Vriend jaloers op mijn pony?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Re: Vriend jaloers op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:24

nou dan ben ik ook blij met mijn vriend.
Wij doen het nu ook wel zo dat ik overdag naar mijn paarden ga zodat ik in de avond gewoon
thuis ben.
Maar hij vindt het zelf ook wel leuk dus dat schilt zo is het dat ik om het weekend werk en dan is de afspaak
als ik overdag moet werken dat hij de paarden doet zodat we in de avond samen thuis zijn.
Ook belt hij vaak overdag ben je al bij de paarden geweest als dat niet zo is zegt hij zullen we
vanavond samen gaan heb ik wel effe zin in.
Dus ik zou proberen om een beetje een regelmaat er in te maken zodat jij lekker naar je paard
kan maar hem ook genoeg kan zien.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:25

ik en mijn ex hebben dit ook gehad.
ik werkte dan nog 1 dag per week en dat was de zaterdag. wij zagen elkaar dus van zaterdagavond tot maandagochtend of de vakantie. ik had toen 2 eigen paarden waarbij ik de verzorging zelf dee. als hij hier was dee ik alleen het nodigedus stallen, voeren buitn en binnenzetten.

nou was hij ook jalours en wou ook liever dat ik ze wegdeed. ook i.v.m onze toekomst.

eind vorig jaar heeft hij gezegt dat mn jong paard eruit moest want die andere (mn pony) was toch oud en snel dood.
en anders zou ie de relatie verbreken.
kanje vertellen dat ik hem voor was. als hij al zo begint hoeft het van mij al niet meer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:26

Marriepowny schreef:
Hij vind ook dat de paarden op nummer 1 komen bij mij, en accepteerd dat niet. Opzich wel logisch, maar ik voel me opgesloten en gelijkertijd voelt het dat ik moet kiezen. Hij staat er niet achter, ook omdat hij alles zo duur vind, en dan heel snel met de conclusie komt: Toch beter en fijner als je geen paard hebt.

Niet logisch. Pony hoort bij jouw en wat ik lees cijfer je nu je eigen lol en pony weg omdat hij een gedeelte van jouw leven niet accepteerd. Als ik een vriendje zou hebben die mij die keus gaf was hij heel snel exit. Of je accepteerd me inclusief pony of je zoekt een andere vriendin.

En wat betrefd de kosten : antidepressieva zijn ook duur en een stuk slechter voor je. (en dat is bij mij het alternatief)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:28

Je paard staat dus op nummer 1, en ik neem aan dat je je vriend ook graag zou willen houden. Misschien kunnen er dingen beter gecombineerd worden en bijvoorbeeld een compromis stellen, van een avond die jullie altijd voor julliezelf hebben. Dus dat je een keer niet rijdt, alleen stal uitmest (ik noem maar wat). Dan hebben jij en je vriend er afspraken over en is dat duidelijker. mannen hebben vaak behoefte aan duidelijkheid... Knipoog

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:31

@tamary : Ik bedoel dat ik het wel logisch vind dat hij zo denkt. Hij heeft helemaal niks met paarden, en denk dat het dan moeilijk is om het te kunnen begrijpen dat het geen dingen zijn.

Hij zegt niet letterlijk dat me pony weg moet heh, het is meer al die negatieve dingen over de paarden wat hij zegt. En hij geeft mij vooral het gevoel dat hij later niet voor een paard zou willen gaan betalen en al helemaal niet de tijd er aan te besteden.

driebergen schreef:
Je paard staat dus op nummer 1, en ik neem aan dat je je vriend ook graag zou willen houden. Misschien kunnen er dingen beter gecombineerd worden en bijvoorbeeld een compromis stellen, van een avond die jullie altijd voor julliezelf hebben. Dus dat je een keer niet rijdt, alleen stal uitmest (ik noem maar wat). Dan hebben jij en je vriend er afspraken over en is dat duidelijker. mannen hebben vaak behoefte aan duidelijkheid... Knipoog

We hebben afspraken, maar ik heb ook afgesproken met het baasje van een paard die ik rijd dat ik die op di en vrijdag zou doen. Ik kan moeilijk telkens afbellen, dat is ook niet eerlijk. Alle andere dagen heb ik niks vast (behalve school), alleen dat ik 1 ochtend in het weekend moet werken. Me pony doe ik nooit als hij er is..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:33

