Astrologie, zijn er hier echte rammen, leeuwen, etc? Burn lo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Astrologie, zijn er hier echte rammen, leeuwen, etc? Burn lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:54

Ik ben leeuw, in mijn profiel staat een stukje over de leeuw. Ik herken daar best veel in. (geloof ik van van www.mijnhoroscoop.nl gehaald)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:03

*Schupt topic omhoog

Vind dit wel interessant!

Ik ben zelf weegschaal.. Kreeg dit uit die ene site

~~~ geboren op 10 oktober 1990 om 02:32 GMT ~~~

Zon 16° 33' Weegschaal

Maan 02° 58' Kreeft

Mercurius 07° 41' Weegschaal

Venus 10° 45' Weegschaal

Mars 13° 44' Tweelingen

Jupiter 09° 42' Leeuw

Saturnus 18° 52' Steenbok

Uranus 05° 54' Steenbok

Neptunus 11° 54' Steenbok

Pluto 16° 21' Schorpioen

Geen ideeeee wat het betekent of wat er precies bij een weegschaal hoort hahaha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:51

In het stukje over vissen op mijnhoroscoop.nl staan wel heel veel treffende dingen. Maar of het echt zo is, of dat het zo algemeen is dat je altijd dingen kunt plaatsen, dat weet ik niet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:04

Ik ben een schorpioen, en ik kom echt vaak dingen tegen waarvan ik denk, hé dat klopt! Leuk Ja

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:27

Ik ben een weegschaal, maar hecht er eigenlijk niet zo veel belang aan. Op zich kloppen wel bepaalde dingen, maar er kloppen ook dingen van andere sterrenbeelden.. Er staan altijd zo'n verschillende dingen in zodat er wel iets móet kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:21

Ik ben een ram.

U wilt aandacht en kunt niet zonder constante bevestiging. U bent extravert en daardoor sneller dan de mensen om u heen en nieuwsgierig; u loopt warm voor alles wat nieuw is. U leert snel en zet zich vooral in als u wordt aangesproken op uw eerzucht en gevoel voor echte autoriteit. U wilt de baas zijn en als iemand u iets verbiedt, roept dit juist uw nieuwsgierigheid op. Bovendien komt u dan snel in opstand. U vertoont gemakkelijk roekeloos gedrag en maakt even gemakkelijk brokken.

Alles klopt bij mij, ik heb echt heel erg opstandig en roekeloos, ben altijd aanwezig en altijd nieuwsgierig.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:41

Ik ben een ram, en wat er boven mij staat klopt iig wel, verder houd ik me er niet zo mee bezig, ga eens rondsnuffelen. Lachen

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:39

Dit kwam er bij mij uit bij die ene site:

~~~ geboren op 11 december 1992 om 06:10 GMT ~~~

Zon 19° 28' Boogschutter

Maan 05° 54' Kreeft

Mercurius 28° 47' Schorpioen

Venus 02° 57' Waterman

Mars 26° 33' Kreeft

Jupiter 11° 11' Weegschaal

Saturnus 14° 17' Waterman

Uranus 16° 31' Steenbok

Neptunus 17° 39' Steenbok

Pluto 23° 44' Schorpioen

Wat heeft dit nou voor betekenis?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:59

Ik vraag me alleen af, als ik nu eens zonder naam alle uitleggen van horoscopen hierop zou zetten, hoeveel mensen zouden dan zonder twijfel de tekst eruit kunnen halen die bij hun horoscoop staat?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:18

xKatleentjex schreef:
Ik vraag me alleen af, als ik nu eens zonder naam alle uitleggen van horoscopen hierop zou zetten, hoeveel mensen zouden dan zonder twijfel de tekst eruit kunnen halen die bij hun horoscoop staat?

Ik zou zeggen probeer het eens!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:48

intressante vraag Kathleentje Lachen.

Ik ben een vis en ik kan mij er toch wel in herkennen Lachen.

