Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dunno

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:15

Maar blijkt, dat ik hoe moet ik 't zeggen, vrij "sterk" ben waar sommige (vooral vrouwen Nors opkijken) niet tegen kunnen schijnbaar.... Maar dwaal beetje af van 't oorspronkelijke onderwerp Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:17

neverstop schreef:
Maar blijkt, dat ik hoe moet ik 't zeggen, vrij "sterk" ben waar sommige (vooral vrouwen Nors opkijken) niet tegen kunnen schijnbaar.... Maar dwaal beetje af van 't oorspronkelijke onderwerp Knipoog

Nouja... misschien gaan we inderdaad een beetje offtopic, ligt eraan hoe je het bekijkt... Knipoog haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 00:18

@ Chantal___: misschien toch maar eens proberen. Lachen

@ Riant: in sommige stukken van je berichten herken ik echt dingen. Dat is voor mij heel vreemd om te lezen.

Citaat:
Sja naar de TS.. Zingen kan je misschien niet goed (maar iedereen kan het) .. maar het zingen kan ook staan voor spreken, huilen, de wens het te kunnen. Misschien kan je wel heel erg veel gevoel kwijt in het luisteren naar muziek?

Zoals dit stukje in je bericht. Ik heb toevallig een paar uur nog verteld in een discussie over het geloof (ik ben niet gelovig) dat ik alles kwijt kan in muziek, tekenen, schrijven, dat soort dingen.

Citaat:
Ik zit ook maar gewoon achter mijn PC maar ik denk dat je het denken schrijven en wat je te persoonlijk is ook echt voor jezelf moet houden ... maar je tekeningen en ideëm wel zou kunnen delen meid.. Je bent enorm creatief, met een erg rijke fantasie.. ga na zo veel dromen er in het echte leven wat mee doen !!!!

Ik heb ooit, één tekening op Bokt gezet van een droom. Die werd overigens door veel mensen wat eng gevonden. Ik heb er zoveel tekeningen van, maar laat ze bijna nooit zien.

@ Nouks: Ik vind je laatste stukje heel mooi Nouks. Lachen En misschien klopt het ook wel.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:20

Wauw, jij bent goed in het onthouden van dromen!!

Weetje, iedereen droomt uitgebreid en in detail, het is het onthouden wat bij de meeste mensen niet ontwikkeld is. En hoe meer je erin 'oefent', hoe beter je je dromen ook gaat onthouden, inclusief details.

Over slaapverlamming: tot een jaar terug had ik hier ook veel last van, maar toen ontdekte ik de lucide dromen en is de slaapverlamming verdwenen. Eigenlijk zou ik willen dat het weer terug kwam, want het is DE manier om een lucide droom te krijgen.

Ik zou zeggen: kijk eens op http://www.ld4all.nl en doe er je voordeel mee Lachen Is misschien wel een oplossing voor je nare dromen waar je nu geen controle over hebt. Lucide dromen zijn echt ZOOO gaaf Haha!
Vooral als je steeds meer controle krijgt en bewust kunt gaan vliegen enzo Haha!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:20

@ fiffil: Bedenk met net dat je ook misschien eens een 'foto'reading kan doen met een van je tekening... je hoeft ze dan ook niet per se te laten zien, je kan hem evt. ook in een envelop doen.. alleen weet ik niet of het kan met een tekening, maar het lijkt me wel...... teminste als je een goede paranormaal begaafde hebt gevonden....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 00:25

Ik heb nooit moeite hoeven doen voor het onthouden van dromen, maar ik merk wel dat het steeds beter gaat.

Dat van die lucide dromen klinkt best interessant, dat heb ik wel vaker gehad. Maar op de een of andere manier, ben ik gewend geraakt aan mijn dromen, misschien kan je het wel haast gehecht noemen. Ik zou niet weten wat ik moest dromen als ik mijn dromen niet had.

@ Chantal___: ik weet niet of dat mogelijk zou zijn? Nooit over nagedacht eigenlijk. De tekening die ik toen op Bokt had gezet was deze: klik. Dat was één scene met een persoon, de andere tekeningen bevatten vaak ook plaatsen en meer omgeving e.d.
Ze zijn wel vaak heel groot, dus opsturen gaat wat moeilijker denk ik. Misschien moet ik eerst maar eens gewoon met iemand praten. Lachen Kan misschien wel interessant zijn.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:25

Chantal___ schreef:
@ fiffil: Bedenk met net dat je ook misschien eens een 'foto'reading kan doen met een van je tekening... je hoeft ze dan ook niet per se te laten zien, je kan hem evt. ook in een envelop doen.. alleen weet ik niet of het kan met een tekening, maar het lijkt me wel...... teminste als je een goede paranormaal begaafde hebt gevonden....

