Beeldjes van grafje stelen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Beeldjes van grafje stelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:22

VErschrikkelijk zulke dingen..Ik zou inderdaad dagelijks even gaan controleren en iets van een bordje/geplastificeerd papier plaatsen, met iets erop in de richting van, uit respect gewoon van alle beeldjes afblijven en ze laten staan...
Bij een vriend van vroeger, hebben ze bij het graf ook regelmatig knuffeltjes weggehaald..Heel sneu, meisje had knuffeltje van hem gekregen, geeft het terug aan hem, legt het bij zijn graf, komt een week later en het is weg...Verdrietig

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 12:26

Ik ga morgen eens langs om te kijken welke beeldjes er allemaal staan en daar een foto van nemen, 's avonds ga ik weer en kijken of er iets weg is.

Als er bokkers zijn die praktisch iets weten, laat het weten, alles is welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:31

echt heel erg respect loos... ik snap ook niet dat iemand het zoiezo al zou willen doen...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:05

Armaris schreef:
Op de begraafplaats houden ze het in de gaten maar helaas kunnen die niet de hele dag aanwezig zijn. Ikzelf denk eraan om elke dag eens langs te gaan, misschien dat ik iemand betrapt maar wat dan nog? Kan ik zomaar hem betrappen en foto's maken?

Pech of dat mag of niet, ik zou dat beeldje door zijn (of haar) strot duwen, totaal onrespectloos dit , die mensen hebben al zo'n verdriet, en dan doe je hen dit aan, nogmaals totaal respectloos.

Ik zou het wel weten als ik hem tegen kwam Vork

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:06

Ongelooflijk dat mensen zulke dingen doen .

Misschien een hele wilde gedachte, maar in films hebben ze wel eens een heel klein chipje dat ze in een jaszak/voorwerp verstoppen zodat ze een persoon kunnen volgen. Geen idee hoe duur zoiets is en waar het verkrijgbaar is, maar ik denk dat zoiets een van de weinige oplossingen is. Ik zou niet weten hoe je daar een webcam zou moeten installeren. Een andere manier is natuurlijk om je slaapzakje mee te nemen en daar een hele dag (of langer) te blijven zitten, maar met dit weer is dat ook niet echt ideaal.

Hopelijk vinden jullie de 'dader(s)' want dit kan echt niet.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:23

Probleem is helaas dat ik daar niet mag overnachten.
Ennuh, op een kerkhof slapen Nagelbijten / Gniffelen Zie ik niet echt zitten maar als het niet anders kan doe ik het wel Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:33

Armaris schreef:
Ennuh, op een kerkhof slapen Nagelbijten / Gniffelen Zie ik niet echt zitten maar als het niet anders kan doe ik het wel Lachen

doe het dan wel met iemand anders!
Je weet niet wat voor iemand het doet!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:38

patjelisa schreef:
Armaris schreef:

doe het dan wel met iemand anders!
Je weet niet wat voor iemand het doet!

Juist daarom Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga deze week proberen te weten te komen of hij 's nachts komt of niet, het kerkhof is afgesloten dus lijkt me niet en op welke tijdstippen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:52

Een echte oplossing weet ik niet. Zou sowieso vastleggen wat er allemaal op het grafje ligt, misschien is er iets te regelen via de verzekering, al maakt dat het niet minder erg.

Helaas is grafroof iets van alle tijden. Er zullen altijd mensen zijn die geen respect hebben voor de doden en andermans leed.

Ook ben je natuurlijk afhankelijk van beheerders van de begraafplaats om de boel in de gaten te houden en ik begrijp dus dat dit toezicht niet 100% is (kan ook bijna niet). Wel fijn dat het buiten openingstijden is afgesloten. Misschien is er een mogelijkheid met vrijwilligers die een oogje in het zeil houden als er meer mensen last van hebben?

Vind het echt heel naar. Gebeurt het vooral overdag als ik het goed begrijp? Is er een mogelijkheid tot extra toezicht, eventueel via vrijwilligers die ook regelmatig een graf bezoeken? Nja, ik weet het ook niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:49

Ik zou ook zoveel mogelijk mensen het graf laten bezoeken, en meteen door laten geven of er iets weg is op het moment van bezoek. Op die manier betrap je iemand misschien nog niet, maar heb je wel een idee van de tijden waarop het meestal gebeurt. Op dat moment kan je gerichter actie gaan ondernemen.
Op het kerkhof slapen lijkt me niet de oplossing, volgens mij is dat zelfs verboden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:34

Ben net geweest, had gezien dat de ouders een bordje hadden geplaatst met een verwijt naar de dief toe, vond ik wel goed:)
Ik denk dat de dief nu niet langs gaat komen, er staan momenteel alleen maar bloemen op en enkele tekeningen en 1 beeldje, dat is niet 'interessant' genoeg voor de dief

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:12

Hoe kún je het in je hoofd halen.. Verdrietig

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:16

Hoe respectloos kan je zijn. Ik snap dat niet eh, kan daar met mn hoofd niet bij.

Hopelijk pakken ze degene die dit doet, en die zou van mij ook echt zo'n beeldje in zn strot krijgen. Scheve mond

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:19

Jeetje zeg, hoe kun je nou zo iets doen

Ik hoop voor je dat ze hem echt te pakken krijgen!
Er bestaan echt idioten op de wereld

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:42

Het is niet normaal dat mensen zoiets waardevols voor die familie wegpakken van hun. Ze hebben al hun kindje verloren en dan moet dit er ook nog eens bij.

Verschrikkelijk, hopelijk kunnen ze er wel wat aan doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:47

een beeldje nemen wat zoiezo weg mag raken
beeldje aan de achterkant insmeren met hertshoornolie en zo neerzetten dat je dat in eerste instantie niet ziet
zodra het beeldje dan opgepakt word zit diegene zijn hand vol met die troep en geloof me,dat is al een straf op zich! Duivel