Citaat:
Ze weten hoe ze anderen een hart onder de riem kunnen steken, goed voor zichzelf kunnen zorgen is vers twee..

meest gevoelig voor indrukken en stemmingen, het meest sensibel en intuïtief. Een Vissen is een meester dromer, en een Vissen-kind leeft al snel in een eigen fantasiewereldje. En natuurlijk voelt het elke stemming aan, heb je het hartstikke druk en loopt je hoofd al over, begint dat kind ook nog te jengelen... En als je als ouder of verzorger niet zo lekker in je vel zit, je verdrietig voelt en het liefst een potje zou willen huilen, dan doet de kleine dat wel voor jou. Voor een Vissen-kind zijn een aantal vaste, rustige momenten op de dag heel belangrijk, denk bijvoorbeeld aan het 's avonds voor het slapen gaan een verhaaltje voorlezen. Van nature is Vissen heel verlegen, zet daarom je kind nooit zomaar in een vreemde omgeving in de schijnwerpers, daar voelt het zich zeker niet in thuis.

Omdat Vissen zo idealistisch is en opofferingsgezind is een Vissen-kind van nature geneigd iedereen zo'n beetje onvoorwaardelijk te vertrouwen. Daardoor kunnen deze kinderen vaak eindeloos worden gepest op school door de meer extraverte kinderen, en als ouder moet je je kind met liefde leren dat het voor zichzelf op moet leren komen en niet op de vlucht moet slaan. Alles wat zielig is heeft een plekje in het hart van een Vissen-kind, en als je niet uitkijkt zit binnen de kortste keren je huis vol met zielige katjes en gevonden hondjes. Ook zielige kindertjes komen in aanmerking. Medelijden is een bijzondere eigenschap, zeker in deze drukke, jachtige tijd waarin mensen weinig tijd meer voor elkaar hebben, maar je moet je kind toch -zo voorzichtig mogelijk- trachten bij te brengen dat je huis en je portemonnee niet groot genoeg zijn om alles en iedereen op te kunnen vangen.

Vissen droomt en idealiseert het leven. Daardoor kunnen er in de rauwe werkelijkheid van alledag veel teleurstellingen ontstaan, met name in de liefde. Als een Vissen-mens verliefd wordt, dan is meestal al het andere niet meer belangrijk. Geld, gezondheid, eigen behoeften, het wordt allemaal ondergeschikt aan Die Ene.

Wanneer er nog geen liefde in het leven van een Vissen-jongere is, zal deze niet zo snel besluiten om op eigen benen te gaan staan. Vissen is niet bijzonder avontuurlijk of onafhankelijk en het idee alleen te zijn en alles zelf te moeten gaan doen kan weinig aantrekkelijk lijken.

Wat werk betreft is een typische Vissen meestal niet zo geïnteresseerd in het op winst gerichte zakenleven, belangrijk voor een Vissen-mens is het gevoel en de creativeit. Interesses en behoeften worden dan ook beter bevredigd bij beroepen als kunstenaar, musicus, psycholoog, leraar, sociaal werker et cetera, dus de creatieve en verzorgende kant.

Een Vissen-mens trekt zich alles aan, kan bij wijze van spreken het leed van de hele wereld dragen, maar gelukkig is er ook altijd nog dat gevoel voor humor wat er voor zou kunnen zorgen de dingen wat minder zwaar op te vatten!

Effe de belangrijkste stukjes gequot over vissen. De onderstreepte dingen komen overeen met mij.
Ik ben erg dromerig en gevoelig Tong uitsteken (Dat zeggen ze als sinds het kleuterklasje tegen mijn ouders). Als ik mensen niet ken ben ik verlegen en zeg ik niet zo veel.
Vroeger op paardenkampen was ik altijd verliefd op de pony's met de meest zielige blik in hun ogen.
en ik studeer momenteel psychologie Haha!.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:01

Waar heb je dat stukje met die banen vandaan? Daar ben ik wel benieuwd naar hahaha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:31

sologirl schreef:
xKatleentjex schreef:

Ik zou zeggen probeer het eens!

Ja, eigenlijk ben ik gewoon echt wel benieuwd(ik kan de uitslag op voorhand echt niet voorspellen dit keer).

Maar waar halen jullie die info vandaan? Ik moet eerst een site hebben waar je betrouwbare info over horoscopen vindt, en dan zal ik wel een nieuw topic openen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:32

Clinnn, heel erg eerlijk, maar ik ben schorpioen en die schuingedrukte woordjes vallen perfèct onder mijn persoonlijkheid..

