linda_arnold schreef:Ik heb 6 weken geleden een identhieke situatie mee gemaakt hier in Bodegraven. Ik reed met 50 km/u op het kruispunt af met een hond in de achterbak. Drie meter voor het stoplicht springt het licht op oranje. Door dat het niets achter me reed had ik kunnen stoppen, maar gezien het feit het kruipunt leeg was (oog geen wachtende auto's) ben ik door gereden. Aan de overzijde moet de politie auto uit een straat gekomen zijn, want hij zat vrijwel direct achter me.............STOP teken en een boete a €150 voor rood licht. Heb gepraat als brugman, hem om alle punten klem geluld, maar zou toch de boete ontvangen..........................(stond ook zo'n ouwe tang bij). Ook bij mij heeft hij het stoplicht niet gezien en zit er geen verklikker op de achterzijde.....
Ik heb daarentegen geen 'geel' bonnetje gehad en ook nog steeds geen brief op de mat.............................we beginnen hier dus te vermoeden dat hij me flink bang heeft lopen maken. Maar ik rij in iedergeval nooit meer door oranje
wat jouw situatie betreft.. als ik de paarden achter mijn auto heb ik de trailer en ik heb op zo'n korte afstand plots een oranje/rood ligt dan rijd ik ook door hoor. ik wil niet die paarden in mijn nek hebben liggen. dan word de situatie nog veel gevaarlijker. en een vrachtwagen die volgeladen is rijd dan ook gewoon door. als je op zo'n moment plots moet remmen kun je door je volume haaks komen te staan door het onverwachte en krijg je echt ongelukken
@TS hopelijk helpt je bezwaar om geen bon op de mat te krijgen. vind het echt niet kunnen dat een politie agent zomaar even een bon uitschrijft voor rood als hij niet eens achter je reed. hij kan het echt nooit gezien hebben