Het 'blotebillen' spel. Een onwijs leuk spel, bij ons in de mediatheek op school te leen (heb even op je profiel gekeken, als je iemand hebt bij je vriendinnen die een sociale opleiding doet, of daarbij in het gebouw zitten zouden ze het waarschijnlijk kunnen lenen..) Vragen van bijvoorbeeld: Als ik naar de lucht kijk, zie ik het zelfde als jij of wat anders? En dan kan je je eigen regels er een beetje creatief bij bedenken! En bijvoorbeeld als ze niet na 20 sec. zijn begonnen met het antwoord dat ze dan een rondje moeten inschenken ofzo. Of iets genants moeten vertellen.. Veel plezier met je verjaardag
jemig zeg.. iedereen met die drankspellen... drank maakt meer kapot dan je lief is en dan ga je er ook nog zo'n achterlijk spelletje mee doen.. DRANK IS GEEN SPEL!
na ja je hebt natuurlijk ook nog ándere spelletjes die je kunt doen zónder drank. bijv hints (altijd erg leuk vind ik) of bingo (kienen ) verder ben ik eigenlijk niet zo heel creatief
Ik vind drankspellen ook absoluut niet leuk, maar misschien omdat ik geen alcohol drink . Daarnaast vind ik die bekentenissen spellen ook écht niets zoals 'ik heb nog nooit'. Tenzij je echt allemaal gewoon géén geheimen en iedereen echt letterlijk àlles tot in de genanste details van je mag weten zonder dat het je een reet uitmaakt. Maar je zou er van verschieten hoeveel mensen eigenlijk sommige dingen liever privé houden(bv bepaalde ervaringen op seksueel gebied, en zo'n spellen eindigen bijna standaard op het uitleggen van je hele seksuele leven), maar de druk niet kunnen uithouden en om niet de seut van het spel te zijn zichzelf tegen hun wil toch volledig blootgeven. Heel hilarisch voor de groep als je iets heel genants hebt meegemaakt, maar als je zelf de persoon bent die zoiets moet bekennen kan je je wel eens ongemerkt heel erg rot voelen vanbinnen.
Een zelfgemaakte megagrote twister op een groot doek is ook leuk . Singstar is echt een klassieker als je die vast kan krijgen, je kan met 4 aan een micro zingen.
Zo'n spelletje als 'Ik heb nog nooit..' kan je ook heel makkelijk zonder drank spelen hoor! Bijvoorbeeld met speelkaarten: degene die iets wel heeft gedaan legt een speelkaart voor zich op tafel. Wie aan het eind de meeste speelkaarten voor zijn neus heeft liggen, heeft dus het meeste gedaan in zijn leven Of pepernoten/soesjes/koekjes; wie iets wel heeft gedaan moet een koekje/pepernoot/whatever opeten (aangezien TS al aangeeft dat het traditie is om veel lekkers weg te werken op zo'n avond). Overigens kun je dat zo ranzig maken of zo degelijk houden als je zelf wil.. imo zijn stellingen als 'ik heb nog nooit in een auto gereden'/'ik heb nog nooit iets per ongeluk gejat uit de supermarkt'/'ik ben nog nooit buiten Europa geweest' (weet ik veel, ik verzin maar wat ) net zo leuk. Levert ook nog eens leuke verhalen op.
Verder zijn de ouderwetse spellen als Triviant, Pictionary, Twister etc. ook gewoon nog steeds heel leuk, of Stap Op. Is wel een spel uit de jaren '30 ofzo, maar als je maar melig genoeg bent is het helemaal geweldig
Een kaartspelletje dat met veel personen te spelen is en niet zo moeilijk is, is s hitheaden. Als je een console hebt zijn spelletjes zoals Mariokart, Mario Party, Rayman's Raving Rabbids, Wii Sports etc heel leuk (maar niet voor de hele avond, vind ik zelf). En natuurlijk laat je iedereen voldoende chipjes, lekkertjes en drinken meenemen!
Twee kaartspelletjes die nog niet genoemd zijn, maar waar je misschien net te veel vriendinnen voor hebt zijn Bang!!! (wild-west thema) en Munchkin (fantasy). Een soort 'rollenspel' is Weerwolven van Wakkerdam, zeker als je wat varieert met de scenario's, ook erg leuk.
Oh, Munchkin is ook idd te grappig voor woorden. Ik heb dat een keer met wat vrienden een uur of vijf aaneen gespeeld en na die vijf uur wist ik nog steeds niet wat nou precies de spelregels waren Maar dat was met oud & nieuw, dus het kan zijn geweest dat ik wat champagne teveel ophad
neem wat potjes met bijv mayonaise ketjup mosterd hete saus , en laar de dames geblidoekt proeven. Ook is het leuk om bijv een nepmuis of ander harig spul in een bakje te doen, kan erg hilarisch zijn. En als het nodig is om de drank te laten vloeien dan moet degene die het fout geraden heeft een borrel achterover slaan.
Enne ookal is het voor kinderen, spijkerpoepen of snoepjes opvissen uit een bak water is ook nog altijd geinig.
monopoly, twister enz zijn leuke spellen om samen te doen ja!
en als je nog een drank spelletje moet hebben : 'zap de neger'. zet de tv aan, omstebeurt moet je een kanaal/zender verder zappen, totdat je een neger op tv ziet, en diegene die dan aan de beurt was moet drinken. maar dat kun je ook met andere voorwerpen doen. (of met een niet alcohol houdend drankje)
Ooo een hysterisch spel wat ik nog steeds speel en al speel sinds mn kinderverjaardag partijtjes (ben inmiddels 22 ) Men neme 1 reep stevige dikke chocola 1 dobbelsteen 1 bot mes (gewoon bestek mes werkt prima) 1 paar wanten/handsoenen 1 muts 1 sjaal Een groep melige mensen
omstebeurt met de dobbelsteen gooien. Gooit er iemand 6, dan moet diegene zo snel mogelijk de wanten,sjaal en muts aantrekken/opdoen en met het mes proberen 1 blokje chocola af te snijden, mag doorgaan tot dat de volgende 6 gooit, dan moeten de wanten etc, zosnel mogelijk over naar die persoon, die ze weer aantrekt, en ook een blokje probeert te snijden. Wie uiteindelijk de meeste blokjes heeft als de reep chocola op is heeft gewonnen