Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:32

Ik sta volgens mij rechtsvoor Vork Hahah als ik erover na ga denken weet ik het opeens niet meer.
Ik haat ook echt pistes met heel veel hobbels Vork

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 02:35

ik sta links voor
boarden jullie met helm?

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 02:36

Afbeelding

oh en dit zijn mijn nieuwe schoenen Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 10:30

Elcke: die schoenen heeft mijn vriendin ook Haha! ze zijn mooi hoor.

Ik sta rechtsvoor maar blijf elke keer steunen op links om af te remmen (bij skateboarden en surfen is dit hoe je moet remmen vandaar, denk ik)

linksvoor gaan staan geeft een veel te gek gevoel, ik draai me automatisch om, maar ik kan het altijd wel eens testen natuurlijk. wie weet gaat het zo toch beter?

Mijn voetpositie was ook beide met de tenen naar rechts wijzend. Goofy of ducky is dat niet voor een twinboard of meer gevorderd?

Ik had geen helm op met de boardles, maar dat kwam omdat de helm van mijn vriendin net een maatje te klein was Lachen
Als ik op wintersport mee ga dan denk ik wel dat het verstandig is om eentje op te hebben. Je weet nooit dat je een keertje omver geknald wordt of zelf eens stom valt.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:56

elcke schreef:
waar geef je les?

Bij Skidôme in Rucphen: www.skidome.nl Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:05

Ja snowboarden!

heb 6 jaar geskiet en ga nu voor het 5e jaar snowboarden, eerste jaar toen ik begon les genomen maar dat beviel me niet dat beginners groepje dus 2e dag met de gevorderde groep mee gegaan haha dan leer je het wel snel.
Dat roetsjen heb ik ook gedaan ja.. maar als je nu kijkt hoe vervelend dat eigelijk voor andere is, je verplaatst al de sneeuw waardoor de rest ijs wordt en je op andere plaatsen juist mulle sneeuw hebt, vooral voor de skieres erg vervelend.
Ben begonnen met rechts voor (beginners kant) en kan nu met allebei is wel handig als je even niet helemaal goed uit komt
ag door vallen en opstaan leer je het wel Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:07

Snowboardfan meldt zich!!
Ik sta rechtsvoor, eigenlijk linksvoor, maar dat lukte me echt niet. Met rechtsvoor heb ik nooit problemen gehad, gaat eigenlijk als vanzelf! Alle begin is wel even lastig natuurlijk, maar als je het eenmaal onder de knie hebt; top!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:13

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:58

Maureenn schreef:
Ja snowboarden!

heb 6 jaar geskiet en ga nu voor het 5e jaar snowboarden, eerste jaar toen ik begon les genomen maar dat beviel me niet dat beginners groepje dus 2e dag met de gevorderde groep mee gegaan haha dan leer je het wel snel.
Dat roetsjen heb ik ook gedaan ja.. maar als je nu kijkt hoe vervelend dat eigelijk voor andere is, je verplaatst al de sneeuw waardoor de rest ijs wordt en je op andere plaatsen juist mulle sneeuw hebt, vooral voor de skieres erg vervelend.
Ben begonnen met rechts voor (beginners kant) en kan nu met allebei is wel handig als je even niet helemaal goed uit komt
ag door vallen en opstaan leer je het wel Knipoog

Klopt, voor skiërs is rutschen echt heel vervelend. Maar rechtsvoor, beginnerskant??? Nog nooit van gehoord, volgens mij klopt dan niet hoor, je moet gewoon je sterkste been voorzetten. Dus als je een bal wegtrapt met rechts, sta je linksvoor. Vaak zijn rechshandige mensen, linksvoor, maar is niet altijd zo, daarom moet je altijd kijken wat je standbeen is. Zo zijn er nog veel meer trucjes om te kijken welk been je voor staat. Uiteindelijk merk je het natuurlijk ook gewoon door te doen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:19

Lieke schreef:
boekelpiste dan? Knipoog ach iig zo'n irritant ding met teveel hobbeltjes.

Die vind ik juist leuk Lovers Dan ga je echt zo van woehoeeee!

