sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:46

Tja mijn moeder is ook een stevige roker. Mijn vader vroeger trouwens ook. Hij heeft 25 jaar flink gerookt, maar is "gewoon" in 1x gestopt en heeft nooit meer een sigaret aangeraakt. Dit in bijzijn van zijn vrouw die dus wel flink rookt.

Ik snap overigens echt niet waarom er zoveel mensen zijn die roken én nog minder dat ze dat fijn vinden om te doen. Het stinkt zo verschrikkelijk, hoe kan dat nou fijn zijn Verward

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:46

KiWiKo schreef:
BraveSpots schreef:
Dus rokers zijn allemaal goedhartige geldschieters die zich zorgen maken om de begroting, en met pijn in hun hart de laatste centjes doneren om de Nederlandse economie recht te houden? Wat lief zeg...

Yep ik ben een van de grotere BV NEderlandsponsoren....... ik drink graag een biertje of wijntje, rook behoorlijk wat af EN heb een benzineslupende auto Lachen Lachen dus een VOLMONDIGE JA!!!! Lachen

Prima voor mij, ieder z'n eigen keuze toch? Maar dan moet je niet klagen achteraf dat het zoveel geld kost imo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:48

BraveSpots schreef:
Prima voor mij, ieder z'n eigen keuze toch? Maar dan moet je niet klagen achteraf dat het zoveel geld kost imo.

Hoor je mij klagen dan?????????? nope, ik zeg alleen dat als wij rokers allemaal een week niet zouden roken, de drinkers een week niet zouden drinken en de autorijders een week hun auto zouden laten staan............. dat dan de BV Nederland failliet is Haha! Haha! Haha!

andere kant van de medaille Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:49

Utixo schreef:
dees_daan, dat is natuurlijk je reinste onzin. Ik heb zelf ook jaren in een supermarkt gewerkt, daar werd gewoon gezorgd dat eerst de oude voorraad opging, en dan pas de prijs aangepast werd. En ja, dit kon per supermarkt verschillend aangepast worden. En als dit niet kan bij jullie, dat jullie winkel daar in weigert tegemoet te komen vind ik een bizarre zaak. Dit is gewoon een dikke manier van extra winst meepakken. Desnoods betaal ej iedere klant 20 cent terug, de winkel zal hier geen verlies op maken, aangezien het ingekocht is voor een lagere prijs. En ja, er zal dan een kasverschil zijn, maar dan moet er maar even een speciaal potje voor gemaakt worden.

FIFO noem je dat, en ja dat gebeurd bij ons ook Ja maar de code van de nieuwe pakjes, zijn gelijk aan de oude pakjes, de nieuwe prijs word dus gescand, terwijl op het pakje de oude prijs staat, dat was gister iig, met pakjes shag heb ik dit probleem nog niet gehad.. hoezo weigeren wij daarin tegemoet te komen? ik zag het toevallig, ik heb het gemeld, en meer kan ik niet doen.. ik let er nu wel op, dat ik bijv. 2 pakjes niet 1 keer scan en op PLU druk, want als dat nou net het nieuwe pakje is, en de andere de oude, dan betaald de klant dus ook voor die oude, de nieuwe prijs.
wij proberen zoveel mogelijk tegemoet te komen, maar als wij daar zelf niets aan kunnen veranderen, dan kan ik dat dus ook niet..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:50

BraveSpots schreef:
_rosita_ schreef:
Ik schrok ook van de prijzen... Ik ben inmiddels 5 jaar gestopt en ging laatst even een pakje Zware van Nelle voor mijn vader halen en stond daar met 5 euro in mijn handen... te weinig dus!
Niet normaal die prijzen en dan ook nog onder het achterlijke mom dat mensen dan wel stoppen met roken... zou toch een grap zijn als iedereen idd stopt... is NL failliet door de accijnzen die misgelopen worden door het roken...

Dus rokers zijn allemaal goedhartige geldschieters die zich zorgen maken om de begroting, en met pijn in hun hart de laatste centjes doneren om de Nederlandse economie recht te houden? Wat lief zeg...

Lief he... jammer van zo'n kruiperige ondertoon Vork
Wil je best uitleggen dat zij roken om het roken, maar ondertussen wel flink.. heeeeel flink.. de kas spekken van de overheid... geeft niet dat je het zo nog niet gezien had!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:50

Bravespots:
Is roken niet verslavend soms?
Roken begint vaak uit stoerigheid, maar als je eenmaal verslaafd bent dan kom je er heel moeilijk weer van af.
Hoe heftig je er op reageerd verschild per persoon als je wil stoppen.
Ook niet te vergeten dat er mensen uit een tijd komen waar het nog niet zo bekend was dat het zo schadelijk was voor je gezondheid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:51

dees_daan schreef:
toch altijd grappig dat als je een topic opent, er een heleboel tegenstanders hun gal komen spugen Haha!

Tegenstanders van het roken of tegenstanders wat betreft de prijzen? Haha!

Het zal mij trouwens een worst zijn of de mensen roken, maar ze moeten alleen niet zo klagen over de prijzen. Als het te duur is, stop je ermee. Wanneer je dat werkelijk wil kan dat echt.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:52

Ik werk toevallig ook in een supermarkt, maar als de oude prijs er nog op staat, dan gaat ie ook voor de oude prijs. Van 50 cent wordt AH niet arm hoor Haha! Een tevreden klant is belangrijker.

