En dan neem je afscheid van je vader: tot nooit meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: En dan neem je afscheid van je vader: tot nooit meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:08

jeetje wat heftig!
ik heb ook geen contact meer met mijn vader, een vast besluit van mijn kant. ik hoef hem ook nooit meer te zien..
sterkte ermee, en ik vind het goed van je dat je voor jezelf hebt gekozen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:10

Ik ging daar ooit naartoe, tot mijn moeder het niet meer kon betalen en mijn pa het niet wou. Eigenlijk had ik het toen al moeten weten...
Ik weet niet wat ik moet doen. Op dit moment kan ik enkel typen en huilen. Ik krijg niet eens een woord gezegd.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:24

Jemig Tiene wat heftig. Scheve mond
Heel veel sterkte meid!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:30

Tieneke schreef:
Ik ging daar ooit naartoe, tot mijn moeder het niet meer kon betalen en mijn pa het niet wou. Eigenlijk had ik het toen al moeten weten...
Ik weet niet wat ik moet doen. Op dit moment kan ik enkel typen en huilen. Ik krijg niet eens een woord gezegd.

Normaal moet je via de school naar een psycholoog kunnen. Is echt een heel lage prijs.

En als je met mij wil praten ofz ben ik er ook voor je

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:31

Los van de hele familieverhouding heeft je vader toch wel een punt in deze specifieke zaak. Hij is per slot van rekening niet degene die hier de problemen maakt. Hij wil komen, zij het met zijn vrouw. De blokkade zit hier bij je moeder die blijkbaar niet over haar eigen schaduw kan springen.
Vervelend hierbij is ook dat een probleem tussen twee exen de kinderen onnodig raakt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:34

Volgens mij heb je een goede beslissing genomen.
Ik denk dat ik hetzelfde zou doen in jouw geval.
Sterkte ermee. Ach gut

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:37

Dit kan je niet zien los van de familieverhouding. Mijn pa heeft nooit naar ons omgekeken. Mijn broer heeft hem zo lang gemist en enkel daarom wilt hij mijn pa laten komen. Mijn pa zet mijn broer onder druk, als hij nog maar iets inlevingsvermogen had, had hij gezegd: "Kijk jongen, ik zie dat je het hier moeilijk mee hebt. Ik zal alleen komen, dan is er geen probleem voor jou."

Alles wat mijn pa en zijn vrouw hebben gedaan naar ons toe is altijd, ALTIJD, met een bedoeling voor zichzelf geweest. NOOIT voor ons. Mijn vader heeft nooit iets gedaan voor ons, enkel geld toegeschoven en dan nog. Hij gaat 5 keer per jaar op vakantie en heeft een huis in Frankrijk gekocht, terwijl hij mijn zus haar studies niet heeft willen meebetalen.
Hij heeft mijn zus VORIGE WEEK gefeliciteerd omdat ze in juni afstudeerde.
Hij kan de naam van mijn jongste broers vriendin niet onthouden, terwijl die al 10 JAAR samen zijn.
Hij is in het verleden ook onderzocht en op het verslag stond dat hij een narcistische persoonlijkeheid heeft. Dat zegt genoeg.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:37

ik snap heel goed wat je voelt,maar het is nu al 16 jaar geleden dat jou ouders gescheiden zijn,al een hele tijd dus.
ik snap jou kant ook natuurlijk maar de kant van je vader ook,is natuurlijk wel moeilijk oordelen omdat ik jullie niet ken,en er niks van weet,maar vergeet 1 ding niet,mocht je het contakt verbreken,dan kan je daar later veel spijt van krijgen als je op een dag hoort dat hij overleden is,en dan ben je te laat.
het is en blijft een moeilijk verhaal,maar denk goed na voordat je een besluit neemt. Ach gut

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:40

Als hij op mij reageert met: "Ik ga mijn handen wassen", dan is hij geen seconde van mijn tijd nog waard. Ik heb gehuild aan de telefoon, hem gesmeekt en dat was zijn reactie.
En het was niet zomaar een scheiding: het was verdorie haar beste vriendin, dat kan je je niet eens indenken. En iemand die zo'n dingen heeft gedaan, die zo'n dingen heeft gezegd, die ervoor gezorgd heeft dat zij al die tijd alleen voor 4 kinderen gezorgd heeft (en zelf invalide is) die is schuldig. Niet mijn mama, omdat ze het gewoon niet aankan om die vrouw te moeten zien. Ze valt ter plekke dood door een hartaanval.

