Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:48

Daar heb je ook weer een punt.... pff wat is dit moeilijk zeg! Ik ga maar is goed met hem praten vanmiddag. Wil wel eens weten waarom hij met haar uit wilt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:48

Oei, moeilijk zeg! Ik snap je tweestrijd, aan de ene kant wil je het hem niet verbieden, want wie ben jij om dat te doen? Maar aan de andere kant hebben ze niks met elkaar te zoeken, dus waarom zou je ze samen uit laten gaan?

Ik krijg uit jouw posts wel het idee dat die 'vriendin' van jou aanleiding heeft gegeven tot het uitgaan etc. Waarschijnlijk had je vriend er nooit aan gedacht als ze het zelf niet had aangekaart. Pas er iig voor op dat zij niet gaat stoken of jullie uit elkaar gaat trekken.

Verder zou ik sowieso even goed met je vriend praten, als jullie al 4 jaar samen zijn moet dat toch zeker kunnen? Dat uitgaan hoeft niet op stel en sprong te gebeuren, dat kan over 3 weken ook nog. Geef gewoon aan dat je er onzeker over bent en niet weet of je hun samen uit moet laten gaan. Geef het de tijd en praat er samen goed over.

Heeft hij geen geduld om het er over te hebben en jou gerust te stellen, dan zou ik zeker afvragen of hij toch geen gevoelens nog heeft, of wat er achter zit.

Succes ermee hor! Ach gut

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:49

Daar hoef niet over na te denken : NO WAY.

Maar dat is wederzijds hoor, hij zou het ook niet leuk vinden als ik uiteten zou gaan met een ex van mij en daarna de kroeg in.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:49

is dit niet gewoon een goede test voor jullie?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:50

Denk inderdaad dat mijn "vriendin" graag met hem uitwilt. Mijn vriend had het er ook wel eens over dat hij graag een keertje met zijn drieen wou afspreken, maar nu willen ze mij er dus helemaal niet bij hebben....daar krijg ik toch een beetje een raar gevoel bij.

vanmiddag ga ik even goed met mijn vriend praten. Tentamens leren kan me even worst wezen...ik wil weten wat hier achter zit Knipoog

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:51

you go girl!

Jibbel

lijntje87 schreef:
is dit niet gewoon een goede test voor jullie?

Zit wat in, maar wat als hij wel iets met haar doet, maar het gewoon doodzwijgt?
Wat niet weet, wat niet deert kan hij denken..

geerke

als ze echt nog gevoelens hebben voor elkaar doe je daar weinig aan ben ik bang...verbieden heeft geen zin,dan zoeken ze wel stiekem contakt....dump hem voordat hij jou kan dumpen....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:52

hahaha dank je Haha!

Tja ..als ik het ga verbieden kan het natuurlijk altijd zijn dat het toch stiekem gebeurt en dat zie ik helemaal niet zitten. Kan me altijd vermommen en toch in de kroeg gaan zitten Clown

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:52

Gewoon laten gaan.
Zie het niet als een test.
Hij vraagt het eerlijk. Je bent al zolang samen. Jullie zijn sirieus.

Dan kan zijn ex op haar kop gaan staan. Maar zou jou vriend nog steeds nee dank je zeggen.

Mijn vriend ziet nog vrij regelmatig exen en vriendinnen van hem. Het is wel even lastig. Maar uiteindelijk ligt hij 's avonds gewoon weer bij mij in bed Haha!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:53

Wat te doen? Eerst maar eens bij hem op tafel leggen hoe jij je er over voelt. Hopelijk kunnen jullie het er gewoon over hebben, luisterend naar elkaar. Want het kan ook gewoon fijn zijn om elkaar weer te zien (hij en z'n ex), omdat je elkaar van dichtbij meegemaakt hebt, van elkaar gehouden hebt, en ja, dan is dat gewoon fijn (vind ik zelf ook). Voorwaarde is dan wel dat álles, (ook gevoel) bespreekbaar is met je partner, zodat je bij jezelf kan blijven nagaan hoe het voelt.

Ik heb zelf momenteel érg goed contact met mijn ex, mijn partner weet daar ook van (en we spreken ook regelmatig met z'n drieën af). Maar ik vertel haar (partner) wél hoe het voelt. Óók als ik evt weer verliefd zou worden, want verliefd zijn is fijn, maar wil nog niet zeggen dat dat je daar dan wat mee hoeft. Ja, je begeeft je op glad ijs, dat is een vrije keus (dat HOEFT dus niet, dat hoef je ook niet over te hebben voor je vriend. Als jij het niet trekt/wilt, dan dus gewoon NIET. Punt.), maar fijn is het wel.

Succes! Maar nogmaals, heb 't er met 'm over. Hoe het voor hem voelt, hoe het voor jou voelt. Anders gaat het zo'n eigen leven leiden met angsten, vermoedens die niet kloppen, beschuldigingen, etc etc etc

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:53

ik denk dat je je vriend goed genoeg kent om te weten als hij wel met haar iets uit spookt.
en dat hij al toestemming vraagt om met haar uit eten te gaan. ik denk niet dat hij goed dingen voor zich kan houden (wat een hele fijne eigenschappen is )

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:54

Op het moment dat jij door 1 van de partijen niet gewenst ben, moeten er heel veel alarmbellen gaan rinkelen!
Ik vertrouw mijn vriend echt wel, maar als ie met dit voorstel zou aankomen(en dat doet ie echt niet, omdat ie heus wel snapt dat het een achterlijk voorstel is, in mijn ogen) en gaat vervolgens nog ook, dan kan ie echt meteen zijn inboedel mee nemen en daar blijven.
Ik zou er niet eens over na hoeven denken. Hoezeer je hem ook vertrouwt, ik vertrouw 'de vriendin, in kwestie' niet. Je weet het he: Een man is pas echt gewild op het moment dat hij bezet is...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:55

Nee. No way. What the fiets heeft ie bij haar te zoeken. Hij is nu toch met jou?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:55

In eerste instantie zag ik het ook niet als een test. We zijn inderdaad al lang samen en ik vertrouw hem wel, maar nu ik weet dat zijn ex gevoelens voor hem heeft....Misschien doet ze er wel alles aan om hem weer voor haar te krijgen. Ik weet gewoon niet hoe mijn vriend dan gaat reageren. Komt wel erg wantrouwig over van mijn kant trouwens...

