De Motorrijder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: De Motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:17

Marjoow schreef:
Dat er een heleboel mensen zijn, die alleen aan zichzelf denken. Terwijl het bij de Bikers heel anders ligt. Als jij je kind mishandelt, dan moeten die Bikers dat niet hebben, en lossen dat op een volwassen manier op, door naar de rechter te stappen.

Ken je dat jongetje nog? Die was gehandicapt en jarenlang mishandelt en misbruikt door de oppas. De hele BACA stond daarbij. Verder alleen de familie hoor, niemand anders die het iets interesseerde.

Ik vind dit stukje een beetje mmm kortzichtig, iedereen over één kam scheren?
Als iemand zijn kind mishandeld moet ik (en ik denk nog 99% van de bevolking) dat niet hebben, en daar hoef ik geen biker voor te zijn. Als ik weet dat iemand zijn kind mishandeld dan geef ik dat door aan de politie (en met mij nog 80% van de bevolking)

Het incident met dat jongetje dat is mishandelt door zijn oppas ken ik niet, maar als ik het zou weten dan zou me dat zeker raken, en nee ik zou er niet bij gaan staan (is voor mij meer een geval van 'appies kijken') maar ik zou er wel aan denken, en er over praten met vrienden, dat soort dingen zijn gewoon heel erg, en dat vinden heel veel mensen erg, daar hoef je niet perse een biker voor te zijn.

Aan de andere kant als alle bikers 'zo goed zijn' waarom denken dan veel mensen negatief over de biker, of associeren bikers met een negatief beeld?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:20

Marjoow schreef:
Dat er een heleboel mensen zijn, die alleen aan zichzelf denken. Terwijl het bij de Bikers heel anders ligt. Als jij je kind mishandelt, dan moeten die Bikers dat niet hebben, en lossen dat op een volwassen manier op, door naar de rechter te stappen.

Vind ik heel erg krom gesteld en ik denk niet dat jij op deze manier een goede promotie maakt voor de motorrijdende wereld. Je hebt rotte appels tussen zowel de niet-bikers als de wel-bikers en alle bikers 'heilig' verklaren vind ik kant noch wal raken.
Er zijn er namelijk zat waar ik absoluut niets mee te maken wil hebben en die ik alles behalve hartelijk en aardig vind, zo ook bij de niet-motorrijders. Ik vind het geen goede zaak dat jij zoveel mensen over één kam scheert, wellicht heeft je eigen leeftijd hier ook deels mee te maken, dat weet ik niet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:10

Marjoow schreef:
Het punt dat ik eigenlijk wil duidelijkmaken, is dat bikers helemaal niet egoïstisch zijn. Bikers zullen eerst aan een ander denken. Zo hebben wij een BACA. Bikers Against Child Abuse. Nou, zo stoer zijn die mannen dan niet meer, die hebben echt een hart Knipoog Dat kan ik van de meeste ambtenaartjes niet zeggen, helaas.

Nu doe jij eigenlijk hetzelfde als wat jij bij andere mensen bekritiseerd Knipoog .
Jij hebt hier ook je vooroordeel al helemaal klaar!

Ik heb vroegâh lang genoeg in de bikers-scene meegedraaid om te weten dat 95% van die lui absoluut in orde zijn, maar dat is 95% van de niet-bikers ook Lachen !

Ik heb zelf ook mijn motorrijbewijs, maar het is al lang geleden dat ik daadwerkelijk zelf motor gereden heb. Tuurlijk werden we wel eens met vooroordelen van "niet motorrijders" geconfronteerd. Als we bijv. met een man of 10 een snackbar in kwamen zag je wel dat de meeste anderen even het gezicht vertrokken Clown , maar meestal ontspanden die na een minuut of 5 wel weer als ze zagen dat wij onder al die leren jackies hele keurige mensen waren Knipoog .
Wat idd zo is, dat automobilisten vaak niet in de gaten hebben hoe kwetsbaar je op een motor bent en daardoor moet je als motorrijder vaak dubbel meedenken in het verkeer.
Overgens: misschien is "de pest hebben aan...." wat overdreven, maar wij vonden iig al die Honda-, Suzuki-, Kawasaki- en andere jappenrijders 10 x niks ! Een echte motor start je door hem aan te trappen en niet door met je vinger op een knopje te drukken Huilen van het lachen . En nog zou er van z´n lang-zal-ze-leven bij mij nooit een Jap in de garage komen te staan . Zijn die Jappenmotors én -rijders dan slechter dan anderen? Nee, tuurlijk niet Haha! . Maar hé, zo heeft een ieder van ons zijn (stomme) vooroordelen en rare gedachtenkronkels, zelfs motorrijders "onder elkaar" Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 27-10-08 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:18