Ik heb een grote hekel aan hele ijzige pistes.. brrr!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:22

dutchy_, ik ben rechtshandig maar begonnen met rechts voor, kijk maar eens op de piste grotendeel van de mensen staat met rechtsvoor veel mensen beginnen zo. met links moet je juist de andere kant op draaien wat voor veel mensen moeilijker is (om aan te leren) niet dat dat veel uit maakt ofzo, als je maar beneden komt Lachen

2 jaar geleden een '' mooie '' helm van mijn vader gekregen, laatste jaren hoorde je veel ongelukken en afgelopen jaar is de moeder van een vriend van mij (die daar ook elk jaar is) met haar hoofd op een steen gevallen. Dus moest ik mijn broer en vader zelf ook aan de helm geloven, niet echt mooi maar teminste wel een beschermd hoofd en warme oren

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 08-11-08 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:24

Ik heb altijd geleerd dat je iemand moet duwen, en met welk been hij/zij dan als eerst naar voren stapt, moet voor Tong uitsteken

M'n 1ste jaar niet met helm geboard, 2e jaar wel en ik doe het dit jaar denk ik weer Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:27

Een helm heb ik ook nooit op, maar het is inderdaad verstandig..
Je kunt behoorlijk letsel oplopen..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:30

Laatste 4 jaar hebben we toch veel helicopters horen/zien vliegen, bij ons voor op de piste ook zien gebeuren (huisje op de piste) het was mistig en dan gebeuren en al snel veel ongelukken. Hebben ook mooie stukken off-pist waar je prachtig kan boarden maar ook daar zitten veradelijke stukken bij, rotsen ondersneeuw, bevroren waterval ect.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:32

Chrisje92 schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je iemand moet duwen, en met welk been hij/zij dan als eerst naar voren stapt, moet voor Tong uitsteken

M'n 1ste jaar niet met helm geboard, 2e jaar wel en ik doe het dit jaar denk ik weer Lachen

Dat werkt niet altijd, omdat het ook ligt aan de manier waarop je geduwd wordt.

Je moet kijken wat je standbeen is, welk been schiet je een bal, je andere been is je standbeen. Welk been ga je als eerste een trap mee op, welk been staat voor bij stofzuigen, dat zijn allemaal trucjes waaraan je kan zien of mensen links of rechtsvoor zijn. Meeste mensen staan linksvoor, maar vaak denken mensen dat ze rechtsvoor zijn, omdat ze ook rechthandig zijn, doorgaans is het juist andersom.

Ik heb ook een helm inderdaad, maar ook voor skiën, buckelpistes vind ik met skies veel gaver, daar tussendoor knallen, met snowboarden maak ik langere bochten. Dus dan pak ik niet de buckels zoals ze moeten Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:43

Ik pak de buckels ook liever niet Clown

ik kan redelijk hard en korte bochtjes naar beneden tot ik ga nadenken dat ik toch wel erg hard ga en dan heb ik mijn benen niet meer onder controle en hakt mijn board wel eens in het sneeuw, paf daar lig je dan haha

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:06

dutchy_ schreef:
Chrisje92 schreef:

Dat werkt niet altijd, omdat het ook ligt aan de manier waarop je geduwd wordt.

Je moet kijken wat je standbeen is, welk been schiet je een bal, je andere been is je standbeen. Welk been ga je als eerste een trap mee op, welk been staat voor bij stofzuigen, dat zijn allemaal trucjes waaraan je kan zien of mensen links of rechtsvoor zijn. Meeste mensen staan linksvoor, maar vaak denken mensen dat ze rechtsvoor zijn, omdat ze ook rechthandig zijn, doorgaans is het juist andersom.

Ik heb ook een helm inderdaad, maar ook voor skiën, buckelpistes vind ik met skies veel gaver, daar tussendoor knallen, met snowboarden maak ik langere bochten. Dus dan pak ik niet de buckels zoals ze moeten Clown

O met die trucjes ga ik kijken of ik misschien al 2 jaar verkeerd sta Lachen Maargoed ik heb het nu zo geleerd en dat gaat prima Lachen
Wat raden jullie aan, een freeride board of een freestyleboard?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:19

Ik snowboard al een tijdje Ja
ik sta met mijn beide voeten een beetje naar buiten en snowboard met helm Lachen .

