Hoe oud samenwonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Re: Hou oud samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:48

18, en nu 20 en wonen nog steeds samen.

we zijn in totaal 5 jaar bij elkaar

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:50

22, waren toen 1 jaar samen,
nu ben ik bijna 36 en nog steeds zijn we samen

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:55

Crista schreef:
jeetje, wat zijn jullie allemaal snel zeg!!! de meeste zijn al voor ze 1,5 jaar wat met elkaar hadden samen gaan wonen!! en heel veel zelfs ook veeeeeeel eerder....

ik mag wel opschieten als ik het zo lees....

ik ben 20 (woon nog thuis) , hij 27 (woont op zichzelf), we zijn bijna 1 jaar samen, ik slaap daar regelmatig maar woon nog niet samen....Niet omdat ik twijfel maar vind het gewoon nog te vroeg!

daarbij wil ik eerste me school afmaken, al denk ik dat ik voor die tijd wel bij hem woon maar toch.....

Waarom?

Ik denk overigens dat dat voor iedereen verschilt en dat je wel aanvoelt hoe en wat. Maar jij stelt blijkbaar een grens van anderhalf jaar. Mag ik vragen waar je die op baseert?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:57

Ik was net 17, hadden toen een relatie van een jaar, inmiddels hebben we sinds april 2005 en april 2006 twee zoontjes en volgend jaar september gaan we trouwen Haha!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:58

ik moet er niet aan denken om nu te gaan samen wonen! Ik ben negentien, heb mijn vriend een jaar. Ik wil een lekker studentenleven, zelfstandig worden, niet afhankelijk zijn. Lekker mijn losse tijd van mijn leven ontdekken. Ik weet niet eens zeker of ik voor ever bij mijn vriend blijf en daar denk ik op dit moment ook echt niet over na, ik zie wel hoe het gaat.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:59

Wij kwamen toevallig in de gelegenheid het huisje van mijn zus over te nemen. Anders waren we misschien nu pas gaan rondkijken.
Maar het ging gelijk goed dus waarom niet?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:00

@ Alexx,

dat is natuurlijk een keuze die ieder voor zichzelf maakt, ik kan niet zeggen dat ik vroeger niet geleefd heb, ik denk eerder iets teveel geleefd en gefeest, maar ik was er dan ook al jong bij wbt feesten etc.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:02

Relatie sinds 11-01-1995 (was toen 16)
Samenwonen sinds 05-12-1998(was toen 19)
en we zijn nog steeds gelukkig samen in ons huisje Haha! (ben nu 29)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:03

ja dat is natuurlijk inderdaad zo, ik denk ook dat het ligt aan de omgeving waar je opgroeit.
Ik ben in een studentenstad opgegroeit, het is hier normaal dat je in een studentenhuis gaat zitten voor een paar jaar en lekker je gangetje gaat. Voor een aantal vriendinnen van het 'platteland' is het veel gebruikelijker dat je vroeg gaat samenwonen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:04

Alexx schreef:
ik moet er niet aan denken om nu te gaan samen wonen! Ik ben negentien, heb mijn vriend een jaar. Ik wil een lekker studentenleven, zelfstandig worden, niet afhankelijk zijn. Lekker mijn losse tijd van mijn leven ontdekken. Ik weet niet eens zeker of ik voor ever bij mijn vriend blijf en daar denk ik op dit moment ook echt niet over na, ik zie wel hoe het gaat.

Als iedereen die ging samenwonen of trouwen dat nou vantevoren eens zeker wist, dat zou een hoop ellende schelen Knipoog Of: dat zou problemen geven, want dan zou er niemand meer trouwen of samenwonen.

Ik kom overigens niet van het platteland hoor, ik woon in de 5e stad van Nederland Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:05

Ik was 16 en hij 24 toen we iets kregen.
Nu, 18 jaar, gaan samenwonen.
Daarvoor heeft hij wel bij ons thuis ingewoond, dus het "samen zijn" hadden we al lang gepasseerd Haha!
Nu wonen we zo'n half jaartje écht samen Ja

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:06

ik bedoel ook niet dat dat bij iedereen gebeurt blue_eyes Knipoog

Zilvermoon

Was 17 toen ik met mn mannetje verkering kreeg. Op mn 18,5e begon ik steeds meer bij hem te slapen. En op mn 19e ben ik er in getrokken. Bij zn vader in. Ben nu 20 en zijn bezig met een huis. En nog steeds heel gelukkig met m