Ik rij zelf ook, ben ook motorinstructeur en hetgene ik merk is dat automobilisten je vaak over het hoofd zien, je bent smaller en de meeste motorrijders rijden in donkere kleding op een donkere motor.
Ik heb zelf een gele motor en een geel pak, ik merk dat ze mij dan ook vaak eerder opmerken dan bv mijn leerlingen.
Als we met een hele groep wegzijn zie je mensen soms ook wel kijken maar niet angstig ofzo (overigens rij ik geen chopper en dus ook geen leren jasjes met franje en HD reclame, maar gewoon een leren pak)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:39

Polly schreef:
Ik rij zelf ook, ben ook motorinstructeur en hetgene ik merk is dat automobilisten je vaak over het hoofd zien, je bent smaller en de meeste motorrijders rijden in donkere kleding op een donkere motor.
Ik heb zelf een gele motor en een geel pak, ik merk dat ze mij dan ook vaak eerder opmerken dan bv mijn leerlingen.
Als we met een hele groep wegzijn zie je mensen soms ook wel kijken maar niet angstig ofzo (overigens rij ik geen chopper en dus ook geen leren jasjes met franje en HD reclame, maar gewoon een leren pak)

Dat is nog eens in de buurt, volgens mij ben ik je afgelopen week nog tegengekomen met 2 leerlingen in Hoogkarspel. Jouw gele motor valt inderdaad meer op. Bloos
Ik heb dit ook gemerkt met het verschil van uiterlijk van je motor, ik heb ook eens een GS500 gehad en ben 2x bijna voor m'n sokken gereden omdat ze dachten dat ik een brommer was. Had ik nog steeds voorrang gehad, maar goed...... Boos!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:48

Kristie schreef:
Aan de andere kant als alle bikers 'zo goed zijn' waarom denken dan veel mensen negatief over de biker, of associeren bikers met een negatief beeld?

Hier helpt de media graag een handje aan mee.
En het feit dat ze er wat "stoerder" uit zien dan iemand in een driedelig pak.

Ik heb een keer een paar hell's angels in de trein gehad (echte, het stond op hun jas), en er waren toch enkele mensen die toch maar ergens anders gingen zitten. Dat vond ik dus nergens op slaan.

Ik denk trouwens dat bij bikers net zoals bij de rest van de samenleving goede en slechte mensen tussen zitten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:55

Inoterry schreef:
Ik denk trouwens dat bij bikers net zoals bij de rest van de samenleving goede en slechte mensen tussen zitten.

Dat is ook absoluut zo, daarom snap ik dit topic niet zo goed. Bikers zijn niet heilig, maar geen enkele groep is dat... ruiters, roeiers, pubers, gelovigen, ongelovigen, goths, turken, boksers en medewerkers van C&A... het maakt niet uit welke groep je neemt je hebt er altijd goede en slechte tussen zitten en er zullen altijd mensen zijn die van een bepaalde groep iets vinden, helaas.
Maar dit topic scheert een hele groep mensen, zowel positief als negatief, over één kam en dat vind ik jammer en snap ik niet zo goed. Maar dat komt misschien omdat ik andere ervaringen heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:03

Sja ik vind een overdreven stukje Nagelbijten / Gniffelen
Ik dacht dat bikers altijd gewone mensen waren, maar blijkbaar zijn het buitengewone supermensen!

Ik heb wat moeite met dit stuk:
Ik zag jou naar huis gaan om samen te zijn met jou gezin.
Maar jij zag mij niet.

Omdat ik overleed op de dag dat jij mij afsneed.

Omdat ik vooral ervaringen heb met moterrijders die zelf lekker het gas opentrekken, snelle inhaalmanouevres doen en ja zelfs bumperkleven. En een bumperklevende auto is al vervelend, maar een motor zie je echt slecht (vooral als je helemaal in het zwart bent, maar gelukkig zie ik steeds meer motorrijders met veiligheidshesjes rijden, top!).
En als ik ze weer zo hard zie scheuren denk ik: je weet toch dat je extra kwetsbaar bent?
(de choppers heb ik niet snel last van, dat zijn meer de relaxte rijders die genieten. Maar die buikschuivers zijn toch vaak racemonsters)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:23

