschijnlijk had ik het dan nu een stuk minder moeilijk.
Als de ts zich door al deze dingen bij elkaar rot voelt, begrijp ik haar volkomen, ik snap niet dat je zo kort door de bocht kunt zijn. Ze weet ook heus wel dat ze positief moet kijken naar het leven, maar iedereen heeft wel eens van die momenten dat alles tegen zit en dat je dat positieve even niet naar boven kunt krijgen..
Smystique schreef:Dat is iets anders inderdaad, maar ach...we hebben allemaal wel eens medelijden met onszelf toch? En dan is er niets lekkerder dan ongegeneerd een potje te gaan janken, je vrienden bellen dat het leven poedersuiker is, jezelf weer bij elkaar rapen. In de spiegel kijken en lachen en je rug weer rechten
Citaat:Ik hoop dat je onderschrift klopt Smystique.
_Lotjuh_ schreef:Jij bent inderdaad behoorlijk hard en verbitterd Redrumfox, net als vele andere van jullie. Mijn gezondheid is iets waar ik blij mag zijn inderdaad. Athans ik heb geen enge dodelijke ziektes enzo (voor zo ver ik weet). En je doet alsof op het VWO zitten een zegen is. Was ik maar wat minder slim, dan zou ik daar niet mee gepest zijn vroeger en ook nog eens eerder klaar zijn (= eerder het huis uit kunnen). "Enkel dat haar vader niet zoveel van zich laat horen" MIJN VADER WEIGERT CONTACT MET ONS TE HEBBEN, DIT IS NIET MIJN EIGEN KEUS. Lees jij wel goed? "in elkaar stort van zelfmedelijden" Nog zo iets.. Heeft iemand mij dat zien doen? Nee!
Waarom wordt het niet gewoon geaccepteerd dat ik mijn verhaal even kwijt wil, net als al die mensen met hun liefdesverdriet verhalen. Waarom wordt daar wel normaal op gereageerd? Niemand die daar zegt dat ze zich aanstellen. Zal ik even m'n liefdesverdriet verhalen op gaan schrijven? Als jullie dat wel 'leuk' vinden.
Het is WEL een fout geweest, want ik ga me er voornamelijk rotter door voelen.