Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Marriepowny schreef:Hij vind ook dat de paarden op nummer 1 komen bij mij, en accepteerd dat niet. Opzich wel logisch, maar ik voel me opgesloten en gelijkertijd voelt het dat ik moet kiezen. Hij staat er niet achter, ook omdat hij alles zo duur vind, en dan heel snel met de conclusie komt: Toch beter en fijner als je geen paard hebt.
driebergen schreef:Je paard staat dus op nummer 1, en ik neem aan dat je je vriend ook graag zou willen houden. Misschien kunnen er dingen beter gecombineerd worden en bijvoorbeeld een compromis stellen, van een avond die jullie altijd voor julliezelf hebben. Dus dat je een keer niet rijdt, alleen stal uitmest (ik noem maar wat). Dan hebben jij en je vriend er afspraken over en is dat duidelijker. mannen hebben vaak behoefte aan duidelijkheid...
Marriepowny schreef:BraveSpots schreef:Ik vind het trouwens wel heftig hoeveel mensen er beweren dat hun paarden op nummer 1 komen en dat vriendlief maar moet ophoepelen als het hem niet aanstaat.
Voor mij komen mijn dieren op nummer 1, maar mijn vriend is zeker minstens zo belangrijk, ik zou helemaal niet willen (en kunnen) kiezen tussen de twee. Hij is de man waarmee ik (hopelijk) oud word enzo, dan lijkt het me wel belangrijk dat hij ook op nummer 1 komt vind ik. Anders creer je imo inderdaad jaloersheid.
Voor mij moet hij niet ophoepelen, hij betekend ook heel erg veel voor me. Daarom maak ik dit topic, hoop er uit te komen en het anders te kunnen oplossen..
. Maar zou je het zelf niet heel vervelend vinden moest je weten dat je niet op nummer 1 staat (als het serieus is natuurlijk)? Het zou me persoonlijk ook maar niet zo leuk lijken om zo een toekomst op te moeten bouwen met iemand.
?
allebei wat opgeven, en hem vriendelijk vragen jouw poown te accepteren en hier geen stomme opmerkingen over te maken, jij kraakt zijn hobby toch ook niet af
. Maar ik bedoel meer van, hij vind het belangrijk om voor andere dingen te sparen/ kopen. Dowski schreef:ik hoor vaker dat vriendjes er moeite mee hebben als er ook nog een paard is.
Mijn paard komt op de eerste plaats en ik heb eindelijk een vriend die dat gewoon accepteert alsof het de normaalste zaak ter wereld is!![]()
je geeft al aan dat je de tijd voor je eigen pony een beetje aanpast aan hem en dat dat ook geen probleem voor jou is. Maar met je verzorgpaard heb jij een afspraak met de eigenaar. Die houdt er rekening mee dat jij die dagen rijdt, dat haar paard die dagen gereden wordt, als jij dan ineens niet komt, ook al is het maar 'een keertje' .. ze moet wel van jou op aan kunnen. Ik vind dat je vriend daar ook over na mag denken.
Daarbij is het helemaal niet raar dat jij je paard wilt houden. heb in je profiel gespiekt, je hebt haar al 5 jaar!! en vanaf dr 1,5! Ik vind niet dat hij dan van jou kan verwachten dat je haar zomaar opgeeft om 'op vakantie' te kunnen. Als je het financiële plaatje nou echt niet rond zou kunnen krijgen of inderdaad in tijdnood raakt omdat er kinderen komen, ja, dan kun je zeggen van 'goh, misschien krijgt ze het ergens anders beter.' Maar om dat nou al op voorhand te zeggen....
Daarbij komt inderdaad dat je de vaste lasten goed moet verdelen, maar dat ieder dan nog zijn eigen geld overhoudt waar die gewoon zelf mee kan doen wat ie wil. En dan zul jij misschien wat langer moeten sparen om op vakantie te kunnen, maar het 1 sluit het ander echt niet uit. Ligt helemaal aan de baan die je krijgt en het daarbij behorende salaris.
Ik zeg niet dat je hem zonder pardon moet dumpen, ik zou het ook moeilijk vinden om te moeten kiezen, maar als hij me voor de keus zou stellen, dan weet ik wie er vertrekt. Het moet jou keus zijn en niet omdat iemand je ertoe dwingt.

.

!

LindyH schreef:Ook niet vergeten te vertellen: Van paardrijden raak je níet seksueel opgewonden. Er zijn nog verbazingwekkend veel mannen die dat denken. Enneh... heb je een ruin of hengst?
ja, mijn vorige vriend was daar ook van overtuigd vooral omdat een ex van hem hem dat had verteld. Heb gezegd dat me dat erg stug leek maar goh, wie weet hoeveel gekken er rond lopen? 
'kind uit een vorige relatie'
LindyH schreef:Help, mijn vrouw heeft een hobby!![]()
Misschien helpt het om je vriend juist meer te betrekken in het paardengedoe. Dan leert hij het hopelijk waarderen en leert hij ook dat je niet zomaar een keertje niet kan gaan. Dan kan hij misschien ook vaker mee gaan, en sla je twee vliegen in één klap: jij gaat naar je paard en jullie zijn samen. Geef hem dan iets te doen waardoor hij denkt dat hij onmisbaar is, zoals bijvoorbeeld de balken neerleggen als jij gaat springen.![]()
Misschien helpt het ook om hem uit te leggen dat de liefde die je voor je paard voelt een heel ander soort liefde is dan de liefde voor je vriend. Het is meer wat je voor een kind voelt, tenminste, zo is het bij mij. Ik zeg ook altijd: mijn paard is als een kind uit een vorige relatie. Als je mij wil krijg je mijn paard erbij. Take it or leave it. Zo'n kind gaat ook op een bepaalde manier vóór de nieuwe vriend, maar er zijn maar heel weinig mannen die daar een probleem van maken omdat ze weten dat zo'n kind geen concurrent is.
Ook niet vergeten te vertellen: Van paardrijden raak je níet seksueel opgewonden. Er zijn nog verbazingwekkend veel mannen die dat denken. Enneh... heb je een ruin of hengst?
edit: Ik heb even in je profiel gespiekt en eerlijk gezegd vind ik dat je wel heel erg druk bent met paarden. Je hebt een eigen paard, en nog twee bijrijdpaarden. Je werkt in het weekend ook nog eens met paarden. Dat is echt wel heel erg veel. Misschien moet je besluiten dat je daarnaast niet ook nog een vriend kunt hebben. Het is gewoon praktisch onmogelijk. Het is dan aan jou om te beslissen wat er weg moet. Persoonlijk zou ik kiezen voor (een van de) bijrijdpaarden.
, ik heb al eerder in dit topic laten vallen, dat ik nu nog maar 1 bijrijdpaard heb. Die ander heb ik opgegeven vooral voor mijn vriend, omdat het idd erg druk werd
. 
Alet74 schreef:Houdt je vriend uberhaupt wel van dieren? Ik zou, als ik jou was, er nog eens goed over nadenken of dit wel de man van je dromen is. Ik houd er persoonlijk niet zo van als mensen die zeggen dat ze van je houden, zo gaandeweg allemaal eisen gaan stellen. Je hebt recht op je eigen leven naast een leven met hem, doordat je het zo leuk hebt met je paardjes ben jij een leuk mens, dat ben jij nodig om gelukkig te zijn. Als hij dat niet wil begrijpen...tja..
.