Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
verania schreef:_Tara_ schreef:Dat werkte bij mijn vader juist averechtsDie had in de gaten dat ik dan msn afsloot ofzo. Maar TS, jouw ouders gaan wel erg ver in jouw controleren met wat je doet vind ik... Ook al die blokkeringen enzo, wat nou als je eens snel iets voor school moet installeren en er is niemand thuis?
dan heb je gewoon dikke pech.
ik zou als ik dit zo lees, die blokering zeker laten staan, en zeker blijven controleren.
er zijn truckjes waar je toch nog alles kan zien hoe leeg je je prullenbak ook maakt en hoe vaak je de geschiedenis wist.
_Tara_ schreef:Beetje rare opmerking... Dat is overigens bij mij al 3 jaar geleden en was alleen maar als tip voor de TS dat haar vader niet nog wantrouwiger wordt en haar misschien nog meer gaat controleren.
Lame schreef:Ik kan me de voorzichtigheid van je vader wel voorstellen.. Hij is gewoon bezorgd, uit dat een beetje overdreven, maar er gebeurd zoveel via internet, dat ik me wel kan voorstellen dat hij je daar graag voor wil beschermen..
Hoeveel meisjes worden verleidt via het internet.. Dat is vast zijn grootste zorg. Het lijkt me verstandig dat je dit ook zo zegt tegen je vader. Leg hem uit dat je niks verkeerd doet via internet (ik ga er tenminste vanuit dat dit zo is) en dat je zijn ongerustheid kunt voorstellen..
Ik denk dat als je open kaart speelt, je minder gezeur hebt dan dat je nu hebt... Succes hoor..!
Wendy_Komen schreef:Vind wat je vader doet erg goed, en moet vaker gebeuren! Want hoeveel jonge meiden belande niet in verkeerde handen door het internet. En als je niets te verbergen hebt, heb je toch ook niets om je druk over te maken? Dit is alleen een teken dat hij HEEL VEEL om je geeft, en je goed wilt beschermen tegen alle gekken die ernstig veel op het internet rondlopen. Dus nee, ik heb zeker begrip voor je vader, en hoop dat jij dat ook een beetje kunt opbrengen!
ps. en inderdaad zal ik hetzelfde doen als mijn dochtertje (nu bijna 1,5) die leeftijd heb. De wereld zit vol gekken.

Lame schreef:Ik kan me de voorzichtigheid van je vader wel voorstellen.. Hij is gewoon bezorgd, uit dat een beetje overdreven, maar er gebeurd zoveel via internet, dat ik me wel kan voorstellen dat hij je daar graag voor wil beschermen..
Hoeveel meisjes worden verleidt via het internet.. Dat is vast zijn grootste zorg. Het lijkt me verstandig dat je dit ook zo zegt tegen je vader. Leg hem uit dat je niks verkeerd doet via internet (ik ga er tenminste vanuit dat dit zo is) en dat je zijn ongerustheid kunt voorstellen..
Ik denk dat als je open kaart speelt, je minder gezeur hebt dan dat je nu hebt... Succes hoor..!
SETEFURII_ schreef:@ Lame: nee, zo ben ik helemaal niet! op netlog accepteer ik ook niet iedereen als vriend, ik moet je kennen, anders heb je pech!
Maar blijkbaar denkt hij dat ik niet zo ben?
Jilly_Hayco schreef:Wendy_Komen schreef:Vind wat je vader doet erg goed, en moet vaker gebeuren! Want hoeveel jonge meiden belande niet in verkeerde handen door het internet. En als je niets te verbergen hebt, heb je toch ook niets om je druk over te maken? Dit is alleen een teken dat hij HEEL VEEL om je geeft, en je goed wilt beschermen tegen alle gekken die ernstig veel op het internet rondlopen. Dus nee, ik heb zeker begrip voor je vader, en hoop dat jij dat ook een beetje kunt opbrengen!
ps. en inderdaad zal ik hetzelfde doen als mijn dochtertje (nu bijna 1,5) die leeftijd heb. De wereld zit vol gekken.
Er bestaat ook nog zoiets als vertrouwen????
Ik zou het absoluut niet leuk vinden moesten mijn ouders zoiets doen... Daar wordt je toch ziek van, altijd je geschiedenis moeten verwijderen, geen msn gesprekken opslaan etc...
Mijn moeder kwam vroeger wel eens achter de pc staan, maar heb gewoon gezegd dat ik dat niet leuk vond. Niet dat ik dingen deed die niet mochten, maar 't kon ook gewoon een vriendin zijn die iets vertelde wat niemand mocht weten.
Kan je geen aparte gebruiker maken met ww? Zo zou ik het doen dan.
verania schreef:_Tara_ schreef:Beetje rare opmerking... Dat is overigens bij mij al 3 jaar geleden en was alleen maar als tip voor de TS dat haar vader niet nog wantrouwiger wordt en haar misschien nog meer gaat controleren.
waarom rare opmerking,
misschien ziet hij wel dat ze vanalles wist, en dat je vandaag iets voor school moet doen voor morgen met internet en het lukt niet,
ik denk dat de school daar wel begrip voor heeft.
ze moet gewoon met gaar vader gaan praten en vragen waarom ze controleren, en wis niet alles en laat juist zien waar je naar kijkt en wat je schrijft, dan gaat dat vanzelf wel over.
komt wel goed

KiWiKo schreef:Als je te vertrouwen ben dan hoef je ook geen dingen te wissen toch?