Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik hoef ook geen vriend die zich lam zuipt, liefst zelfs eentje die geen alcohol aan raakt
Mijn huidige vriend hoeft ook absoluut geen druppel aan te raken als hij nog moet rijden.
Dus vind alcohol net zo'n "taboe" als drugs. 
) Enneh, als ik het zo hoor, duurt het in Nederland ook niet lang meer, Ik dacht tenminste dat ze de koffieshops van maastricht al aan het pushen waren om de boeken dicht te doen, ben ik echter niet zeker van maar zou het wel een verdomt goede zaak vinden!
maar dan sigaretten en anti depressiva ook! Er zijn potverdikke kindjes van 14 die nog niks gezien hebben in hun leven die daar mee vol gestouwd worden. IPV ze wat te laten harden gaan ze ze over het bolleke wrijven omdat ze gepest worden, ja hallo, iedereen is ooit wel eens gepest geweest. En dát mag je dan niet raar vinden.. Terwijl het net zo erg is.

Marjolein schreef:Nederland is het enige land ter wereld waar soft drugs legaal is. geen ander land heeft een gedoogbeleid. Alcohol daar en tegen mag over bijna de gehele wereld worden gedronken.
Zien al die regeringen dan niet in dat het even gevaarlijk is, of zit er toch een kern van waarheid in dat drugs nu eenmaal gevaarlijker en verslavender is dan alcohol.
Ik denk dat in landen in Zuid amerika, meer mensen doodgaan aan drugs en de oorlogen die daarover gevoerd worden dan aan alcohol.

Marjolein schreef:Waarom is alcohol dan wel legaal in België en drugs niet?
Sociaal aanvaard lijkt mij niet een officiële reden...

) Ik hoef geen XTC om een leuk feestje te hebben. Biertje vind ik lekker maar dat heb ik ook niet per se nodig. Alcohol kan je ook drinken zonder je klem te zuipen, bij drugs zijn de gevolgen na 1x gebruiken toch al veel beter merkbaar dan na bv. 1 biertje? Ik vind je klem zuipen minstens net zo erg als XTC gebruiken op een feestje. Vind het allebei een soort uitvlucht zegmaar ... En daarom ben ik niet van plan beide ooit te doen

Citaat:Wat is Crystal Meth:
Crystal Meth is een drug die wordt gemaakt van huishoudmiddeltjes. De ingredienten kunnen in bijna elk huishouden gevonden worden. Er wordt een mix gemaakt van anti-vries middel, alkaline(inhoud van batterijen), anti-hoestmiddel, lucifers en kattegrit. Producten die je normaal nooit in je lijf zou willen hebben, zorgen er samen voor dat de gebruiker zich tijdelijk heel energiek voelt. Na een keer gebruiken vraagt je lichaam om meer en kun je niet meer zonder deze giftige mix
pharagirlke schreef:als ze softdrugs legaliseren hoeft het voor mijn part niet meer. Zou dat ronduit idioot vinden. (en hier in Belgie is softdrugs nog hardstikke illegaal dus ik spreek van uit mijn standpunt) Enneh, als ik het zo hoor, duurt het in Nederland ook niet lang meer, Ik dacht tenminste dat ze de koffieshops van maastricht al aan het pushen waren om de boeken dicht te doen, ben ik echter niet zeker van maar zou het wel een verdomt goede zaak vinden!
![]()
En dan mogen ze van mij part alcohol ook illegaal makenmaar dan sigaretten en anti depressiva ook! Er zijn potverdikke kindjes van 14 die nog niks gezien hebben in hun leven die daar mee vol gestouwd worden. IPV ze wat te laten harden gaan ze ze over het bolleke wrijven omdat ze gepest worden, ja hallo, iedereen is ooit wel eens gepest geweest. En dát mag je dan niet raar vinden.. Terwijl het net zo erg is.
![]()
Als je de lijn wil door trekken moet je het ook goed doen ook... Geen drank, geen drugs, geen anti depressiva en geen sigaretten. Word de wereld een stuk veiliger van!
Draakje schreef:Drugs en auto rijden gaan ook niet samen, daar hoor je weinig over. Er zijn misschien minder gebruikers van drugs dan alcohol in het verkeer, maar de ongevallen zijn net zo dodelijk als die met alcohol.
BraveSpots schreef:Marjolein schreef:Nederland is het enige land ter wereld waar soft drugs legaal is. geen ander land heeft een gedoogbeleid. Alcohol daar en tegen mag over bijna de gehele wereld worden gedronken.
Zien al die regeringen dan niet in dat het even gevaarlijk is, of zit er toch een kern van waarheid in dat drugs nu eenmaal gevaarlijker en verslavender is dan alcohol.
Ik denk dat in landen in Zuid amerika, meer mensen doodgaan aan drugs en de oorlogen die daarover gevoerd worden dan aan alcohol.
In België is het niet legaal, maar het word wel door de vingers gezien hoor. Das imo niet zoveel verschil.
Tja, ik denk dat alcohol gewoon meer sociaal aanvaard is, over de heel wereld heen.
dus dat "door de vingers zien" zou ik niet zo zeker van zijn als ik jou was.
Smystique schreef:Alcohol is bij gedoseerd inderdaad zelfs gezond (denk aan de antioxidanten in rode wijn) drugs is in die zin slechter. Je kan beter iedere dag een wijntje drinken dan een pilletje slikken.
), ook dat is niet waar, verslaving schijnt pas na 3 weken dagelijks gebruik op te treden. pharagirlke schreef:Knoffer, en je wil zeggen dat drugs nu geen crimineel circuit is? Als het strafbaar was, kon er tenminste een vervolg komen op die wat het gebruiken. Ipv zoals nu, dat ze rustig mogen door gaan met hun oliebol.