Een vriend van mijn man, Marco, heeft zijn been verloren doordat hij over het hoofd werd gezien Boos! Had toen een dochtertje van 3.
Hij is er niet door veranderd, kwa humeur dan gelukkig.
Een goede vriend van mij, Jeroen, heeft ook een ongeluk gehad, die loopt nu niet meer 100%.
Als je die wrakken terugziet.........amai!
Mijn man heeft genoeg ellende gezien en is gestopt met straatrijden.
Ook ik ben er voorzichtiger door geworden. Toen ik zwanger werd ben ik direct gestopt. Mijn mooie geel-zwart scheurijzer heeft 1,5 jaar in de garage gestaan. Daarna merkte ik dat ik bang was geworden van de automobilisten, ze zien je gewoonweg niet!
Ik ben gestopt met straatrijden en rijd nu net zoals mijn man op het circuit Haha!
Is ook heel leuk, we gaan samen overal naartoe, Assen, Zandvoort, Ecuyers, Croix en zelfs volgend jaar maart 3 dagen naar Zuid/Frankrijk Haha!
Ik rij niet altijd, maar speel dan pittpoes, hahaha (vergelijkbaar met groom van endurance) help hem zijn overall uit te trekken, zet zijn achterbok klaar en wat te drinken. Eventueel benzine bijtanken. Echt super leuk! - en de aandacht van de mannen als je in lerenpak afstapt en ze zien een sportmotor Tong uitsteken -
En als ik rijd dan speelt hij de overbezorgde man Clown zooo lief!
Ik ben er 1 van hard rijden, te hard rijden. Maar ja, wat wil je met 135 pk en een top van over de 300 km/u..........
Beter niet op de straat te rijden!
Als je motorrijdt gebruik dan je verstand op de openbare weg, zo niet, ga op het circuitrijden, zo niet, doe de rest van je omgeving, zowel familie als andere weggebruikers een plezier en ga een andere hobby zoeken! Paardrijden of zo Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:29

Tja, als je meent dat je met een motor van 135 pk alleen maar te hard kunt rijden dan kun je idd beter voor het cicuit kiezen ja. Ik vind mijn eigen veiligheid mijn eigen verantwoordelijkheid ík zit op die motor en ík ben dan ook degene die moet zorgen dat het voor mij veilig blijft en ga er dan ook vanuit dat ik niet gezien word en rij daar ook naar.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:53

Mas schreef:
Tja, als je meent dat je met een motor van 135 pk alleen maar te hard kunt rijden

Nee hoor...........maar je gaat de grens opzoeken. En voordat ik de grens bereikt had ben ik zo verstandig geweest op het circuit verder te scheuren!
Ik heb daarnaast een Bandit gehad voor toeren, (voor ritjes met vrienden/vriendinnen van het motor-forum, meetings en zo, clubritjes), die heb ik verkocht en vorig jaar mijn paard gekocht. We hebben nu een motorscooter van 250 cc voor woon- werkverkeer en 2 Suzuki's GSXR-en een 600 voor mij (geel/zwart) een 1000 voor Koen (blauw/wit).
Ik werd wel niet goed van die motorparking in de garage..........5 stuks stonden er een paar jaar Tong uitsteken En allemaal ZOEZI's Haha! Knipoog (snapt um?? Suzuki's Haha! )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:56

Haha jullie noemen ze Zoezi's, wat leuk Haha!

Ik noem mijn Savage en de GSX750 van mn vader altijd soesjes of soezen Tong uitsteken

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:00

Mas schreef:
Haha jullie noemen ze Zoezi's, wat leuk Haha!

Ik noem mijn Savage en de GSX750 van mn vader altijd soesjes of soezen Tong uitsteken

Ja soesjes of soezen ken ik wel....... Haha! of een Snooze-snoekie

Honda is hier een grasmaaier (ja echt ik heb een Honda Haha! ik hoef niet te duwen!)
Harley een pruttelende koffiezetapparaat
Kawazaki is een kwalijkzakie (maar oh oh die Z1000 Tong uitsteken )
Een Ducati is een stukgaatie! (moet altijd een sleutelsetje meenemen Duivel )
en Yamaha..........een buitenboordmotor voor je boot Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:03

Haha een Kawazaki noemt mijn vader altijd 'een kaal zaakie' Tong uitsteken

Maar ik geloof dat we een beetje afdwalen Tong uitsteken

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:05

Mas schreef:
Haha een Kawazaki noemt mijn vader altijd 'een kaal zaakie' Tong uitsteken

Maar ik geloof dat we een beetje afdwalen Tong uitsteken

hahahaha, die is wel leuk Haha!
Ach beetje afdwalen om de lol moet kunnen Knipoog
Leuk dat hier ook nog gezellig motorrijders te vinden zijn Haha!
Tis ook pk's hé?!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:14

Mag ik toevoegen?

