Hekel aan oud & Nieuw.. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hekel aan oud & Nieuw.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:20

Ik vind oud en nieuw weer leuk sinds mijn man niet meer in ploegen werkt en gewoon vrij is. Heb ook een paar keer super chagrijnig zitten bokken Nagelbijten / Gniffelen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:26

Oud en nieuw? Verschrikkelijk vind ik het. Het lawaai begint al weken van tevoren en dan die rotherrie op de avond zelf. Wat is er nou zo leuk aan een 10.000 klapper, een oorverdovend lawaai, enorme stank en een klere bende daarna op straat. Soms wordt het opgeruimd maar vaak zie je de straten nog dagen erna bedekt met die rode rotzooi. De volgende dag is het de hele dag mistig door al het vuurwerk van de afgelopen nacht. Ik hoop altijd vurig dat het rond middernacht gaat hozen tot ver in de ochtend.
Als ik het vuurwerk de lucht in zie gaan dan zie ik alleen maar de prijskaartjes die er aan hangen, wat je daar allemaal voor kunt kopen. Het rare is dat juist de mensen met het minste geld het duurste en meeste vuurwerk hebben.
Katten en honden piesen in hun broek van angst.
Dan heb je die eerste werkdag weer na oud en nieuw, wordt je weer afgelebberd terwijl je dat van die persoon niet wilt, elkaar de beste wensen wensen, de rest van het jaar zien ze je niet staan.
Meestal neem ik de eerste week van het nieuwe jaar vrij om onder het schijnheilige handjesschudden uit te komen, na een week weten ze niet meer of je ze een hand gegeven hebt of niet, maar helaas heb ik deze keer avonddienst dus kom ik er niet onderuit.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:33

Haha ik vind het ook zo'n stom feest Slapen
ten eerste vuurwerk, daar vind ik dus niks aan, het word nooit op geruimd en snap niet dat mensne daar zovel geld aan willen uitgeven. Ook is er met oud en nieuw nooit wat leuks op TV. Nee ik vind het niet leuk.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:44

Oud en nieuw is alleen leuk als je in een t-shirtje onder een palmboom naar een immens vuurwerk kunt kijken. In Sydney bijvoorbeeld waar ik mij vorig jaar bij Darling Harbour bevond op New Years Eve Clown Daar gaat iedereen de straat op, de stad in, er zijn overal 'area's' ingericht met zicht op het vuurwerk, tienduizenden mensen op de been. En toch geen gedrang of gevoel van drukte. Apart land, down under, but I love it Knipoog

Ook grappig als je je familie een smsje stuurt met gelukkig nieuwjaar, terwijl het bij hun nog maar 14.00 uur is Cool

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:53

lekker heeeeeeeeel hard laten regenen met oud & nieuw
al die arme dieren !!!!!!!!!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:08

Hier nog één die het leuk vind. Behalve als je op oudjaarsdag op je fietsje zit en even lekker met vuurwerk wordt bekogeld. Boos! ,, ik was echt pissed , maarja dat is blijkbaar heel normaal dat dat gewoon gebeurd op onschuldige mensen die alleen maar langs fietsen Koe .
Vind het altijd zo sneu voor onze hond, die schijt in zijn broek , vroeger was er nog niks aan de hand totdat oud en nieuw een keertje was er z'n domme kerel die dacht schiet even vuurwerk over de heg. En ja vanaf toen onze hond schijt in zijn broek, wat was mijn vader kwaad en het was ook nog wel een vent van 2 meter hoog en een meter breed bijna midden in de zomer.
Maarja vind het zoenen en handjesschudden altijd geweldig Bloos Clown ,, meestal hebben we op nieuwjaarsavond een feestje bij mijn tante en iedereen zie je dan en iedereen zoenen op de wang enz.
Uitgaan op nieuwjaarsavond heb ik nog nooit gedaan Huilen , woon te ver weg van de discotheken ja er is nog wel een kroeg maar daar ga ik niet alleen heen, en denk niet dat mijn vriendin mee wil Huilen , moet ik toch eens gaan vragen..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:10

Bah, hier nog iemand die er enorm tegen opziet. Heel de dag op de klok kijken tot het 12 uur is, en dan al die klappen overal, en al die vervelende jongens die al weken van te voren rotjes naar je voeten gooien om stoer te doen Boos!

Gelukkig wonen mijn ouders op een boerderij en was ik daar altijd om op de paarden te passen.
Dit jaar ga ik voor de 2de x oud en nieuw in een dorp meemaken. Weet nog van vorig jaar dat ik mezelf met de hond had opgesloten in de badkamer. Bloos
En dan die dag daarop iedereen handjes gaan geven en gelukkig nieuwjaar wensen.. Mijn familie woont allemaal behoorlijk van elkaar en iedereen verwacht dat we langs komen, dus moeten we sóchtends om 10 uur vertrekken, kunnen we overal een uurtje blijven. En zijn we s'avonds rond 11 uur weer huis.