Marriepowny schreef:
BraveSpots schreef:
Ik vind het trouwens wel heftig hoeveel mensen er beweren dat hun paarden op nummer 1 komen en dat vriendlief maar moet ophoepelen als het hem niet aanstaat.
Voor mij komen mijn dieren op nummer 1, maar mijn vriend is zeker minstens zo belangrijk, ik zou helemaal niet willen (en kunnen) kiezen tussen de twee. Hij is de man waarmee ik (hopelijk) oud word enzo, dan lijkt het me wel belangrijk dat hij ook op nummer 1 komt vind ik. Anders creer je imo inderdaad jaloersheid.

Voor mij moet hij niet ophoepelen, hij betekend ook heel erg veel voor me. Daarom maak ik dit topic, hoop er uit te komen en het anders te kunnen oplossen..

Dat snap ik, bedoelde het meer algemeen Knipoog . Maar zou je het zelf niet heel vervelend vinden moest je weten dat je niet op nummer 1 staat (als het serieus is natuurlijk)? Het zou me persoonlijk ook maar niet zo leuk lijken om zo een toekomst op te moeten bouwen met iemand.

Vind je zelf ook dat je eigenlijk meer tijd aan hem zou moeten besteden? Zoja, mss kan je dan je bijrijdpaardje mss wat minder te doen Lachen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:34

tja, geven en nemen, misschien hij een dagje wachten, en jij een dagje opgeven.. En hij hoeft toch ook niet voor je paard te gaan betalen? ik betaal mn paard ook zelf.. ik WIL niet eens dat iemand anders mn paard betaald..
Beetje passen schuiven meten... Lachen allebei wat opgeven, en hem vriendelijk vragen jouw poown te accepteren en hier geen stomme opmerkingen over te maken, jij kraakt zijn hobby toch ook niet af Lachen

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:34

@ xNursiex: Hij heeft eigenlijk niet echt iets waar hij alles voor over heeft.. Hij zwemt wel eens..

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:37

ik hoor vaker dat vriendjes er moeite mee hebben als er ook nog een paard is.
Mijn paard komt op de eerste plaats en ik heb eindelijk een vriend die dat gewoon accepteert alsof het de normaalste zaak ter wereld is! Afgod

je geeft al aan dat je de tijd voor je eigen pony een beetje aanpast aan hem en dat dat ook geen probleem voor jou is. Maar met je verzorgpaard heb jij een afspraak met de eigenaar. Die houdt er rekening mee dat jij die dagen rijdt, dat haar paard die dagen gereden wordt, als jij dan ineens niet komt, ook al is het maar 'een keertje' .. ze moet wel van jou op aan kunnen. Ik vind dat je vriend daar ook over na mag denken.

Daarbij is het helemaal niet raar dat jij je paard wilt houden. heb in je profiel gespiekt, je hebt haar al 5 jaar!! en vanaf dr 1,5! Ik vind niet dat hij dan van jou kan verwachten dat je haar zomaar opgeeft om 'op vakantie' te kunnen. Als je het financiële plaatje nou echt niet rond zou kunnen krijgen of inderdaad in tijdnood raakt omdat er kinderen komen, ja, dan kun je zeggen van 'goh, misschien krijgt ze het ergens anders beter.' Maar om dat nou al op voorhand te zeggen....

Daarbij komt inderdaad dat je de vaste lasten goed moet verdelen, maar dat ieder dan nog zijn eigen geld overhoudt waar die gewoon zelf mee kan doen wat ie wil. En dan zul jij misschien wat langer moeten sparen om op vakantie te kunnen, maar het 1 sluit het ander echt niet uit. Ligt helemaal aan de baan die je krijgt en het daarbij behorende salaris.

Ik zeg niet dat je hem zonder pardon moet dumpen, ik zou het ook moeilijk vinden om te moeten kiezen, maar als hij me voor de keus zou stellen, dan weet ik wie er vertrekt. Het moet jou keus zijn en niet omdat iemand je ertoe dwingt.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:39

@ bravespots: Ja het lijkt me ook niet heel leuk als ik niet op nummer 1 sta. Maar als ik zou weten dat het om een dier ging, had ik me er niet zo druk om gemaakt. Ik ben nou eenmaal gek op dieren en weet hoe dat is.

