Nederland toch geschift?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: Nederland toch geschift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:59

Het voorbeeld klopt niet helemaal. Als je per ongeluk een dier aanrijdt krijg je geen straf. als je per ongeluk een mens aanrijdt ben jij schuldig.. Lachen

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:41

Ja ik zei al men voorbeel klopt niet helemaal derde keer Knipoog
hihi,,
maarja, ik bedoel gewoon, dat de wetten in dit land enorm krom zijn..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:42

Daar heb je gelijk in. Maarja, wij brave burgers zeggen daar maar weinig van/over tegen de mensen die ons land aanvoeren.. Tong uitsteken

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 21:57

Achja, ik heb volgens mij nog geen recht om te spreken, tegen de mensen die rechten en dergelijke invoeren.. Gaaaap

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:45

De wetten omtrend diermishandeling zijn naar mijn mening niet 'up to date'', er wordt wel hard aan gewerkt.

Ben het dus niet eens met de TS en snap de beredenatie ook niet helemaal, ik bedoel er worden 2 dingen naar voren gehaald maar snap niet waar dat op gebaseerd is, misschien de 2 artikelen erbij vermeldden?

Dieren vielen voorheen onder 'goederen', dat is nu langzamerhand aan het veranderen, gelukkig maar.
Als je in het verleden een paard verkracht, was je volgende wet schuldig aan vernieling, vernieling van iemands goed is niet bepaald een overtreding die zwaar gestraft wordt, terwijl de eigenaar van zo'n paard wel geschaad is en het paard niet te vergeten ook.

De laatste zaak bij de rechtbank in Arnhem, waarbij een paardenverkrachter terrecht stond, die behalve zich schuldig maakte aan dierenmishandeling ook de eigenaar mishandeld heeft, heeft toch een behoorlijke eis te horen gekregen vd OVJ, de uitspraak moet nog volgen volgens mij.

De uitleg van wetten is erg complex en vaak niet aan de gemiddelde burger uitteleggen, daarom interperteert men vaak een uitspraak als te laag en onbegrijpelijk, maar een rechter heeft met zo ontzettend veel dingen en feiten (feiten die vaak onvolledig zijn door bijvoorbeeld een PV wat niet geheel duidelijk of volledig is opgemaakt) rekening te houden, dat het vervolgens door diezelfde wet soms onmogelijk wordt gemaakt om tot een volledig bewezen ten laste legging kan worden overgegaan.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:18

Dit gaat dan wel niet over dierenmishandeling, maar je kunt nog beter wat met een minderjarig meisje doen dan te hard in je auto rijden. Daarvoor krijg je nog een hogere straf.. Nederland is echt krom en ik kan me er heel erg boos over maken, bah.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:49

xxsweet schreef:
Dit gaat dan wel niet over dierenmishandeling, maar je kunt nog beter wat met een minderjarig meisje doen dan te hard in je auto rijden. Daarvoor krijg je nog een hogere straf.. Nederland is echt krom en ik kan me er heel erg boos over maken, bah.

As je het zo naast elkaar zet:

- Meisje misbruiken: bijvoorbeeld 20 uur werkstraf
- Te hard rijden: bijvoorbeeld 30 uur werkstraf in revalidatiecentrum en een boete van €250,- en rijbevoegdheid ontzegt

Als het zo leest komt dat heel erg vreemd en onbegrijpelijk over en kan ik me voorstellen dat iemand zich daar boos over maakt.
Maar wat vaak niet in de krant staat of wat mensen vaak niet lezen/onthouden is dat de eerste zaak niet tot een bewezen verklaring heeft kunnen komen en de verdachte niet veroordeeld kan worden voor kindermisbruik, maar bijvoorbeeld wel dat hij zich ongepast verbaal heeft uitgelaten jegens het meisje dat volgens het meisje er meer is gebeurd en dat ook verklaard wil niet zeggen dat dit ook gebeurd is (meisje heeft geen lichaamelijk letsel of kenmerken van misbruik, meisje is nooit bij verdachte thuis geweest of andersom, meisje heeft verdachte 1 keer gezien in een speeltuin waar nog 5 andere kinderen aan het spelen waren die op dat moment niks vreemd opgemerkt hebben enz enz) en bij gebrek aan bewijs kan de verdachte niet veroordeeld worden voor een feit waar een veel hogere straf opstaat.
Blijkt dat de verdachte het meisje wel misbruikt heeft dan staat daar een veel hogere straf op dan voor het te hard rijden in een auto.

