ouderlijk huis staat te koop....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Re: ouderlijk huis staat te koop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:29

Effe wennen...

Het flat waar mijn ouders 30 jaar (waarvan ik er 26 jaar) hebben gewoond is afgelopen jaar gesloopt. Samen met het park wat er bij hoorde. Ook ik werd er een beetje weemoedig van. Ik heb van google earth de flat en het park uitvergroot en opgeslagen Haha!

Nog grappiger, af en toe heb ik dromen dat ik in het 'oude' huis/flat rondloop. Leuke dromen zijn dat.

De laatste brok kreeg ik toen ik nietsvermoedend langs reed tijdens de sloop en dat ze net met óns huis bezig waren... Verdrietig

Gelukkig hebben we er veel foto's van!

Hmmm, wat is dan beter; Je ouderlijk gesloopt of verkocht worden?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:32

ik snap heel goed dat je het moeilijk vind Ach gut
zelf wonen we nog steeds in de boerderij waar ik al me hele leven woon, maar hier zal ook echt binnen enkele jaren een einde aan komen... aan de ene kant zou het me heel veel moeite kosten, maar aan de andere kant heb je ook weer een "nieuw" leven...
pff ik moet er echt nog niet aan denken dat ik weg zou moeten want het is hier geweldig Verdrietig

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:46

Ik wil dolgraag op mijzelf wonen en zodra ik mijn studie afgerond en een vaste baan heb wil ik ook zo snel mogelijk verhuizen. Maar het idee dat je dan 'thuis' kan komen vond ik zo fijn. Ik had er al moeite mee dat mijn ouders de badkamer na mijn vertrek willen verbouwen en dus mijn kamer ook verdwijnt.

Nu heb ik vorige week iets te horen gekregen wat er op neer komt dat mijn hele beeld over 'later' de toekomst veranderd. En dat ik dit huis en mijn huidige leven dus ook gedag moet zeggen.. en hier heb ik zoveel moeite mee. Zoveel dat de tranen in mijn ogen springen!

Wij zijn trouwens de enige bewoners van dit huis geweest tot nu toe... het huis is ongeveer dertig jaren geleden gebouwd en sindsdien wonen mijn ouders hier (en ik dus ook al meer dan 21 jaar). De gedachte dat er andere mensen in ons huis wonen en leven daar wordt ik gewoon spontaan misselijk van!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:56

Mijn ervaring is dat in de financiële crisis alleen problemen zijn met de verkoop van huizen in de middenklasse. Er zit nog wel redelijk handel in de lage en hoge klasse. Dus ik denk dat het niet heel lang hoeft te duren dat het verkocht is.

Ken het gevoel niet, mijn ouders wonen nog steeds in het ouderlijkhuis. Mijn vader woont zijn hele leven op dit plekje. Mijn moeder komt uit de stad en mijn eerste drie jaren van mijn studententijd heb ik in haar ouderlijk huis gewoond. Heel bijzonder! Ik fiets er nog regelmatig langs en het blijft vreemd om te zien dat anderen er wonen.

Misschien is het leuk om een foto te maken terwijl de zon schijnt? Wij hebben hier nog een mooi schilderij van één van de huizen van mijn grootouders, waar mijn moeder ook een tijd geweest is. Deze boerderij is helaas gesloopt voor de aanleg van een rondweg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:34

ik denk idd dat het ook wel snel verkocht gaat worden en de makelaar is ook heel positief..
voordeel is wel dat de kijkers een bankgarantie moeten hebben voordat ze mogen komen kijken zodat we alleen echt geintresseerde mensen krijgen en geen nieuwschierige mensen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:40

Mijn ouders zijn in iets meer dan een jaar overleden. Het huis waar ik als baby ben gekomen heb ik nu geerfd. Na heel veel nadenken gaat het nu toch de verkoop in. Vind het wel moeilijk, is bijna het enige tastbare wat ik overheb. Heb geen broers of zussen en bijna geen familie meer en dan ga je meer aan spullen hangen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:40

Qua kijkers denk nou niet dat het ook altijd serieuze mensen zijn. Wij hebben ons huis te koop staan, en hebben de wereld aan kijkers gehad. Elke keer had ik goede hoop maar er zijn gewoon mensen die gaan kijken om te kijken. Die vinden het te duur en die kunnen het niet betalen en weer een ander krijgt de financiering niet rond. De huizenmarkt was volgens de berichtne in het noorden ingestort en de mediaberichten schrikken veel potentiele kopers af Knipoog