Ik vind eerlijk gezegd niet dat ik hem te weinig aandacht geef. En dat ik een paard bijrijd is maar 2 keer in de week. Ik reed er ook nog een ander bij, ook 2 keer in een week, maar ben daar een poosje geleden ook al mee gestopt. Als we elkaar niet zien, laat ik best veel van me horen, en als we elkaar zien ben ik amper bij me pony..

@ Elma, ik wil ook niet dat hij me pony gaat betalen hoor Lachen. Maar ik bedoel meer van, hij vind het belangrijk om voor andere dingen te sparen/ kopen.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:44

Dowski schreef:
ik hoor vaker dat vriendjes er moeite mee hebben als er ook nog een paard is.
Mijn paard komt op de eerste plaats en ik heb eindelijk een vriend die dat gewoon accepteert alsof het de normaalste zaak ter wereld is! Afgod

je geeft al aan dat je de tijd voor je eigen pony een beetje aanpast aan hem en dat dat ook geen probleem voor jou is. Maar met je verzorgpaard heb jij een afspraak met de eigenaar. Die houdt er rekening mee dat jij die dagen rijdt, dat haar paard die dagen gereden wordt, als jij dan ineens niet komt, ook al is het maar 'een keertje' .. ze moet wel van jou op aan kunnen. Ik vind dat je vriend daar ook over na mag denken.

Daarbij is het helemaal niet raar dat jij je paard wilt houden. heb in je profiel gespiekt, je hebt haar al 5 jaar!! en vanaf dr 1,5! Ik vind niet dat hij dan van jou kan verwachten dat je haar zomaar opgeeft om 'op vakantie' te kunnen. Als je het financiële plaatje nou echt niet rond zou kunnen krijgen of inderdaad in tijdnood raakt omdat er kinderen komen, ja, dan kun je zeggen van 'goh, misschien krijgt ze het ergens anders beter.' Maar om dat nou al op voorhand te zeggen....

Daarbij komt inderdaad dat je de vaste lasten goed moet verdelen, maar dat ieder dan nog zijn eigen geld overhoudt waar die gewoon zelf mee kan doen wat ie wil. En dan zul jij misschien wat langer moeten sparen om op vakantie te kunnen, maar het 1 sluit het ander echt niet uit. Ligt helemaal aan de baan die je krijgt en het daarbij behorende salaris.

Ik zeg niet dat je hem zonder pardon moet dumpen, ik zou het ook moeilijk vinden om te moeten kiezen, maar als hij me voor de keus zou stellen, dan weet ik wie er vertrekt. Het moet jou keus zijn en niet omdat iemand je ertoe dwingt.

Dank je wel Lachen

Ik ben gewoon erg bang, omdat hij zo makkelijk en zonder nadenken er zo over praat. En dat het dan alleen maar in de toekomst erger gaat worden.

Over mijn bijrijdpaard, vind hij dat ik niks verplicht ben en zij al blij moet zijn dat ik hem wil rijden. Ik heb hem al uitgelegd dat zij wil weten waar ze aan toe is etc. Maar het lijkt niet tot hem door te dringen. Ik heb wel eens proberen te ruilen voor een week, dat ik hem een keertje op de do rijd inplaats van de vr. Omdat dat uit kwam met me school etc. Maar zij rijd hem zelf vaak de do, dus vind dat niet kunnen dan. Dat heb ik dan voor hem geregeld, maar zelf heb ik het daar erg moeilijk mee omdat ik wil dat mensen me kunnen vertrouwen en op me kunnen rekenen.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:50

Als eerste wil ik zeggen, dat jouw paard bij jou hoort. Het is een stukje uit jouw leven.
Als je verkering hebt of een relatie met iemand opbouwt, kom je altijd dingen tegen bij elkaar die je moeilijk vind om te accepteren.
Sommige mensen kunnen absoluut niet omgaan met mensen met een (lichamelijke) handicap, sommige mensen willen absoluut geen partner die rookt, sommige mensen hebben er moeite mee als hun partner veel sport of veel tijd kwijt is aan een hobby. Dat laatste is dus eigenlijk jouw situatie. Je geeft al aan dat jij je paardje niet kwijt wil en het paard dat je bijrijd heb je vast ook niet zomaar. Dat doe je omdat je het leuk vind om te doen. Je bent natuurlijk vast ook heel gek op je vriend.

