Moeilijkste jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Moeilijkste jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:44

Om eerlijk te zijn denk ik dat vier havo met de moeilijksheidgraad ook te maken heeft welk profiel je hebt. Zelf heb ik havo 4 twee keer gedaan. De eerste keer met profiel EM + M&O, taal duits, tweede keer vierde heb ik gekozen voor CM + maatschappijleer, taal duits 1 en 2 en muziek 2,3. De eerste keer vierde ben ik keihard gezakt, het wou niet, ik begreep niks van economie en had het totaal niet naar mijn zin in de klas. Toen ik het schooljaar later CM had was ik verbaasd over de lessen die ik toen kreeg. Wat een eitje. Ben dan ook met dikke voldoendes overgegaan en in de vijfde ruim geslaagd. En dit terwijl ik met EM elf vakken niet had gehaald van de dertien. Ik hou het er gewoon op dat ik geen economische knobbel heb Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:45

4 havo vond ik echt het moeilijkste jaar [Natuur en gezondheid profiel]
Toen bleef ik ook bijna zitten. Ik kwam van vmbo af...en het was toch ineens wel erg veel en moeilijk!
Maar gelukkig gehaald Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:55

VWO 5. Ben ik ook op gesneuveld. toen ik 5 opnieuw heb gedaan en alles goed bij had gehouden was 6 op zich niet zo moeilijk meer.

Maar wat ik wel typisch vond is dat ze aan het begin van het schooljaar ALTIJD zeiden... "DIT!!! is het moeilijkste jaar" ...

Op een gegeven moment geloofde je het gewoon niet meer Tong uitsteken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:02

Shiloh schreef:
VWO 5. Ben ik ook op gesneuveld. toen ik 5 opnieuw heb gedaan en alles goed bij had gehouden was 6 op zich niet zo moeilijk meer.

Maar wat ik wel typisch vond is dat ze aan het begin van het schooljaar ALTIJD zeiden... "DIT!!! is het moeilijkste jaar" ...

Op een gegeven moment geloofde je het gewoon niet meer Tong uitsteken

Ze vergeten standaard een paar woorden : 'Dit is het moeilijkste jaar! ....Dat je tot nu toe hebt gehad' Ja

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:57

Tot nu toe de 5e, toen ben ik ook blijven zitten. Haha! Maar ben vanaf de 3e ook steeds met mn hakken over de sloot gegaan, vooral omdat ik geen reet deed. Bloos Nu zit ik in 5 en 6 vwo tegelijk dus hopelijk heb ik alsnog even snel mijn diploma. Vind het tot nu toe eigenlijk nog niet moeilijker dan de 5e, maar komt misschien ook omdat we nu nog bezig zijn met stof uit de 5e. Sta ook alleen maar voldoendes, dat heb ik echt nog nooit gehad. Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:59

Het vijfde jaar. In dat jaar kregen we echt onwijs veel toetsen en proeven dat we er echt ziek van werden! Echt onwijs veel leerstof op 1 jaar tijd. In het zesde jaar hadden we eindwerk dus dan werd de rest van de test en taken verminderd.

Ik blijf bij het vijfde middelbaar Haha!

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:01

Ik blijf toch bij 5Havo. Echt veel nieuwe dingen heb ik niet, maar dat profielwerkstuk, en de examens, zijn toch écht een doorn in het oog! Verdrietig

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:02

Vaak is het op-1-na laatste jaar het moeilijkst. Vond ik ook! Daaro heb ik 5vwo ook nog een keer ober gedaan.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:03

4 havo. Man o man, wat een toetsen en en vooral veeeel nieuwe stof. Stond na de eerste periode ook gelijk 5 onvoldoendes haha. maar naarmate het jaar vordert werd het wel makkelijker. Maar dat begin he.. Bloos!

