Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
horselove154 schreef:xmaddyx: Dat is waar, maar wat vind je fan het feit dat iedereen er dan het zelfde uit ziet?
Mystica: Een schooluniform heeft ook niet de functie om pesten tegen te gaan maar kan er wel bij helpen... Bij een dressuurwedstrijd is het uniform er naar mijn idee om voor eenheid te zorgen!
Zal de eenheid (het gevoel van eenheid) niet groter worden als iedereen het zelfde is?
Mijn opmerking was omdat het alleen nog over pesten ging. Dat vind ik onzin

De meesten doen het juist om de aandacht, en die geven jullie ze blijkbaar ook door afkeurend na te kijken of erover te gaan praten, uiteindelijk zijn zij niet degenen die er slechter van worden. horselove154 schreef:Mystica: Sorry ik begreep je verkeert... Maar wat bedoel je met:
Maar dit gaat veel te ver. ?
Dat je dezelfde kleren aan moet, wil nog niet zeggen dat je hetzelfde bent/moet zijn. IndianLady schreef:Als ik soms zag hoe sommige meisjes zich bijna als prutsmuts verkleden en de jongens de broeken ergens op enkelhoogte met onderbroek erboven richting school gingen, denk ik JA DOEN!!!
Het heeft iets, maar ook weer niet.

Mijn onderzoeksvraag was ook specifiek gericht op pesten, ik wilde graag onderzoeken in hoeverre de verplichting tot het dragen van schooluniformen bijdraagt aan een beter schoolklimaat 
, maar uit mijn onderzoek bleek dat het dragen van schooluniformen op zich maar minimaal bijdraagt aan een beter schoolklimaat en dat pesten door het dragen van uniformen zeker niet uitgesloten is
Voor Engelse schoolkinderen is het dragen van een uniform zo normaal als het dragen van eigen kleding voor ons is. Pesten komt dus ook voor, maar dan op basis van uiterlijke kenmerken, intelligentie, het al dan niet goed zijn in bijv. sport, etc. Wel is het zo dat op Engelse scholen discipline , respect en sociale vaardigheden vaak hoog in het vaandel staan. Uit het onderzoek bleek dan ook dat dit van veel grotere invloed was op het schoolklimaat, dan schooluniformen op zich.
ma_rie_tje schreef:Ik zou het fantastisch vinden.
Smorgens geen zoektocht meer naar wat ik nu weer aan moet trekken.
Gewoon elke dag het zelfde
Ikheb een tijdje schoolpakje gehad op het MBO (schoonheidsverzorging) maar dat was wel heel erg (mer verpleegsterspak).
DOe mij maar gewoon een vlot rokje of een nette broek met blousje/polo.
Voordeel: je eigen (vaak dure) kleding slijt niet zo hard, dus dan heb je daa rin het weekend alleen maar meer plezier van

horselove154 schreef:Allereerst bedankt voor jullie reacties!
Tuurlijk zal het pesten niet stoppen maar misschien wel verminderen!
Wat vinden jullie van het volgende (om verschillen volledig tegen te gaan..0:
- Iedereen de zelfde kleren (dus iedereen een broek).
- Iedereen de zelfde tas
- Iedereen de zelfde schoenen
- Iedereen de zelfde sieraden
- Iedereen de zelfde manier van haar en make-up
- ...
Het zal saai zijn.. MAAR iedereen is volledig het zelfde en zeer weinig kans op pesten...
- Iedereen de zelfde tas
- Iedereen de zelfde manier van haar en make-up
- ...
Het zal saai zijn.. MAAR iedereen is volledig het zelfde en zeer weinig kans op pesten...
- Iedereen de zelfde tas
- Iedereen de zelfde manier van haar en make-up- ...
. Dan krijg je als je het mij vraag juist van dat soort pesterijen omdat de kleuren niet bij jou passen.