Steph86

Of het ligt aan de omgeving waar je woont, hmm ik weet het niet, ik ben ook opgegroeid in een stad ( Enschede)
maar heb nooit de behoefte gehad om te gaan wonen in een studentenhuis, ik heb gewoon op jonge leeftijd de ware gevonden Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:07

@Alexx: Dat weet ik wel, ik breng alleen even nuance aan Knipoog Ik denk dat het bij heel veel mensen zo is. Iedereen is anders, iedereen heeft andere wensen, en niet iedereen denkt dat je leven afgelopen is als je gaat samenwonen Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:10

Enschede is wel minder studentenstad dan Utrecht, het heeft immers maar een faculteit. Ik denk toch dat als het in je omgeving normaal is dat je als je uit huis gaat en dan gaat samenwonen dat je het dan zelf ook sneller doet. En andersom net zo, mijn vriend is net op kamers gaan wonen, ik ga in september ook. Het is nu ook van zelfsprekend dat ik niet ga samenwonen, ook voor hem, ook voor al mijn vrienden(dinnen) die vriendjes hebben. En ook voor mijn vriends vrienden Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:13

Alexx schreef:
Enschede is wel minder studentenstad dan Utrecht, het heeft immers maar een faculteit.

Citaat:
Het onderwijs aan de Universiteit Twente bestrijkt wetenschapsgebieden die variëren van bestuurskunde en technische natuurkunde tot biomedische technologie en psychologie.

Én diverse HBO opleidingen...
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 06-11-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:14

Ik ben 18, hij is 22 en we zijn al 4.5 jaar bij elkaar. Wij gaan pas samenwonen als ik over 1.5 jaar mijn studie klaar heb. Heb er nu al heel veel zin aan!! Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:14

Psies Mies! Omdat er niet zoveel universiteit zit in Enschede, zitten er dus minder studenten?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:16

Ben het niet helemaal met je eens, waarom zou het vanzelfsprekend zijn om gelijk te gaan samen wonen omdat anderen in je omgeving ook gaan of al samen wonen.
Het is nog altijd de beslissing die jezelf maakt om wel of niet gelijk samen te gaan wonen, en ik neem aan dat je je beslissing niet af laat hangen van de mensen in je omgeving.
Maar goed dat is mijn mening Knipoog

Enschede is dan misschien wel een kleinere studentenstad als waar jij in woont, maar geloof me het barst in Enschede van de studenten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:16

Ik woon ook niet op het platteland hoor Knipoog Tussen Den Haag en Leiden in Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:19

Steph86 schreef:
Ben het niet helemaal met je eens, waarom zou het vanzelfsprekend zijn om gelijk te gaan samen wonen omdat anderen in je omgeving ook gaan of al samen wonen.
Het is nog altijd de beslissing die jezelf maakt om wel of niet gelijk samen te gaan wonen, en ik neem aan dat je je beslissing niet af laat hangen van de mensen in je omgeving.
Maar goed dat is mijn mening Knipoog

nee dat denk ik ook inderdaad, natuurlijk heb je vrij wil om het wel of niet te doen. Maar wordt je niet in alles door je omgeving beïnvloed? Daarmee bedoel ik taal bijvoorbeeld; verschillende dialecten, en manier van omgang met anderen.
En dan is een stad misschien te groot, maar je directe leefomgeving, je vrienden, familie je school/opleiding/werk. Ik denk namelijk van wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:23

En toch he.. ik studeerde Communicatie, echt zo'n reclameballenopleiding (sorry...) met een beetje yuppige types. Een aantal ervan vond mij gestoord. Een aantal ervan was het ermee eens en deed het zelf ook. In mijn familie hetzelfde. In mijn vriendenkring ook.
Soms kunnen groepen ook gewoon gemengd zijn, plus: zoals ik al zei, je leven is echt niet afgelopen als je gaat samenwonen/trouwen. Ook dan kun je het nog leuk hebben, hoor.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:24

ik was net 19 toen me vriend bij mij thuis inkwam wonen (Thuis problemen)

toen ik 20 was en hij 21 zijn we echt op onszelf gegaan en na 2 jaar nog steeds in love met elkaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:25

Wij wonen ook in de stad. Wij gingen samenwonen omdat we allebei met vrienden woonden, en we eigenlijk heel graag samen waren, en dat maar zelden konden zijn. Toen kreeg hij een huisje aangeboden van de woningbouw, heb ik de poes meegenomen en ben ik bij hem ingetrokken. Feesten doen we nog steeds, vaak samen maar ook apart. Ik vind dit fijner dan met 10 andere mensen wonen met allemaal hun eigen dingetjes. In onze vriendengroepen zijn we de enigen die samenwonen.