probleem met vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: probleem met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:14

geen vertrouwen in mannen en toch al na 7 maanden samenwonen???

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:25

Aan de ene kant vind ik het niet netjes van je vriend dat hij zonder overleg een auto koopt, maar aan de andere kant, als hij iedere maand netjes voor het huis betaald en zorgt dat er voldoende geld in de huishoudpot zit, kan je er eigenlijk niks van zeggen. Maar... netjes is het inderdaad niet, een auto is een grote aankoop.

(hoe komt hij aan het geld? Ik weet niet in welk circuit hij rondloopt, maar weet dat er met zwart geld vaak auto's worden gekocht!! Ik heb er helaas ervaring mee, een bekende kocht ook ineens een auto en had een hoop cash, hij bleek in de drugs te zitten en wilde het geld op die manier 'witwassen'.)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:33

Storm76 schreef:
Aan de ene kant vind ik het niet netjes van je vriend dat hij zonder overleg een auto koopt, maar aan de andere kant, als hij iedere maand netjes voor het huis betaald en zorgt dat er voldoende geld in de huishoudpot zit, kan je er eigenlijk niks van zeggen. Maar... netjes is het inderdaad niet, een auto is een grote aankoop.

Ik vindt niet dat hij toestemming hoeft te vragen, maar ik zou wel van mijn vriend verwachten (als ik samen zou wonen) dat hij het even overlegt of hij het op zijn minst even van te voren verteld, mits het van zijn eigen geld is natuurlijk. Zouden we een gezamelijke rekening hebben verwacht ik dat zoiets samen word besloten.
Het is toch een grote uitgave.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:34

@ TS. Hoe staat het er nu voor heb je al met je vriend gesproken ? En meid als je zo weinig vertrouwen op mannen-gebied al hebt, waarom woon je nu al dan samen met je vriend terwijl je nog maar 7 maanden iets met hem hebt. Doe je dat bewust om je vriend dag en nacht bij je te hebben, doordat je anders helemaal gek word van de gedachtes als je niet samen had gewoond nog ??

Kijk ik vind dat je vriend misschien niet goed bezig is maar jij zelf dan ook niet of vind jezelf van wel ?

Probeer erover te praten en hou dat sms-gedoe aub achterwegen zulk soort problemen handel je neem ik aan niet af via sms dat komt zo erg laf over, nee praat erover spreek hem er face to face over, kom op meid!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:52

Ik vind het niet meer dan logisch dat iemand overlegt met zijn/ haar partner wanneer er een grote aankoop (zoals een auto) wordt gedaan. Als je samenwoont zul je toch een beetje overzicht moeten houden in de inkomsten en uitgaven. Als iemand maar zo besluit een auto te kopen vind ik dat niet echt netjes.

Ik denk dat je met smsjes op dit moment niet veel bereikt, ik denk dat je je vriend rustig moet benaderen en moet vertellen over je twijfels.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:53

Ik vind jou twijfel helemaal niet onterecht..!
en ik vind ook dat hij een en ander heel goed mag uit komen leggen thuis.. daar heb je recht op!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:56

Hoe jullie afspraken onderling en visie van jullie relatie zelf is weet ik niet. Maar ik denk dat er één en ander wat vlug is gegaan. Ik denk dat ik het goed begrijp als hij bij jouw in is komen wonen. Wat de precieze reden is dat hij best snel bij je in is komen wonen weet ik niet, maar ook ik vermoed dat die best wel eens iets hiermee te maken kan hebben.

Verder geloof ik ook niet dat de aankoop van een auto hét probleem is en er verder echt niets is. Er speelt waarschijnlijk meer of er sluimert al een tijd iets anders.

Ga er eens voor zitten met je vriend en overleg eens wat nu de bedoeling is van jullie samenwonen/ relatie. Maak bv. afspraken over financiën en bijdragen in het huishouden etc (ik krijg niet de indruk dat jullie die gemaakt hebben, en wel de indruk dat hij daar een andere visie op heeft dan jij). En doe dat inderdaad niet via sms (of msn of mail of..).

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:54

Heb je nou via de sms gevraagd wat hij er van vond als jullie een einde aan de relatie maken????

Het zou niet onlogisch zijn om dit met hem te bespreken Clown Dat van die auto vind ik toch echt eigen keus, en als hij zulke uitgaven wil doen is prima, maar hij moet ook gewoon zorgen voor zijn bijdrage in het samenwonen, en dan ziet ie maar hoe hij dat doet toch?