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:57

Die ex, dat was toch ook een vriendin van jou? Idee, om nadat je het er met hem over gehad hebt, eens met z'n drieën om de tafel te gaan? Gewoon om het eens te hebben over wat zij wil/voelt?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:00

_Skess_ schreef:
In eerste instantie zag ik het ook niet als een test. We zijn inderdaad al lang samen en ik vertrouw hem wel, maar nu ik weet dat zijn ex gevoelens voor hem heeft....Misschien doet ze er wel alles aan om hem weer voor haar te krijgen. Ik weet gewoon niet hoe mijn vriend dan gaat reageren. Komt wel erg wantrouwig over van mijn kant trouwens...

Vind ik niet hor! Je vertrouwt je vriend, dat is goed, maar je weet dat die vriendin niet te vertrouwen is, omdat ze al eerder vreemdging in relaties. Je weet ook niet wat zij uit de kast haalt om hem voor je te winnen.
Als je van iemand houdt is het toch logisch dat je op deze manier reageert?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 09:00

Het was een vriendin van mij, totdat ze zich als een sloerie ging gedragen. Toen had ik het wel even helemaal met haar gehad.

Met zijn drieen om tafel is misschien ook wel een idee...

ga nu rennen naar mijn tentamens!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:02

Als je met z'n 3-en om de tafel gaat zitten, gaat zij je echt niet vertellen wat haar bedoeling is hoor...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:04

wat een opmerkelijke reacties!
Hoezo kun je je partner iets wel of niet toestaan?
Hij is je vriend, niet je lijfeigene!
Het enige wat je van hem kan vragen is eerlijk tegen je te zijn. En of je die vriendin vertrouwt, doet er eigenlijk niet toe. Ik zou nog maar eens goed nadenken over jullie relatie want je vertrouwt hem duidelijk niet?!
Hij lijkt me eerlijk, anders had ie je dit al niet verteld.
Ik schrik bovendien van de meeste reacties! Denken jullie nou echt dat je een partner iets kunt verbieden?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:07

verbieden heeft idd geen zin...als ie echt wil doet ie t toch wel. zou ze daarentegen zeker niet alleen laten gaan! als ze zo graag wil praten gaat ze maar mee met julie! desnoods een 4e perssoon erbij zodat jullie niet op elkaars lip zitten. praten ok maar wel in dezelfde kroeg als waar ik ben Knipoog

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:08

jeetje wat moeilijk..

Ik denk niet dat ik het goed had gevonden..hapje eten oke...maar de kroeg in ,nee daar bedankte ik voor.
Die vriendin zou denk ik alles uit de kast halen om jouw vriend terug te winnen en dan met wat drank op weet je het maar nooit

Maar andere kant denk ik hier komt het dus ook op vertrouwen aan wat jullie relatie ff op de proef zal stellen.Jij geeft aan dat jij je vriend wel vertrouwd,misschien moet je daar dan maar op vertrouwen.

sterkte ermee

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:09

Pff dat is echt irritant..
Ik zou hetidd er over hebben dat je er echt moeite mee hebt.
Dat je bang bent hem kwijt te raken.
Idd als het om jongens gaat kunnen sommige meiden vriendschappen opgeven en echte bitches zijn Gaaaap
Maar als mijn vriend zou vragen om "toestemming" om daar heen te gaan, zo ik echt zeggen nou eigenlijk liever totaal absoluut dus echt niet! XD NO WAY Tong uitsteken
helemaal met zon rare ex die notabene nog gevoelens heeft! Boos!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:10

Niet verbieden, maar wel vragen respect te hebben en wat hij wil gaan doen, is in mijn ogen respectloos, helemaal omdat de ts er niet bij mag zijn ???
Wat hebben ze dan te verbergen denk ik dan ???!!! gezellig bijkletsen kan ook met zn drietjes neem ik aan ? tenzij het over dingen gaat waar ze de ts liever niet bij hebben.....

Ik zou mijn vriend vragen hoe hij het zou vinden als ik met een ex uit eten zou gaan die gek op mij was EN dat hij er niet bij mag zijn, als hij heel eerlijk is dan zal hij toegeven dat hij dat ook niet zo'n strak plan zou vinden Knipoog

Dus NEE ! hij kiest voor mij of voor haar, heel simpel
En sflj het gaat dan niet om toestaan, maar om keuzes maken Knipoog
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 04-11-08 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:11

helemaal met sflj eens Ja Hem verbieden om met haar te gaan eten is echt geen garantie dat hij niets zal doen, als hij dat echt wil. Dat lijkt me geen fijne basis voor een relatie eerlijk gezegd. Ik zou in jouw situatie uitleggen dat je het niet prettig vindt, en vooral waarom, en de keuze aan hem laten.

En meegaan zou ik al helemaal niet doen. Dat laat je helemaal zien dat je hem niet vertrouwt.