Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:22

Hoe oud zijn jullie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:23

naath schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Ik heb hem gelezen en bedankt!

Ik heb hem net gebeld om te vragen of ik hem vanavond kon zien maar hij mocht niet weg, toen kreeg ik alweer tranen want ik zal hem dan pas morgenavond zien, aangezien hij werkt en ik op school zit. Dus alles wat ik vanavond wou doen (lief voor hem zijn en hem even vasthouden of weet ik veel wat) moet dus tot morgenavond wachten en dat vind ik echt moeilijk. Heb hem ook gevraagd of hij het echt nog wilde, en hij antwoorde daarop met: 'jajaja' .. nou ook niet echt enthausiast, en ik weet ook wel dat hij het allemaal niet weet maar zulke antwoorden doen mij zo onzettend veel pijn ..

Dat doet zeker pijn, ik weet hoe het voelt.
Maar je moet gewoon wachten. Dan heeft hij ook even de tijd om erover na te denken.
Ga niet achter hem aan lopen, dan maak je het alleen maar moeilijker voor jullie allebei.
En misschien is het nog wel slimmer, om hem een smsje te sturen, of te bellen met de mededeling dat hij maar moet bedenken wanneer hij je weer wilt zien.
Je weet pas wat je mist, als het weg is.
Wie weet denkt hij wel: Oeh, is dit wat ik wil?
Ben ik er wel klaar voor?
Ben ik wel goed genoeg voor haar?
Zou iemand anders niet veel beter voor haar zijn, en meer van haar kunnen houden?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:29

als het gevoel voor hem nu na 11 maanden al minder word,dan weet ik niet of deze relatie nog een lang bestaan zal hebben,ik vind het heel erg vervelend voor jou.maar de liefde moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
ik hoop voor jou dat alles weer goed komt tussen jullie.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:31

Ik ben 16 en hij is 17.

Hij denkt al veelste snel dat hij niet goed genoeg voor mij is, maar dat komt omdat hij heel onzeker is, alleen al jaloers word als jongens naar mij kijken, en dit zijn eerste lange relatie is (zijn langste was een maand).

Ik ga even afleiding zoeken, tot vanavond!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:35

naath schreef:
Ik ben 16 en hij is 17.

Hij denkt al veelste snel dat hij niet goed genoeg voor mij is, maar dat komt omdat hij heel onzeker is, alleen al jaloers word als jongens naar mij kijken, en dit zijn eerste lange relatie is (zijn langste was een maand).

Ik ga even afleiding zoeken, tot vanavond!

Ik denk dat dat niet heel gek is eigenlijk.
Hij moet er vertrouwen in krijgen.
Ik ben ook altijd jaloers geweest, tot op een gegeven moment ik dacht: Sjonge jonge! Die jongen gaat voor jou! Hij gaat op vakantie naar een land met allemaal mooie vrouwen in bikini, en hij zit aan geen een! Ophouden jaloers te zijn, en ervoor gaan!
Want wat heb ik vaak gedacht: "Ik maak het uit, het is alleen maar poedersuiker om jaloers te zijn!"
Me al snel realiserend dat dat niet zou werken, want bij een ander zou het net zo gaan.
Ik hoop voor je dat hij er goed overna gaat denken.
En aller belangrijkste, geef hem de tijd. Zoek niet te veel contact, gun hem de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:48

meid,afstand nemen!
Hoe kan iemand rustig nadenken als de ander in zijn nek staat te hijgen en huilen.
Klinkt hard,maar is echt waar....
Laat hem zijn ding even doen,doe zelf je eigen ding...
als het meant to be is,komt het goed,en zo niet,dan niet..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:51

tja, weet ongeveer wel hoe het voelt. Met mij ex was ook ongeveer zo, alleen schijnt het dat ik wel erg goed voor iedereen ben. Hij had er geen zin meer in, melde dat, lag niet aan mij blablabla. Kwam savond naar me toe en gesproken en besloten elkaar niet kwijt te willen. Drie maanden ongeveer goed, weer hetzelfde. Hij maakte het uit, voelde me vreselijk rot. Kwam na vier weken weer met hangende pootjes terug, ik heb het hem vergeven en we waren weer bij elkaar. Na weer een poosje, weer hetzelfde en het ging uit. Nu zit weer achter me aan te jagen en het is nog niet eens een maand geleden. Dus als het niet meer wil tussen jullie, zorg aub ervoor dat het niet zo loopt... want het maakt echt dingen stuk. Ben kapot, moe en voel me vreselijk. En dat wil hij me weer terug, verleiding is groot.. voel nog veel voor hem. Maar wil niet gebruikt worden. Ik heb haar ff niet nodig, hup de bezemkast in.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:52