En dat ie weg is... kan je dan niet gewoon bellen en vragen wat hij aan het doen is? Is toch niet zo gek? Tong uitsteken ipv je de kop gek (laten) maken hier op Bokt.. Ook niet erg leuk voor je vriend, ik zou laaiend zijn als ik er achter kom dat iemand zoiets over mij op internet plaatst. suc6 ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:02

als ik mijn vriend zou smsen hoe hij erover dacht om uit elkaar te gaan zou ik terug krijgen: is goed tot zo! hij denkt dan echt dat het een geintje is!

ik vind dit een beetje raar verhaal, hoe kan je in hemelsnaam na 7 mnd al samenwonen als je geen vertrouwen in mannen hebt?

en als er ooit zo'n topic over mij op internet zou verschijnen zou ik woedend zijn!!! ga eerst met je vent praten ipv te internetten!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:10

breezy.. relax.. haal adem Tong uitsteken

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:27

Tsjah ik ben het ergens wel met breezy eens.

Ik ga ook al drie kwart jaar met mijn vriend, ondanks dat ik twee relaties heb gehad, waar ik in belazert ben en waar ik heel veel wantrouwen in heb gehad. Bij ons gaat het beter als ooit, we hebben nu ook plannen om samen te gaan wonen. Althans daar zijn we al druk over aan het praten en aan het doen Knipoog

Ik weet ook zeker van hem dat hij mij niet zal beflikkeren. En ja dat weet ik echt zeker en ik hem ook niet. Als we ruzie hebben, woorden hebben, of ik denk bijvoorbeeld heej hier klopt iets niet, word het uitgepraat face to face. En is het ook vaak na 5 minuten weer goed. Ik denk persoonlijk dat je goede afspraken met je vriend moet maken! Over het samen wonen. Het geld de inkomens, leg alles is naast elkaar en leg de financieen van de auto er ook eens even bij. En kom er samen met je vriend uit, en bedenk een stappen plan, van bijvoorbeeld, hoe gaan we dit oplossen en aanpakken, en hoe gaat het nu verder

Ik snap jou gevoelens ook wel. maar dat probleem ligt bij jou, je wantrauwen moet je zien over te zetten in vertrouwen. En uit het negatieve moet je toch het positieve uit kunnen halen, maakt niet uit wat het is, maar overal zit wel iets van positievetijd in Knipoog Probeer je gedachtes naast je neer te leggen, en laat je vriend los. Mijn vriend, gaat ook graag met zijn vrienden op de tour. nou laat hem lekker, want ik besteeds die tijd aan mijn paarden en aan andere familie en dingen. En ja mijn vriend wil ook een nieuwe auto, en dat zegt die gewoon, overlegt die. Mischien zou je daar op een rustige manier over kunnen praten, met je vriend dat die dat in vervolg even wil overleggen.

Kijk meis, je leeft en er zijn dingen gebeurt in jou leven in het verleden waardoor jij je wantrauwen krijgt, Hoe moeilijk het ook is, leg het naast je neer. Want jou nieuwe toekomst, is allang weer begonnen. Probeer er het beste van te maken, probeer gelukkig te zijn, en dat kan enkel alleen als jij je verleden achter je laat. Iedere persoon is anders, net zoals ieder paard. jou vriend moet zich aanpassen aan jou en jij aan je vriend.

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:57

ik zal proberen te antwoorden op de vragen.

we zijn 7 maand samen en wonen ook al 7 maand samen. hij was weg gegaan bij zijn ex en bij vrienden ingetrokken. toen wij een relatie begonnen moest hij bij die vrienden weg want zij waren niet accoord met de relatie. we hebben dus beslist samen te wonen.

wat de auto betreft, zo kwaad ben ik er niet over maar hij had het kunnen vragen. ik had mss eerst neen gezegt maar zou zeker na een tijdje wel toegestemd hebben. ik voelde me gewoon minderwaardig en alsof mijn beslissingen niet van tel waren en ja dan begin ik koppig en lastig te doen.

het financiele punt is dat wij met 1 inkomen moeten rond komen. ik kan moeilijk gaan werken door rugklachten te wijten aan een ongeval 5 jaar geleden. ik heb geen recht op geen enkele uitkering.

