Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
xxsweet schreef:Dit gaat dan wel niet over dierenmishandeling, maar je kunt nog beter wat met een minderjarig meisje doen dan te hard in je auto rijden. Daarvoor krijg je nog een hogere straf.. Nederland is echt krom en ik kan me er heel erg boos over maken, bah.
Coot schreef:Volgens mij valt het voorbeeld uit je bericht best mee, volgens mij heb je zelfs ongelijk.
Wel vind ik Nederland geen vrij land meer. Ik heb niet het idee dat ik kan zeggen wat ik wil zeggen, en ook niet dat ik mag doen wat ik wil doen. Want overal zijn regeltjes voor, er wordt steeds meer voor ons bepaald.
Ik wil meer vrijheid, en dat is de reden dat ik dan ook ga emigreren zodra ik uitgeleerd ben
. Lovely schreef:Coot schreef:Volgens mij valt het voorbeeld uit je bericht best mee, volgens mij heb je zelfs ongelijk.
Wel vind ik Nederland geen vrij land meer. Ik heb niet het idee dat ik kan zeggen wat ik wil zeggen, en ook niet dat ik mag doen wat ik wil doen. Want overal zijn regeltjes voor, er wordt steeds meer voor ons bepaald.
Ik wil meer vrijheid, en dat is de reden dat ik dan ook ga emigreren zodra ik uitgeleerd ben
Waar ga je naartoe emigreren? Als je het mij vraagt zijn er geen landen in de wereld waar je vrijer bent dan hier.
. 
't leeft en lijdt toch allebei? What's the difference? Ja, 't is je eigen soort. Maar zo wordt allang al niet meer gedacht tegenwoordig. En sowieso vind ik de straffen, zoals iedereen, te laag in NL. Je mag mens en dier mishandelen en vermoorden en zit daar misschien een paar jaartjes voor, maar ooh man, als je een keer per ongeluk een verkeerd kaartje hebt in het OV of verkeerd geparkeert staat heb je me toch een boete waar je soms veel langer last van hebt als je al niet veel geld hebt....
En veel mensen kan de gevangenis niet zoveel schelen. Zat tijdje terug nog tegenover 2 daklozen in de trein, ja, in de trein.. en die zaten erover te praten van: 'Ja ach ik ben net vrij maar ga binnenkort maar even wat doen zodat ik weer even naar binnen kan. Lekker eten, tvtje erbij...' Nou, de gevangenis is ook bijna een hotel tegenwoordig.
En ik heb dit soort dingen veel vaker gehoort hoor. 
Lovely schreef:Als je eens praat met mensen uit anderen landen, kom je ook een beetje te weten hoe het elders werkt. Je hoeft niet eens per se te praten met mensen uit Kirgizië, Afganistan of andere landen die in oorlog zijn, maar gewoon van overal op de wereld. Neem als toevallig voorbeeld Colombia, ik heb daar vrienden vandaan en als ik hoor hoe het daar gaat, dan ben ik wel heel erg dankbaar voor al die domme Hollandse regeltjes. Want hoe je het wendt of keert, in Nederland kun je wel zijn wie je bent en denken wat je wilt, binnen het web van normen en waarden die in onze maatschappij vast liggen. Je mag hier kritisch zijn op het openbaar bestel, dat is al een heel ding en in de rest van de wereld niet zo vanzelfsprekend.
De Nederlandse zeurcultuur, díe komt mij dan weer de neus uit.
.
cissie schreef:As je het zo naast elkaar zet:
- Meisje misbruiken: bijvoorbeeld 20 uur werkstraf
- Te hard rijden: bijvoorbeeld 30 uur werkstraf in revalidatiecentrum en een boete van €250,- en rijbevoegdheid ontzegt
randie schreef:Dus nederland geschift? zeker weten
...maar zo zijn er wel meer dingen waarvan ik