wie ow wie heeft er hier op bokt ook een brommobiel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: wie ow wie heeft er hier op bokt ook een brommobiel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:21

ik denk ook dat het in nederland normaler is dan in belgie. in belgie wordt je namelijk kei hard uitgelachen als je als jongere (ik bedoel dan geen gehandicapten of dergelijke maar gewoon jongeren die niet met de fiets willen) hiermee rondrijd

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:40

Vriend van mij heeft een ongeluk gehad, en kan geen brommer meer rijden, die heefft er nu ook 1.
Ik heb er ook wel eens stiekem in gereden, vind het wel een grappig dingetje Tong uitsteken

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 16:54

xfioon die van jou is echt mooi. smart modelletje.

als je goed zoekt heb je er 1 voor de prijs van een nieuwe scooter!

ik heb nog nooit technische problemen gehad.

ik heb er echt maling aan mensen het stom vinden. rij ik droog en hun door de regen, wie lacht er dan? eigenlijk al me vrienden vinden het leuk.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:28

dankje Lachen
je heb die dingen voor best goedkoop, ligt er maar aan wat voor eisen je stelt Knipoog mijn vader wilde dat die van mij niet meer dan 20.000 km had gelopen, dan zijn ze nog best duur omdat ze dan nog redelijk duur zijn, maar als het niet uitmaakt kan je ze al best goedkoop krigjen...
mijn enige technische probleem was dat de toeter kapot was haha Tong uitsteken

ja idd, sommige mensen zeggen tgen mij: dat is voor oude mensen, dat is dom, nou kijken wie er het hardste lacht als het regent Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 05:00

xFioon schreef:
ik heb er ook een Haha!
sinds juni/juli staat hij in de tuin en sinds september rijd ik erin Lachen
ik rijd in een brommobiel omdat ik 16 ben en dus nog niet in een gewone auto mag rijden, en je zit hier lekker droog, warm en me ouders vinden het veiliger dan een scooter Lachen

@xkatleentjex, daar heb ik bjna nooit last van, wel laatst een auto die me probeerde op een smal weggetje aan alle kanten in te halen Tong uitsteken
maar ik rijd dan ook tussen de 70 en de 75 km/uur Bloos
ga er mee naar school, naar de paarden... naar alles eigenlijk, fiets is met pensioen Tong uitsteken
zal even een foto zoeken Tong uitsteken

Dan heb jij binnenkort een auto waarvan de motor is op geblazen want daar kunnen ze dus echt niet tegen, en het zeer onverantwoord om met zo'n snelheid te rijden met zo'n ding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:04

Ik zou er ook graag een willen, ga nu al jaren door weer en wind op mijn scooter naar het werk (nou ja, als het te slecht weer is of glad, dan brengt mijn vriend met met de auto)
Heb geen rijbewijs en nu ook geen zin meer er een te gaan halen.
Dingen moesten niet zo duur zijn in de aanschaf Ach gut

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:39

Ik heb n smart... Haha!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:06

MSQuincyTE schreef:
xFioon schreef:
ik heb er ook een Haha!
sinds juni/juli staat hij in de tuin en sinds september rijd ik erin Lachen
ik rijd in een brommobiel omdat ik 16 ben en dus nog niet in een gewone auto mag rijden, en je zit hier lekker droog, warm en me ouders vinden het veiliger dan een scooter Lachen

@xkatleentjex, daar heb ik bjna nooit last van, wel laatst een auto die me probeerde op een smal weggetje aan alle kanten in te halen Tong uitsteken
maar ik rijd dan ook tussen de 70 en de 75 km/uur Bloos
ga er mee naar school, naar de paarden... naar alles eigenlijk, fiets is met pensioen Tong uitsteken
zal even een foto zoeken Tong uitsteken

Dan heb jij binnenkort een auto waarvan de motor is op geblazen want daar kunnen ze dus echt niet tegen, en het zeer onverantwoord om met zo'n snelheid te rijden met zo'n ding

nee hoor Haha!
ik rijd heel veilig, en mijn zus die gaat ook 70 en rijd er al anderhalf jaar in en nog niet kapot hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:24

Zo'n ding hoort 45 km te gaan, niet 70. Nagelbijten / Gniffelen
Vind het zacht gezegd echt belachelijk.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:29

Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, met zo'n baal hooi op je dak *LOL*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:30

Er zijn zat die er hier in de buurt mee rijden. Tis hier echt zo'n "hype" Huilen van het lachen . Meeste "kids" die hier erin rijden denk dan ook meteen dat ze "the bom" zijn ofzo Knipoog . Opzich vind ik het grappige dingen, wel handig, en je zit lekker droog!! Alleen een auto rijd toch ff ietsje beter hihi Lachen

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:37

amanda2 schreef:
Ik heb n smart... Haha!

Is hetzelfde Duivel Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:50

Margreth schreef:
amanda2 schreef:
Ik heb n smart... Haha!

