problemen met huisgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimG

Re: problemen met huisgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:37

shadow dank je voor je tips ! een gesprek loopt steeds op niets uit maar ik denk dat jouw tips goed gaan werken.
ik hou jullie op de hoogte

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:13

Als 1 van mijn huisgenoten een vriendinnetje zou krijgen die er heel vaak ik zou ik dat ook echt niet leuk vinden, ik kan me zijn kant dus wel voorstellen. Het gaat er niet om dat zij misschien niet leuk is maar gewoon de gezelligheid en de 'eigen' dingetjes die je had worden allemaal anders. vb lekker bij elkaar naar binnen lopen wanneer je wilt of op elkaars kamers dingen doen.
Ik snap dan ook wel dat hij dingen zegt als: het hoort niet en zich tegen jou verzet aangezien hij graag wil dat het weer zo wordt als het was en daar ook een kans toe ziet omdat het (inderdaad) niet zo hoort dat jij daar nu ook half woont.
Ik denk dus ook niet dat het persoonlijk is maar dat hij gewoon zijn 'oude' leven met zn vriend terug wil.
edit: mag ik vragen waarom je zo vaak bij je vriend bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:16

Kim, ik ga er van uit dat de beide jongens de kosten delen?
En hoe zit het met jouw bijdrage? Ik zou het niet raar vinden als je ook een steentje bijdroeg als je daar soms een hele week bent Knipoog

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:26

ik betaal regelmatig ( meer dan de huisgenoot ) het eten. En over dat het niet hoort dat ik daar bent vind ik onredelijk, hij is immers ook vaak bij mij. De huisgenoot klaagt daaar echter niet over ook niet over de kosten of dat ik niets doe ofzo ( het is immers niet waar ik doen meer dan hij Knipoog ). Ik heb niets tegen de huisgenoot en we vragen hem altijd mee te doen of het nu een filmpje of een spelletje of eten is. Hij woont daar dus hij hoort erbij. Hij laat het echter zelf afweten in deze dingen.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:35

hij voelt zich volgens mij 5e wiel aan een wagen kim... en daar kan je weinig aan veranderen. kinderachtig van hem om je dan te gaan negeren, kun je daar niet specifiek over beginnen ofzo? Vraag eens wat hij dan een redelijke oplossing zou vinden waar jullie alle 3 tevreden mee zouden kunnen zijn?
Ik vind overigens 4 keer per week wel bijna samenwonen hoor Knipoog