daar wordt je toch ook niet goed van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: daar wordt je toch ook niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:20

Houd gewoon je geloof bij je.. Vind het nogal asociaal. Verward

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:25

sarah_m schreef:
Elma_ schreef:
haha, mn moeder heeft ooit eens eentje met een theedoek voor zn bek geslagen Haha! hele blauwe striem op zn wang Clown Zo gek werdt ze ervan..

Dat lijkt me dan ook weer niet normaal. Ik hoop dat ze dat heeft gedaan toen hij ze deur open bleef duwen? En niet gewoon zomaar omdat ze weer kwamen Nagelbijten / Gniffelen

dat deed ze omdat die meneer zijn hele voet tussen de deur zette, nadat ze een aantal x vriendelijk had gevraagd of ze weg wouden gaan

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:26

Marjo_x schreef:
Om in de kerk stennis te gaan schoppen vind ik nou ook niet weer nodig Knipoog De "kerk" valt jouw niet lastig, maar de mensen die aan je deur komen, Daar moet je dan stennis mee schoppen Vork

die ja, die vind ik bij de kerk toch? Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:32

Nou, ik heb van de week een dominee of prediker op de radio gehoord die preekt dat het christelijk geloof tegen halloween is omdat dit geestenfeesten zijn, dit is in en in slecht.. Dit was een meneer uit Urk.

Heel verhaal aangehoord, ik werd er gewoon eng van.. Die meneer had extreme trekjes, gedver..

Als ik ze aan de deur krijg dan zeg ik dat ik het niet aan wil horen en of ze weg willen gaan Doei! En dan doe ik de deur dicht..

Eigenlijk moeten we allemaal een stapel citoen folders klaar hebben liggen bij de deur ( net als die reclame *LOL* ) ROFL

Gevonden: http://nl.youtube.com/watch?v=j81vNv2Wb-U

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:45

Elma_ schreef:
Marjo_x schreef:
Om in de kerk stennis te gaan schoppen vind ik nou ook niet weer nodig Knipoog De "kerk" valt jouw niet lastig, maar de mensen die aan je deur komen, Daar moet je dan stennis mee schoppen Vork

die ja, die vind ik bij de kerk toch? Tong uitsteken

ja waarschijnlijk wel Knipoog Maar er zijn ook andere kerkgangers die niemand lastigvallen Knipoog

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:49

Elma_ schreef:
ja ik doe op een gegeven moment ook de deur maar gewoon dicht.. maar je komt er bijna niet tussen! ze zetten nog NEt geen voet tussen de deur.. Tong uitsteken
Ik vraag me af in welke bijbel staat dat je een geloof aan iemand op mag dringen..

haha Die vindt ik goed ben ook benieuwd of dat erin staat Knipoog

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:57

Tallie_Ho schreef:
Nou, ik heb van de week een dominee of prediker op de radio gehoord die preekt dat het christelijk geloof tegen halloween is omdat dit geestenfeesten zijn, dit is in en in slecht.. Dit was een meneer uit Urk.

Heel verhaal aangehoord, ik werd er gewoon eng van.. Die meneer had extreme trekjes, gedver..

Als ik ze aan de deur krijg dan zeg ik dat ik het niet aan wil horen en of ze weg willen gaan Doei! En dan doe ik de deur dicht..

Eigenlijk moeten we allemaal een stapel citoen folders klaar hebben liggen bij de deur ( net als die reclame *LOL* ) ROFL

Gevonden: http://nl.youtube.com/watch?v=j81vNv2Wb-U

ROFL briljant

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:02

Mijn schoonvader had ook ooit eens zo'n leuke actie;
'Meneer, wij komen Jezus brengen'
Mijn schoonvader; 'Ah fijn! Hang hem maar aan de kapstok...'