Miss juist wel Ja want door haar tekening stroomt er energie in de tekening.. *ohjee klinkt beetje zweverig Bloos

wow Fifill, schrok toch beetje van je foto Bloos kunt goed tekenen Ja dat neemt je niemand af Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:29

@ Fiffill: goh, ik vond het ook best een enge tekening hoor... je houd me wel goed wakker vannacht Ja.. nou moet ik zeggen dat ik snel bang ben! En ik bedoel het niet qua opsturen.. maar naar zo een persoon gaan en dat meenemen in een envelop als je de tekening te persoonlijk oid vind.. als ze heel groot zijn kan je ook zo een kartonnen a3 vel overheen doen......

@ Neverstop: Ja ik weet het ook niet, het lijkt mij wel omdat het persoonlijker is maar ik heb geen idee.. heb het nog nooit gehoord oid.. zal het eens aan mijn kennis vragen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 00:31

@ neverstop: ik snap wat je bedoelt hoor, zweverig of niet haha. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het zou kunnen. Lachen

@ Chantal___: meen je dat nou, vindt je het echt eng? Ik vind dit soort dingen eigenlijk helemaal niet eng maar ik ken ook niet echt angst. En misschien dat ik sowieso eens naar iemand toe zou kunnen gaan, en de tekeningen dan gewoon mee zou kunnen nemen. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:34

Ik ben heel gauw bang hoor! hahaha... zoals house of wax.... niemand die daar bang van was.. nou ik ben 3 weken doodsbang gebleven Ja hahaha

Maar zou idd kunnen.. ben beniuewd wat er evt. uit zou komen... soms kan het heel erg verduidelijkend zijn...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:39

Nou kom ik even heeeeeel erg raar uit de hoek, kinderen tekenen vaak ook dingen als ze zoiets als 'n trauma of iets hebben mee gemaakt... Maar zoals k jou begrijp of neem even aan.. Dat dit niet geweest of het geval is... (sorry als k iets zeg waar ik mee aan de gevoelige snaar kom is niet m'n bedoeling Knipoog)
want hoe ik daar op kwam was, dat die bekende van mij altijd als we daar waren mij de kaarten liet schudden zodat mijn energie erin kon stromen, maar ze ook 'n sierraad ofzo nodig had, waar al mijn energie in zat... Vandaar dat ik daar zo op kwam Knipoog

Hihi Chantal House of Wax heb ik ook tijdje de kriebels van gehad hoor Ja
hoewel ik zo kwa films niet heeeel erg snel bang te krijgen ben

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 00:41

Ik ben nooit bang. Ik ben ook ontzettend nuchter, ook in gevaarlijke situaties ben ik niet bang maar handel ik waar het nodig is. Films zoals jij noemt vind ik ook niet eng (bij Saw viel ik in slaap). Misschien dat ik daarom mijn dromen ook niet echt als nachtmerries ervaar? (Buiten de slaapverlamming om, dat is heel vervelend).

Ik ben ook wel benieuwd wat er dan uit zo komen. Weet alleen niet naar wie ik dan zou moeten gaan. Lachen

@ neverstop: trauma, ik? Ik weet dat ik echt een goed leven heb, ik ben harstikke tevreden met mezelf, dat in de eerste plaats, ik heb geweldige vrienden enz. dus ik zou niet weten waar het vandaan moet komen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:44

zeg ik toch ook niet Lachen Had bijv zo kunnen zijn, Gelukkig(!) dat 't niet zo is Knipoog
maar goed, ik duik me bedje eens in...
Fiffil ik hoop voor je idd dat als je 's iemand vind die je daar mee kan helpen je er duidelijkheid over kan krijgen Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:46

@ neverstop: Haha ja mij liet ze ze ook schudden.. maar ik trek ze nu voornamelijk nog zelf, dus had daar niet aangedacht.. de laatste keer dat iemand voor mij kaarten legde was heeeeeeel erg lang geleden Tong uitsteken haha t was me inderdaad even ontschoten...

