Ik weet het nu echt even niet meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Ik weet het nu echt even niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:19

Ik wist niet dat je een Nederlands toets kreeg bij rechten! Is dat op de uni ook zo?

Angela: grappig Nagelbijten / Gniffelen zo heb ik het met mijn bachelorthese ook gedaan: als ik enorm twijfelde hoe dat woord geschreven moest worden (en vooral als de spellingscontrole het niet pakte!) of de ww vervoeging ervan, dan maakte ik een andere zin wat op hetzelfde neer kwam of omschreef het woord. Ideaal! Kost wat meer tijd, maar werkt wel zo prettig en scheelt een hoop getwijfel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:21

Ik heb nooit een toets Nederlands gehad op de uni. En ik doe ook rechten. Maar je wordt wel hard afgestraft op spelfouten, en terecht Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 14:21

Ja ik heb alleen die mogelijkheid niet.
Je krijgt bijv een zin en dan moet jij zeggen of die goed of fout is.
Met brieven enz pas ik dat soms ook toe.

Volgens mij is dat sinds dit jaar verplicht voor HBO'ers omdat het nivo van Nederlands over het algemeen zeer laag ligt in Nederland.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:27

Mijn eerste jaar verliep in het begin ook niet zo soepel als ik verwacht had Tong uitsteken Je zou ook even bij een studieadviseur (als jullie die hebben) langs kunnen. Die kan je misschien tips geven over hoe je moet leren enzo. Heeft mij geholpen Lachen En sowieso het tentamen inkijken als daar mogenlijkheid voor is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:29

O bah, in juist/onjuist vragen ben ik altijd slecht. Ongeacht het vak! Dan twijfel ik teveel omdat ik het altijd wel herken, alleen kan ik het niet helemaal koppelen aan de bewering zeg maar.

Hmm zit ook wel wat in dat je met recht zo wordt afgestraft op de spelfouten. Je kan als advocaat moeilijk aankomen zetten met een opgesteld contract (oid) vol fouten. Wekt ook niet echt vertrouwen en is voor je imago ook niet al te best.

Ik ben blij dat ik voor een andere studie heb gekozen. Spelfouten mogen gelukkig gemaakt worden, want het is niet zo van belang als je bij een diagnose van een client een foutje maakt in de spelling.
Bij mij is juist weer statistiek enorm belangrijk en een groot struikelblok. Dus niet goochelen met letters, maar met cijfers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:30

Even een stomme vraag tussendoor:
Wat kun je met HBO recht uiteindelijk doen? Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:58

Sheran schreef:
Ik heb nooit een toets Nederlands gehad op de uni. En ik doe ook rechten. Maar je wordt wel hard afgestraft op spelfouten, en terecht Lachen

Ik kan me herinneren dat we een bepaalde toets hadden waarbij je een stuk moest schrijven over een bepaald onderwerp. Hierbij werden de spelfouten meegenomen voor de beoordeling. En dusdanig zwaar dat als je je nederlands niet in orde had, je geen voldoende kon halen.

*ehh... gebruik wel heel vaak het woord bepaald... zo goed kan ik het me herinneren..*

Op het HBO had ik toen ook een test met zinnen. Hierbij moest je het juist geschreven woord invullen. Dat was echt een rot toets.. die ik dus maar net gehaald heb. Naast die toets moest ook nog een brief geschreven worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:15

Meid, maak je niet zo druk. Het komt vast wel weer goed Lachen
Het propedeusejaar is zeker niet het makkelijkste jaar! Buiten dat je aan een nieuwe opleiding bent begonnen zul je waarschijnlijk ook nog moeten wennen aan de afstand, nieuwe school, nieuwe stad, nieuwe vakken, andere manier van leren, andere manier van toetsen, nieuwe mensen, andere manier van lessen, en noem maar op Knipoog

Man, wat had ik het moeilijk in het eerste jaar, ik kon maar niet wennen aan het hbo systeem. Ik heb het jaar overgedaan, en heb daarna nooit meer onvoldoendes gehaald Tong uitsteken Kwestie van wennen denk ik Knipoog

Ik zou iig niet nu al opgeven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:28

Als je nu opgeeft, zul je bij elke nieuwe studie toch weer tegen dezelfde opstartproblemen aanlopen denk ik Lachen

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:17

Ik zit nu in 1e jaar rechten op de uni en wij moeten in het 2e semester wel een essay schrijven over een zaak. Hierbij wordt er dan voornamelijk gelet op spelfouten..

Ik zou nu nog geen conclusie trekken.. Het is maar 1 tentamenperiode. Je hebt er als het goed is 4? Het kan ook de spanning zijn, want je zei dat je oefententamens wel goed maakte... Misschien dat je de volgende tentamens wel goed maakt, dan ben je er wat meer aan gewend enzo...