IK BEN BANG!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:01

dat klinkt als mijn hondje wat ik vroeger had cami Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:02

Nouks schreef:
LimaMambo schreef:
kan een kind ook 2 vechtende honden uit elkaar halen?? Clown

Daar is toch ook helemaal geen sprake van??? Verward Clown

Daar spring ik als volwassene ook niet tussen hoor! Knipoog
Mijn kinderen weten dat ze in zo'n geval de riem los moeten laten.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:03

@LimaMambo: De kans is er wel.. Ja, de kans is er ook dat het kind buiten zit te spelen en overreden wordt door een auto, dus zo kunnen we wel bezig blijven, overal zitten risico's aan, als je die niet durft te nemen, moet je een kind opsluiten in een mooie witte kamer met stootkussens een een leuke witte jas met lange mouwen Clown

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:04

he joh, meestal als je je kinderen laat wandelen met de hond issie meestal wel goed opgevoed hoor! ik loop al jaren met honden over de weg en soms urenlang maar de keren dat 1 van mijn honden aan het vechten waren zijn op minder dan 1 hand te tellen hoor, meestal lag het dan aan de andere hond die er op afvloog en dat was dan een hond met een volwassen iemand erbij,

lig toch niet zo te kakken op dat meisje, het is toch hartstikke goed dat ze is thuisgebleven? en ze wou even haar zenuwen kwijt

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:04

vergeten te vertellen:We mochten hem op dat pad los laten!
Ik zag trouwens ook geen kat of vogeltje hoor!Dus ik weet niet waar het vandaan kwam dit keer .Hij liep ook recht naar een vaak bezochte auto weg dus ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:05

misschien rook ie wat lekkers Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:08

Inujojo schreef:
@LimaMambo: De kans is er wel.. Ja, de kans is er ook dat het kind buiten zit te spelen en overreden wordt door een auto, dus zo kunnen we wel bezig blijven, overal zitten risico's aan, als je die niet durft te nemen, moet je een kind opsluiten in een mooie witte kamer met stootkussens een een leuke witte jas met lange mouwen Clown

sorry.. maar de beginpost zegt al genoeg hoor.. hond kwijt..
wat als die hond onder een auto was gekomen??

en risico's nemen met een kind moet men helemaal zelf weten.. maar risico's nemen met dieren vind ik uit den boze!
het gaat me helemaal niet om de kinderen.. maar om de hond!
ik mocht never nooit de hond van mijn ouders uitlaten en JUIST om dit soort dingen wat TS beschrijft!

mijn honden mogen ook niet uitgelaten worden door kinderen.. ja alleen als ik er zelf bij ben
want als het dan fout gaat kan je ingrijpen! een kind kan dat niet

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:12

Wat fijn dat je zusje weer terecht is! Zijn zeker bange momenten maar lopen gelukkig meestal goed af Ja

Natuurlijk kunnen jullie prima een hond uitlaten Knipoog Zoals hier geoppert werd dat kinderen geen vechtende honden uit elkaar kunnen halen:
Als twee honden vechten moet je er ook als volwassenen niet tussen gaan staan. Laat ze op dat moment het maar even lekker uitvechten. Maar agja in Nederland moet je toch bijna altijd je hond aangelijnt houden dus die situaties zouden bijna niet voor moeten komen Lachen
en de wat als verhalen heb je ook weinig aan Nagelbijten / Gniffelen Je kunt je hond ook aan zo'n leuke flexibele lijn hebben zitten. Hond rent weg, jij drukt de stop knop in om de riem te blokkeren. Alleen dat werkt niet, hond schiet de weg over bam tegen auto aan, dood. Tja een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Laten we met z'n allen gewoon elke dag op bed blijven liggen, dan kan er niets gebeuren, oja dan krijg je infecties door de doorligplekken Clown tja overdrijven is ook een vak natuurlijk Tong uitsteken maar overal kan iets mee gebeuren en iedereen moet leren verantwoordelijkheid te dragen dan vind ik het zeker goed dat kinderen óók de hond zelfstandig uitlaten Ja

Kinderen moeten ook leren verantwoording te dragen en dat kunnen ze het beste in de praktijk. Natuurlijk kan het een keer fout gaan maar ook daar leren ze van Knipoog

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:15

Het zusje is weer gevonden fijnzo!. Ik ben net 12 en ik laat in mijn eentje ook gewoon de hond uit. Het is dan wel een kleintje (teckelxschnauzer) die niet zo sterk is. een grote hond vind ik een ander verhaal. Maar het hondje van de ts ís geen grote hond. Zoiezo, hoeveel kans is er dat een hond gaat vechten. Sommige volwassenen durven er dan ook niet tussen te springen. Pas vielen 2 jackrussels onze hond aan. Toen had ik die 2 jackrussels wel mooi heel snel aan hun nekvel in mijn handen.. Trouwens.. volwassenen kunnen ook dénken dat hun hond luisterd, ze laten hem los hij ziet iets vliegt er achter aan, komt een auto aan, boem dood. Oftewel het kan net zo goed bij een volwassene gebeuren. Eigenschuld als je hond dan dood is.. maar je hond maakt dat echt niks meer uit, die is toch dood. klinkt hard, is wel zo
Laatst bijgewerkt door MerelxG_R op 22-10-08 19:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:16

