Ben het echt spuugzat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Ben het echt spuugzat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:08

tja.. er valt voor alle 2 wel wat te zeggen..

jij wil je privacy waar je ook recht op hebt.. je vader wil niet dat je in contact komt met verkeerde mensen.. is een teken dat hij om je geeft en dus niet wil dat zijn dochter het verkeerde pad op gaat..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:10

verania schreef:
_Tara_ schreef:
Dat werkte bij mijn vader juist averechts Huilen van het lachen Die had in de gaten dat ik dan msn afsloot ofzo. Maar TS, jouw ouders gaan wel erg ver in jouw controleren met wat je doet vind ik... Ook al die blokkeringen enzo, wat nou als je eens snel iets voor school moet installeren en er is niemand thuis?

dan heb je gewoon dikke pech.

ik zou als ik dit zo lees, die blokering zeker laten staan, en zeker blijven controleren.

er zijn truckjes waar je toch nog alles kan zien hoe leeg je je prullenbak ook maakt en hoe vaak je de geschiedenis wist.

Beetje rare opmerking... Dat is overigens bij mij al 3 jaar geleden en was alleen maar als tip voor de TS dat haar vader niet nog wantrouwiger wordt en haar misschien nog meer gaat controleren.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:10

praat gewoon met hem..
dan vind je wel een middenweg
komt wel goed

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:19

_Tara_ schreef:
Beetje rare opmerking... Dat is overigens bij mij al 3 jaar geleden en was alleen maar als tip voor de TS dat haar vader niet nog wantrouwiger wordt en haar misschien nog meer gaat controleren.

waarom rare opmerking,

misschien ziet hij wel dat ze vanalles wist, en dat je vandaag iets voor school moet doen voor morgen met internet en het lukt niet,
ik denk dat de school daar wel begrip voor heeft.

ze moet gewoon met gaar vader gaan praten en vragen waarom ze controleren, en wis niet alles en laat juist zien waar je naar kijkt en wat je schrijft, dan gaat dat vanzelf wel over.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:29

Lame schreef:
Ik kan me de voorzichtigheid van je vader wel voorstellen.. Hij is gewoon bezorgd, uit dat een beetje overdreven, maar er gebeurd zoveel via internet, dat ik me wel kan voorstellen dat hij je daar graag voor wil beschermen..

Hoeveel meisjes worden verleidt via het internet.. Dat is vast zijn grootste zorg. Het lijkt me verstandig dat je dit ook zo zegt tegen je vader. Leg hem uit dat je niks verkeerd doet via internet (ik ga er tenminste vanuit dat dit zo is) en dat je zijn ongerustheid kunt voorstellen..

Ik denk dat als je open kaart speelt, je minder gezeur hebt dan dat je nu hebt... Succes hoor..!

Ben het helemaal met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:46

Enerzijds begrijp ik je vader. Hij zal ongerust zijn.
Maar anderzijds..komop,we zijn allemaal puber geweest(of sommigen zijn het dus nog)...ik vond het ook heus niet leuk op die leeftijd als mijn ouders me dingen vroegen over mogelijke vriendjes enzo.
Alleen toen ik zo oud was,had ik geen msn..later wel icq,daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan....tegenwoordig is het misschien wel wat anders,maar privacy is toch óók wel erg belangrijk hoor...gezonde ontwikkeling ook,dat je als pubermeisje lekker wat kletst over vriendjes,verliefheid,weet ikveel wat.

Moeilijk,dus...
zou gewoon een gesprek aangaan met je vader.
succes!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:54

Ach...je bent 16 jaar en ik denk dat je ouders je een beetje willen beschermen...Zelfs het internet is niet meer veilig tegenwoordig

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:31

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:34

joh, als jij niks te verbergen hebt, waarom dan zo geheimzinnig???

Ik snap je vader wel hoor, er typen heel wat gekken op Internet..... Hij is gewoon bezorgd, en hoe harder jij het boek dichtslaat voor hem, hoe meer hij gaat zoeken.....want hij houd van jou!

Wees gewoon open en eerlijk, dan heeft hij ook geen reden om ongerust te zijn!