Zit nu in 5 vwo, is ook niet bepaald relaxed moet ik zeggen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:03

Ik zit nu in de 5e (vwo) en nu is het nog wel te doen. Maar ik wordt echt bang als ik die reacties hierboven lees haha Tong uitsteken

Maargoed, tot nu toe haal ik alleen nog maar hoge cijfers, misschien is dat ook wel handig dan kan ik dat nog als compensatie voor de rest v.h. jaar gebruiken.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:04

Annemarie_ schreef:
Ik zit nu in de 5e (vwo) en nu is het nog wel te doen. Maar ik wordt echt bang als ik die reacties hierboven lees haha Tong uitsteken

Maargoed, tot nu toe haal ik alleen nog maar hoge cijfers, misschien is dat ook wel handig dan kan ik dat nog als compensatie voor de rest v.h. jaar gebruiken.

idd slimmer dan nu je vreselijke onvoldoende´s op moeten halen Bloos

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:09

Ik vond geen één jaar echt moeilijk geloof ik. Alleen het 4e jaar was wel veel weet ik nog. Daarna vallen er steeds wat vakken weg en werd het wat rustiger Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:40

Nouks schreef:
xMariekee schreef:
Ik vind het juist niet zoveel, maar wel moeilijk..
Maar ik doe ook met wiskunde b, natuurkunde, scheikunde en al die oliebol
EM en CM is volgens mij wel meer maar minder ingewikkeld enzo Knipoog

Ligt er maar net aan wat je ligt. Niks moeilijker of makkelijker.

Dat ben ik wel met je eens, hoewel ik moet zeggen dat ik zelf ook N&T met bio, filosofie, frans en beide klassieke talen doe (opzich hoef je er maar 1 te doen). Opzich merk ik voor mezelf weinig verschil tussen alpha en bèta, maar ik help heel regelmatig andere mensen uit mijn klas met economie of aardrijkskunde en dat kan ik allemaal zonder les toch heel aardig volgen terwijl ik niet het gevoel heb dat me dat andersom zou lukken, bijvoorbeeld met natuurkunde. Maar goed, dat kan natuurlijk allemaal nog helemaal veranderen, uiteindelijk ben ik toch pas één leerperiode onderweg in de Tweede Fase.
Daar staat tegenover dat de mensen die ik ken met EM of CM evenveel met school bezig moeten zijn als ik, maar dan dus voor andere vakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

2 Havo/Atheneum. Sorry maar pfffffffffffffffffffffffft. Lips are sealed

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:36

Jorine_Falco schreef:

Dan wens ik je véél sterkte voor de komende jaren... Ach gut

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:33

Ik vond 3 VWO (gymnasium) erg vervelend. Je hebt de vakken die je echt niet meer wilt allemaal nog steeds en ook 3 uur per week Grieks en Latijn deden mij geen goed. Maar vooral dat Grieks... Scheve mond.

In de vierde was het een grote verademing dat je die onzin kon laten vallen, dus ik ben toen met alleen Latijn verder gegaan.
De vierde vond ik echt een verademing. Meer je eigen ding doen, meer zelf plannen en minder gezeur. Dat moet je natuurlijk wel liggen.

In de 5de werd het allemaal gewoon heel erg veel en dat was wel vervelend.
6de was dan wel weer heerlijk. Vooral herhalen, leraren die niet meer serieus verwachtte dat je het 1ste uur kwam opdraven en ook zo iets moois, we hadden eindelijk geen gym meer. Clown

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:25

Ik doe nu 3 Havo Knipoog Sommige dingen zijn moeilijk, je krijgt nu wel soms opeens 3 nieuwe dingen tegelijk Knipoog Maarja, opzich lukt het wel heur Clown

Mnon_Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:28

4 havo, zeker weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:49

petsboem schreef:
Jorine_Falco schreef:

Het ligt ook heel erg ana de leraren. Ik heb nu een tekort voor Engels en Duits, doordat ik daar gewoon slecht uitleggende leraren voor heb..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:28

petsboem schreef:
Jorine_Falco schreef:

Ja 2 vwo was mijn makkelijkste jaar. Bloos

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:30

Ik vind tot nu toe de 2e ook het makkelijkste, al had ik in de eerste hogere cijfers Lachen maarja toen deed ik er nog m'n best voor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:34

Bij mij heeft iedereen het zwaar uit de klas.. omdat we alles op VWO basis doen. En vorig jaar deed ik havo/vwo vondt ik echt stukken makkelijker..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:36

Hm dat hadden wij ook. Ik heb in de brugklas havo/vwo gedaan en in de 2e ben ik vwo gaan doen. Maar misschien zie je dat ook pas achteraf dat het het makkelijkste was. Of is het bij jou echt moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:37

Ik ben ook van plan Havo te gaan doen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:40

Als ik jou was zou ik gewoon vwo proberen, wie weet valt de 3e wel weer mee. En anders kan je na de 3e altijd nog afstromen naar havo. Tenzij het écht niet lukt natuurlijk.