Piet rijd met zijn snelle honda regelmatig te hard en heeft al meerdere bekeuringen op zijn staan, waaronder snelheidsovertredingen.
Piet is pas 20 jr oud en heeft in die korte tijd al 7 keer een bekeuring gehad, voor een te hoge snelheid en het rijden onder invloed, Piet is onverantwoordlijk bezig in het verkeer en veroorzaakt nog eens een ongeluk.
De rechter ziet dat Piet al vaker de fout in is gegaan en nu is de maat vol, Piet maar een eens op deblaren gaan zitten en zijn rijbwijs raakt hij 3 mnd kwijt, daarnaast moet hij maar eens gaan kijken wat een ernstig autoongeluk teweeg kan brengen binnen een revalidatiecentrum en hij krijgt een boete voor zijn overtreding.
Uit het proces verbaal van de verballisant blijkt na een meting dat piet echt veelste hard heeft gereden en dat verschillende getuige hem met hoge snelheid voorbij hebben zien komen, er kan tot een bewezen verklaring gekomen worden dat Piet het gaspendaal te diep heeft ingetrapt zonder daar verder een verklaring voor te hebben gehad, uit gewoonte misschien.

Daarmee wil ik overgens niet zeggen dat Nederland een goed wetten system heeft en dat de straffen altijd gepast zijn, helemaal niet eigenlijk, maar het is haast onmogelijk dat iemand die een kind misbrukt heeft een lagere straf opgelegd krijgt dan iemand die te hard met zn auto rondscheurd, dat is te kort door de bocht beredeneert en niet gebaseerd op de feiten die binnen een rechtszaak naar voren komen, dat wil niet zeggen zeggen dat er geen fouten gemaakt worden door het OM of de rechtelijke macht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:08

Coot schreef:
Volgens mij valt het voorbeeld uit je bericht best mee, volgens mij heb je zelfs ongelijk.
Wel vind ik Nederland geen vrij land meer. Ik heb niet het idee dat ik kan zeggen wat ik wil zeggen, en ook niet dat ik mag doen wat ik wil doen. Want overal zijn regeltjes voor, er wordt steeds meer voor ons bepaald.
Ik wil meer vrijheid, en dat is de reden dat ik dan ook ga emigreren zodra ik uitgeleerd ben Lachen

Waar ga je naartoe emigreren? Als je het mij vraagt zijn er geen landen in de wereld waar je vrijer bent dan hier Lachen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 07:23

Lovely schreef:
Coot schreef:
Volgens mij valt het voorbeeld uit je bericht best mee, volgens mij heb je zelfs ongelijk.
Wel vind ik Nederland geen vrij land meer. Ik heb niet het idee dat ik kan zeggen wat ik wil zeggen, en ook niet dat ik mag doen wat ik wil doen. Want overal zijn regeltjes voor, er wordt steeds meer voor ons bepaald.
Ik wil meer vrijheid, en dat is de reden dat ik dan ook ga emigreren zodra ik uitgeleerd ben Lachen

Waar ga je naartoe emigreren? Als je het mij vraagt zijn er geen landen in de wereld waar je vrijer bent dan hier Lachen.