Is hetzelfde Duivel Nagelbijten / Gniffelen

verre van, ik hou van smartjes maar zou voor geen goud in zulke dingen stappen, bij deze dingen denk ik aan irritante opatjes op mijn fietspad die me er niet langslaten Huilen van het lachen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:04

ze mogen niet op het fietspad Huilen van het lachen

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:05

@xFioon

dan snap ik niet waarom je hier geen gewoon rijbewijs moet hebben voor een auto als je toch tegen 70 overal rondrijd? dat zou dan ook maar strafbaar moeten zijn...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:08

tja... het is vast wel strafbaar, maar denk je niet dat je ene weggevaar bent als je overal 45 rijd? als je gwoon goed kan rijden (paar lessen ofzo, ik heb het ook geleerd) maakt het niet zo veel uit of je 70 of 45 rijd, ligt er ook aan waar...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:14

dus elke tiener kan zo een auto kopen om er vervolgens zonder een rijbewijs zomaar tussen het verkeer te kunnen rijden? als je geen autostrade doet dan kun je beter zoiets kopen dan? deze autotjes zijn gemaakt om slechts 45 te rijden. dan toch liever de stevigheid van een normale auto.
ik vind elke bestuurder van een auto zonder rijbewijs een weg gevaar. ik kan enkel begrip opbrengen voor gehandicapten of mensen die moeite hebben met autorijden. ik vind dat met verplichte lessen moet inrichten voor het rijden met deze autotjes want ook met zo een auto moet je in het verkeer kunnen rijden!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:15

Ik vind het zowat de meest onverantwoorde dingen die er op de weg zijn ... zeker als mensen uitspraken doen als "om medische redenen mag ik niet met een auto ..." sorry maar dat ding kan bijna net zo hard en je rijdt tussen auto's dus daar zou je ook gewoon een examen voor moeten doen.

Verder gaan ze steeds meer en meer op echte auto's lijken dus als je vanachter nadert zie je vaak pas laat dat het zo'n traag ding is (op een 90km weg bvb). Is dus LEVENSGEVAARLIJK want je zou er zo op knallen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:20

Belsje schreef:
Ik vind het zowat de meest onverantwoorde dingen die er op de weg zijn ... zeker als mensen uitspraken doen als "om medische redenen mag ik niet met een auto ..." sorry maar dat ding kan bijna net zo hard en je rijdt tussen auto's dus daar zou je ook gewoon een examen voor moeten doen.

Verder gaan ze steeds meer en meer op echte auto's lijken dus als je vanachter nadert zie je vaak pas laat dat het zo'n traag ding is (op een 90km weg bvb). Is dus LEVENSGEVAARLIJK want je zou er zo op knallen.

eindelijk iemand die mijn mening deelt!! ik wou het wel niet zo cru zeggen maarja Haha!
ik denk dat het ook aan het feit ligt dat wij in belgie leven en dat je je echt hopeloos belachelijk maakt in zo een ding. het is idd onverantwoord dat deze dingen rondrijden en vooral met mensen die het niet nodig hebben?

voor fysiek gehandicapten vind ik het wel practisch maar tegenwoordig zijn gewone auto's ook aan te passen voor deze mensen!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:21

op een 90 km weg mogen ze niet rijden Tong uitsteken
ja het kan gevaarlijk zijn ja, als je nog nooit heb gereden,z e zouden inderdaad een paar lessen verplicht moeten stellen.
ikh eb het geleerd op een stukje industrieterrein waar in de avond niemand was, en dat mijn vader mij les gaf...
ik vind het neit zo gevaarlijk hoor.. je heb ook zat brommers die op motors lijken en die veel te hard gaan Knipoog

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:21

Ik had er een, maar die heb ik geruild voor een scooter. Nu heb ik er natuurlijk enorme spijt van... Maar zo'n ding is wel duur in onderhoud, maar wel ideaal met rot weer Haha!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:25

In .be dus wel, ik weet niet of je belgie kent maar wij hebben extreem aan lintbebouwing gedaan waardoor alles UIT ELKAAR ligt ... Hierdoor zijn er vrij veel grote wegen waar je die dingen tegenkomt. En daar is het gewoon niet verantwoord. Nu ja ze komen er, of ze er mogen komen weet ik niet. Maar als ze er niet mogen komen, zouden ze nog niet ver raken Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:26

xFioon schreef:
ja het kan gevaarlijk zijn ja, als je nog nooit heb gereden,z e zouden inderdaad een paar lessen verplicht moeten stellen.
ikh eb het geleerd op een stukje industrieterrein waar in de avond niemand was, en dat mijn vader mij les gaf...
ik vind het neit zo gevaarlijk hoor.. je heb ook zat brommers die op motors lijken en die veel te hard gaan Knipoog

en ook dat vind ik levensgevaarlijk...

Maar ik denk dat je dat pas inziet als je zelf auto rijd...
Eigenlijk hetzelfde principe dat fietsen zonder licht je merkt pas hoe gevaarlijk het is als je auto rijd en fietsers over het hoofd ziet omdat ze zonder licht fietsen...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:33

haha jta dat zien we dan over twee jaar wel weer Tong uitsteken

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:45

Jolanda_ schreef:
xFioon schreef:

en ook dat vind ik levensgevaarlijk...

Maar ik denk dat je dat pas inziet als je zelf auto rijd...
Eigenlijk hetzelfde principe dat fietsen zonder licht je merkt pas hoe gevaarlijk het is als je auto rijd en fietsers over het hoofd ziet omdat ze zonder licht fietsen...

Dat over die fietsers ben ik met je eens. Maar eerlijk gezegt heb ik liever een opgevoerde brommer voor me rijden dan 1 die netjes 40 gaat.
Mijn scooter gaat zo'n 65 en dan rijdt je netjes met het verkeer mee. Ik ga ook alleen naar me werk met de scooter en verder weg pak ik de auto omdat ik me op de scooter gewoon onveilig voel. (met die automobilisten zonder geduld)

Wat betreft die brommobiel, vind ze echt super! Alleen zijn vaak onbetaalbaar..Dat geld stopte ik liever in mijn rijbewijs en een redelijke scooter..

Al zou ik geen nee zeggen als iemand zegt dat ik er 1 zou kunnen krijgen Knipoog