In een relatie waar weinig tijd is voor het samenzijn, door bijvoorbeeld ver van elkaar vandaan wonen of een druk leven, is het een simpele kwestie van geven en nemen. Hij vind paarden misschien niet zo leuk, maar hij vind jou wél leuk toch? Misschien kun jij 1 dag opgeven dat je besteed aan de paarden, en kan hij als tegenprestatie die andere dag dat je dat paard bijrijd met je meegaan. Zo zijn jullie bij elkaar en hebben jullie allebei je zin. Ook leer je elkaar zo van een hele andere kant kennen, en misschien omdat hij ziet hoeveel lol en ontspanning jij haalt uit het bijrijden van dat paard, gaat hij inzien hoe belangrijk jouw eigen paard voor jou is. Dat kan weer oplossingen bieden voor later. Wil hij niet mee met jou naar je bijrijdpaard wanneer jij voorstelt ook 1 dag op te geven bij de paarden van hem, zou ik me toch eens gaan afvragen of hij de moeite wel waard is (of dat jij de moeite wel waard bent voor hem?).

Verder vind ik dat jij (en je vriend) niet te druk moeten maken over later. Je leeft immers vandaag! Je kunt beter zorgen dat je vandaag hebt geleefd, dan dat je weer een dag verspild met zorgen over morgen. Geniet van je paard, geniet van je vriend, maar zorg DAT je in ieder geval geniet! Vriendjes en paarden is echt wel te combineren. Succes!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:53

Ik herken het zo wat je geschreven hebt. Ik en mijn vriend hebben daar ook verschillende ruzies over gehad. Ook omdat ik naast mijn paard dus ook bijverdien met andere paarden rijden en daar ook veel tijd in gaat zitten.
Mijn paard komt op de 1e plek en das logisch (vind ik) Bloos

Hij wist van te voren dat ik veel met de paarden in de weer was en dat ik er buiten mijn andere werk ook mijn geld ermee verdien.
Hier kan en mag hij ook van meegenieten natuurlijk.

Tuurlijk moet ik mijzelf er vaak genoeg op wijzen om eens thuis te zijn, omdat het anders te wordt. Maar buiten dat om, gaan mijn paard en mijn vriend voor de andere paarden.

Ik blijf erbij, dat jezelf moet inschatten hoe je, je tijd wil indelen. Ik doe het b.v. zo.
Als ik in het weekend vrij ben en hij ook, rij ik de dagen voor mijn vrije weekend en rijd ik mijn eigen paard 1 ochtend in het weekend. Ik denk dan zo. Mijn paard heeft 1 dag vrij en ik dus ook en ga die 1,5dag leuke dingen doen met mijn vriend ipv boodschappen Cool .

Ik heb een best druk leven en dat bestaat op dit moment uit: Bloos
Werk 26uur pweek, Haha!
school 8uur pweek, Boos!
huishouden Boos!
vriendje lief Ach gut
paardjes Haha!

dus kortom, ik kom eigenlijk tijd tekort, maar ik probeer alles wel goed in te plannen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:56

Ik heb het zelfde meegemaakt. Na lang gesukkel heb ik hem de deur uitgestampt.
Ik heb het op deze manier uitgelegt
1 je hebt me leren kennen met paarden
2 in het begin accepteerde je het, waarom nu niet meer.
3 ik ben ik niet als ik zou stoppen met paarden en niks meer ermee doe
4 ik ga ook niet zeuren dat jij hobbys heb
5 waarom opeens het probleem
6 Hoe lossen we het samen op.
toen zei hij ik zou het leuker vinden als je minder met de paarden deed. Daarop zei ik Paarden maakt mij zowie ik ben accepteer je dat of niet. Hij ka ik accepteer jou maar niet je paarden.
Weer samen gekeken of we nog wat konden veranderen, ja dat kon ik moes maar om 6uur sochtend beginnen met trainen dan had ik smiddags vrij om met hem te zijn.
Paar weken erna vroeg hij wil je voor mij stoppen met paarden enz. Ik gaf hem als antwoord voor jou zal ik nooit wat opgegeven. Ik geef jou op. Jij verdient me niet. Hij liep beteuterd weg. Een week erna kwam hij dat hij er spijt van had dat hij niet inzag dat paarden zoveel voor mij betekenen, maar voormij was het voorbij.