Haha okay, dan ben ik daarin niet meer zo eenzaam Tong uitsteken ik vertikte het al om die film met minder dan 8 medekijkers te zien en ze zaten alle 8 te lachen e.d. en ik zat onder een dekentje met een kussentje en me mp3 speler voor de enge stukken Bloos

@ fiffill: In gevaarlijke situaties kan ik ook handelen waar nodig is.. dat dan weer wel Knipoog haha Saw klikte ik al weg bij het menu want daar heb ik ook al 3 nachetn wakker van gelegen (jaja echt van het menu van saw Ja) En je hebt altijd paranormaalbeursen.. zal eens de site opzoeken, dan kan je en naar meerdere gaan en kans dat het bij je in de buurt zit.. je kan ook altijd op marktplaats even kijken... ik weet niet waar je in de buurt woont.... ? maar misschien wel bij mij ergens in de buurt zodat mijn kennis of iemand anders (een soort van vage kennis die ik alleen van readings ken) het misschien wel kan proberen...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:47

Haha ik zit al in mijn bedje Lachen ben net even gauw achter mijn papa aangeslopen... voelde me na de tekening ineens erg eenzaam beneden Tong uitsteken ( @ fiffill: niet banketstaaf bedoeld maar je hebt me echt bang gemaakt van de tekening.. ik blijf zoiets voor me zien........ haha & ik heb ook een levendige fantasie dus ik ga er dingen bij bedenken, waarschijnlijk ben ik daardoor zo gauw bang.. hihi Nagelbijten / Gniffelen )

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:49

Daarom kwam ik ook beetje zo raar uit de hoek net met trauma's enz... Probeer zelf mee te denken, wát er achter zou kunnen zitten.. nou ben ik zeg maar een "normaal" persoon..
hihi nog leuker ik zit alleen thuis Clown vaderlief is op stap met z'n 'vriendin'... (heb wel m'n hond Dixie bij me liggen Tong uitsteken)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:51

Tja, ik heb ook een 'waak'hond.. voel me wel veiliger... maar het waak zit niet voor niets tussen haakjes.. als we een inbreker hebben zegt ie: Gezellig! Melk of suiker in de koffie? P.s. kun je me misschien even onder mijn kin kriebelen.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 00:53

@ neverstop: ik weet dat je dat niet zei, klopt inderdaad voor zover ik weet heb ik geen trauma's. Lachen

@ Chantal___: ik woon in omgeving Amsterdam. Knipoog (Amstelveen om precies te zijn). En misschien weet ik ook wel iemand die ook wel een beetje in die sferen zit.
Sorry als ik je bang heb gemaakt. Knipoog Mijn fantasie is ook erg levendig zoals je merkt, maar voor mij zijn dit soort dingen "vertrouwd".

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:56

Chantal___ schreef:
Tja, ik heb ook een 'waak'hond.. voel me wel veiliger... maar het waak zit niet voor niets tussen haakjes.. als we een inbreker hebben zegt ie: Gezellig! Melk of suiker in de koffie? P.s. kun je me misschien even onder mijn kin kriebelen.....

hier nog zo ene Nagelbijten / Gniffelen
iig bij mensen die binnen komen als ik dr ben Clown

Fiffil, het kan idd goed zijn dat 't jou "niks meer doet" zeg maar omdat 't voor jou 'n soort gewoonte is..
ja wat is gewoon en normaal en, 'n gewente.. als je 't dag in dag uit mee maakt is 't niks vreemds meer voor je(iemand) dan kijk je er idd ook heel anders tegenaan dan 'n ander..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:57

Riant schreef:
Het is wel zo dat je droomt over dingen die je mee hebt gemaakt somt heel erg sterk uitvergroot. Je droomt ook behoeftes verlangens en emoties.

ik had eerder deze week een droom waarbij het serieus leek alsof het recht voor mijn neus gebeurde.
ik hoorde de mensen praten en geluiden maken en de stemmen klopten allemaal precies.
de droom ging over iets wat nooit zou gebeuren maar wat mijn grootste angst is. (sorry maar ik kan helaas niet vertellen wat dat is).

Riant schreef:
Het laatste stuk dat je schrijft is me vrij helder.. Vrijheid (paard heuvels mooie dag alles lukt) .. daarbij de angst dat te verliezen .. en het vallen (valdromen zijn veel voorkomend) .. de gevangenschap en opdrachten die je beperken of pijn doen ... zijn denk ik het verlies van de vrijdom..

het ging bij mij dus ook allemaal helemaal zoals ik het graag zou willen en hoe het behoort te zijn, en toen ineens........gebeurde mijn grootste angst.......

