Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Storm76 schreef:Aan de ene kant vind ik het niet netjes van je vriend dat hij zonder overleg een auto koopt, maar aan de andere kant, als hij iedere maand netjes voor het huis betaald en zorgt dat er voldoende geld in de huishoudpot zit, kan je er eigenlijk niks van zeggen. Maar... netjes is het inderdaad niet, een auto is een grote aankoop.
Dat van die auto vind ik toch echt eigen keus, en als hij zulke uitgaven wil doen is prima, maar hij moet ook gewoon zorgen voor zijn bijdrage in het samenwonen, en dan ziet ie maar hoe hij dat doet toch?
ipv je de kop gek (laten) maken hier op Bokt.. Ook niet erg leuk voor je vriend, ik zou laaiend zijn als ik er achter kom dat iemand zoiets over mij op internet plaatst. suc6 ermee.

Probeer je gedachtes naast je neer te leggen, en laat je vriend los. Mijn vriend, gaat ook graag met zijn vrienden op de tour. nou laat hem lekker, want ik besteeds die tijd aan mijn paarden en aan andere familie en dingen. En ja mijn vriend wil ook een nieuwe auto, en dat zegt die gewoon, overlegt die. Mischien zou je daar op een rustige manier over kunnen praten, met je vriend dat die dat in vervolg even wil overleggen.
ronneke schreef:ik zal proberen te antwoorden op de vragen.
we zijn 7 maand samen en wonen ook al 7 maand samen. hij was weg gegaan bij zijn ex en bij vrienden ingetrokken. toen wij een relatie begonnen moest hij bij die vrienden weg want zij waren niet accoord met de relatie. we hebben dus beslist samen te wonen.
Ik had dit simpel weg nooit gedaan, mischien is het voor hem ook wel veel te snel gegaan?
wat de auto betreft, zo kwaad ben ik er niet over maar hij had het kunnen vragen. ik had mss eerst neen gezegt maar zou zeker na een tijdje wel toegestemd hebben. ik voelde me gewoon minderwaardig en alsof mijn beslissingen niet van tel waren en ja dan begin ik koppig en lastig te doen.
Dan ligt het probleem in jullie relatie op dit punt bij jou. Je kan jezelf ook ontkoppen en je gaan inleven in je vriend, de stukken met waarom wil hij een nieuwe auto. Ipv koppig en standvastig te blijven en denken dat je gelijk heb. Want dat werkt toch alleen maar averechts
het financiele punt is dat wij met 1 inkomen moeten rond komen. ik kan moeilijk gaan werken door rugklachten te wijten aan een ongeval 5 jaar geleden.
Als er handen zijn, is er werk. Klinkt hard maar dat is de waarheid.
waarom ik het niet face to face vroeg was omdat hij niet thuis was en zoals het er toe aanlegde ging hij weer zeer laat thuis zijn.
ondertussen gaat het heel slecht, hij is weer weg naar zijn vrienden en wil niet praten. ik denk dat het einde relatie is van zijn kant. ik ben het hart in en omdat ik heel moeilijk mijn gevoelens kan uiten heb ik een brief geschreven voor hem. we zullen wel zien wanneer hij terug komt en of hij hem wil lezen.
na wat mij al allemaal is overkomen had ik beslist dat ik geen seriueze relatie meer zou beginnen en toen ik hem leerde kennen had ik direct vertrouwen in hem, hij was alles wat een man nog nooit had geweest voor me. maar hij beseft het niet.
Maar vraag je jezelf niet af nu waar jou vertrouwen is gebleven?
__Possie__ schreef:@TS, je zegt dat jullie van 1 inkomen nu leven en dat is die van je vriend. Omdat jij 5 jaar geleden een ongeluk gehad hebt?
Ik wil niet heel banketstaaf doen en weet ook niet precies wat voor iets je meemaakte (qua ongeval)! Maar ik heb voorheen ook een aardige ongeval gehad namelijk een paard bovenop mij gevallen, waardoor ik me hele leven nu met een scheve onderrug zal blijven voortleven, maar goed ik mocht toen een jaar niet paardrijden (mocht wel maar dan alleen enkel hele brave paarden), en werken mocht ik ook niet naja als ze mij tijdelijk toen verbiedde om niet te werken dmv het ongeval hadden ze bij mij goed mis. Doordat ik niet thuis wil zitten en gewoon lekker aan het werk wil zijn. En dus ben ik ook gewoon wezen werken hoeveel pijn ik ook al wel niet had, ik zette door ik wilde geen zielepoot wezen maar sterk voor mezelf zijn.