Nee wat mij betreft moet heel oud en nieuw maar afgeschaft worden..
Al heeft het wel voordelen als je een leuke nieuwe vlam ziet Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:13

Ik vind er ook geen bal aan.
De hele dag ben je bezig met je beestjes in veiligheid brengen voor al dat vuurwerk, en de jaarwisseling zelf vind ik ook altijd zo'n standaard verplichte riedel.
Ik denk dat ik dit jaar eens lekker vroeg naar bed ga Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:13

Ik vind het ook een drama Boos!
Vorig jaar was ik ziek en lag ik in bed, heeeeeeerlijk Haha!
Ik vind het een hele lange verplichte zit, na altijd een hectische dag, gewoon werken, paarden doen dus wat mij betreft ga ik dit jaar weer lekker onder de wol Haha!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:23

Ik vind het ook niet leuk. Tong uitsteken
Wij gaan altijd naar kenissen van ons, maar wat het ergste is... Sommigen daarvan mag ik echt niet...
Mijn moeder gaat dan drinken en dat vind ik niet leuk... En dan moet ik ook naar die saaie tent, gewoon zitten en niks doen. :S
Het liefst zou ik de hele avond achter de pc zitten, haha, maarja, dat is natuurlijk ook niet geweldig...
En vooral die dagen na oud en nieuw, 'gelukkig nieuwjaar!' en dan een handje geven... Smakzoenen... Bah!!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:28

Ik vond het vroeger ook leuk, toen mijn familie nog bij elkaar was (ouders) en we nog naar vrienden gingen.. Sinds we dat niet meer doen vind ik het ook niet meer zo gezellig.. Word hartstikke moe, maar je MOET opblijven, 12uur iedereen proost proost kus kus en dan iedereen bellen enzo... En vooral al die verplichtingen.. Bah Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:05

Opzich wel leuk, al vind dat kleffe gedoe met die handjes niks Nagelbijten / Gniffelen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:59

Het enige wat ik leuk vind aan oud en nieuw, zijn de appelbeignetten, hoe schrijf je dat eigenlijk?? Clown

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:21

Mijn ma heeft er ook een hekel aan.. Die zit altijd in der eentje binnen tv te kijken.. Ik denk dat ik dit jaar maar écht uitga met ouwe en nieuwe.. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:42

Hekel is een groot woord, maar ik heb ook niet zoveel met oud en nieuw Vind het een beetje raar dat 'verplicht opzitten' vuurwerk kijken, tot de conclusie komen dat je 5 euro wint met je oudejaarslot en naar bed toe.
Bovendien: mijn hond is als de dood voor vuurwerk, vind ik altijd zo sneu voor dat dier...
Ik moet werken met nieuwjaarsdag dus om 12:15 is het bij mij Dromen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:46

Ik heb er ook niks mee.
Meestal lig ik om 00.15 al op bed. Haha!
Het handjes schudden heb ik ook een hekel aan. Ik vind het maar onzinnig gedoe.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:50

Ik heb een superbutton voor dit soort dagen..
IK ZOEN NIET staat erop.. echt helemaal top..
Ik heb echt een hekel aan het gelebber..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:34

Vuurwerk enzo vind ik allemaal wel erg leuk, maar verder... Vorig jaar was ik samen met een vriendin van me in de stad, was nogal saai dus was alweer vrij vroeg thuis... Heb denk ik een beetje hetzelfde als iemand anders al zei. Het gevoel dat het een bijzondere avond moet worden ofzo en tja, dan valt 't juist tegen Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:05

Kerst vind ik ge-wel-dig, oud en nieuw vind ik af-grij-se-lijk Tong uitsteken Het liefst ga ik gewoon 22.00/22.30 uur naar bed toe en is voor mij de dag erna gewoon een normale dag. Helaas valt er niet zo veel te beleven op Oud en Nieuw. Heb daarom aangegeven om van half 1 tot 5 uur willen werken. Kan ik 's ochtends uitslapen, en daarna niks doen op mijn werk, hoef ik ook niet naar die 'gezellige' familie bijeenkomsten. Ben daar niet zo weg van....

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:02

ik vind kerst en oud op nieuw echt leuk Lachen

van die feesten waar iedereen gewoon gezellig is, nee dat vind ik echt leuk Lachen

Amandaa_Ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:31

Aan dat zoenen en alles heb ik echt een hekel aan,
en dat ze overdag al allemaal vuurwerk af knallen! Schrikken die
paarden nog van ook! ( sommigen myne is bomproef:P).
Of je hoort elk jaar wel weer dat ze op dieren gooien !:S

Na 10 s'avonds boeit het me niet meer, dan is het donker en zie je nog wat van je vuurwerk.. Wat heb je dr aan als het ligt is??

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:32

'k pas wel op met die romeinse kaarsen, 'k hield hem in me hand plop dat ding schiet uit mekaar en al die vuurwerk dingetjes schoten alle kanten op, m'n vriendin en ik gingen gauw achter een poort staan!

verder vind ik oud en nieuw meestal wel gezellig maar dat wachten!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:36

Ik vind het opzich wel gezellig.

Maar ik heb zo'n hekel aan dat zoenen.
Helemaal als je weer op de werk komt.
Hebben jullie dat ook?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:37

Oh ik vind oud & nieuw altijd geweldig.. Haha!
Iig oudjaar en de jaarwisseling; gewoon gezellig, lekkere hapjes en oliebollen eten en daarna vuurwerk kijken.. Haha!
Alleen die dag erna hoeft voor mij nooit zo, dat is meestal zo verplicht familie bezoeken en gelukkig nieuwjaar wensen.. Clown Ik heb ook maar gezorgd dat ik dit jaar met nieuwjaarsdag aan het werk ben. Vork

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:43

Ik vind vuurwerk dóod en dóod eng, maar ik zorg altijd dat ik de hele avond begeleid word door een man die bij elk rotje, dingetje dat word afgestoken mijn hoofd in ze jas duwt haha. Vork

Ik ga 's avonds eerst ff op stap met vrienden, om 12 uur thuis zijn, tot half 1-1 uur, daarna naar de kroeg, en daar is het zó gezellig met oud en nieuw. Lovers

Ondanks dat dood enge vuurwerk, vind ik het écht super.