Wie doet vrijwilligerswerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Re: Wie doet vrijwilligerswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:21

Ik wil binnekort ook gaan beginnnen, op een manege waar ze lesgeven aan gehandicapten kinderen/volwassenen.. het lijkt me erg leuk! je bent toch nog met paarden bezig (ALTIJD LEUK!) en je helpt andere mensen.. dat lijkt me een fantastische combinatie Bloos

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:23

Heb vroeger als vrijwilligster op een kinderboerderij gewerkt.
Is erg leuk en afwisselend werk met verschillende dieren en mensen (bezoekers, vrijwilligers, beroepskrachten, stagiaires).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:24

Suuskipje schreef:
ik doe vrijwilligerswerk op een kinderboerderij Haha!

Ik ook. Haha!

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:26

ik doe vrijwilligerswerk op een activiteitencentrum voor gehandicapten, ik liep daar eerst stage
maar vond het te leuk met die mensen dat ik er gebleven ben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:30

ik elke zaterdag, echt leuk, op een woonterrein van de gehandicapten zelf. is er ook helemaal op aangepast Haha! echt heel leuk, echt doen!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:33

Ik heb nog nooit vrijwilligerswerk gedaan eigenlijk ... zit nu op school en werk daarnaast om mn kleding, uitgaan, paarden en scooter te bekostigen.
Maar ik zou me ook best wel eens ergens voor willen inzentten als ik eens wat leuks tegenkom !!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:51

Ik heb twee jaar voor Vluchtelingenwerk Nederland gewerkt. Iedere week stond ik een vluchteling bij tijdens het nader gehoor, aan de hand van dit nader gehoor wordt bepaald of de asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt. Soms waren de verhalen erg heftig, maar kreeg ik veel voldoening door de asielzoekers te kunnen steunen en helpen tijdens dit onderdeel van het traject. Met enkele tragische gevallen heb ik ook contact onderhouden tijdens de verdere asielprocedure en deze personen hebben gelukkig uiteindelijk allemaal hun status gekregen. Helaas moest ik met deze werkzaamheden stoppen wegens mogelijke belangenverstrengeling bij een nieuwe baan...
Tevens ben ik een jaar vrijwilliger geweest bij de jongerenafdeling van de Zonnebloem. Helaas bestaat deze afdeling niet meer. Momenteel werk ik als vrijwilliger bij mijn dierenarts, als dierenartsassistente, en ben ik lid van het organisatiecommitée van mijn buurtvereniging.
Zoals de anderen al aangaven, geeft vrijwilligerswerk veel voldoening. Ik vind dat ik tijd genoeg heb om ook iets te betekenen voor de maatschappij en kies daarom bewust voor vrijwilligerswerk.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:59

ik doe sindskort ook vrijwilligers werk bij een opstartende manege voor gehandicapten voor ze ook doen huifbedrijden, het is dat ik het zo druk heb want anders had ik vaker dan 1 keer per week gegaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 19:24

Jeaulijn schreef:
_Tara_ schreef:
@Laura: Dat is wel heel erg leuk, als je dat bij je eigen manege kan doen Lachen
@ Jeaulijn: Rijden doe ik zelf al genoeg Tong uitsteken Lijkt mij juist fijn om mensen met een handicap te helpen zodat ze ook het plezier van het paardrijden kunnen ervaren.

Hoo begrijp me niet verkeerd Knipoog Dat rijden is maar een bijkomstigheid hoor Lachen Het gaat juist om dat wij zorgen dat de pony's klaar staan en dat er begeleiding voor de ruiters is. Ze kunnen voor een groot deel niet zelf rijden/sturen en soms moet er iemand achter nog naast lopen of we doen aan backriding. Dus dat komt wel overeen met wat jij bedoelde Knipoog

Dat begrijp ik Knipoog Daarom zei ik ook, zelf rij ik al genoeg en daarom zou ik wel mensen willen helpen die zelf minder makkelijk kunnen rijden.