Trouwens ik controleer ook mijn dochter op internet hoor! maargoed die is pas 10 Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:20

Mijn moeder deed dit eerst ook wel eens. Maar toen zat ik zelf ontzettend slecht, dusja god mag weten wat en meid van 14 achter de computer uitspookt als je thuis en met je zelf in de knoop zit. Nu weet ze goed dat ik niets uitspook. En ze vertrouwd me daarin. Ze komt er dus niet bij staan omdat ze weet dat ik daar zelf niet tegenkan. Verder zit ik bij mijn vader nooit op de pc. En als ik daar op de pc zit dan komt hij er ook wel eens bijstaan. Niet om te controleren, puur uit nieuwschierigheid! Heb er verder geen problemen mee, heb geen geheimen voor mijn ouders dus als ze er een keer bij komen staan vind ik het niet zo'n probleem. Heb zelf alleen het idee dat ze me dan willen controleren, terwijl ik zelf voor 100% weet dat ze puur nieuwschierig zijn.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:38

Wendy_Komen schreef:
Vind wat je vader doet erg goed, en moet vaker gebeuren! Want hoeveel jonge meiden belande niet in verkeerde handen door het internet. En als je niets te verbergen hebt, heb je toch ook niets om je druk over te maken? Dit is alleen een teken dat hij HEEL VEEL om je geeft, en je goed wilt beschermen tegen alle gekken die ernstig veel op het internet rondlopen. Dus nee, ik heb zeker begrip voor je vader, en hoop dat jij dat ook een beetje kunt opbrengen!

ps. en inderdaad zal ik hetzelfde doen als mijn dochtertje (nu bijna 1,5) die leeftijd heb. De wereld zit vol gekken.

Er bestaat ook nog zoiets als vertrouwen????

Ik zou het absoluut niet leuk vinden moesten mijn ouders zoiets doen... Daar wordt je toch ziek van, altijd je geschiedenis moeten verwijderen, geen msn gesprekken opslaan etc...
Mijn moeder kwam vroeger wel eens achter de pc staan, maar heb gewoon gezegd dat ik dat niet leuk vond. Niet dat ik dingen deed die niet mochten, maar 't kon ook gewoon een vriendin zijn die iets vertelde wat niemand mocht weten.

Kan je geen aparte gebruiker maken met ww? Zo zou ik het doen dan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:39

Als je te vertrouwen ben dan hoef je ook geen dingen te wissen toch?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:41

Lame schreef:
Ik kan me de voorzichtigheid van je vader wel voorstellen.. Hij is gewoon bezorgd, uit dat een beetje overdreven, maar er gebeurd zoveel via internet, dat ik me wel kan voorstellen dat hij je daar graag voor wil beschermen..

Hoeveel meisjes worden verleidt via het internet.. Dat is vast zijn grootste zorg. Het lijkt me verstandig dat je dit ook zo zegt tegen je vader. Leg hem uit dat je niks verkeerd doet via internet (ik ga er tenminste vanuit dat dit zo is) en dat je zijn ongerustheid kunt voorstellen..

Ik denk dat als je open kaart speelt, je minder gezeur hebt dan dat je nu hebt... Succes hoor..!

Misschien een idee om af en toe samen met hem te kijken wat je doet op het internet. Dan stel je hem gerust en hoeft hij het niet achter je rug om te doen wat jou weer beter laat voelen.

SETEFURII_ schreef:
@ Lame: nee, zo ben ik helemaal niet! op netlog accepteer ik ook niet iedereen als vriend, ik moet je kennen, anders heb je pech!
Maar blijkbaar denkt hij dat ik niet zo ben?

Dat kan heel goed dat hij niet inziet dat jij zelf al voorzichtig genoeg bent. Maak het hem duidelijk en zeg het hem ook wanneer er iets gebeurt waarvan jij zoiets hebt van "klopt dat wel?".

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:42

Jilly_Hayco schreef:
Wendy_Komen schreef:
Vind wat je vader doet erg goed, en moet vaker gebeuren! Want hoeveel jonge meiden belande niet in verkeerde handen door het internet. En als je niets te verbergen hebt, heb je toch ook niets om je druk over te maken? Dit is alleen een teken dat hij HEEL VEEL om je geeft, en je goed wilt beschermen tegen alle gekken die ernstig veel op het internet rondlopen. Dus nee, ik heb zeker begrip voor je vader, en hoop dat jij dat ook een beetje kunt opbrengen!

ps. en inderdaad zal ik hetzelfde doen als mijn dochtertje (nu bijna 1,5) die leeftijd heb. De wereld zit vol gekken.

Er bestaat ook nog zoiets als vertrouwen????

Ik zou het absoluut niet leuk vinden moesten mijn ouders zoiets doen... Daar wordt je toch ziek van, altijd je geschiedenis moeten verwijderen, geen msn gesprekken opslaan etc...
Mijn moeder kwam vroeger wel eens achter de pc staan, maar heb gewoon gezegd dat ik dat niet leuk vond. Niet dat ik dingen deed die niet mochten, maar 't kon ook gewoon een vriendin zijn die iets vertelde wat niemand mocht weten.