Nagelbijten / Gniffelen Vork

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:46

Ik vind sommige dingen die hier gezegt worden toch wel wat ver gaan moet ik eerlijk zeggen hoor. Natuurlijk hoeft niemand zich aan jullie op te dringen, daar ben ik zelf ook niet van gedient, maar om nu te gaan slaan of 'stennis' te gaan schoppen vind ik wel heel drastisch en overbodig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 20:29

jah, ik vind het ook overbodig om een voet tussen de deur te steken, en ik bedoel niet dat ik ook werkelijk stennis GA schoppen, maar ik heb van die momenten dat dat zich even afspeeld in mn hoofd Tong uitsteken en ik sla ook niet, maar vond t wel komisch.. Tong uitsteken

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:47

Ach, ik probeer altijd op een onvolkomenheid van "god" te wijzen. Is er altijd wel eentje voorhanden. De mooiste was dat zo'n zendeling zat te beweren dat homosexualiteit onnatuurlijk was. Zaten er toch twee homosexuele eenden in de tuin en die waren niet bepaald "braaf". Ze zijn nooit meer terug geweest voor zover ik weet, onze straat was blijkbaar besmet of zo. Ze werden wel erg bleek, was bijna bang dat ze flauw zouden vallen.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:15

hier komen ze ook regelmatig aan de deur...maak gewoon niet meer open...

de laatste jaren komen ze zelfs op 1e paasdag....ggrrrr

op een vorig adres kwamen er zo vaak van die mensen aan de deur dat ik een briefje bij de deurbel heb opgehangen:
Geen Geloofsventers aan de deur!

maybe een tip??

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:27

Bij ons kwamen ze ook minstens een keer per maand langs. Nu al tijdje niet meer gezien. Toen er de laatste keer weer eens zo een stel jehovaas of hoe ze ook heten aan de deur stonden had ik gezecht dat ze even moesten wachten. Moest even iets uit de oven halen zei ik. Heb toen een grote schaal water gepakt en zo naar een van die lui gegooit. Was net snel genoeg met de deur dicht gooien. Volgens mij vonden ze het niet zo leuk. heb ze nooit meer gezien

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:39

[VvdD] -> [LZP]

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:48

ElSalvador schreef:
Bij ons kwamen ze ook minstens een keer per maand langs. Nu al tijdje niet meer gezien. Toen er de laatste keer weer eens zo een stel jehovaas of hoe ze ook heten aan de deur stonden had ik gezecht dat ze even moesten wachten. Moest even iets uit de oven halen zei ik. Heb toen een grote schaal water gepakt en zo naar een van die lui gegooit. Was net snel genoeg met de deur dicht gooien. Volgens mij vonden ze het niet zo leuk. heb ze nooit meer gezien

ROFL Brillant!!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:06

haha wij hebben ze ook heel vaak gehad.
toen mijn vader was overleden heeft mijn moeder 1 x naar ze geluisterd en toen belven ze iedere zondag terug komen.
tot dat er 1 gewoon naar binnen kwam had hij even de pech dat mijn hond niet van vreemde manen houd! hij hing toen in zijnbroek bij zijn been.

mijn opa is dominee maar ook hij zegt dat je het geloof niemand kan en mag op dringen omdat je moet geloven uit vrije wil ofzo.
ook is het bijbelschending als je mensen een geloof opdraagt ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:06

Wat een nare methodes om die mensen weg te werken komen er voorbij. Ik vind het onwijs vervelend dat ze aan de deur komen en zo opdringerig zijn, ben ook allesbehalve gelovig, maar mensen slaan of er een bak water overheen gooien gaat mij echt te ver. Dan ben je geen haar beter dan de 'voet tussen de deur'.

Met gevatte opmerkingen of juist beleefdheid en de deur dichtdoen bereik je hetzelde (mensen weg), maar wel een stuk vriendelijker.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:12

Heb ze ook vaak hele famillies komen langs. En altijd in de weekenden dat me ouders niet thuis zijn.

Maar ik blijf gewoon leuk doen tegen ze of doe gewoon niet open.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:23

Zoals er hier over deze mensen gesproken wordt ....

Ik denk dat het veelal opschepperij en van horen zeggen is, al die grootspraak over hoe Jehova's van de deur gejaagd worden.
Er zullen vast en zeker hardnekkige mensen tussen zitten, maar die zijn ook weg te sturen op andere manieren dan die ik hier voorbij heb zien komen.
Deze mensen komen niet langs om je tv te jatten, maar uit hun geloofsovertuiging.
En nee, tegenwoordig is nog steeds niet iedere fanatieke gelovige een terrorist.