Iets met vveeeeeeeeeeeeeeeeeel natuur.. =D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:25

Aha, Siberië, maar daar mag je helemaal niks Lachen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:40

Denk dat er wel meer voorbeelden zijn dan alleen Syberie hoor Lov. Zo wie zo de regeltjes cultuur hier, het onvermogen van de politie om in de meeste gevallen in te grijpen bij overlast in welke vorm dan ook... Je bent als burger hier verdomd vaak op jezelf aangewezen als het erop aan komt en dat heb ik nu al iets te vaak meegemaakt.

Tuurlijk is er overal wel iets, maar het ligt eraan wat je acceptabel vind en wat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:46

Als je eens praat met mensen uit anderen landen, kom je ook een beetje te weten hoe het elders werkt. Je hoeft niet eens per se te praten met mensen uit Kirgizië, Afganistan of andere landen die in oorlog zijn, maar gewoon van overal op de wereld. Neem als toevallig voorbeeld Colombia, ik heb daar vrienden vandaan en als ik hoor hoe het daar gaat, dan ben ik wel heel erg dankbaar voor al die domme Hollandse regeltjes. Want hoe je het wendt of keert, in Nederland kun je wel zijn wie je bent en denken wat je wilt, binnen het web van normen en waarden die in onze maatschappij vast liggen. Je mag hier kritisch zijn op het openbaar bestel, dat is al een heel ding en in de rest van de wereld niet zo vanzelfsprekend.
De Nederlandse zeurcultuur, díe komt mij dan weer de neus uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:52

Ik vind het raar dat je voor het vermoorden/ mishandelen van een mens een hogere straf krijgt dan voor het vermoorden/ mishandelen van een dier. Lachen 't leeft en lijdt toch allebei? What's the difference? Ja, 't is je eigen soort. Maar zo wordt allang al niet meer gedacht tegenwoordig. En sowieso vind ik de straffen, zoals iedereen, te laag in NL. Je mag mens en dier mishandelen en vermoorden en zit daar misschien een paar jaartjes voor, maar ooh man, als je een keer per ongeluk een verkeerd kaartje hebt in het OV of verkeerd geparkeert staat heb je me toch een boete waar je soms veel langer last van hebt als je al niet veel geld hebt....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:15

boete voor verkeerd ov is 30 euro + je kaartje... Volgens mij heb je daar, zelfs als je weinig geld hebt, minder last van als van een paar jaar in de gevangenis.
Mensen vergeten ook vaak dat er een hele tijd na komt, als ze al uit de gevangenis zijn. Het is moeilijk om een baan te krijgen, je familie wil soms niets met je te maken hebben enz. enz. enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:37

60 euro boete. Ja En veel mensen kan de gevangenis niet zoveel schelen. Zat tijdje terug nog tegenover 2 daklozen in de trein, ja, in de trein.. en die zaten erover te praten van: 'Ja ach ik ben net vrij maar ga binnenkort maar even wat doen zodat ik weer even naar binnen kan. Lekker eten, tvtje erbij...' Nou, de gevangenis is ook bijna een hotel tegenwoordig. Rolleyes En ik heb dit soort dingen veel vaker gehoort hoor.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:07

Lovely schreef:
Als je eens praat met mensen uit anderen landen, kom je ook een beetje te weten hoe het elders werkt. Je hoeft niet eens per se te praten met mensen uit Kirgizië, Afganistan of andere landen die in oorlog zijn, maar gewoon van overal op de wereld. Neem als toevallig voorbeeld Colombia, ik heb daar vrienden vandaan en als ik hoor hoe het daar gaat, dan ben ik wel heel erg dankbaar voor al die domme Hollandse regeltjes. Want hoe je het wendt of keert, in Nederland kun je wel zijn wie je bent en denken wat je wilt, binnen het web van normen en waarden die in onze maatschappij vast liggen. Je mag hier kritisch zijn op het openbaar bestel, dat is al een heel ding en in de rest van de wereld niet zo vanzelfsprekend.
De Nederlandse zeurcultuur, díe komt mij dan weer de neus uit.