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:27

xKatleentjex schreef:
Clinnn, heel erg eerlijk, maar ik ben schorpioen en die schuingedrukte woordjes vallen perfèct onder mijn persoonlijkheid..

dan lijken wij op elkaar qua karakter Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:36

blijkbaar Haha! .
Citaat:
Ze weten hoe ze anderen een hart onder de riem kunnen steken, goed voor zichzelf kunnen zorgen is vers twee..

meest gevoelig voor indrukken en stemmingen, het meest sensibel en intuïtief. Een Vissen is een meester dromer, en een Vissen-kind leeft al snel in een eigen fantasiewereldje. En natuurlijk voelt het elke stemming aan, heb je het hartstikke druk en loopt je hoofd al over, begint dat kind ook nog te jengelen... En als je als ouder of verzorger niet zo lekker in je vel zit, je verdrietig voelt en het liefst een potje zou willen huilen, dan doet de kleine dat wel voor jou. Voor een Vissen-kind zijn een aantal vaste, rustige momenten op de dag heel belangrijk, denk bijvoorbeeld aan het 's avonds voor het slapen gaan een verhaaltje voorlezen. Van nature is Vissen heel verlegen, zet daarom je kind nooit zomaar in een vreemde omgeving in de schijnwerpers, daar voelt het zich zeker niet in thuis.

Omdat Vissen zo idealistisch is en opofferingsgezind is een Vissen-kind van nature geneigd iedereen zo'n beetje onvoorwaardelijk te vertrouwen. Daardoor kunnen deze kinderen vaak eindeloos worden gepest op school door de meer extraverte kinderen, en als ouder moet je je kind met liefde leren dat het voor zichzelf op moet leren komen en niet op de vlucht moet slaan. Alles wat zielig is heeft een plekje in het hart van een Vissen-kind, en als je niet uitkijkt zit binnen de kortste keren je huis vol met zielige katjes en gevonden hondjes. Ook zielige kindertjes komen in aanmerking. Medelijden is een bijzondere eigenschap, zeker in deze drukke, jachtige tijd waarin mensen weinig tijd meer voor elkaar hebben, maar je moet je kind toch -zo voorzichtig mogelijk- trachten bij te brengen dat je huis en je portemonnee niet groot genoeg zijn om alles en iedereen op te kunnen vangen.

Vissen droomt en idealiseert het leven. Daardoor kunnen er in de rauwe werkelijkheid van alledag veel teleurstellingen ontstaan, met name in de liefde. Als een Vissen-mens verliefd wordt, dan is meestal al het andere niet meer belangrijk. Geld, gezondheid, eigen behoeften, het wordt allemaal ondergeschikt aan Die Ene.

Wanneer er nog geen liefde in het leven van een Vissen-jongere is, zal deze niet zo snel besluiten om op eigen benen te gaan staan. Vissen is niet bijzonder avontuurlijk of onafhankelijk en het idee alleen te zijn en alles zelf te moeten gaan doen kan weinig aantrekkelijk lijken.

Wat werk betreft is een typische Vissen meestal niet zo geïnteresseerd in het op winst gerichte zakenleven, belangrijk voor een Vissen-mens is het gevoel en de creativeit. Interesses en behoeften worden dan ook beter bevredigd bij beroepen als kunstenaar, musicus, psycholoog leraar, sociaal werker et cetera, dus de creatieve en verzorgende kant.

Een Vissen-mens trekt zich alles aan, kan bij wijze van spreken het leed van de hele wereld dragen, maar gelukkig is er ook altijd nog dat gevoel voor humor wat er voor zou kunnen zorgen de dingen wat minder zwaar op te vatten!

Zie, dit is dus perfect mijn persoonlijkheid onderstreept, maar ik ben geen vissen. Stond dit onder schorpioen, had ik mezelf er ook ontzettend goed in herkend. Daarom dat ik het mij afvraag, ga je je sterrenbeeld er nog uit kunnen halen wanneer je alle uitleggen naamloos hebt staan.

Wat staat er geschreven over een schorpioen? Haha! .

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:16

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:43

Als er iets is waar een Schorpioen niets van moet hebben is het wel oppervlakkigheid en middelmatigheid.
Klopt niet.

..hij voelt zich onweerstaanbaar aangetrokken tot alles wat verborgen, geheim en verdrongen is.
Klopt wel ongeveer. Niet dwangmatig ofzo, maar wereldse geheimen interesseren me wel(maar hoeveel mensen zijn er niet die dat ook hebben).

