Belastingdienst, wie snapt het nog wel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: Belastingdienst, wie snapt het nog wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:51

flyfly schreef:
Als je je zorgtoeslag nu stopzet betekend het dan dat je volgend jaar achterstallige zorgtoeslag alsnog betaald krijgt in 1 keer of krijg je dan gewoon helemaal niks meer.? Je hebt daar toch recht op, zij vragen terug dan mag jij toch ook achteraf gaan vragen?!

En zo werkt de belastingdienst dus niet Haha! Je moet het op tijd aanvragen, anders krijg je niks. Achteraf geld vragen, daar doen ze niet aan.

Ik heb vorig jaar ook een paar honderd euries zorgtoeslag moeten terug betalen, beetje jammer, had toch echt alles op tijd stop gezet. Belastingdienst was niet zo snel..

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:56

Kanelly schreef:
@ Juval, nee krijg niks meer nu.
Hoef ik ook niks terug te betalen Vork

Idd ik heb dat ook per 1 januari stop laten zetten... Voor 2007 moet ik 25 euro terugbetalen, valt mee als ik jullie bedragen zo lees.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:00

Je hebt bij het aanvragen van de toeslagen een inkomen moeten aangeven, aan de hand van dit inkomen is de toeslag berekend, als je meer hebt verdient dan loop je de kans terug te moeten betalen. Maar als je minder hebt verdient kun je ook nog geld krijgen van de belastingdienst, hier had je namelijk recht op. Het is een beetje vreemd dat je naast je partner ook andere mensen waarmee je samenwoont kunnen worden aangemerkt als toeslagpartner. Waarschijnlijk kun je als je bijvoorbeeld in een studentenhuis woont als uitzondering gelden, er schijnt een rechtzaak te zijn geweest over iemand wonend in een bejaardetehuis, deze persoon werd aangemerkt als samenwonend terwijl zij alleen op een kamer woonde maar op het adres woonde meerdere mensen. Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar heb hier van gehoord, deze zaak ging overigens over de inkomstenbelasting.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:22

Je moet veranderingen in je inkomen of van dat van je toeslagpartner altijd doorgeven, zo voorkom je dat teveel ontvangt. Je zet het dan niet stop, maar krijgt niks of minder. Blijk je dan achteraf toch recht te hebben gehad op meer, dan krijg je dat alsnog. Wie je toeslagpartner is kun je makkelijk achterhalen met een testje op de site over toeslagen van de belastingdienst...Ben helaas door schade en schande wijs geworden..... Haha! De gemeente kan duidelijk zien wie er op een adres zijn ingeschreven dus hiermee klooien is niet aan te raden!! En ach, voor veel mensen is dat wel gunstig, omdat je een hoger verzamelinkomen hebt met een toeslagpartner dan in je eentje en dus doorgaans meer toeslag krijgt...voor mij gold dat helaas niet... Bloos