Kan je geen aparte gebruiker maken met ww? Zo zou ik het doen dan.

Jilly_Hayco je zegt het zo mooi er bestaat ook nog zoiets als vertrouwen hmm
alles wissen een ander acount aanmaken, wat heeft dat met vertrouwen te maken,
als je vertrouwen wilt winnen moet je vooral alles blijven wissen en ook nog een apart acount aanmaken met ww ja dat zal zeer zeker helpen, om je ouders jou te gaan vertrouwen.

gr

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:55

verania schreef:
_Tara_ schreef:

waarom rare opmerking,

misschien ziet hij wel dat ze vanalles wist, en dat je vandaag iets voor school moet doen voor morgen met internet en het lukt niet,
ik denk dat de school daar wel begrip voor heeft.

ze moet gewoon met gaar vader gaan praten en vragen waarom ze controleren, en wis niet alles en laat juist zien waar je naar kijkt en wat je schrijft, dan gaat dat vanzelf wel over.

zou jij dat ook doen als je het over dingen hebt die je ouders niets aangaat?

TS breng het eens ter tafel Knipoog komt wel goed

Mijn vader doet dat ook altijd en na een paar keer een flink gesprek gehad te hebben doet hij het nog sporadisch Lachen

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 09:59

Oke na het hele topic te lezen, denk ik dat ik hem er maar eens over ga aanspreken.
Ik moet open kaart spelen, akkoord, maar er bestaat toch nog zoiets als vertrouwen?
Als ik open kaart moet spelen vind ik dat hij me ook moet vertrouwen, lijkt me het eerlijkste, toch?
Zou het misschien een idee zijn om dit te laten lezen aan mijn vader?of 'toevallig' het venster laten openstaan? Nagelbijten / Gniffelen
Alvast bedankt voor de tips!

Edit: voor de duidelijkheid, ik wis niets Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:14

Je vader bedoelt het ongetwijfeld goed en beschermend , om tijdig in te kunnen grijpen voordat je met een MSN-vriendje afspreekt en het een vieze ouwe vent blijkt te zijn Tong uitsteken

Praat gewoon eens met je vader , vraag of hij je steeds controleert omdat hij bang is dat je met rare mensen op stap gaat of rare dingen bekijkt , en stel hem gerust dat je daar echt geen behoefte aan hebt en om raad zult vragen als je twijfelt. Als je zelf de dingen aankaart waar hij bang voor is , dan merkt hij het dat hij niet bang hoeft te zijn voor rare acties.

Maar hij moet wel kappen met dat vervelende gedoe , want nu wordt je door maar 1 iemand lastig gevallen op internet en dat is hijzelf Tong uitsteken

Iedereen verdient een beetje privacy , hoe je het omschrijft van je vader dat is een beetje op het ziekelijke af hoor.... staat hij ook altijd in je nek te hijgen als je telefoneert , of uitgaat , of op school aan het kletsen bent...? Tong uitsteken

Het is logisch dat bij hem alarmbellen gaan rinkelen als je steeds vanalles wegklikt enzo , maar het is ook logisch dat je dat doet want je wordt toch ook niet goed van zo'n stalker die je geen enkele ruimte gunt ? Tong uitsteken

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:30

KiWiKo schreef:
Als je te vertrouwen ben dan hoef je ook geen dingen te wissen toch?

Dan hoef je geen dingen te wissen normaal nee.
Maar vader geeft TS ook geen vertrouwen, door ALLES door te lezen. Dan snap ik dat je op den duur dingen gaat wissen e.d.
Stel: een goeie vriendin begint op msn te vertellen dat ze problemen heeft met haar vriend, dat ze zwanger is of weet ik veel...
Dan hoeft mijn vader daar helemaal niks van te weten en zou ik het ook niet fijn vinden moest hij daar toch achter gaan zoeken. Gaat hem toch niks aan, zoiets is vertrouwelijk.

Ik vind zoiets gewoon een gebrek aan vertrouwen langs zijn kant (weet natuurlijk niet of daar reden toe is)
Bij mij hebben ze nooit zo'n dingen gecontroleerd, ze weten gewoon dat ik slim genoeg ben om niet met vreemden te gaan chatten, of afspraakjes te maken oid.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:09

Me ouders doen dat ook, gewoon omdat ze bezorgd zijn om mij.
We hebben een tijdje een keylogger op de pc gehad enzo.
Maakt mij niks uit, ik heb geen geheimen voor ze.
Nu ze dat onderhand weten hebben ze de programma er ook maar af gehaald.