Ik zag jou, en je vrienden toen jullie mij en mijn paard veel te luidruchtig inhaalden op een smalle langweg.
Maar, jij zag mij niet, die bijna van haar paard viel omdat deze schrok en de weg op kletterde.

Ik heb niets tegen bikers, absoluut niet. Maar laatste kwam ik de lokale bikers club tegen op buitenrit. Denk zo'n 30 motoren... Na nummer 10 werd mijn paard wat nerveus, het werd haar teveel. Ze ging steeds verder opzij, de kant van de motoren op, waarom ze dat deed weet ik niet, maar ik gaf een stopteken aan de motoren. Maar ze persten zich er gewoon langs en met zo'n 20 cm afstand haalden ze ons in zonder even het gas los te doen. Dat vind ik dus echt niet kunnen! Er hadden erge ongelukken kunnen gebeuren...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:17

eilleen333 schreef:
Mag ik toevoegen?

Ik zag jou, en je vrienden toen jullie mij en mijn paard veel te luidruchtig inhaalden op een smalle langweg.
Maar, jij zag mij niet, die bijna van haar paard viel omdat deze schrok en de weg op kletterde.

Ik heb niets tegen bikers, absoluut niet. Maar laatste kwam ik de lokale bikers club tegen op buitenrit. Denk zo'n 30 motoren... Na nummer 10 werd mijn paard wat nerveus, het werd haar teveel. Ze ging steeds verder opzij, de kant van de motoren op, waarom ze dat deed weet ik niet, maar ik gaf een stopteken aan de motoren. Maar ze persten zich er gewoon langs en met zo'n 20 cm afstand haalden ze ons in zonder even het gas los te doen. Dat vind ik dus echt niet kunnen! Er hadden erge ongelukken kunnen gebeuren...

Gelukkig zijn niet alle motorrijders zo!
Kijk maar naar mij Bloos
In ons clubje hebben we het er vaak zat over gehad. Gas eraf en rustig inhalen...........zo moet het!

Pas nog een groepje quads tegen gekomen. Deden heel netjes en leverde hun een lieve glimlach op Haha! Vonden ze volgens mij wel leuk om een vriendelijk gebaar te krijgen van een jongedame Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:20

Zoezi schreef:
Gelukkig zijn niet alle motorrijders zo!
Kijk maar naar mij Bloos
In ons clubje hebben we het er vaak zat over gehad. Gas eraf en rustig inhalen...........zo moet het!

Pas nog een groepje quads tegen gekomen. Deden heel netjes en leverde hun een lieve glimlach op Haha! Vonden ze volgens mij wel leuk om een vriendelijk gebaar te krijgen van een jongedame Knipoog

Daarom heb ik ook geen hekel aan motorrijders. Alleen in Zwolle rijden helaas wel een hoop horken rond. Zo werd ik een keer belachelijk hard ingehaald en kreeg ik een middelvinger naar m'n neus toen ik met mijn hand verzocht of het iets minder snel kon.

Maar ik ken ook genoeg bikers die wel super aardig en begripvol zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:28

eilleen333 schreef:
Maar laatste kwam ik de lokale bikers club tegen op buitenrit. Denk zo'n 30 motoren... Na nummer 10 werd mijn paard wat nerveus, het werd haar teveel. Ze ging steeds verder opzij, de kant van de motoren op, waarom ze dat deed weet ik niet, maar ik gaf een stopteken aan de motoren. Maar ze persten zich er gewoon langs en met zo'n 20 cm afstand haalden ze ons in zonder even het gas los te doen. Dat vind ik dus echt niet kunnen! Er hadden erge ongelukken kunnen gebeuren...

Dat vind ik echt heel naar, dat dit jou en je paard is overkomen en dit soort klojo's maken nu dat mensen een hekel aan motorrijders krijgen en dat vind ik heel erg jammer. Bovendien vind ik het asociaal dat ze jou en je paard zo hebben laten schrikken...
Zelf rem ik áltijd af en schakel terug, mijn motor maakt een behoorlijke herrie en ik weet dat veel paarden dat niet fijn vinden. Ik houd mijn gas daarom gelijkmatig en rijdt er met gepaste snelheid en ruime tussenruimte langs. Niemand heeft er iets aan als er ongelukken gebeuren en iedereen heeft het recht veilig van de weg gebruik te maken, zonder door een ander in gevaar te worden gebracht.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:32

Mas schreef:
Dat vind ik echt heel naar, dat dit jou en je paard is overkomen en dit soort klojo's maken nu dat mensen een hekel aan motorrijders krijgen en dat vind ik heel erg jammer. Bovendien vind ik het asociaal dat ze jou en je paard zo hebben laten schrikken...
Zelf rem ik áltijd af en schakel terug, mijn motor maakt een behoorlijke herrie en ik weet dat veel paarden dat niet fijn vinden. Ik houd mijn gas daarom gelijkmatig en rijdt er met gepaste snelheid en ruime tussenruimte langs. Niemand heeft er iets aan als er ongelukken gebeuren en iedereen heeft het recht veilig van de weg gebruik te maken, zonder door een ander in gevaar te worden gebracht.