waarom ik het niet face to face vroeg was omdat hij niet thuis was en zoals het er toe aanlegde ging hij weer zeer laat thuis zijn.

ondertussen gaat het heel slecht, hij is weer weg naar zijn vrienden en wil niet praten. ik denk dat het einde relatie is van zijn kant. ik ben het hart in en omdat ik heel moeilijk mijn gevoelens kan uiten heb ik een brief geschreven voor hem. we zullen wel zien wanneer hij terug komt en of hij hem wil lezen.

na wat mij al allemaal is overkomen had ik beslist dat ik geen seriueze relatie meer zou beginnen en toen ik hem leerde kennen had ik direct vertrouwen in hem, hij was alles wat een man nog nooit had geweest voor me. maar hij beseft het niet.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:03

tja, over die auto, als jij dus meeleeft van ZIJN salaris en verder geen inkomen hebt, vind ik persoonlijk al helemaal niet dat je daar iets over te zeggen hebt.

Wat betreft het vertrouwen, dat zul je hem toch echt zelf moeten vragen en dan niet per telefoon of sms, maar op de man af.
Dan maar een dag later, maar dan krijg je wel het beste gesprek Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:08

Ik vind je eigenlijk wel wantrouwig wat mischien ook wel logisch is na een relatie die niet goed liep.
probeer altijd te beginnen met een schone lei.
Dat hij een andere auto koopt vind ik zijn eigen beslissing want hij heeft zelf neem ik aan ook hard genoeg daar voor gewerkt, t is zijn geld en dus zijn keuze.
Ik zou proberen m meer vertrouwen te geven, want doordat je gaat wantrouwen zal hij zich nog stiekemer gaan opstellen waarschijnlijk waardoor je in een vervelende cirkel komt te zitten.
Probeer vertrouwen te geven en vraag gewoon als hij ergens is geweest, waar hij is geweest op een vriendelijke manier. Probeer je vriendelijk op te stellen en als je t niet eens bent met de dingen die hij doet maak daar dan duidelijke afspraken over.
Boos worden heeft geen zin.. dan gaat hij waarschijnlijk nog stiekemer doen om dingen te verbergen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:13

ik zou goed met hem praten en gaan zorgen voor eigen inkomsten
het is sneller afgeblazen dan aangevraagd

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:53

ronneke schreef:
ik zal proberen te antwoorden op de vragen.

we zijn 7 maand samen en wonen ook al 7 maand samen. hij was weg gegaan bij zijn ex en bij vrienden ingetrokken. toen wij een relatie begonnen moest hij bij die vrienden weg want zij waren niet accoord met de relatie. we hebben dus beslist samen te wonen.

Ik had dit simpel weg nooit gedaan, mischien is het voor hem ook wel veel te snel gegaan?

wat de auto betreft, zo kwaad ben ik er niet over maar hij had het kunnen vragen. ik had mss eerst neen gezegt maar zou zeker na een tijdje wel toegestemd hebben. ik voelde me gewoon minderwaardig en alsof mijn beslissingen niet van tel waren en ja dan begin ik koppig en lastig te doen.

Dan ligt het probleem in jullie relatie op dit punt bij jou. Je kan jezelf ook ontkoppen en je gaan inleven in je vriend, de stukken met waarom wil hij een nieuwe auto. Ipv koppig en standvastig te blijven en denken dat je gelijk heb. Want dat werkt toch alleen maar averechts

het financiele punt is dat wij met 1 inkomen moeten rond komen. ik kan moeilijk gaan werken door rugklachten te wijten aan een ongeval 5 jaar geleden.

Als er handen zijn, is er werk. Klinkt hard maar dat is de waarheid.

waarom ik het niet face to face vroeg was omdat hij niet thuis was en zoals het er toe aanlegde ging hij weer zeer laat thuis zijn.

ondertussen gaat het heel slecht, hij is weer weg naar zijn vrienden en wil niet praten. ik denk dat het einde relatie is van zijn kant. ik ben het hart in en omdat ik heel moeilijk mijn gevoelens kan uiten heb ik een brief geschreven voor hem. we zullen wel zien wanneer hij terug komt en of hij hem wil lezen.

na wat mij al allemaal is overkomen had ik beslist dat ik geen seriueze relatie meer zou beginnen en toen ik hem leerde kennen had ik direct vertrouwen in hem, hij was alles wat een man nog nooit had geweest voor me. maar hij beseft het niet.

