Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

IndianLady schreef:Er was laatst nog een topic over paardenbeten en iedereen riep dat ze naar de HA moest gaan voor de tetanus. Toevallig werd ik 2 dagen erna door mn eigen knol gebeten. Wondje is bijna dicht, maar je denkt toch zeker niet dat ik naar de HA gehold ben om die prik te halen. Ik ben niet van porselein en wacht vaak tot het laatste moment om te gaan.
(samen met paar collega's/vriendinnen). Ik had hiervoor ook naar de huisarts kunnen gaan, maar dit werkte ook prima. Is dan mijn geluk dat ik genoeg mensen in mijn omgeving heb die weten wat ze moeten doen. 
(heeft hij ook nadrukkelijk aangegeven, dat dat de bedoeling is)
Misser schreef:Valt me hier op Bokt ook weleens op. Mensen open om niks een topic 'ik ben verkouden, wat nu?' bijv. en dan is er altijd wel iemand die zegt 'ik zou even naar de HA gaan'.
En dan maar klagen dat de wachtlijsten in de zorg zo lang zijn...
Edit: mbt de openingspost. Als je zo moe bent dat je het een bezoekje aan de huisarts waard vind, lijkt het me niet iets wat met meer slapen kan worden opgelost. Dan had ik dat persoonlijk eerst geprobeerd voor ik naar de HA ging. Dus zelf maak je je er net zo goed schuldig aan...
Bovendien wil het niet zeggen dat er niets mis is als er bij zo'n simpele bloedtest niets uit komt.
en onder een kar gekomen en me handen zaten beknelt onder een ijzeren staaf die op de grond drukte , hoe eruit zag zal jullie besparen maar geloof me de meeste kwamen er niet eens naar kijken maar ook daarvoor krijg je mij niet naar de dokter beetje betadine en een pleister doen wonderen hoor
Plien91 schreef:En dan nog iets waar ik het met mijn moeder over had. Zij was de laatste tijd moe, puf d'r uit etc. Naar dokter geweest (gewoon doordeweeks), bloed laten prikken maar er kwam niks uit. Oké. Ze zei er zelf over "Dan moet ik gewoon eerder op bed gaan maar ik ben er in ieder geval zeker van dat het niet iets anders is."
Maar je hoort ook weer dat andere mensen het niet vertrouwen ook al komt er niets uit de test, willen per sé naar de internist etc.. Zo krijg je toch die ellenlange wachtlijsten?
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Groot gros van de mensen meent doordeweeks overdag geen tijd te hebben voor de huisarts en denkt dan dat de HAP ze met open armen ontvangt.

Relaxed schreef:.
Ook bij mij komen ze 's nachts voor de gekste dingen, had zelfs een keer een vrouw die 's nachts belde voor maandverband..
Zonnebloem schreef:Relaxed schreef:.
Ook bij mij komen ze 's nachts voor de gekste dingen, had zelfs een keer een vrouw die 's nachts belde voor maandverband..
je zal maar zonder zitten![]()
Ga lekker de buren uit bed bellen ofzo, tsjongejonge.
ben overgens wel een paar keer hap geweest, hechtwond, blinde darm ontsteking en gebroken pols.
Maar dat lijkt me niet nutteloos
)
Heb dringend verzocht om een doorverwijzing. Uiteindelijk gekregen en KNO-arts er naar laten kijken. Die vertrouwde het niet, dus amandelen eruit laten halen. Die bleken dus chronisch ontstoken he. Danku HA
Ik vind mijn oude HA doodeng, dus die stap sloeg ik liever over. Maar nu heb ik een nieuwe, dus ben benieuwd hoe die is (moet morgen gaan, vanwege bultje op pols).
).
)
)