Dat is toch mooi ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_U

Re: Dat is toch mooi ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:46

Ik vind het prachtig, maar ontzettend jammer dat tijdens zo'n historisch moment ook weer enkele, naar mijn mening, mensenrechten zijn teruggedraaid zoals het homohuwelijk in Californië. One step forward...two steps back helaas.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:49

vind het erg goed dat Obama heeft gewonnen.. is een keer weer wat anders dan zo'n ouwe banketstaaf aan de macht Nagelbijten / Gniffelen

Obama zit alleen wel met een staatsschuld van $350 miljard.. ben benieuwd hoe hij dat gaat [proberen] wegwerken.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:53

Ik denk dat de eerste stap om de staatsschuld weg te werken is de troepen terughalen uit Irak.
Dat kost handen vol geld.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:01

Het is de eerste zwarte AMERIKAANSE president trouwens he, er waren er volgens mij al wel een paar zwarte.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:34

MyHorseGirl schreef:
vind het erg goed dat Obama heeft gewonnen.. is een keer weer wat anders dan zo'n ouwe banketstaaf aan de macht Nagelbijten / Gniffelen

Obama zit alleen wel met een staatsschuld van $350 miljard.. ben benieuwd hoe hij dat gaat [proberen] wegwerken.

Volgens mij is dat wel een 'beetje' meer, plak daar maar wat nullen achter. De staatsschuld van Nederland is al 130 miljard euro.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:36

Als obama niet wil dat je op zijn kleur let, waarom is iedereen dan zo bezig over een zwarte man die het presidentschap heeft gewonnen.
Ik hou echt niet van die politieke statements, laat gewoon de beste winnen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 18:50

Black_White schreef:
Het is de eerste zwarte AMERIKAANSE president trouwens he, er waren er volgens mij al wel een paar zwarte.

\

NEHHHH?! Meen je dat nou ? Nagelbijten / Gniffelen
Neetoch? dr waren dr al een paar.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:10

Sara_N schreef:
Ik denk dat de eerste stap om de staatsschuld weg te werken is de troepen terughalen uit Irak.
Dat kost handen vol geld.

Om ze weer naar Afghanistan te sturen Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:11

katiavl schreef:
Als obama niet wil dat je op zijn kleur let, waarom is iedereen dan zo bezig over een zwarte man die het presidentschap heeft gewonnen.
Ik hou echt niet van die politieke statements, laat gewoon de beste winnen.

Hij gaat onder de zonnebank om zwarter te lijken dan hij eigenlijk is, en men vermoed dat hij ook nog donkere makeup gebruikt was vanmiddag op ned 1 Tong uitsteken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:18

Oke, dus eigenlijk is hij gewoon /wit? Clown

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:22

Jammer dat een goedbedoelde topic in gemiezemuis vervalt,

volgens mij wilde TS alleen maar vertellen wat voor een gevoel deze inderdaad hystorische gebeurtenis haar liet voelen. En inderdaad het is een bijzonder moment, ga maar eens na dat zwarte mensen( en inderdaad obama is een dubbelbloed maar volgens amerikaanse normen gewoon zwart) ( 1/10 procent negroide bloed is genoeg om in amerika niet blank te zijn) een jaar of 40 geleden nog niet eens mochten stemmen.

Martin Luther King had een droom, een droom dat alle kinderen ongeacht hun afkomst of kleur gelijke kansen zouden krijgen. Obama laat zien dat niets onmogelijk is, ongeacht afkomst en kleur.
Natuurlijk is de andere realiteit dat er nog steeds heel veel kinderen door afkomst en kleur geen gelijke kansen hebben of zullen krijgen, maar ........... en dat heeft Obama laten zien: er is een weg , als je wilt is er weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:24

Het is hartstikke mooi dat er nu een zwart poppetje in het witte huis komt maar ik heb bij sommige uitspraken wel een beetje dubbele gevoelens.

Het is natuurlijk een geweldig statement dat na een roerige geschiedenis tussen zwart en blank , er nu eindelijk een zwarte president is en er dus duidelijk is gemaakt dat echt àlles mogelijk is , ook voor de mensen die zich benadeeld voelen.

En wat denk je van al die mensen die nog hebben meegemaakt dat ze niet eens mochten gaan zitten in een cafeetje of met de bus mee mochten vanwege hun huidskleur , die als het laagste van het laagste behandelt werden en zichzelf onzichtbaar moesten maken....voor hen is dit natuurlijk een enorm geweldig moment Ach gut

Maar m'n maag draait een beetje om van uitspraken als : geweldig wat we als mensheid bereikt hebben e.d.

Hoe verwrongen is je kijk op de wereld als je zoiets zegt ???

Wat bedoel je nu eigenlijk , dat het zo geweldig mooi van ons is dat we zo'n zwart poppetje toelaten in het witte huis ?

Dat is dus echt de ultieme racistische gedachte !!

Wat er nu gebeurd is is niet supergeweldig speciaal , het is NORMAAL. Nu is het pas normaal.

Lekker makkelijk om eerst schandalig te handelen , dan lijkt normaal handelen ineens geweldig , dat klopt natuurlijk niet.

We hoeven niet trots te zijn op dit moment dat "we dit voor elkaar hebben gekregen" , we moeten ons juist doodschamen dat het niet eerder mogelijk was....

Ik hoop dat dat frisse jonge gezinnetje zichzelf lekker met hun kersverse pupje in het witte huis gaat installeren en dat Obama er ook nog een succesvolle draai aan kan geven nu hij het presidentsschap binnen heeft. Zou lüllig zijn als hij er een zooitje van maakt.

En als hij het überhaupt maar red om daar in te trekken , er lopen vast nog zat gekken rond voor wie gekleurde mensen nog steeds als onkruid gelden en voor wie het een doorn in het oog is , die absoluut niet willen dat het gezinnetje in het witte huis terechtkomt.... zou me niks verbazen als er een aanslag op hem gepleegd wordt , maar ik hoop het natuurlijk niet !!!

Wel lekker verfrissend dit en precies wat er nodig was voor de USA en de wereld imo. , ik hoop maar dat het geen sof wordt en dat hij zijn taak goed zal volbrengen....ik zou niet graag in zijn schoenen staan in deze troep waar die in terechtkomt....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:29

Weet je wat ik ozo mooi vind?
Er werden een paar zwarte en witte kinderen geinterviewt op het engelse nieuws. ( dat moesten wij met engels volgen)
Er werd gezecht door 2 kinderen die naast elkaar stonden; kind 1: Ik ben benieuwd of obama nu de wereld beter gaat maken, Kind 2: Obama is president geworden, dus alles kan.

De uitspraak is door kinderen gegeven, van een jaar of 7.
Het is een prachtige uitspraak.
Deze zwarte kindjes, zijn zo blij dat eindelijk het verschil tussen zwart en wit opgelost is.
Dat is toch mooi ? Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:01