Bij ons wordt er ook veel over de prijsverhogingen geklaagd. Maar hoor ook regelmatig opmerkingen over 'misschien toch maar stoppen' voorbij komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:52

Ineke2 schreef:
dees_daan schreef:
toch altijd grappig dat als je een topic opent, er een heleboel tegenstanders hun gal komen spugen Haha!

Het zal mij trouwens een worst zijn of de mensen roken, maar ze moeten alleen niet zo klagen over de prijzen. Als het te duur is, stop je ermee. Wanneer je dat werkelijk wil kan dat echt.

tegenstanders van het roken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:54

Yoline schreef:
Ik werk toevallig ook in een supermarkt, maar als de oude prijs er nog op staat, dan gaat ie ook voor de oude prijs. Van 50 cent wordt AH niet arm hoor Haha! Een tevreden klant is belangrijker.

Bij ons wordt er ook veel over de prijsverhogingen geklaagd. Maar hoor ook regelmatig opmerkingen over 'misschien toch maar stoppen' voorbij komen Haha!

als het bij ons gescand word voor de oude prijs ook, het is niet zo dat wij de prijzen meteen omhoog gooien als dat bij de nieuwe pakjes zo is, wij zelf kunnen het niet veranderen, dat gaat via het hoofdkantoor, ik heb het gemeld, en ik ga er van uit dat het bij het hoofdkantoor gemeld word. ik ga daar niet over als hulpkracht Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:58

het laatste pakje wat ik gekocht heb was een pakje chesterfiel en die kostte toen 5.60 GULDEN

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:59

met het duurder maken, stimuleren ze naar mijn mening alleen de "andere" manier om aan peuken te komen.
en die zijn d'r genoeg

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:59

Shiloh schreef:
ach, groot gelijk... vieze stink sigaretten... als je het niet wilt/kunt betalen, moet je stoppen. Zo geld dat toch met alles in het leven?

haha je hebt helemaal gelijk ! Net als al die mensen die zielig doen dat ze hun paard niet meer kunnen betalen. Stop dan gewoon.

Ik rook rustig verder, jammer van het geld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:00

weet je eigenlijk ben ik het zat om de BV Nederland zo te sponsoren......... Ik heb nog 3 sigaretten, daar ga ik gruwelijk van genieten......... en dan is het klaar, ze zoeken het maar uit!!! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:01

als we nou allemaal een week stoppen (dus heel rokend Nederland) zouden ze de prijzen dan niet weer naar beneden gooien? Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:02

LimaMambo schreef:
als je het daadwerkelijk hadden gedaan om ons te laten stoppen dan hadden ze dat idee met die foto's beter kunnen doen.. op elk pakje een foto van eeen zwarte long..

nee dit is gewoon pure geldklopperij

ja dat werkt Huilen van het lachen zijn die koeienletters voor en achterop het pakje niet genoeg?
onzin dus, net alsof je dan wel zou stoppen.

Ineke2 schreef:
dees_daan schreef:

amen je kiest er imo zelf voor om te roken moet je ook niet zeuren om de prijzen Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:03

dees_daan schreef:
als we nou allemaal een week stoppen (dus heel rokend Nederland) zouden ze de prijzen dan niet weer naar beneden gooien? Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk serieus als héél NL 2 weken lang geen sigaretten, brandstof en alcohol meer koopt dat je weer een sigaretje voor 1 guldencent kunt kopen Knipoog

KiWiKo

dees_daan schreef:

nee hoor, dan gaat de accijns op Groene Thee Haha! Haha! Haha! dan zoeken ze absoluut een andere groep mensen Lachen....... als het maar geld oplevert Lachen

xDramaQueen

dees_daan schreef:

dan raken de afkicksklinieken te vol Huilen van het lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:05

KiWiKo schreef:
dees_daan schreef:

nee hoor, dan gaat de accijns op Groene Thee Haha! Haha! Haha! dan zoeken ze absoluut een andere groep mensen Lachen....... als het maar geld oplevert Lachen

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:05

KiWiKo schreef:
dees_daan schreef:

nee hoor, dan gaat de accijns op Groene Thee :D Haha! Haha! dan zoeken ze absoluut een andere groep mensen Lachen....... als het maar geld oplevert Lachen

hahaha, als ze ander slachtoffer hebben, laten ze 'ons' mischien met rust..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:06

dees_daan schreef:

Nee dat denk ik niet, dan gaan er namelijk accijns komen op producten als vlees, patat etc...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:06

xDramaQueen schreef:
dees_daan schreef:

dan raken de afkicksklinieken te vol Huilen van het lachen

Ik denk dat we dan geboortebelasting krijgen............ Bij elke keer dat je een poging doet tot zwanger raken of oefent voor het zwanger raken...... moet je dan belasting over betalen.....

er komen van die sensoren in je huis waar bij elke vorm van erotische spanning de belastingmeter gaat lopen Haha! Haha! Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:07

KiWiKo schreef:
weet je eigenlijk ben ik het zat om de BV Nederland zo te sponsoren......... Ik heb nog 3 sigaretten, daar ga ik gruwelijk van genieten......... en dan is het klaar, ze zoeken het maar uit!!! Haha! Haha!

Succes Kim Haha!

Je kan het, echt waar!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:08

oei.. dan moet ik wel veel belasting gaan betalen Clown