Maar vraag je jezelf niet af nu waar jou vertrouwen is gebleven?

Ik heb even wat gequote niet om jou aan te vallen. Maar bekijk die punten eens, hoe ik en ik denk ook wel meerdere bokkers daar over denken. Ik wil niet alle fouten op jou afschrijven, maar bij alles wat je gedaan hebt, zeker in het begin gelijk gaan samenwonen, ben jezelf bij geweest. Hoe kan het ooit goed gaan, als je een persoon niet goed genoeg kent? Mischien ken je hem wel al langer maar hoe is die persoon in een relatie? Dat weet je niet, en daardoor snap ik best dat jij die twijfels krijgt.

En waarom denk je dat het uit is? Van zijn kant.. als er niet samen een knoop door is gehakt.. hoe kan het dan ooit uit zijn?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:54

@TS, je zegt dat jullie van 1 inkomen nu leven en dat is die van je vriend. Omdat jij 5 jaar geleden een ongeluk gehad hebt?
Ik wil niet heel banketstaaf doen en weet ook niet precies wat voor iets je meemaakte (qua ongeval)! Maar ik heb voorheen ook een aardige ongeval gehad namelijk een paard bovenop mij gevallen, waardoor ik me hele leven nu met een scheve onderrug zal blijven voortleven, maar goed ik mocht toen een jaar niet paardrijden (mocht wel maar dan alleen enkel hele brave paarden), en werken mocht ik ook niet naja als ze mij tijdelijk toen verbiedde om niet te werken dmv het ongeval hadden ze bij mij goed mis. Doordat ik niet thuis wil zitten en gewoon lekker aan het werk wil zijn. En dus ben ik ook gewoon wezen werken hoeveel pijn ik ook al wel niet had, ik zette door ik wilde geen zielepoot wezen maar sterk voor mezelf zijn.

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 15:28

beetje toelichting over het ongeval en de reden waarom ik niet kan gaan werken. ik heb een barst in mijn 2de nekwervel daardoor heb ik altijd pijn in mijn rug. zelfs sommige dagelijkse taken zoals de afwas doen zijn een hel. ik heb al meerdere pogingen gedaan te gaan werken. horeca lukt niet meer, een dienblad dragen of borden het doet vreselijke pijn. fabriekswerk aan de band daar moet je gebogen staan en na 3 h is het geen doen meer. gaan poetsen is precies hetzelfde, alles eindigd in vreselijke pijn en niet kunnen slapen 's nachts ervan. als ik kalm en traag mijn huishouden doe gaat het hoewel er dagen zijn dat ik pijnstillers nodig heb. het is niet uit luiheid dat ik niet ga werken maar velen denken dat, je kan nu eenmaal niet bewijzen dat je pijn in je rug hebt.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:38

En ''stoelwerk'' dan. Laat maar zeggen telefoniste callcentre medewerker klein administratieve taken.
Dan zit je gewoon en als is het dan maar een aantal uren op een dag, dan heb je wel je eigen geld. Overigens weet ik niet hoe oud je bent etc. Maar aangezien je nu al geen uitkering krijgt hoe ga je het dan redden zonder je vriend?

Over het feit dat je 'overhoop' ligt met je vriend moet je toch met hem bepraten daar kunnen wij je niet mee helpen hoe moeilijk het ook is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:42

Ik neem aan dat je ook al zittend werk hebt geprobeerd (maar opper het toch even omdat ik het niet in je post zie staan).

Zoals hij bij je ingetrokken is, is zo te zien een beetje een wanhoopsprong.. Jullie kenden elkaar nog niet zo goed en omdat er geen andere manier leek, is hij bij je ingetrokken (of daar ook afspraken bij zijn gemaakt lees ik niet).