Als een jongen/man zo is dan blijft dat zo je kunt er niks aan veranderen. Het zal dalijk zover komen dat je nog maar 1 keer in de week naar jou Prachtig paardje gaat. En dan zal JOU paard helemaal vereenzamen en verwaarlozen, IS DAT WAT JE WILT. NEE tuurlijk niet. DUs wees eerlijk tegenover jezelf. Ik ben zo blij dat ik van zo een iemand af ben.
Ik ga je niet voorzeggen wat je moet doen, maar denk ook eens aan je paard als jij daar zo iedere keer op je klok kijkt

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:57

ik lees gewoon dat jij al heel veel toereikingen naar hem toe doet om tijd voor hem vrij te maken, maar je hebt gewoon afspraken gemaakt en daar heb jij je ook aan te houden, dat is nou eenmaal verantwoordelijkheid. Is toch alleen maar goed dat je dat kunt laten zien, dat je dat bent?

Paarden is gewoon een deel van jou en dat zal hij moeten accepteren. een relatie is aan de ene kant offers over hebben voor de ander, maar je moet niet jezelf uit het oog verliezen. Ik heb dat 2x laten gebeuren, daar word je niet gelukkig van
Ik sta nu steviger in mn schoenen met wat ik wil en ik heb dan het geluk een vent gevonden te hebben die me gewoon accepteert. Hij ziet ook dat ik tijd voor hem vrij maak, maar hij zou het niet accepteren als ik daarbij andere verantwoordelijkheden laat liggen. Hij ziet hoe belangrijk mijn paard voor mij is en laat dat in zijn waarde, net als dat ik zijn hobby's in hun waarde laat. En het voelt gewoon goed.

Hij hoeft jou hobby niet af te kraken en dat mag jij laten weten en je hoeft het ook niet op te geven. Paarden kosten nou eenmaal tijd en hij zal je moeten delen, hij kan toch niet verwachten dat hij áltijd voor gaat?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:04

Ik snap prima dat mannen er moeite mee hebben, ik heb er ook zo één aan de haak geslagen.
Hij heeft niets met paarden, net zoals anderen bijv. niets met katten hebben. Dus voor hem is het een echte 'er gaat een hoop geld in en komt alleen maar mest uit' Haha!

Hij heeft dus ook aangegeven dat hij niet van plan is voor mijn paard te gaan betalen in de toekomst. Heb ik geen problemen mee hoor, het is en blijft mijn paard, dus niet zijn probleem Ja

Maar ergens hoop ik toch stiekem dat hij later ook een dure hobbie zoekt waar veel tijd in gaat zitten Knipoog

edit: overigens heb ik het nu zo geregeld dat ik door de weeks op kamers zit voor studie en hem dus redelijk onbeperkt kan zien. Vrijdag-zondag ben ik bij m'n ouders en dan gaat m'n paard dus voor. Dat gaat prima, maar als ik na de studie m'n paard weer 7d/w wil gaan doen, zullen we daar best afspraken over maken. Dus bijv. een avond in de week voor ons samen ofzo.
Laatst bijgewerkt door Yessy op 24-10-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:06

Bedankt allemaal Lachen

Ik denk dat ik maar weer eens ga praten met hem, maar door alles telkens heb ik een stuk minder gevoelens voor hem. Boos!

Ik wil ook zeker zelf voor mijn paard betalen, als je dat niet doet komt er meestal gezeur van (iig zo heb ik het ervaren). En dat voelt een stuk minder leuk en trots Bloos !

@ k4tink4: Ja dat is zo, ik moet me niet zo druk maken over de toekomst. Maar dat is nou een slechte eigenschap van mij, ik maak me namelijk snel en overal druk om.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:21

sorry heb alleen 1e pagina doorgelezen omdat ik eigenlijk weg moet nu, dus sorry als dit al gezegd is ofzoiets.

ten eerste, ik begrijp jullie allebei heel goed.
Snap jou, en snap hem ook wel een beetje.