Ik weet niet meer wie het was die niet goed kon remmen ofzo.. Als je wilt remmen moet je gewoon je bochtje wat verder afmaken Lachen dus je zet je bocht in tot je van kant gewisseld bent en ipv dat je dan je volgende bocht maakt, moet je je bocht verder afmaken dus dat je een stukje naar boven glijd zegmaar, dan rem je vanzelf wat af Lachen

Ik ga met kerst weer snowboarden alleen ben nu nogal angstig Nagelbijten / Gniffelen vorig jaar echt heeeel har dmet mijn kont op een ijsplaat gevallen en dat deed nogal pijn zegmaar Nagelbijten / Gniffelen kon de rest van de vakantie niet meer zitten ROFL heb dus ook niet meer geboard toen. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaan, hoop dat de angst er niet in blijft zitten. Ik zal eens een foto van mijn board zoeken *LOL*

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:46

Chrisje92 schreef:
igor001 schreef:
ik meld mij! ben nog een beginner maar kan al wel de bochtjes, maar echter niet remmen Tong uitsteken vraag me niet hoe want het is eigelijk bijna hetzelfde ik krijg alleen mn bord niet goed gedraait om te remmen

Maar met een bochtje draai je toch ook je board? Clown

ja Tong uitsteken maar dan draai ik en ga ik gewoon de andere kant op ipv stilstaan en dan val je vanzelf wel een keer omdat je geen vaart meer hebt Tong uitsteken

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:47

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:51

Afbeelding
mijn boardje Haha!
(in het echt vind ik hem mooier Schijnheilig )
Afbeelding
en mijn bindingen Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:46

Hier nog een snowboardgek. 20 december naar Sölden om de kerst lekker boardend samen met vriendjes en vriendinnetjes door te komen Cool

Voor alle mensen die net begonnen zijn en eigen spullen willen kopen, bij de Makro nu allerlei boards en schoenen in de aanbieding! Het zijn geen Burton board-kwaliteit maar voor beginners zeker wel goed genoeg!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:50

nog een tip als je een board gaat kopen, kijk naar de randen! die moeten goed rond afgewerkt zijn, want vooral als je net begint board je heel veel op de randen en die gaan op een begeven moment splijten!
Ik heb mijn spullen in duitsland gekocht, die mensen hebben er echt verstand van een erg breedt assortiment

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:56

@dutchy_: dus het standbeen is het voorbeen? ik begrijp er hoe langer hoe minder van Clown
Want als het stand been het voorbeen is dan moet ik idd een keertje linksvoor proberen.
Oh mijn eerste les was in Landgraaf, Snowworld.

BTW ik heb mijn wintersportvakantietje geboekt, tis wel op aanvraag dus ik ben volop aan het duimen dat er nog een kamer vrij is in het hotel Haha!
Hyper! ben best wel zenuwachtig al haha
Het is in Oostenrijk te doen, meer bepaald Mayrhofen/Zillertal. Ben nog nooit in Oostenrijk geweest, moet echt wel gaaf/tof worden. Nieuwjaar wordt ook ineens daar gevierd, wiew Cool
Als de vakantie doorgaat dan ga ik me al wel snowboardschoenen aanschaffen...
Ik zal al eens gaan piepen in de Makro, informeren kost niets he Haha! thx voor die tip.

nog meer die al een vakantie geboekt hebben? en wanneer en naar waar gaan jullie.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:58

Ohja en als je een 2e handsboard wil kopen, moet je zoiezo even het board plat op de grond leggen. Het middenstuk moet dan van de grond af zijn. Als het board helemaal kaasrecht op de grond ligt zit er geen vering meer in..

@wirobelgje: Wij gaan 21 t/m 27 december in duitsland wintersporten *LOL* Vanochtend vrije dagen ingevuld op mijn werk Haha!
Ik zal voor je duimen dat er plaats is Lachen