Een Schorpioen zal nooit compromissen sluiten uit gemakzucht en kan voor anderen een voorbeeld of een leider zijn.

Ik ben absoluut geen leiderstype

Zijn gevoel kent extremen zoals liefde en haat en een Schorpioen bezit grote psychische krachten die ze voor het welzijn van anderen in kunnen zetten, maar waarmee ze anderen evengoed van zich afhankelijk kunnen maken.

Grote extremen klopt niet, ik denk wel een psychische kracht, maar zover ik maak ik mensen nooit afhankelijk van mij

Daarmee is het verantwoordelijk omgaan met macht het overheersende thema van dit dierenriemteken. Een Schorpioen is taai, volhardend, wilskrachtig en vaak niet zo makkelijk in de omgang.

Ik ben redelijk volhardend(als in, je krijgt me niet zomaar klein), maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand horen klagen dat ik een moeilijk karakter had, ik hoor juist altijd totaal het tegenovergestelde (gelukkig Haha! ).

De eerste indruk die een Schorpioenkindje je geeft is er een van kracht. Niet dat dit kind er persé uitziet als een bokser, maar een kracht die uitgestraald wordt. Omdat Schorpioen een vast negatief waterteken is, moet je er wel bedacht op zijn dat dit kind de eigen aard kan onderdrukken. En die eigen aard is in wezen passief, heel intuïtief en erg gevoelig.

Dat ik passief etc ben klopt goed, maar dat is helemaal niet onderdrukt, dat komt aan de oppervlakte, ik straal zover ik weet geen kracht uit, eerder het tegenovergestelde.

Overgevoelig en onbeheerst
Schorpioenkinderen kunnen overgevoelig en onbeheerst reageren, en ze kunnen kwaad worden wanneer ze hun zin niet krijgen.

ab-so-luut onjuist. Mensen worden er juist gek van dat ik me zo kalm en beheerst kan houden als de andere kwaad wordt, en als ik mijn zin niet krijg zal ik afhankelijk van de situatie me er eerder bij neerleggen of me in mijn schulp terugtrekken.

Dit kind heeft een feilloze intuïtie en weet instinctief wanneer er iets mis is zonder dat iemand ze wat hoeft te vertellen.

Dit klopt wel redelijk, ik kan spanningen goed aanvoelen, maar ik kan niet altijd zeggen wat er mis is(is het gewoon slecht geslapen, een probleem met mij,...)

Wat de eigen gevoelens betreft is een Schorpioen -ook als kind al- erg terughoudend. Onrechtvaardigheid wordt lang onthouden en het kan lang duren voor een Schorpioen je werkelijk kan vergeven. Een Schorpioenkind met een kluitje in het riet sturen heeft geen zin, dit maakt de nieuwsgierigheid en de drang om te willen weten alleen maar groter.

Dit klopt wel weer perfect. Ik ben erg terughoudend als het op gevoelens tonen aangaat, en eenmaal ik een slechte ervaring met je heb gehad(moet dan wel een serieuze zijn), dan kan ik echt ontzettend koppig zijn(mijn ouders zeggen ook soms: Als Katleen ooit ruzie met ons krijgt, die zal haar koffers nemen, de deur dichttrekken en nooit meer terugkomen Clown )

Hoe groter een Schorpioenkind wordt, hoe fascinerender de wereld om hem heen. Er valt ongelooflijk veel te ontdekken. Als kind is een Schorpioen vaak erg zwart-wit. Het 'haat' òf het 'houdt van' en het is als ouder of verzorger belangrijk dit kind te leren dat er meerdere kanten zijn.

Klopt niet

Voor een kind wat zo scherpzinnig als een Schorpioen, is het misschien wel verbazingwekkend -of juist ook niet- hoe makkelijk het zich in gevaarlijke situaties kan begeven. Voor een Schorpioen met die enorme interesse in het hoe en waarom van het leven, is het waarschijnlijk niet zo heel verwonderlijk dat het ook op seksueel terrein zijn of haar nieuwsgierigheid zal willen bevredigen. Het is dan ook aan te bevelen om een Schorpioenkind op dit terrein al jong een behoorlijke voorlichting te geven.

Klopt absoluut niet.

Schorpioen is tevens geïnteresseerd in religie en is een van de meest spirituele tekens van de dierenriem.