Nee wemkelover dat is absoluut niet eerlijk van je vriend. Je ben geen machine met een aan- en uitknopje. Heel veel sterkte!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:40

Ik ben weer thuis heb mijn vriend vanmiddag een offline bericht gestuurd (ben nu overigens offline op msn) en ik zie wel wat er uit komt, wordt een beetje gek van al dat vragen. Dus nu in een offline-bericht duidelijk de dingen gevraagd die ik wou weten. Ga nu een samenvatting maken voor school, en dan zie ik vanzelf wel wanneer hij antwoord, en wat ..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:41

Zo dat is wel een vervelende situatie zeg.
Hij moet inderdaad maar eens goed nadenken over zijn gevoel!
Veel sterkte in ieder geval!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:40

Wemkelover: Als ik jou was zou ik eens goed boos worden op die jongen. En laten merken dat ook jij menselijk bent. Stel hem voor de keus. Dit is niet goed voor jou!

TS: Ik hoop voor je dat hij overal goed overna zal denken. En dat het een gelukkig einde krijgt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:08

Ik heb hem net op msn gesproken (inmiddels 2 uur geleden) en hij had er over nagedacht .. nou zijn gevoel is zelfs nog minder geworden (heb hem amper gesproken dus vind dit een beetje raar) hij zegt dat het zelfs bijna weg is .. nou lang gesprek gehad. Trok het niet meer ben met een vriendin naar buiten geweest en heb de hele buurt bij elkaar gekrijst, wat doet dit mij pijn zeg. Hij heb er écht geen vertrouwen meer in, hoe kan dit nou zo opeens .. ik hoop hem morgen te zien en hoop dat omdat hij me weer ziet en weer aandacht van me krijgt, hij dat gevoel weer lekker zal vinden, misschien dat het dan goed komt ..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:36

Meid,
Je bent nog zo jong!
Weet aub hartstikke goed wat je hier mee doet, denk er goed over na! Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten maar toch ook heel anders Knipoog Uiteindelijk is alles goed gekomen, en ben ook blij met de keuzes die ik gemaakt heb. Maar denk heel goed na over de vraag: 'Wil ik wel verder met een jongen die niet 100 % zeker is van zijn zaak, een jongen die twijfel!'

Ik hoop voor je dat het goed komt!
Sterkte...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:37

Je moet hem nu juist NIET zien morgen.
Laat hem maar eens voelen hoe het is om jou te missen.
Een poosje geen contact zou goed voor jullie zijn!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:42

@ Janine1990 ..
Hij reageerde al zo anders via msn, via de telefoon, dat ik bang ben als ik hem geen aandacht geef dat zijn gevoel helemaal weg gaat. Het gevoel is er ooit geweest dus die kan altijd terugkomen, wil juist morgen aan hem laten merken dat ik hem nog steeds wil en dat ik hem echt niet kwijt wil misschien als hij dat ziet dat zijn gevoel terug komt ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:48

Ik denk dat je dat juist niet moet doen.
Als je hem geen aandacht geeft, zal hij pas merken wat hij mist. JOUW AANDACHT!
En dan zal hij zich bedenken hoe belangrijk je voor hem bent, en hoe hard hij jou nodig heeft.
Jij zult juist merken door hem niet te zien, dat je niet afhankelijk van hem bent. Dat je het alleen ook wel zult redden.
Geloof me, ik weet precies hoeveel pijn het doet, maar je gaat relativeren, bedenken wat je nu echt nodig hebt.
Neem van mij en alle anderen hier aan, dat je hem het beste tijd kunt geven. Tijd om na te denken. En dat lukt hem niet als je aldoor aan de telefoon hangt en voor zijn neus staat.
Laat het bezinken, bij jezelf. Dan weet je beter wat je wilt. Maar ook bij hem, zodat hij na kan denken.
Spreek na een poosje af, en dan pas zul je zien wat er gaat gebeuren.
Ook ik heb inmiddels beseft dat er meer jongens in de wereld zijn.. Al heb ik daar nog lang geen behoefte aan.
Maar uiteindelijk zal alles goedkomen.
What's meant to be will always find it's way.
Juist als je hem nu teveel ziet en spreekt, zal hij gek van je worden, en je als een zeur gaan zien.
Wacht op zijn telefoontje, op zijn benadering. Dan weet je dat hij je nodig heeft. En dan kan je hem vragen gaan stellen waar hij overna kan denken. Echt waar!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:56

Maar de tijd die ik moet wachten kan ik juist niet doorbrengen deed alles met hem, hij ging mee naar stal, naar de manege, als ik naar de stad moest of hij gingen we altijd samen, zag hem standaard elke avond, eten huiswerk maken en dan was ik weer met hem.. heb hem al een week moeten missen, hij was een weekje naar centerparcs ben juist weer blij dat ik hem kan zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:59

