's Avonds nog trek, wat neem je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Re: 's Avonds nog trek, wat neem je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:24

damn ik krijg honger van jullie..

Uhhm dietchips misschien? (gadver het idee alleenal)
witte chocolade met gepofte rijstdingies erin... Daar krijg ik nu trek ik. En in kaasstengels..

Oef ik ben niet zo goed in vetarme snacks verzinnen. Uhhm misschien toch eentje. Geroosterd brood met tomaat en kruiden en zout, das best wel lekker en redelijk gezond Haha!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:25

Talonius schreef:
Meestal fruit, maar heb net een emotionele avondje gehad (omaatje in ziekenhuis...helaas aflopende zaak) en zit me nu vol te proppen met choco koekjes

sterkte Ach gut

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:26

Ik eet niets meer na 8 uur ivm de lijn!!! Ooit eens geleerd van de man van de sport school, alles na 8 uur dat wordt niet meer verteerd. En das niet best!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:27

Ik heb net een klein laagje Japanse Mix naar binnen gewerkt maar heb nog steeds honger.
Ik denk als ik geen honger wil hebben dan moet het bakje vol zitten Nagelbijten / Gniffelen

Heldere Drink bouilon ofzoiets van Maggie (Opkikker) is ook erg goed/handig tegen de honger.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 22:28

Talonius schreef:
Meestal fruit, maar heb net een emotionele avondje gehad (omaatje in ziekenhuis...helaas aflopende zaak) en zit me nu vol te proppen met choco koekjes

Terecht dat je je dan even volpropt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:29

Sieppus schreef:
Ik eet niets meer na 8 uur ivm de lijn!!! Ooit eens geleerd van de man van de sport school, alles na 8 uur dat wordt niet meer verteerd. En das niet best!

Hahah, verteringssysteem sluit om acht uur ofzo... Alles wat je dan eet blijft gewon ergens zitten. Clown

Wat een fabeltje Lachen na acht uur eten is niet beter of slechter voor de lijn Knipoog
Citaat:
an eten na 8 uur ’s avonds word je niet dik. Het is één van de hardnekkigste fabels die het Voedingscentrum keer op keer moet ontkrachten. “’s Avonds laat eten hoeft geen enkel probleem te zijn”, klinkt het daar. “Wat wel nefast is, zijn de calorierijke snacks die men tussen maaltijden eet. Daar kun je wél dik van worden!”

Het gerucht dat je niet te laat moet eten, wordt onderbouwd met het argument dat je stofwisseling ’s avonds laat in de spaarstand staat. Extra calorieën zouden daarom omgezet worden in vet.

Vele mensen zien in het gerucht een bevestiging omdat wie laat ’s avonds eet wel eens het gevoel kan hebben dat het eten op de maag blijft liggen en precies niet verteert.

“Je wordt alleen dikker als je meer calorieën eet dan je lichaam nodig heeft”, meent het Voedingscentrum. “Dat gebeurt bijvoorbeeld door veel snoepen, maar ook als je elke dag kopjes thee en koffie met suiker en melk drinkt.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-10-08 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:29

Ik ben niet zo van de chippies..
Koekjes, boterhammetjes, yoghurt, chocolade. Hangt er net een beetje vanaf wat ik in huis heb Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:34

Sieppus schreef:

Dit schijnt idd een fabel te zijn! Je lichaam verteerd wat het binnen krijgt en wat het nodig heeft. Wat het niet nodig heeft wordt opgeslagen voor slechtere tijden. Dit gebeurd ook bij het ontbijt en de lunch.

Als ik na 20.00 uur wat eet en ik ga om 22.00 sporten wordt het gewoon verbrand/verteerd. Het blijft sowieso niet in je maag liggen tot de volgende ochtend. Het gaat gewoon dezelfde gang als de eerdere maaltijden.

