Help! Titel voor scriptie?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Help! Titel voor scriptie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:22

Van dee mensen die bij ons solliciteren en door de eerste ronde komen worden de afstudeer scripties gelezen, deels uit interesse van mijn baas, en deels omdat je dan weet welke onderzoeksmethoden hij/zij in de praktijk kan brengen op een correcte manier.
De scripties zeggen vaak ook wat over de kwaliteit van de hoge school (soms klopt er helemaal niks van en is iemand er toch op "geslaagd"). Cijferlijst wordt bij ons ook niet naar gevraagd.

Maar dat is offtopic.

Ik ben het dus met Nikka eens, het is geen correct nederlands, zeker voor de PABO vind ik een titel in correct nederlands erg belangrijk.

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:05

Jullie hebben hier precies de 'discussie' die ook ook al de hele tijd met mezelf heb (echt, zie je het voor je? Cool ): moet het correct taalgebruik zijn of mag het ook wel in een soort kindertaal?

Had als aanpassing ook 'Ben je doof ofzo?!' of 'Is hij doof ofzo?!', maar 'ofzo' is ook geen ABN... Koe

Ben er nog steeds niet uit dus, maar laat wel even weten of ik het doe of niet.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:10

De titel die je hebt bedacht is wel origineel maar misschien wat te informeel. Is "Kun je me horen?" of "Kun je me verstaan?" misschien iets...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:54

Ik vind 'm helemaal geweldig, maar inderdaad, misschien issie iets te informeel. Zeker omdat het hier om de pabo gaat, en omdat er over de pabo toch in nederland al zo ontzettend veel gezeur is ivm lage scores spellingstest enzo... Dromen

Overleg het eens op school, als zij zeggen 'leuk!' dan zeker doen Tong uitsteken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:38

Tutchi schreef:
Jullie hebben hier precies de 'discussie' die ook ook al de hele tijd met mezelf heb (echt, zie je het voor je? Cool ): moet het correct taalgebruik zijn of mag het ook wel in een soort kindertaal?

Had als aanpassing ook 'Ben je doof ofzo?!' of 'Is hij doof ofzo?!', maar 'ofzo' is ook geen ABN... Koe

Ben er nog steeds niet uit dus, maar laat wel even weten of ik het doe of niet.

grappig!

Maar persoonlijk vind ik ofzo minder erg dan Issie.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:19

Dan zou ik er "of zoiets" van maken, dat is wel correct Nederlands

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:32

LUISTER JE WEL??

wellicht ook wat Knipoog
een buurvrouw riep zoiets tegenmn schoonzusje, die zat een verhaal aan te horen over iets niet boeiends en lette totaal niet op...
waarop de buurvrouw riep LUISTER JE WEL?

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:33

Ik vind dat het wel kan, waarom zou het abn moeten zijn? Het doel is toch aandacht trekken op een leuke manier, en niet in perfect nederlands een saaie titel neerzetten? Vraag anders je docent...

Het hangt er natuurlijk wel vanaf, in hoeverre heeft dit taalgebruik met de scriptie te maken? Als het puur om de communicatie van de leerkracht naar het slechthorende kind gaat, is het misschien niet passend, omdat de leerkracht zo'n term waarschijnlijk niet zou gebruiken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:59

Ik vind het een geweldig goede titel, zeker als je die correcte ondertitel die je al had eronder zet. Nu heb je een pakkende, opvallende titel die de aandacht trekt en een ondertitel die mooi de lading van je onderwerp dekt.

Als je echt heel erg twijfelt zou ik nog even met een docent overleggen, maar persoonlijk vind ik hem leuk en origineel Ja