Als ik het goed begrijp heb jij dus een eigen pony, en rijd je 2 dagen per week een paard van iemand anders bij? En is vooral de vrijdag voor hem een probleem?

ALS je een toekomst voor je ziet, en echt serieus is met je vriend, is het misschien een idee om met je bijrijdpaard te stoppen?
Dan heb je de vrijdag weer gewoon voor hem dan, maar dan zou ik hem wel héél duidelijk maken dat hij verder niet moet zeuren over je eigen pony, en duidelijk maken dat zij gewoon bij jou hoort en ook in de toekomst.

Als je dit doet, kom je hem dus tegemoet, want ik snap best dat het vervelend is al jij 'vaak' niet kan op de dagen dat hij wel kan, en zo maak je de vrijdag dus iniedergeval voor hem vrij.
En hij moet jou (vind ik persoonlijk) dus tegemoet komen door dus niet te klagen over jou eigen pony en ook je wens om je pony in de toekomst te houden accepteren!

Maar goed, dit zou ik persoonlijk alleen doen in het geval dat dit'... een serieuze relatie is zeg maar. En jij zeker bent van je liefde voor hem en de toekomst.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:22

Help, mijn vrouw heeft een hobby! Clown

Misschien helpt het om je vriend juist meer te betrekken in het paardengedoe. Dan leert hij het hopelijk waarderen en leert hij ook dat je niet zomaar een keertje niet kan gaan. Dan kan hij misschien ook vaker mee gaan, en sla je twee vliegen in één klap: jij gaat naar je paard en jullie zijn samen. Geef hem dan iets te doen waardoor hij denkt dat hij onmisbaar is, zoals bijvoorbeeld de balken neerleggen als jij gaat springen. Tong uitsteken

Misschien helpt het ook om hem uit te leggen dat de liefde die je voor je paard voelt een heel ander soort liefde is dan de liefde voor je vriend. Het is meer wat je voor een kind voelt, tenminste, zo is het bij mij. Ik zeg ook altijd: mijn paard is als een kind uit een vorige relatie. Als je mij wil krijg je mijn paard erbij. Take it or leave it. Zo'n kind gaat ook op een bepaalde manier vóór de nieuwe vriend, maar er zijn maar heel weinig mannen die daar een probleem van maken omdat ze weten dat zo'n kind geen concurrent is.

Ook niet vergeten te vertellen: Van paardrijden raak je níet seksueel opgewonden. Er zijn nog verbazingwekkend veel mannen die dat denken. Enneh... heb je een ruin of hengst? Huilen van het lachen

edit: Ik heb even in je profiel gespiekt en eerlijk gezegd vind ik dat je wel heel erg druk bent met paarden. Je hebt een eigen paard, en nog twee bijrijdpaarden. Je werkt in het weekend ook nog eens met paarden. Dat is echt wel heel erg veel. Misschien moet je besluiten dat je daarnaast niet ook nog een vriend kunt hebben. Het is gewoon praktisch onmogelijk. Het is dan aan jou om te beslissen wat er weg moet. Persoonlijk zou ik kiezen voor (een van de) bijrijdpaarden.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-10-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:30

Houdt je vriend uberhaupt wel van dieren? Ik zou, als ik jou was, er nog eens goed over nadenken of dit wel de man van je dromen is. Ik houd er persoonlijk niet zo van als mensen die zeggen dat ze van je houden, zo gaandeweg allemaal eisen gaan stellen. Je hebt recht op je eigen leven naast een leven met hem, doordat je het zo leuk hebt met je paardjes ben jij een leuk mens, dat ben jij nodig om gelukkig te zijn. Als hij dat niet wil begrijpen...tja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:31

haha dit probleem heb ik ook gehad....
ik heb m gezegd:later heb ik nog veel meer paarden (we hebben der 3 en dr gaan wel 2 weg maar komt er ook weer bij)
dus als je denkt dat je dat niet trekt kun je t beter nu zeggen. maar neeeneee echt niet en t zou wel goed gaan zei hij.
tot hij weer begon te zeiken dat ik in t weekend naar mn paarden wilde gaan en toen hebk gzegd dat het allemaal niet meer hoefde.
Er speelde ook wel andere dingen mee, maar dit was wel 1 van de voornaamste redenen om het uitte maken.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:31