Verder ontopic: Ik heb eerder de avond een bon-bon gegeten. Verder eet ik vaak pas om 20.00 uur dus heb ik niet na 21.00 trek. Haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:38

eline_di schreef:
Smoothie uit pak of zelf maken?
komkommer doe ik ook weleens maar is soms zo smakeloos

Ik vind het leuk om zelf te maken.. gooi je al dat fruit in de blender en dan is het opeens sap Clown
(ja daar word ik blij van.. ik word er ook blij van als ik muffins bak en ze op zie bollen Bloos )
Maar je kan ook een kant en klare kopen.. maar dan beleef je er minder plezier aan Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:40

Ik neem vaak een beschuit of een snee krentebrood met boter.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:41

Blenderen doe ik vaak 's middags. Gewoon een banaan/peer/kiwi en sinaasappelsap. Vingers aflikken

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 22:44

Goede tip, vult dat een beetje?
Want de meeste dingen vullen niet zo

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:48

Dat vult wel aardig. Daar doe ik het trouwens niet voor; heb gewoon in 1 klap alle fruit voor de dag weer binnen en mijn kinderen zijn er ook gek op.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 22:52

das waar

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:18

Als ik op mijn gewicht let probeer ik 's avonds niks te eten, maar als ik echt trek in iets heb neem ik meestal een rijstwafel met BBQsmaak, toastjes met een smaakje of fruit.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:36

misschien is het helemaal niet zo slecht om iets (kleins) te eten savonds. je houdt je systeem dan beter op gang dan door helemaal niets te eten lijkt mij. als je uren lang niks eet slaat je lichaam het sneller op op het moment dat je weer gaat eten. maar dan heb ik het natuurlijk niet over chips en koek Tong uitsteken
ik heb altijd snackajacks en japanse mix in huis. als ik echt iets zoets wil maak ik warme chocomelk (nesquick met halfvolle melk). dat vult meteen en is wel calorierijk, maar ook weer niet ZO erg slecht.
je moet wel een beetje leven natuurlijk en er van genieten. dan ren je maar iets harder naar de tram Tong uitsteken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:39

12 kg afvallen gaat niet zomaar hoor! ik ben er 8 maanden mee zoet geweest en heb over een ijzeren discipline moeten beschikken. wel met behulp van een dieetiste trouwens, die een prima stok achter de deur bleek...

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:42

ik eet zelf ongeveer 19-20 uur. ik heb daardoor geen trek `s avonds. voor het avondeten heb ik wel trek maar dat stel ik makkelijker uit door aan het eten wat nog komt te denken

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:46

Mijn ervaring is dat als ik gewoon goed drink na het avondeten dat ik dan ook niet zo snel lekkere trek krijg. Zet na het eten een pot thee en blijf gewoon duurlurken, houd ik vanzelf meestal een vol gevoel.

En nog een snacktip, je moet er van houden, maar ons bevalt 'ie goed: een rijstewafel besmeerd met Pesto. Tip van iemand gekregen en voor ons is het een blijvertje.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:49

Ik eet altijd pas laat maar mocht ik daarna nog trek hebben pak ik rijstwafels of van die maria biscuitjes.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:51

Komkommer (ben ik gek op Knipoog) Of anders een wortel (uit de stal (A)) of anders iets van fruit.. of eventueel fruit in magere yoghurt met een klein beetje zoetstof!

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:05

benangelique schreef:
12 kg afvallen gaat niet zomaar hoor! ik ben er 8 maanden mee zoet geweest en heb over een ijzeren discipline moeten beschikken. wel met behulp van een dieetiste trouwens, die een prima stok achter de deur bleek...

ERG knap van je, petje af!
adviseerde zij na 8 uur niks meer te eten? en stelde zij de tussendoortjes voor die je net noemde?
ham en augurk had ik nooit aan gedacht, vanmiddag ff halen Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:10

Niets eten, maar tanden gaan poetsen! Dan heb je daarna zeker geen meer in iets, want bijna alles is vies als je net je tanden hebt gepoetst.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:16

Je kunt natuurlijk ook overdag al incalculeren dat je 's avonds wat wilt eten, door dus overdag niet te snoepen/vet te eten. Dan houd je 's avonds iets meer ruimte over om om 21 uur nog iets te eten. Overigens helpt cup a soup altijd bij mij, en das ook niet zo slecht.

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:23

handige tips... Dus hou het even in de gaten!