Riant schreef:
Blijf dromen! Misschien kan je leren om je dromen te bewerken en leer je er weer van. Lachen

een droom zoals deze wil ik echt nooit weer,want het leek echt serieus zo realistisch dat ik zo'n beetje de hele dag heb gehandeld naar de situatie uit mijn droom.

echt verschrikkelijk en niet alleen voor mij.........
Laatst bijgewerkt door TanteSabien op 26-10-08 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:59

Haha t maakt niet uit hoor Knipoog ik kan ook best wat hebben ik ga alleen teveel nadenken.. Nagelbijten / Gniffelen Okay ik woon ook in omg. amsterdam! Om precies te zijn in zwanenburg, tussen haarlem en amsterdam in! Der zit een goede paragnost bij ons in het dorp heb ik gehoord... en de zus van mijn opa woont in amsterdam geloof ik, die is heeeeel goed.. die staat ook op de paranormaal beursen.. en zeker betrouwbaar...

Zij vertelde mij dingen ze echt niet kon weten, zo vertelde ze mij over wat ik in een droom had gedaan met mijn opa's terwijl ik dat nooit tegen iemand had gezegt.. en ze kent mijn opa's niet (beetje verwarrend maar het is dus de zus van mijn aangetrouwde opa & mijn beide opa's zijn overleden voor mijn geboorte) en mijn oma praat er nooit over, zeker niet over de opa aan mijn andere kant en de eerste keer dat ze mij zag begon ze gelijk over hoe ik dezelfde ogen had e.d. als de opa van de andere kant van mijn familie... en ook een brief die ik als klein meisje had geschreven, ze wist precies te vertellen wat erin stond terwijl ik hem nooit had laten lezen aan iemand....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 01:03

@ neverstop: inderdaad. Het hoort voor mij gewoon. Lachen Maar wat dromen jullie dan eigenlijk, als ik vragen mag?

@ sabine1985: dat is dan wel een hele nare ervaring. Ach gut
Het punt bij mij is: ik heb eigenlijk geen grote angst. Voor zover ik weet heb ik niet echt een grote angst; vast wel kleiner angsten, dingen die je gewoon naar vind, maar niet zoals jij zegt echt je grootste angst. Ik ben niet bang voor de dood, niet bang voor spinnen, enz. Dat maakt een droom voor mij al anders.
Dat realistische herken ik dus wel. Ja

@ Chantal___: Oke, dat klinkt inderdaad best interessant. Ja Heeft die persoon een site o.i.d?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:06

ik heb geen slaapverlamming, maar droom wel elke nacht en onthoud ze ook altijd, wat ik wel heb, is dat ik voordat ik in slaap val en als ik net wakker ben elke vezel in mijn lichaam voel, heel lastig voor de mensen die me niet snappen,, ik voel alles, uhm, ik zal zo proberen te schrijven wat ik bedoel.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:08

wat ik de laatste tijd droom, draait eigenlijk meer rondom de situatie bij mij thuis.. (vader met vriendin) dat ik mijn vader verrot scheld dat ik 'm haat, en ik 'm nooit meer wil zien.. Scheve mond
(heb ik ook een tijdje gedacht hoor, maar meer vanwege de thuis situatie dit moment)
maar dat soort dromen droom ik stom genoeg eigenlijk alleen maar wanneer ik nog 'n uurtje heb voordat ik moet opstaan.. vroeger had ik dat altijd midden in de nacht ergens.. Scheve mond

maar "vergeet" ze meestal dan ook wel weer... herinner me er dan wel wat losse flodders van zoals 't stukje hier boven..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:09

Nee heeft ze niet... zal eens aan mijn oma vragen of ze uberhaupt nog readings e.d. doet... ik spreek mijn oma morgen dus je hoort het van me Knipoog en anders zwanenburg is vanuit amstelveen ook maar 15/20 minuutjes.. die uit zwanenburg schijnt ook echt goed te zijn, maar daar ben ik zelf nooit geweest! Mensen die ik goed ken wel! En dat klopte ook allemaal precies!

Wat ik droom.. tja, soms dingen over mijn angsten ook, maar vaak droom ik dingen die ik leuk vond opnieuw, en dan bedoel ik stel ik heb heeeeerlijk in het weiland gereden met me knol dat ik daaraan terugdenk zegmaar... en anders dingen die mij heel leuk lijken... zoals de afgelopen dagen, als ik slaap, droom ik over dat mijn knol nog lekker op stal staat... (hij is 3 okt. ingeslapen.. sindsdien slaap ik heel weinig en als ik slaap, maak ik er het beste van Knipoog)