Ik denk niet dat de manier waarop jullie relatie is begonnen en de reden dat jullie zijn gaan samenwonen erg stevig is. Ik hoop eerlijk gezegd ook dat je niet zo afhankelijk van hem en zijn inkomen bent als het klinkt. Succes in ieder geval en nog steeds dnek ik dat jullie er samen eens eerst over moeten praten voor er conclusies worden getrokken. Stel dat voor en wacht even af op een moment dat jullie er allebei aan toe zijn (elk uur sms-en over wanneer en waarover enz. zal daarbij niet helpen). Misschien dus even 1 of 2 dagen afwachten tot jullie allebei wat gerelativeerd hebben. Op dit moment klinkt het gewoon alsof hij niet naar ´huis´ wil komen omdat het geen thuis is. Hij is er niet gaan wonen omdat íe dat wilde maar blijkbaar niet anders leek te kunnen..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:29

Waarom kun je geen uitkering krijgen? Bijstand of wajong? Ik weet niet hoe oud je bent maar als je lichamelijk niet kan werken kun je afgekeurd worden en als je nog geen 30 bent kom je dan in aanmerking voor een uitkering. Hoe deed je het financieel toen je vriend nog niet bij je inwoonde? En hoe weet je zeker dat je nu geen uitkering kunt krijgen?
Ik zou toch echt met je vriend gaan praten zo kom je er niet uit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:57

iedereen die niet kan werken heeft recht op een bijstandsuitkering. Ik zou toch nog maar eens gaan navragen bij de gemeente. zeker als je afgekeurd kan worden door die nerkwervel. Nu je vriend ws niet meer terugkomt moet je het ook alleen gaan doen en ik kan mij niet voorstellen dat je je huis alleen zonder inkomen kan betalen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:05

__Possie__ schreef:
@TS, je zegt dat jullie van 1 inkomen nu leven en dat is die van je vriend. Omdat jij 5 jaar geleden een ongeluk gehad hebt?
Ik wil niet heel banketstaaf doen en weet ook niet precies wat voor iets je meemaakte (qua ongeval)! Maar ik heb voorheen ook een aardige ongeval gehad namelijk een paard bovenop mij gevallen, waardoor ik me hele leven nu met een scheve onderrug zal blijven voortleven, maar goed ik mocht toen een jaar niet paardrijden (mocht wel maar dan alleen enkel hele brave paarden), en werken mocht ik ook niet naja als ze mij tijdelijk toen verbiedde om niet te werken dmv het ongeval hadden ze bij mij goed mis. Doordat ik niet thuis wil zitten en gewoon lekker aan het werk wil zijn. En dus ben ik ook gewoon wezen werken hoeveel pijn ik ook al wel niet had, ik zette door ik wilde geen zielepoot wezen maar sterk voor mezelf zijn.

Idem hier. Een hernia en daardoor veel werk niet kan. Dus dan maar een kantoor baantje waarbij ik mijn rug niet hoef te belasten.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:14

Wel vervelend dat hij zo vaak en zo lang weg is, vooral als jullie samen wonen. Zijn jullie nog wel gek op elkaar? Ik denk dat het een heel goed idee is om samen af te spreken goed te gaan praten met elkaar, wil hij dit niet dan zou het voor mij een punt achter de relatie zijn. Praten is zo ontzettend belangrijk en niet alleen om misverstanden te voorkomen.
Dat met die auto snap ik ook heel goed hoor, als je samen leeft van hetzelfde (beetje) geld wat jullie hebben en hij koopt zonder enig overleg een auto..dan zou ik me ook wat buitengesloten voelen. Maar hier mist ook het praten erover

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:23

Ik snap eerlijk gezegd geen hout meer van het verhaal...
Dingen die mij opvallen:

1. De basis voor jullie relatie is er niet. Halsoverdekop bij iemand intrekken is een slechte basis... Je kunt je nooit eens ergens terugtrekken oid.

2. Jij leeft van zijn salaris, allemaal prima, maar als hij iets wil kopen (van het geld dat HIJ heeft verdiend) is dat zijn eigen keus. Persoonlijk vind ik dat je blij mag zijn dat hij je onderhoudt... Ik woon ook samen, hebben ook 1 salaris, omdat ik nog studeer, maar ik heb wel een bijbaan voor 9 tot 12 uur in de week waar ik zo'n €500 per maand mee verdien. En dat is alleen maar zitten en bellen, 3 avonden per week, 3 uur per keer. Zoiets moet voor jou misschien ook te doen zijn.

3. Ik snap niet dat je nergens aanspraak op zou kunnen maken. Als jouw letsel volgens de regels is afgehandeld, zou je echt wel een uitkering kunnen krijgen, kijk dat even na.

4. Hoe kwam je rond voordat je hem leerde kennen?