Klopt gedeeltelijk, ik ben wel geïnteresseerd in religie, maar vanuit historisch/wetenschappenlijk/sociologisch/psychologisch standpunt gezien.

De puberteit is voor een Schorpioen vaak erg moeilijk.
Klopt niet, ik heb me nooit een rotte puber gevoeld, mijn ouders hebben me nooit een rotte puber gevonden Nagelbijten / Gniffelen

Intense beleveingswereld
Omdat een Schorpioen alles zo intens beleeft is het makkelijk om roofbouw te plegen. Een van de eerste dingen die een Schorpioen op relationeel vlak zou moeten leren is zelfbeheersing, sta niet toe dat je hartstocht ontaard in gepieker en destructieve jaloezie.

Klopt niet, ik heb een hele goede zelfbeheersing en ik heb in een relatie nog nooit last gehad van jalozie of gepieker.

Wat seks betreft zijn er vermoedelijk weinig remmingen, maar het probleem van een Schorpioen is dat hij diep in z'n hart zoekt naar de volmaakte liefde, maar aan de andere kant zó wantrouwig kan zijn dat de kans daarop al bij voorbaat wordt verspeeld. Geef een relatie de kans en de tijd zich te ontwikkelen.

Deze klopt wel weer perfect.

Als een Schorpioen binnen zijn werk te weinig mogelijkheden heeft om zijn gaven en talenten te ontplooien, wordt hij koppig en humeurig. Het is niet leuk om samen te moeten werken met een Schorpioen die zich verveelt en er genoeg van heeft.

Deze klopt gedeeltelijk. Als ik bv genoeg heb van een groepswerk, kan ik echt niet meer functioneren en is het enige wat ik nog wil naar huis gaan.

Een Schorpioen heeft grote behoefte aan persoonlijke vrijheid en hoe de woonsituatie ook zal zijn, deze mens heeft altijd behoefte aan een eigen plek. Toch zijn er relatief veel Schorpioenen die zich niet zo jong binden, een Schorpioen geniet van vrijheid, leest 's nachts hele boeken uit en kan gefascineerd zijn door het nachtelijk uitgaansleven.[i/]
Van de vrijheid en eigenstek is absoluut waar, dat van het uigaansleven weer helemaal niet.

[i]
Eenzaamheid
Aan het einde van de Saturnuscyclus kan een Schorpioen gebukt gaan onder een gevoel van wanhopige innerlijke eenzaamheid en verwarring. Maar een Schorpioen bezit van alle dierenriemtekens het grootste regenererend vermogen, en is in staat alle brokstukken bij elkaar te vegen en opnieuw te beginnen, zelfs als het leven totaal vastgelopen lijkt.

Deze klopt wel. Ik heb me ooit heel eenzaam gevoeld, maar ik heb mezelf bij elkaar genomen en ik ben terug opnieuw begonnen, met succes.

Vaak is het voor een Schorpioen bijzonder makkelijk zich af te sluiten van de rest van de mensen en een eigen leven te leiden. Het gevaar bestaat dat je -wanneer je je weer wel onder de mensen wilt begeven- alle contact verloren hebt. Zorg ervoor dat je je contacten niet verwaarloost.
Klopt

Een Schorpioen houdt zich in de loop van het leven bezig met vele mysteries, zo ook met de dood. Wanneer je gelooft in reïncarnatie zal de dood van een partner niet zo'n grote leegte achterlaten als het bij vele anderen doet.
Klopt niet.

-------------------------------------------------

Ik ben dus niet overtuigd met deze Lachen .

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:40

ik ben ook leeuw Ja denk ik Nagelbijten / Gniffelen
ik ben jarig op 23 augustus, in het ene boekje staat datik dan nog leeuw ben en de ander maagd, dus ik lees ze altijd alle twee en de ene keer past de ene beter bij me dan de ander Nagelbijten / Gniffelen

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:55

Ik ben een weegschaal. Ook de onderstreepte dingen slaan precies op mij...

