Wat zou je doen als je nog een maand te leven had

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Wat zou je doen als je nog een maand te leven had

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:38

Goh nu zou ik zeggen, naar Zuid-Afrika gaan. Maar op dat moment denk ik er misschien wel heel anders over en zit ik misschien wel veel liever tussen mijn familie of heb ik andere plannen.
Ik denk dat ik er echt iets over kan zeggen, pas dan als ik het meemaak Lachen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:40

C_arola schreef:
A_lette schreef:
Ik kan wel heel hard zeggen 'dan ga ik de wereld rondreizen' maar ik denk dat ik vooral in die maand mijn familie ga vermaken, dingen ga doen met vrienden en dingen rechtzetten met bepaalde mensen. Natuurlijk heb ik nog genoeg dingen die ik in mijn leven wil doen/zien, maar mijn familie en vrienden zijn wel zo belangrijk voor mij dat ik niet zeg van 'ik ga naar weetikveelwaar om daar mijn 'oude' dag te slijten.

(en toegeven, ik ga ook heel veel huilen en zeggen dat het niet eerlijk is)

-edit- En vooral laten merken aan iedereen in mijn omgeving die ik mag/liefheb/waar ik van houd: vooral dat laten merken en zeggen Ja

Ik citeer dit even omdat veel mensen dit schrijven.
Dit kun je nu ook elke dag doen Knipoog

Dat weet ik, alleen ik laat het (geloof ik Knipoog ) wel merken, maar ik zal het niet snel zeggen. En ik denk dat, als je weet dat je dood gaat, je omgeving toch echt wilt laten weten dat je van ze houd/hebt gehouden Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:45

Ik zeg het wel elke dag tegen de mensen waar ik van hou en die dan ook bij me zijn.
Ik heb het mezelf aangeleerd sinds mijn broer onverwacht is overleden en ik het belangrijk vind om het te zeggen tegen diegenen.
Zij weten dit ook van mij en doen het zelf ook.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:49

Ik zou niks speciaals of aparts willen doen.

Als eerste zou ik ontslag nemen. Dan van iedereen afscheid nemen en verder 24 uur per dag bij mijn paarden blijven.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:48

Ik zou ook niks bijzonders gaan doen. Ik zou mijn baan opzeggen, lekker thuis zijn bij vrienden en familie en veel bosritten met mijn paardje maken. En natuurlijk wat praktische zaken regelen.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:57

ik zit nog op school, dus zou hele maand spijbelen, en dan mijn haar knalblond verven, en op vakantie naar italie ofzo, en ergens op het strand gaan liggen.
ohja, ik regel ook nog een hele sjieke grafkist met een mooie grafsteen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:11

alles regelen zodat mijn familie zi min mogelijk hoeft te doen, en verderr alles wat gek is, bungiejumpen, skydiven, rodeorijden (ja op die echt wilde paarden) feesten tot ik erbij neerval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:17

Eerst de begrafenis regelen met familie en vrienden en natuurlijk ontslag nemen. Daarna ga ik met man, hond en paard mijn laatste maand op Vlieland doorbrengen en iedere dag genieten van het strand en de zee, in een groot en luxe vakantiehuis zodat iedereen die langs wil komen langs kan komen en een paar dagen kan blijven hangen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:04

Stoppen met school, niet werken, elke dag uitgaan, leuke dingen doen met vrienden en m'n mama, mensen die mij het leven zuur hebben gemaakt eens even flink terugpakken, een auto kopen en er lekker in rond gaan scheuren ook al ben ik nog geen 18, elke dag een nieuwe vriend en kopen wat ik wil. Cool

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:21

Daar hoef ik geen seconde over na te denken. Lachen Waarschijnlijk hetzelfde als wat ik nu doe en in de planning heb staan. Het zou alleen het tijdschema flínk door de war schoppen.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:14

zo veel mogelijk reizen dat ik de wereld toch nog eens gezien heb voor ik sterf!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:17

Feesten, reizen en genieten als nooit te voren!

En heel veel tijd en energie in mijn vrienden, familie en dieren steken.

Maar ik denk dat het ook een maand vol verdriet zal worden.. Het naderende afscheid enzovoorts..

Moeilijk, moeilijk, moeilijk..

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:18

Eerst een paar dagen verspillen aan heel hard huilen en stressen, omdat ik nog al bang ben om dood te gaan.