Ik praat ook met mensen uit andere landen en heb ook verder gekeken dan mijn neus lang is. Maar ik hoef niet naar de andere kant van de wereld te kijken om te zien of het me aanspreekt toch? In de ons omringende landen en iets verder is ook meer ruimte en lucht en minder regeltjes. Mijn nicht in Australie heeft een heel andere mening dan mijn familie in Duitsland of Belgie. En mijn vriendin in Spanje ziet ook weer andere dingen dan mijn kennissen in Portugal.... Haha! Knipoog

En het zijn juist die normen en waarden die vast liggen in onze maatschappij waar zo verdomde weinig aan gedaan kan worden als die geschonden worden. Want het ligt allemaal wel vast, maar niet qua handhaving, en wie het moet handhaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:10

Het Goede Doel schreef er al een liedje over, maar ik heb vernomen dat het in België zelfs al niet meer is wat het geweest is. Maar het lijkt mij een goed idee als al die mensen die niet meer tevreden zijn over Nederland, gewoon lekker ergens anders gaan wonen Ja.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:15

een vriend van mij is door een paar man die ruzie zochten met zijn broertje goed gemollesteerd. Hij had alles gebroken wat hij in zijn gezicht gebroken kon hebben..Hij zat met een bak voor het bloed onder zijn hoofd zijn verhaal te doen..Een klap meer was fataal geweest. Zijn hoofd is "" gemaakt" met platen, en hij ziet er weer toonbaar uit gelukkig.

Maar goed die mensen hebben hiervoor dus 3 maanden voorwaardelijk gekregen en een schade vergoeding moeten betalen.

dat is toch van de gekke! 1 klap meer en hij was er niet meer geweest hier op aarde. Hij lag op de grond na 1 klap en ze hebben gewoon op hem in staan beuken.

Dus nederland geschift? zeker weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:12

Vind dat Nederland met dat soort dingen maar heel soft is

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:23

tjoh nederland word gewoon steeds geschifter..
de "buitenlandertjes" mogen maar doen wat ze willen mensjes beroven slaan etc spullen slopen etc kijk even naar kanalen eiland of gouda..

en wat word eraan gedaan niks. politie durft er niet eens te rijden.

en idd het is gewoon krom wat betreft schuld.
je krijgt misschien 4 maanden celstraf voor dood van mens.
maja nederland is gewoon een raar land

en je mening uiten mag volgens mij ook niet meer want dan word je gewoon neergeknald.of heb je een mes tussen je ribben te pakken.
of je word even goed afgeranseld

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:50

cissie schreef:
As je het zo naast elkaar zet:

- Meisje misbruiken: bijvoorbeeld 20 uur werkstraf
- Te hard rijden: bijvoorbeeld 30 uur werkstraf in revalidatiecentrum en een boete van €250,- en rijbevoegdheid ontzegt

Jaa daar heb je wel gelijk in, maar ben het er ook niet helemaal mee eens.
Ik ken het voorbeeld dat de man heeft bekend bij langerdurend misbruik, er zijn getuigen en hij krijgt een strafblad en oa een werkstraf van 240 uur terwijl ik ook lees dat misbruik ed een hele hoge straf hoort te krijgen van maximaal 12 jaar gevangenisstraf wat natuurlijk afhangt van het 'misdrijf' wat is gepleegd. Okee, er zit dan nog verjaring ed aanvast, maar goed, dan nog zou iemand gestraft moeten worden voor hetgeen wat er toen is gebeurd.

In mijn ogen lijkt het dat het te hard rijden veel zwaarder gestraft word.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:51

randie schreef:
Dus nederland geschift? zeker weten

Sjee wat een verhaal ook. Niet normaal he. En dan is er nog zoveel bewijs, maar ze lopen er zo mee weg. Sjonge jonge

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:12

Ja belachelijk he Ziek ...maar zo zijn er wel meer dingen waarvan ik
denk jezus...