Dit is het teken van harmonie. Weegschaal tracht altijd evenwicht tot stand te brengen en te bewaren. En hierbij gaat het om alle vormen van evenwicht, in de kunst, de omgeving en in omgangsvormen. Een Weegschaal schept er plezier in om naast alle noodzakelijkheden het leven tot iets moois te maken en door schoonheid en goede smaak de zintuigen te strelen. In het zoeken naar besluiten die de harmonie het minst verstoren, dus zo weinig mogelijk mensen zullen kwetsen, heeft dit teken aanmerkelijk meer tijd nodig dan de andere tekens van de dierenriem. Vandaar ook die beruchte twijfel.

Zelfs een kleine Weegschaal-baby heeft al bekoorlijke trekjes. Weegschaal is extravert en communicatief en tamelijk spontaan en ondernemend. Een Weegschaal-kind groeit makkelijk op tot een besluiteloze volwassene, tenzij je hem of haar van het begin af aan helpt evenwicht te vinden. Een Weegschaal kan teveel keuzemogelijkheden niet verwerken, zelfs kiezen of de beer of de pop mee naar bed gaat kan al een lastige keuze blijken te zijn. Kortom, Weegschaalkinderen zijn niet lui of treuzelend, maar hebben vreselijk veel moeite met het nemen van een beslissing en kunnen niet tegen een opgejaagd gevoel. Ze hebben overal hun tijd voor nodig, dwing het kind niet om vlugger te gaan dan het kan. Ook houdt dit kind er niet van te lang alleen gelaten te worden, een Weegschaal-kind is dol op gezelschap, zolang dit tenminste geen ruzie maakt. Probeer als ouder of verzorger goede eetgewoonten bij te brengen want een Weegschaal is bijzonder gek op 'zoet'. Dit kind heeft een groot gevoel voor rechtvaardigheid en het huis kan overspoeld raken met zielige hondjes en andere hulpbehoevende dieren en ook met kinderen die het thuis niet zo geweldig hebben.

Veel twijfels
Wanneer een Weegschaal volwassen wordt is er aan aandacht meestal geen gebrek, maar de twijfel van de Weegschaal kan ervoor zorgen dat de andere partij al afhaakt voordat Weegschaal tot een besluit heeft kunnen komen. Ook bestaat de kans dat een Weegschaal zich al bindt voordat hij of zij er echt aan toe is. Een Weegschaal kan er niet goed tegen al te lang alleen te zijn en dat is een karaktertrek die voor een te overhaaste partnerkeuze kan zorgen. Een Weegschaal-mens is idealistisch en gevoelig en moet er niet aan denken dat er niemand is om dit mee te delen. Als luchtteken is een Weegschaal voortdurend op zoek naar geestelijke stimulans en nieuwe ideeën.

Ook op het vlak van werk kan een van de problemen zijn dat een Weegschaal in eerste instantie niet weet te kiezen welke richting op te gaan.
Maar de liefde voor schoonheid, kunst en mooie voorwerpen vraagt meestal wel om een goed inkomen. Werken in teamverband bevalt een Weegschaal het best, en zelfs een eigen baas heeft meestal wel een speciale vertrouwenspersoon naast zich staan.

Ook een Weegschaal kent veel twijfels rond het dertigste levensjaar, maar na de voltooiing van de Saturnuscyclus is een Weegschaal-mens meestal wel in staat iets beslister op te treden en de schalen wat makkelijker in evenwicht te houden. Wat betreft de problemen van een ander kan een Weegschaal vaak precies de spijker op de kop slaan.

Confrontaties niet uit de weg gaan
Als het noodzakelijk was om bepaalde veranderingen door te voeren zal dat meestal rond het veertigste levensjaar wel achter de rug zijn waardoor Weegschaal meer in evenwicht is gekomen. Helaas gaat het leven niet altijd zoals we ons dat voorgesteld hadden en het is niet onmogelijk dat mensen in je naaste omgeving hun eigen gang wensen te gaan of hun leven gaan reorganiseren waarbij Weegschaal het gevoel heeft buiten spel te worden gezet. Ga er niet met een boogje omheen maar zet dan de nodige stappen, ook als dat zou betekenen dat een vriendschap van jaren wordt verbroken.