Dan naar Curaçao, m'n familie voor de laatste keer gedag zeggen. Dan (als dat mogelijk zou zijn) naar plaatsen die ik echt graan een keer gezien wil hebben: Antartica, Australië, Afrika en Ijsland. En nog veel meer natuurlijk maar een maand is niet zo lang Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:19

ik zou de practische dingen regelen en met een aantal mensen weer eens contact opnemen....... ik zou elke dag genieten van mijn kind, huis en dieren...... Ik zou ervoor zorgen dat mijn zaak verder kan draaien als ik er niet meer ben...... en ik zou zorgen dat ik vredig heen kan gaan en mijn nabestaanden geen zorgen hebben.........

reizen heb ik al genoeg gedaan, daarnaast heb ik ook alles gedaan wat onze lieve heer verboden heeft dus dat hoef ik allemaal niet meer mee te maken......

maar ik zou genieten van de mensen die ik om me heen heb, in het verleden gekend heb....... en ik denk dat ik elke avond een feesje heb Lachen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:21

Ik zou het tegen niemand zeggen, ook niet mensen die heel dicht bij me staan.

Vervolgens zou ik alles goed afronden d.m.v. alle belangrijke mensen in mijn hele leven nog eens op te zoeken.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:25

Less schreef:

Mag ik zo vrij zijn te vragen of je daar een reden voor hebt?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:28

opala schreef:
Less schreef:

Mag ik zo vrij zijn te vragen of je daar een reden voor hebt?

Ja, zo ben ik gewoon. Ik vind het heel naar anderen te belasten met zaken die mij verdrietig maken. Dus mezelf kennende zou ik niets zeggen en gewoon genieten van alles wat ik in die maand nog mag mee maken.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:34

Weet je wat ik altijd zo apart vindt...? Mensen maken allerlei plannen; en vooral als er zich een situatie zou voordoen dat je nog maar een maand hebt, zouden veel mensen hun leven omgooien.

Ik wil maar een ding zeggen: doe het nu. Doe alles wat je wil doen en zou doen als je nog maar even te leven zou hebben. Het kan zo over zijn...
Iedereen moet natuurlijk werken en geld verdienen om te leven, dus alleen maar leuke dingen kan niet, maar probeer toch juist die leuke dingen te doen! Ga nu die mensen opzoeken die je wilt zien, zeg nu tegen je naasten hoeveel je van ze houdt, geniet nu van alles om je heen.

Het leven kan ineens over zijn en dan is er geen keus meer.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:35

Oké Knipoog . Er zit wel wat in hoor, zo voorkom je dat je "anders" behandeld gaat worden.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:42

Zoveel mogelijk tijd met vriend en familie doorbrengen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:42

Ja, inderdaad.

Iedereen gaat een keer dood. Het gaat erom wat je in die tussentijd doet. Een maand lang huilen samen met anderen omdat je dood gaat, zo ik verschrikkelijk vinden. Ik zou dus echt willen kijken en genieten van iedereen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:55

Per direct stoppen met werken paard weggeven aan mijn bijrijdster (miek) de andere 2 verkopen, huis overschrijven op mijn ouders naam / verkopen dus alle praktische dingen doen iedereen wara ik van hou opzoeken en leuke dingen mee doen.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:19

C_arola schreef:
Waarom doe je nu niet de dingen die je nu opnoemt wat je in een maand tijd wilt gaan doen? Wat als je onverwacht sterft en je de laatste minuut afvraagt waarom je in je leven niet hebt gedaan wat je altijd wou doen...

Precies en dan heb ik nog iets om je af te vragen. Wat nu als je niet onverwacht sterft, verwacht je dan iets aan je dromen te doen voor je in het bejaardentehuis zit? Lachen Ben je het écht van plan of blijft het bij dromen?

Veel mensen hebben het over 'later', maar van uitstel komt over het algemeen afstel... Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:31

Snader schreef:
C_arola schreef:
Waarom doe je nu niet de dingen die je nu opnoemt wat je in een maand tijd wilt gaan doen? Wat als je onverwacht sterft en je de laatste minuut afvraagt waarom je in je leven niet hebt gedaan wat je altijd wou doen...

Precies en dan heb ik nog iets om je af te vragen. Wat nu als je niet onverwacht sterft, verwacht je dan iets aan je dromen te doen voor je in het bejaardentehuis zit? Lachen Ben je het écht van plan of blijft het bij dromen?

Veel mensen hebben het over 'later', maar van uitstel komt over het algemeen afstel... Knipoog

Dat is precies mijn insteek.
Waarom wachten tot ''later'' om te doen wat je nu al in je hoofd hebt wat je wilt gaan doen in je laatste maand...
Niemand heeft trouwens antwoord gegeven op mijn vraag;
Waarom doe je het niet nu?!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:42

Als ik NU zou doen en leven zoals ik zou willen doen en leven............ komt er van mijn leven niks meer terecht Lachen Je hebt gewoonweg verplichtingen Lachen en door die verplichtingen kan je niet altijd maar doen wat je wil doen Lachen je hebt verantwoordelijkheden, en door die verantwoordelijkheden kan je gewoon niet altijd doen wat je wil doen