Onterecht een boete gekregen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Onterecht een boete gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:30

Maar ik heb een boete gehad voor door rood rijden terwijl ik dat niet heb gedaan. Dat staat ook op het bonnetje wat ik heb gehad.
Er staat niks over een inschattingsfout of ander verkeer hinderen.
Hebben jullie het idee dat ik dit zal gaan winnen? Of zitten er zoveel ogen en haken aan dat ze het alsnog door kunnen zetten?
Ik was eerst vastberaden dat ik in mijn gelijk stond, maar door reacties die ik nu lees denk ik: Kunnen ze dat ook tegen mij gaan gebruiken?

Ik moet wel zeggen dat ik nu 10 keer meer voorzichtig bent op dat kruispunt Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:32

Bezwaar aantekenen kan nooit kwaad en misschien heb je mazzel... Maar ik vind dat jij in deze net zo fout geweest bent om eerlijk te zijn.

Maar nogmaals, zoals ik ook al zei: teken dat bezwaar aan, nee heb je, ja kun je krijgen Lachen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:37

Mijn opmerking was ongepast. Dat weet ik.
Maar aan de andere kant trok hij zich er niks van aan. Voor zover ik heb kunnen zien had hij er ook geen notitie van gemaakt.
De reden van mijn opmerking zal liggen aan de manier hoe hij mij te woord stond vanaf dat ik mijn raampje opendeed. Ik voelde me gewoon een zware crimineel.
Ook probeerde ik meteen uit te leggen dat het op oranje sprong toen ik eronderdoor reed, maar deze agent liet me niet uitpraten. Nadat ik 3 keer geprobeerd had uit te leggen hoe de situatie in elkaar zat (en hij me 3 keer niet uit liet praten ) floepte het zinnetje eruit.

Als ik door rood was gereden had ik het allemaal geaccepteerd, maar ik kan niet tegen onrecht. Daar word een gemiddelde nederlander toch kwaad om?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-10-08 14:39, in het totaal 3 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:37

linda_arnold schreef:
Ik heb 6 weken geleden een identhieke situatie mee gemaakt hier in Bodegraven. Ik reed met 50 km/u op het kruispunt af met een hond in de achterbak. Drie meter voor het stoplicht springt het licht op oranje. Door dat het niets achter me reed had ik kunnen stoppen, maar gezien het feit het kruipunt leeg was (oog geen wachtende auto's) ben ik door gereden. Aan de overzijde moet de politie auto uit een straat gekomen zijn, want hij zat vrijwel direct achter me.............STOP teken en een boete a €150 voor rood licht. Heb gepraat als brugman, hem om alle punten klem geluld, maar zou toch de boete ontvangen..........................(stond ook zo'n ouwe tang bij). Ook bij mij heeft hij het stoplicht niet gezien en zit er geen verklikker op de achterzijde.....

Ik heb daarentegen geen 'geel' bonnetje gehad en ook nog steeds geen brief op de mat.............................we beginnen hier dus te vermoeden dat hij me flink bang heeft lopen maken. Maar ik rij in iedergeval nooit meer door oranje

wat jouw situatie betreft.. als ik de paarden achter mijn auto heb ik de trailer en ik heb op zo'n korte afstand plots een oranje/rood ligt dan rijd ik ook door hoor. ik wil niet die paarden in mijn nek hebben liggen. dan word de situatie nog veel gevaarlijker. en een vrachtwagen die volgeladen is rijd dan ook gewoon door. als je op zo'n moment plots moet remmen kun je door je volume haaks komen te staan door het onverwachte en krijg je echt ongelukken

@TS hopelijk helpt je bezwaar om geen bon op de mat te krijgen. vind het echt niet kunnen dat een politie agent zomaar even een bon uitschrijft voor rood als hij niet eens achter je reed. hij kan het echt nooit gezien hebben

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:40

Tja de bekeuring voor rood is wel onterecht want het was oranje. Je was wel fout wat betreft inschatten en daardoor hinderen maar daar is de boete niet voor! Denk dus zeker dat je een kans maakt.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:13