Je moet het zelf weten, maar ik zou als ik jou was hem maar even niet zien. Dan weet je pas echt hoe erg het is. En geloof me, het zal meevallen.
De avonden zullen leeg zijn, maar je zult ze op een andere manier weer kunnen vullen.
Eerlijk waar, je zult er goed aan doen.
Als je elkaar elke dag ziet, wordt het een gewoonte. En als hij dan zijn gevoel kwijtraakt, is dat niet omdat hij niet van je houdt, maar omdat het gewoon wordt voor hem. En daar raakt hij van in de war. Want dan denkt hij dat hij niet goed genoeg voor je is.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:00

En zeg zelf, wachten op iemand die je eigenlijk niet wilt missen is denk ik toch het moeilijkste wat er is ..

Maar betekend dus dat ik hem ook niet moet spreken op msn bijvoorbeeld, hoe wil ik dat doen dan, blokken is zo raar ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:06

Ik weet precies hoe het is. Ik wil de mijne ook niet missen. Maar ik wacht toch op zijn acties. Want ik weet dat de mijne niet veel uit zullen halen.
Als ik in zijn nek zou lopen te hijgen, wordt hij alleen maar banger en gaat hij alleen maar harder rennen.
Hij weet dat je om hem geeft, dat je het goed bedoelt. Maar het zal hem gaan benauwen. Omdat je hem niet de ruimte en de vrijheid gunt die hij nodig heeft.
Hij zal niet meteen met een ander het bed induiken, hij zal je niet verraden. Hij heeft ook verdriet! Het doet hem ook pijn.
Hij heeft al gezegd dat hij je niet kwijt wil. Is dat niet genoeg?
Geef hem de tijd, het zal pijn doen. Maar je gaat eraan wennen, en de pijn zal een plekje krijgen. Niemand zal hem ooit kunnen vervangen, en de herinneringen hangen overal, je wordt er overal mee geconfronteerd, maar ooit zal je weer gaan leven.
Over een paar dagen kan je misschien weer lachen om dagelijkse dingen. En over een week zal je misschien weer een grapje maken. Je zult eerst ongelukkig zijn zonder hem, maar na een paar dagen besef je dat je niet geheel ongelukkig bent zonder hem, dat je gelukkiger was met hem.
Maar als het de bedoeling is, als het lot het heeft bepaald, komen jullie weer bij elkaar.
Dan kiest hij onvoorwaardelijk, dan zal hij zijn best doen. En hopelijk zijn jullie dan gelukkiger dan ooit.
Het kan ook anders uitpakken, op dit moment kan je het beste in het lot geloven.
Vanavond gaan slapen, en morgen zien wat er komt.
Het lot beslist. Jij hebt het niet in handen, hij evenmin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:06

Wachten tot hij jou aanspreekt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:13

Bedankt! Hier heb ik echt wat aan, zat toevallig te denken aan dat ik hem later (paar maanden) zou zien in de stad met een ander, en dat je dat dus met hem gedeeld heb. Dacht er ook meteen aan dat hij dus gister heeft gezegd dat hij me niet kwijt wil en dat hij het ook echt meent, zal nu misschien niet zo klinken maar ik verwacht te veel en hij kan al minder geven omdat dat gevoel al minder is geworden. Indd. misschien is afwachten maar beter, heb hem alleen een halfuur geleden al een sms gestuurd dat ik hem morgen graag wou zien .. stel hij kan, is het misschien niet beter even elkaar te zien zodat hij zijn verhaal ook even goed kwijt kan .. aangezien het vandaag alleen van mijn kant is gekomen. En dat ik morgen dus gewoon 'normaal' doe, al zal dat moeilijk gaan aangezien ik hem denk ik graag wil doodknuffelen en kusjes wil blijven geven, ben nog steeds zo gek op hem! Ach weet het even niet ..

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:16

PS. Is dit niet iets, in 't kort: Misschien morgen dat hij zijn zegje kan doen, ik hem even heb kunnen vasthouden en vanaf morgen elkaar gewoon even met rust laten en wachten op hem ..

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:25

Ik luister even een liedje op me iPod doet me weer goed, kan weer beetje lachen, beetje een liedje (door de beat) waardoor je ongeveer voelt dat je de hele wereld aan kan Haha!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:30

En nog 1 vraag, hij zei in het gesprek van vanavond dat wat hij las wat ik schreef het 'm minder goed deed dan eerst, dat hij 't altijd lekker vond om te lezen/horen dat ik alles voor 'm zou doen om bijv. een gevoel wat hij had weg te halen, nu had hij dit dus niet, of minder .. wat zou hier dan de oorzaak van kunnen zijn ?