Het leven heeft de gewoonte zo af en toe wat onverwachte gebeurtenissen op ons pad te strooien waardoor een Weegschaal zich soms plotseling weer bevindt in een situatie waarin er geen keus gemaakt kan worden. Stop met het eindeloze aarzelen en laat constructief denken het doel zijn. En vergeet niet het contact met vrienden en collega's te onderhouden. Een ouder wordende Weegschaal heeft meer dan ooit behoefte aan mensen om zich heen. Maar hiervoor moet je ook zelf stappen ondernemen en de mensen opzoeken in plaats van te blijven zitten wachten. Sluit jezelf niet af van de buitenwereld, ook niet perioden van zelfmedelijden, de omgang met anderen werkt altijd goed uit. Ga niet in een hoekje zitten kniezen en laat andere mensen niet over je heen lopen.

Echt super veel dingen kloppen! Ik hou echt absoluut niet van dat jagen van mensen. M´n moeder is er eentje die altijd alles zo snel mogelijk wil doen en daar kan ik echt niet tegen! Ook ben ik heel erg ondernemend en ontzettend nieuwsgierig. Bij mezelf kan ik geen keuzes maken, maar voor andere kan ik dat altijd wel?? Heel apart.. Ik hou ontzettend graag van mensen om me heen, ik kan echt geen minuut me alleen vermaken Tong uitsteken Of ik me echt afsluit van de buitenwereld dat is niet echt zo..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:13

Wel erg leuk he, dat astrologische gebeuren Lachen. Ik lees echt alles wat ik te pakken kan krijgen. Ik ben trouwens een Steenbok, met ascedant Tweelingen. Mijn karaktereigenschappen zijn dan ook een combi van beide sterrenbeelden. Ook numerology en handleeskunde zijn erg interessant om te lezen, klopt naar mijn mening meer dan astrologie. Mijn ervaring dan he Knipoog.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:27

Hé verdorie Huilen van het lachen .

Ik keek eens bij die ascedant, en alvorens ik de uitleg las direct bij schorpioen, en dit kwam in tegenstelling tot de vorige tekst juist wèl akelig goed overeen. Zelfs het zinnetje in de inleiding dat de geboorte leven of dood is, het was bij mij daadwerkelijk erop of eronder toen ik geboren werd.
En toen las ik dat je het moest berekenen, deed ik het, kwam ik kreeft uit. Klopt ook nog gedeeltelijk, maar lang niet zo goed als schorpioen. Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:30

Ik ben een echte weegschaal. met Ascedant Waterman en klopt heel erg.

Weegschaal: Behoefte aan harmonie, kan slecht tegen ruzie, maar kan ook slecht tegen onrechtvaardigheid/oneerlijkheid.
Zo min mogelijk mensen kwetsen, extravert, communicatief, spontaan, twijfelaar, niet tegen het gevoel van opjagen kunnen (vrijheid nodig). Dol op zoet! Groot gevoel voor rechtvaardigheid, idealistisch en gevoelig en moet er niet aan denken dat er niemand is om dit mee te delen. Spijker op de kop slaan bij problemen van anderen.

Waterman-ascendant: idealistische indruk bij anderen, aangenaam in de omgang (volgens mijn omgeving), hoge normen en veel mensen kennis. Niet tegen hokjes kunnen, veeel boehoefte aan vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voor iedereen. Opkomen voor ondrukte mensen.

detour schreef:
Van die huizen weet ik ook weing af, volgens mij gaat dat over bepaalde zaken, zoals bv financieen e.d...

Klopt Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:41

SplashIsLief schreef:
kan slecht tegen ruzie, maar kan ook slecht tegen onrechtvaardigheid/oneerlijkheid.
Zo min mogelijk mensen kwetsen, extravert, communicatief(half/half, hangt van situatie af), spontaan(zelfde), twijfelaar, niet tegen het gevoel van opjagen kunnen (vrijheid nodig). Dol op zoet! Groot gevoel voor rechtvaardigheid, idealistisch en gevoelig en moet er niet aan denken dat er niemand is om dit mee te delen.

Waterman-ascendant: idealistische indruk bij anderen, aangenaam in de omgang (volgens mijn omgeving). Niet tegen hokjes kunnen, veeel behoefte aan vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voor iedereen. Opkomen voor ondrukte mensen.

Wederom dingen die ik perfect van mezelf zou kunnen zeggen.

Ik heb er nu niet echt de tijd voor, maar ik ga morgen toch eens zo'n testje op bokt zetten. Misschien ben ik gewoon vreemd Haha! .

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:09

ik ben boogschutter..
geen idée wat 't inhoud eerlijk gezegt Huilen van het lachen