Mama is niet degene die een stap terug moet zetten. ZIJ en HIJ zijn dat.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:44

Een narcistische persoonlijkheid is niet iets waar iemand voor kiest. Begrijp me goed, ik onderken het probleem, maar probeer het ook van de andere kant te zien.
Je neemt een beslissing waarvan de gevolgen bijkant onoverzienbaar zijn. Beide ouders zouden je hiervan moeten vrijwaren (beslissing) en niet één van beide.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:50

Ik denk dat het heel diep zit, dat je als kind voor breken van het contact kiest, want vaak wil je als kind (heel loyaal) erkenning van je ouders. Als dit niet mogelijk is, dan denk ik idd dat het goed is om hiermee te breken en te leren het een plaats te geven om jezelf zo beschermen tegen je eigen vader.
Echt heel veel sterkte met dit moeilijke, maar moedige besluit Ach gut

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 21:20

Lageveld, hij heeft wel de keuze gemaakt om ons te verlaten, om ons te chanteren en om ons tegen mekaar op te zetten. Het is geen excuus voor alles wat hij gedaan heeft.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:25

Heftig verhaal meid! Het beste nog !

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 21:26

Ik heb al die jaren gehoopt dat hij ooit voor ons zou openstaan, dat er 1 spatje ouderliefde zou zijn. Dat is er nu duidelijk niet. Hij heeft geen greintje gevoel en iedereen die het voor hem opneemt is naief. Ik heb genoeg mijn best voor hem gedaan. Hij heeft kansen genoeg gehad.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:28

dan heb jij je keus al gemaakt. als jij je eigen er goed bij voelt om het contakt te verbreken dan moet je dat doen,je zal er een hoop rust door krijgen denk ik,volgens mij haat jij je vader,en dan neem je denk ik het juiste besluit.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:29

Tja.. je ouders kies je helaas niet zelf..

Heel veel sterkte ermee, als ik dit zo hoor heb je een goede keus gemaakt:. Ach gut

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 21:30

Ik haat hem niet, ik ben volledig teleurgesteld en ik heb enorm veel verdriet. En het komt nooit meer goed.
Als ik hem had gehaat, was het oersimpel geweest.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:33

Hele heftige beslissing maar hopelijk de juiste.
Sterkte

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:47

Amai Tieneke...

Echt erg wat je papa en die vrouw jullie nu weer aandoen... Het is heel begrijpelijk dat je zich nu slecht voelt... Heel veel sterkte Ach gut.

Soms is het inderdaad het beste om los te laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:38

heel erg heftig maar denk er wel goed over na! zelf heb ik op mijn 17de besloten om mijn vader nooit meer te zien of te spreken! Ben gelijk uit het huis gegaan, toen ik een uur later aankwam lagen al mijn spullen in de container! was zo boos! dat is nu 4 jaar geleden en ik heb voet bij stuk gehouden en echt nooit meer wat van hem gehoort.

zijn reactie was zelfs: de televisie neem je niet mee, die is van mij en flikker maar lekker op!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 08:10

Vind het erg dapper van je 10! Een moeilijke, maar volgens mij juiste beslissing!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 08:32

Veel spullen heb ik daar niet liggen, heb altijd bij mijn moeder gewoond. En die paar dingen die daar staan, dingen die ik verzamelde of boeken of zo, die mag hij gerust houden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 08:35

heb je een beetje kunnen slapen vanacht? kan mij vorstellen dat je er constant mee bezig bent.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 08:48

Ik was zo uitgeput (en ben dat nog steeds) van alles wat er gebeurd is en ook van mijn schoolwerk, dat ik gewoon in slaap ben gevallen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 08:51

ik hoop dat je de rust zal terug krijgen,ga je nog naar je vader of ben je er helemaal klaar mee?