Hahah als ik erover na ga denken weet ik het opeens niet meer. Ik haat ook echt pistes met heel veel hobbels
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hahah als ik erover na ga denken weet ik het opeens niet meer.

ze zijn mooi hoor.
elcke schreef:waar geef je les?
Maureenn schreef:Ja snowboarden!
heb 6 jaar geskiet en ga nu voor het 5e jaar snowboarden, eerste jaar toen ik begon les genomen maar dat beviel me niet dat beginners groepje dus 2e dag met de gevorderde groep mee gegaan haha dan leer je het wel snel.
Dat roetsjen heb ik ook gedaan ja.. maar als je nu kijkt hoe vervelend dat eigelijk voor andere is, je verplaatst al de sneeuw waardoor de rest ijs wordt en je op andere plaatsen juist mulle sneeuw hebt, vooral voor de skieres erg vervelend.
Ben begonnen met rechts voor (beginners kant) en kan nu met allebei is wel handig als je even niet helemaal goed uit komt
ag door vallen en opstaan leer je het wel
Lieke schreef:boekelpiste dan?ach iig zo'n irritant ding met teveel hobbeltjes.
Dan ga je echt zo van woehoeeee!

Chrisje92 schreef:Ik heb altijd geleerd dat je iemand moet duwen, en met welk been hij/zij dan als eerst naar voren stapt, moet voor
M'n 1ste jaar niet met helm geboard, 2e jaar wel en ik doe het dit jaar denk ik weer

dutchy_ schreef:Chrisje92 schreef:Ik heb altijd geleerd dat je iemand moet duwen, en met welk been hij/zij dan als eerst naar voren stapt, moet voor
M'n 1ste jaar niet met helm geboard, 2e jaar wel en ik doe het dit jaar denk ik weer
Dat werkt niet altijd, omdat het ook ligt aan de manier waarop je geduwd wordt.
Je moet kijken wat je standbeen is, welk been schiet je een bal, je andere been is je standbeen. Welk been ga je als eerste een trap mee op, welk been staat voor bij stofzuigen, dat zijn allemaal trucjes waaraan je kan zien of mensen links of rechtsvoor zijn. Meeste mensen staan linksvoor, maar vaak denken mensen dat ze rechtsvoor zijn, omdat ze ook rechthandig zijn, doorgaans is het juist andersom.
Ik heb ook een helm inderdaad, maar ook voor skiën, buckelpistes vind ik met skies veel gaver, daar tussendoor knallen, met snowboarden maak ik langere bochten. Dus dan pak ik niet de buckels zoals ze moeten
Maargoed ik heb het nu zo geleerd en dat gaat prima 

.
dus je zet je bocht in tot je van kant gewisseld bent en ipv dat je dan je volgende bocht maakt, moet je je bocht verder afmaken dus dat je een stukje naar boven glijd zegmaar, dan rem je vanzelf wat af 
vorig jaar echt heeeel har dmet mijn kont op een ijsplaat gevallen en dat deed nogal pijn zegmaar
kon de rest van de vakantie niet meer zitten
heb dus ook niet meer geboard toen. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaan, hoop dat de angst er niet in blijft zitten. Ik zal eens een foto van mijn board zoeken
Chrisje92 schreef:igor001 schreef:ik meld mij! ben nog een beginner maar kan al wel de bochtjes, maar echter niet remmenvraag me niet hoe want het is eigelijk bijna hetzelfde ik krijg alleen mn bord niet goed gedraait om te remmen
Maar met een bochtje draai je toch ook je board?
maar dan draai ik en ga ik gewoon de andere kant op ipv stilstaan en dan val je vanzelf wel een keer omdat je geen vaart meer hebt
dutchy_ schreef:

)

ben best wel zenuwachtig al haha
thx voor die tip.
Vanochtend vrije dagen ingevuld op mijn werk