Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
Want mama studeerde destijds niet, maar werkte al. Ik studeer wel en kan dus niet even voltijd erbij werken)
Maar goed... zij heeft 3 jonge kids dus studeren is geen optie dan 
)
Kristie schreef:Ik ben 1,5 jaar teug op kamers gegaan, mijn ouders blijven 'alles' voor me betalen. (dwz school, verzekering, en een kleine financiele bijdrage per maand) Ik had het huis absoluut niet slecht, maar ik wilde graag wat anders.
Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om tot mijn 25 thuis te 'moeten' blijven wonen, daarnaast moet je natuurlijk niets; het zijn zelf de keuzes die je maakt. Je hoeft als student niet iedere dag biefstuk te eten, je kunt ook in plaats van te gaan paardrijden een baantje zoeken om zo aan geld te komen om alles te betalen.
Ik ga in het weekeind eigelijk altijd naar huis (ivm paard en werk) maar ik ben op zondag altijd errug blij dat ik weer naar mijn eigen kamertje mag.
Ben erg benieuwd wat ik maandelijks kost en natuurlijk het huishouden (gas, water en licht).
Die werkt overigens voltijd, maar verdient te weinig om in levensonderhoud te voorzien zeg maar. Welshcobfan schreef:Wat had je gedaan als je ouders het geldkraantje volledig dicht zouden draaien zodra je uit huis ging? Dus dat je school, verzekering en die kleine bijdrage per maand moest missen?[/quote]
. Kristie schreef:Welshcobfan schreef:Wat had je gedaan als je ouders het geldkraantje volledig dicht zouden draaien zodra je uit huis ging? Dus dat je school, verzekering en die kleine bijdrage per maand moest missen?
.
en dat is prijzig! Ik ben al 100 euro per maand kwijt aan boeken en inschrijfgeld zit op 1565 euro. Dus reken maar uit... 
Hier in de buurt vind je niets goedkoops qua huur wat geschikt is voor mijn gezondheid... dan eindig ik toch op een kamer ergens (maar ook de kamerhuur is hoog! Toch al rond de 250-300 euro aan voor iets heel kleins en wat niet geschikt is voor mij
)
Ikeje schreef:Weet je wel zeker dat je het huis uit wilt? Uit je posts begrijp ik dat je best een hoge standaard hebt. Je eigen paard, geen kamer maar een woning, maar stel je ouders zouden wel je studie blijven betalen, waar betaal je de rest dan van?
).
)...
Dus samenwonen doe ik wel direct zodra het kan. Máár dan alleen als ik ook evenredig kan bijdragen zodat het ook echt mijn woning is! En niet dat ik het gevoel krijg: ik woon er maar bij in.
Wil eerst alles op een rijtje qua financien
Nu kan ik dat nog veilig leren, zodat ik later er profijt van kan hebben.
)
Welshcobfan schreef:Dat doe ik ook zekerWil eerst alles op een rijtje qua financien
Nu kan ik dat nog veilig leren, zodat ik later er profijt van kan hebben.
(mijn chronische ziekte is overigens een groot deel van de reden waarom mama mij voorlopig nog thuis wil houden.. Pas als het beter onder controle is, zal zij ook rustiger zijn denk ik)