Ergens hoop ik dan bijna dat mijn paard erboven op springt. Dat maakt iig indruk, maar je gunt het niemand. Maar ze leren er wel van.
Jammer dat ik niet weet welke club het is, wilde ze nl een mail sturen met uitleg, omdat ze wel vaker bij ons in de buurt rijden en er staan daar nou eenmaal veel paarden. Ik ben niet boos, maar ik zou ze graag duidelijk willen maken wat er had kunnen gebeuren. Op dat moment hebben ze mijn leven in hun handen... Zo kan je het zien...
Maar goed, er is niets gebeurd, dus geen man overboord. En de volgende keer weet ik dus dat ik beter even een oprit op kan gaan... Lachen

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:34

Heel typerend !
Breek me de bek niet open,heerlijke tijden heb ik gehad met m'n motor.Prachtige routes gereden,veel lol gehad met mederijders en dat heerlijke gevoel...
Alleen op het laatst werd het me nogal warm onder de voeten wat het verkeer betreft.
Auto's die elkaar inhaalden terwijl ik het enige tegemoetkomende verkeer was Verward
Vrienden die door andere schuld hun leven verloor en zwaargewond raakten...ik vond het niet leuk meer.
Ik heb nog lang heimwee gehad naar m'n Vulcan en nog vaak met weemoed de trillingen opgepikt als ze voorbij reden..maar ik stap er niet meer op,zeker niet met een gezinnetje nu,die zou ik het niet aan willen doen.
Wat hun gedrag betreft;het blijven mensen met een eigen persoonlijkheid,net als ale ruiters zijn.Heel verschillend dus Lachen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:38

Hier heerst ook wel een beetje het motorvirus. Mijn vriend heeft een honda shadow, en een Honda CBR 1000 rr fireblade. Op die laatste zijn we dit jaar samen naar de TT in Assen geweest en dan trek je behoorlijk wat bekijks. Ik vind het een gewldig ding, maar stiekem zit die chopper toch 100 keer lekkerder en heb ik ook wat meer houvast. Ik heb vorige week mijn eerste motorrijles gehad en vond het geweldig. Ik ga nu flink sparen en in het voorjaar ook beginnen met motorrijlessen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:50

eilleen333 schreef:
Maar goed, er is niets gebeurd, dus geen man overboord. En de volgende keer weet ik dus dat ik beter even een oprit op kan gaan... Lachen

Maar toch.. dat jij aan de kant moet gaan zou niet nodig moeten zijn, ze moeten gewoon rekening met jou houden. Ik vind het een goed idee van je om een mail te sturen als je weet welke club het is, wie weet dat dat toch indruk maakt. Ik vind het echter wel jammer dat dit soort dingen nodig zijn, ze zouden hier eigenlijk door gewoon fatsoen al rekening mee moeten houden, maar helaas...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 02:04

eilleen333 schreef:
Jammer dat ik niet weet welke club het is, wilde ze nl een mail sturen met uitleg, omdat ze wel vaker bij ons in de buurt rijden en er staan daar nou eenmaal veel paarden. Ik ben niet boos, maar ik zou ze graag duidelijk willen maken wat er had kunnen gebeuren. Op dat moment hebben ze mijn leven in hun handen... Zo kan je het zien...

Je kan ook een mailtje naar het plaatselijke suffertje sturen. Dat hebben wij een aantal jaar geleden gedaan.
We hebben het expres in het voorjaar gedaan, toen het (motor- én) paarden-buiten-rijden seizoen weer begon Knipoog . Rücksichtslose automobilisten en motorrijders (en ook ruiters Scheve mond ) zul je altijd hebben, maar wij hadden de indruk dat er toch wat meer rekening gehouden werd met paarden op de weg Lachen .

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 08:39

eilleen333 schreef:
Mag ik toevoegen?

Bij onze club gebeurt dit nooit. Altijd (volgens mij staat het zelfs in de regels) het gas loslaten als je voorbij paarden en/of andere dieren gaat Knipoog