Ik heb ze ook regelmatig aan de deur. Heb ik geen tijd, dan is een vriendelijk doch vastbesloten : " Nee, dank, ik heb geen tijd voor u. " altijd voldoende. Heb ik wel tijd en zin, dan ga ik een gesprekje aan. Zijn altijd interessante discussies omdat mijn geloofsinteresses aan de Pagan zijde liggen. Vaak vinden we toch veel overeenkomsten ook al ligt het zover uiteen. Zijn altijd intelligente gesprekken op plezierige toon. En altijd word ik met respect behandeld en doet men een poging mijn zienswijze te bekijken.
Tja...hoe je iemand behandelt krijg je terug denk ik dan maar.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:33

Jacimatho schreef:

Ik denk dat het veelal opschepperij en van horen zeggen is, al die grootspraak over hoe Jehova's van de deur gejaagd worden.
Er zullen vast en zeker hardnekkige mensen tussen zitten, maar die zijn ook weg te sturen op andere manieren dan die ik hier voorbij heb zien komen.
Deze mensen komen niet langs om je tv te jatten, maar uit hun geloofsovertuiging.
En nee, tegenwoordig is nog steeds niet iedere fanatieke gelovige een terrorist.

Ik heb ze ook regelmatig aan de deur. Heb ik geen tijd, dan is een vriendelijk doch vastbesloten : " Nee, dank, ik heb geen tijd voor u. " altijd voldoende. Heb ik wel tijd en zin, dan ga ik een gesprekje aan. Zijn altijd interessante discussies omdat mijn geloofsinteresses aan de Pagan zijde liggen. Vaak vinden we toch veel overeenkomsten ook al ligt het zover uiteen. Zijn altijd intelligente gesprekken op plezierige toon. En altijd word ik met respect behandeld en doet men een poging mijn zienswijze te bekijken.

Nou dan stuur ik ze de volgende keer naar jouw deur Knipoog
Hier zijn ze namelijk enorm irritant.
Voeten tussen de deur en als je hem eindelijk dicht hebt blijven ze aanbellen tot er weer iemand open doet.
( of tot ze uiteindelijk een emmer water over zich heen krijgen Nagelbijten / Gniffelen )

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:38

Ik heb op diverse plekken gewoond in het land maar nog nooit een voet of hand tussen de deur gehad. Als ze blijven aanbellen ben je waarschijnlijk niet duidelijk geweest.

Schelden, nare dingen roepen, deur dichtslaan of grappen als " Zet maar bij het tuinafval " zijn niet echt een afwijzing. Gewoon duidelijk zijn dat je geen interesse hebt en op nette manier vertalen.

Natuurlijk zullen er uitzonderingsjehova's zijn die blijven doordrammen en niet opgeven, dat geloof ik best. Heb ze alleen nog nooit gezien.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:44

ik woon nu nog in een appartement, vlakbij hun kerk,of zaal, zo heet dat geloof ik.
soms komen ze maar dan bellen ze aan beneden en ik neem de 'telefoon' op. ik wijs ze altijd vriendelijk af.
maar ik ga verhuizen en ik weet dat ze daar ook vaak komen. ik denk dat ik het wel eens interessant vind om met ze in gesprek te gaan. jammer alleen vind ik het dat ik heel openminded ben, en deze mensen vaak niet, ze hebben hun eigen waarheid al en alles dat daarvan afwijkt is niet waar. maar dat herken ik in meerdere geloven terug Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:54

Dat vind ik dus ook het vervelende.. wat hun vinden, denken, zeggen is HET.. en als je het er niet mee eens bent is het niet waar..

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:16

Jacimatho schreef:

Helemaal mee eens!

Bij ons stond 2 weken geleden een jong meisje voor de deur, hip gekleed en erg lief. Ik heb haar gezegd dat ik geen interesse heb. Ze zei nog een prettige dag en liep weer verder.

Op mijn werk zijn een aantal Jehova's vrijwilliger. Waarvan een 16 jarig meisje en een 50 jarige. Nooit en te nimmer praten ze over hun geloof, maar het valt wel op dat ze altijd voor ons klaarstaan. Ze zijn bereidt om met de feestdagen te werken ( vieren ze zelf niet) En hebben nog nooit iemand anders willen bekeren.

Ze "moeten" langs de deuren, x vertelde me een keer dat ze hetzelf gênant vond en het niet graag deed, maar zich erover heen zette om dat het maar een paar keer per jaar voorkomt dat ze moet gaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:28

Het begrip houdt bij mij al om het feit dat ze langs de deuren 'moeten'. En dan ben ik meer kwaad om de mensen die het verplichten.

Hier komen ook geregeld mensen langs. Sommigen gaan met een vriendelijke 'geen interesse' weer weg en andere zijn behoorlijk hardnekking als je dat zegt. In die gevallen ben ik ook hardnekkig.