Meer bokkers met een vriend als schipper?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessiej

Re: Meer bokkers met een vriend als schipper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:54

linlovesyou schreef:
Wat me zo lastig lijkt aan twee weken op twee weken af, hoe doe je dat dan met de vakanties?
Neemt die dan een extra reis op ofzo?

Toen mijne 4 op/4af deed vond ik het lastig met vakantie, mijne doet heel zwaar werk en moet echt eerst een paar dagen bijkomen en wil dan echt niet gelijk op vakantie!

Als je dan twee weken op vakantie wil, is het lijkt me lastig... hoe doen jullie dat dan?

Als wij op vakantie willen dan vraagt hij aan 1 iemand van de andere ploeg of hij dan een week voor hem wil varen! En als die andere dan op vakatie wil dan vaart mijn vriend dan zeg maar die week voor hem(snap je het nog Tong uitsteken )! Dan is het ff 3 op 3 af zeg maar! Dan is hij 3 weken thuis of op vakantie, dan heeft die andere iemand voor hem gevaren en als die andere op vakantie gaat, vaart me vriend 3 weken voor die andere! Gaat prima

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:42

Mijn vriendje vaart ook, meestal 4 weken op, 4 weken af, maar het loopt ook wel eens uit. Gelukkig niet heel vaak. Bij zijn vorige baas liep hij 8 weken op, 4 weken af. 8 Weken vond ik wel erg lang, maar 4 weken zijn goed te doen. Lekker tijd voor mezelf, mn eigen ding doen met vrienden en vriendinnen. Het is natuurlijk ook weer heerlijk als hij thuis komt.

Hij vaart op een diving support, dus met duikers boven bijvoorbeeld een pijpleiding om deze na te kijken. Vorig jaarlagen ze veel op de noordzee en regelmatig eens aan de wal in Nederland. Maar de laatste tijd zitten ze in het buitenland: eerst 6 maanden tunesie, nu weer voor een tijdje Ibiza. Tja...je kan het slechter treffen. Hij is overigens machinst, geen schipper.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 06:40

Mijn vriend heeft een jaar of 8 gevaren. Hij is uiteindelijk geworden wat hij altijd had willen zijn: hoofdmachinist. Eerst voer hij voor een kapiteineigenaar, Vermeulen, die veel schepen in charter heeft voor Wagenborg. Sinds een jaar is hij in dienst bij Flinter. Hij heeft over de hele wereld gevaren en kon zo 5 maanden weg zijn. Onze relatie was hier goed tegen bestand. Tot we gingen samenwonen. Na 2 jaar samenwonen, het gemis en de onzekerheid heb ik hem voor de keuze gesteld: zn werk of ik. Ik ben ervan overtuigd dat onze relatie anders stuk had gelopen. Hoewel deze mededeling erg onverwachts kwam bij mijn vriend heeft hij uiteindelijk toch voor mij gekozen. Gelukkig kon hij wel bij zijn huidige werkgever blijven en heeft hij nu de functie van superintendent, wat betekent dat hij de supervisie over een aantal schepen heeft tav de machinekamer.
Een functie als hoofdmachinist waarbij je regelmatig lang van huis bent is financieel erg aantrekkelijk. Er staat een redelijk goed salaris tegenover het werk wat je moet verrichten. Daarbij kan je weinig uitgeven, waardoor je veel overhoud. Ik heb geleerd dat geld niet het belangrijkste is. Natuurlijk is het leuk om veel geld te hebben, je hebt minder (financiele) zorgen en kan jezelf meer luxe veroorlofen. Sinds mijn vriend gestopt is met varen ben ik veel gelukkiger. Ik vind het fijn om hem om me heen te hebben, ook al is het maar voor even. En het belangrijkste, onze relatie is weer helemaal hersteld. We hebben alles uit kunnen praten en wederzijdse irritaties kunnen uitspreken, wat bij mij toch wel het 'langs elkaar leven' was. Want in wezen lijd je eigenlijk 2 levens. Nu hebben we samen een leven met gezamelijke vrienden, iets wat hij ook erg waardeert. Wel moet hij voor zn werk max 6 keer per jaar naar Polen voor hoogstens 2 weken. Maar dat is te overzien, even tijd voor jezelf met een mooi vooruitzicht! Nu kunnen we ook realistischer de toekomst inkijken, want alleen een gezin onderhouden, dat zag ik toch echt niet zitten.
PS: hij is zelf ook erg blij met zn nieuwe baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:23

Nou Noviceh, dan heb je geluk. Mijn man zou echt ellendig worden, als hij een andere baan moest gaan zoeken. Ik zou hem trouwens ook nooit voor die keuze stellen. Ik kan er zelf ook goed mee omgaan hoor, ben erg zelfstandig aangelegd, dat scheelt een hoop. Mijn man was ook 5 a 6 maanden weg. Nu we een zoontje hebben vaart hij 6 weken op en 6 weken af.
Dat financiele vind ik wel mee vallen hoor, zo veel verdient het op zee niet in vergelijking welk werk ze er voor moeten verzetten. Hoelang is hij meester geweest, was hij het net geworden?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:51

@Mindim: ik heb inderdaad mazzel dat hij voor mij heeft gekozen. Ik had ook nooit gedacht dat ik hem voor deze keuze zou moeten stellen, het was immers altijd zijn droom. Wie was ik om hem deze droom af te pakken? Ik vond het egoistisch van mezelf als ik dat zou doen. Maar nu zou het onze relatie kosten, want ik hield het niet meer vol. Gelukkig staat hij ook achter zijn keuze en zien we de toekomst weer zonnig in! Hij was overgens net 2 reizen hoofdstoker.