LindyH schreef:
Ook niet vergeten te vertellen: Van paardrijden raak je níet seksueel opgewonden. Er zijn nog verbazingwekkend veel mannen die dat denken. Enneh... heb je een ruin of hengst? Huilen van het lachen

ROFL ja, mijn vorige vriend was daar ook van overtuigd vooral omdat een ex van hem hem dat had verteld. Heb gezegd dat me dat erg stug leek maar goh, wie weet hoeveel gekken er rond lopen? Huilen van het lachen

ik vind dat je het erg mooi verwoord hebt Ja 'kind uit een vorige relatie' Ja

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:00

LindyH schreef:
Help, mijn vrouw heeft een hobby! Clown

Misschien helpt het om je vriend juist meer te betrekken in het paardengedoe. Dan leert hij het hopelijk waarderen en leert hij ook dat je niet zomaar een keertje niet kan gaan. Dan kan hij misschien ook vaker mee gaan, en sla je twee vliegen in één klap: jij gaat naar je paard en jullie zijn samen. Geef hem dan iets te doen waardoor hij denkt dat hij onmisbaar is, zoals bijvoorbeeld de balken neerleggen als jij gaat springen. Tong uitsteken

Misschien helpt het ook om hem uit te leggen dat de liefde die je voor je paard voelt een heel ander soort liefde is dan de liefde voor je vriend. Het is meer wat je voor een kind voelt, tenminste, zo is het bij mij. Ik zeg ook altijd: mijn paard is als een kind uit een vorige relatie. Als je mij wil krijg je mijn paard erbij. Take it or leave it. Zo'n kind gaat ook op een bepaalde manier vóór de nieuwe vriend, maar er zijn maar heel weinig mannen die daar een probleem van maken omdat ze weten dat zo'n kind geen concurrent is.

edit: Ik heb even in je profiel gespiekt en eerlijk gezegd vind ik dat je wel heel erg druk bent met paarden. Je hebt een eigen paard, en nog twee bijrijdpaarden. Je werkt in het weekend ook nog eens met paarden. Dat is echt wel heel erg veel. Misschien moet je besluiten dat je daarnaast niet ook nog een vriend kunt hebben. Het is gewoon praktisch onmogelijk. Het is dan aan jou om te beslissen wat er weg moet. Persoonlijk zou ik kiezen voor (een van de) bijrijdpaarden.

Sorry ik moet mijn profiel updaten Knipoog, ik heb al eerder in dit topic laten vallen, dat ik nu nog maar 1 bijrijdpaard heb. Die ander heb ik opgegeven vooral voor mijn vriend, omdat het idd erg druk werd Knipoog.

En uuhhh ik heb een merrie Clown

Ik heb wel eens uitgelegd dat het een heel andere liefde is, maar ik dring gewoon niet tot hem door..

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:05

Alet74 schreef:
Houdt je vriend uberhaupt wel van dieren? Ik zou, als ik jou was, er nog eens goed over nadenken of dit wel de man van je dromen is. Ik houd er persoonlijk niet zo van als mensen die zeggen dat ze van je houden, zo gaandeweg allemaal eisen gaan stellen. Je hebt recht op je eigen leven naast een leven met hem, doordat je het zo leuk hebt met je paardjes ben jij een leuk mens, dat ben jij nodig om gelukkig te zijn. Als hij dat niet wil begrijpen...tja..

Hij zegt dat hij van dieren houd ja, maar aangezien hij later alleen maar zon klein wit hondje wil (kom er even niet op hoe ze heten) omdat die grote honden, haren verliezen, stinken enzovoort (zegt hij). Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of het wel echt een dierenvriend is. Zucht Boos!.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:11

Wat is zijn probleem dan precies? Is het echt jaloezie als "Ze houdt meer haar paard dan van mij"? Of is het meer praktisch als "Wat heb ik nou aan een vriendin die er nooit is?".

Heb je hem al eens gevraagd of hij het minder erg zou vinden als je zo druk zou zijn met iets anders? Niet dat je dat dan moet gaan doen, maar dan weet je wel beter waar zijn probleem ligt.