Thats_Me schreef:
Wat fijn dat je zusje weer terecht is! Zijn zeker bange momenten maar lopen gelukkig meestal goed af Ja

Natuurlijk kunnen jullie prima een hond uitlaten Knipoog Zoals hier geoppert werd dat kinderen geen vechtende honden uit elkaar kunnen halen:
Als twee honden vechten moet je er ook als volwassenen niet tussen gaan staan. Laat ze op dat moment het maar even lekker uitvechten. Maar agja in Nederland moet je toch bijna altijd je hond aangelijnt houden dus die situaties zouden bijna niet voor moeten komen Lachen
en de wat als verhalen heb je ook weinig aan Nagelbijten / Gniffelen Je kunt je hond ook aan zo'n leuke flexibele lijn hebben zitten. Hond rent weg, jij drukt de stop knop in om de riem te blokkeren. Alleen dat werkt niet, hond schiet de weg over bam tegen auto aan, dood. Tja een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Laten we met z'n allen gewoon elke dag op bed blijven liggen, dan kan er niets gebeuren, oja dan krijg je infecties door de doorligplekken Clown tja overdrijven is ook een vak natuurlijk Tong uitsteken maar iedereen moet leren verantwoordelijkheid te dragen en dan vind ik het zeker goed dat kinderen óók de hond zelfstandig uitlaten Ja

Kinderen moeten ook leren verantwoording te dragen en dat kunnen ze het beste in de praktijk. Natuurlijk kan het een keer fout gaan maar ook daar leren ze van ;)

en de hond ook, die dood onder een auto ligt omdat de kinderen zo nodig de hond los willen laten, maar de hond niet luisterd.. Huilen van het lachen
en vertel je kind dan maar eens dat het haar schuld is dat de hond dood is, omdat ze die los had gelaten terwijl dat niet mocht

nogmaals.. wat kinderen doen interreseerd me werkelijk weinig.. al pleuren ze van 5 hoog van een balkon..
maar met een dierenleven sol je niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:16

een dierenleven is belangrijker dan een mensenleven? Nors opkijken

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:17

LimaMambo schreef:
sorry... maar wie laat zijn/haar kinderen van 11 en 8 jaar een hond uitlaten?? dat vind ik vragen om problemen Cool

hoop voor jullie dat je zusje snel weer terug is Knipoog

Ik zie dat je in Rotterdam woont.
Buiten de Randstad zijn er gelukkig nog genoeg plaatsen waar dat gewoon kan. Daar kunnen kinderen zelfs nog gewoon naar de basisschool lopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:18

suze_ schreef:
een dierenleven is belangrijker dan een mensenleven? Nors opkijken

serieus.. als er hiervoor een vent dood word geschoten.. zal me dat aan de reet roesten
als er hiervoor de deur een hond word dood gereden door een auto, dan zou ik daar heel hard om janken ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:18

Ik vind het wel onverantwoord dat twee kinderen van die leeftijd de hond uitlaten, jullie ouders zouden beter wat meer verantwoordelijkheid hebben, dan loopt er niemand verloren...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:22

LimaMambo schreef:
Thats_Me schreef:

en de wat als verhalen heb je ook weinig aan Nagelbijten / Gniffelen Je kunt je hond ook aan zo'n leuke flexibele lijn hebben zitten. Hond rent weg, jij drukt de stop knop in om de riem te blokkeren. Alleen dat werkt niet, hond schiet de weg over bam tegen auto aan, dood. Tja een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Laten we met z'n allen gewoon elke dag op bed blijven liggen, dan kan er niets gebeuren, oja dan krijg je infecties door de doorligplekken Clown tja overdrijven is ook een vak natuurlijk Tong uitsteken maar iedereen moet leren verantwoordelijkheid te dragen en dan vind ik het zeker goed dat kinderen óók de hond zelfstandig uitlaten Ja

Kinderen moeten ook leren verantwoording te dragen en dat kunnen ze het beste in de praktijk. Natuurlijk kan het een keer fout gaan maar ook daar leren ze van ;)

en de hond ook, die dood onder een auto ligt omdat de kinderen zo nodig de hond los willen laten, maar de hond niet luisterd.. Huilen van het lachen
en vertel je kind dan maar eens dat het haar schuld is dat de hond dood is, omdat ze die los had gelaten terwijl dat niet mocht

nogmaals.. wat kinderen doen interreseerd me werkelijk weinig.. al pleuren ze van 5 hoog van een balkon..

He bah Misselijk .. dat je kinderen het wél gunt om van 5 hoog af te pleuren (om even in jou woordkeuze te blijven Nagelbijten / Gniffelen) en dat je van dieren af moet blijven.
Je doet nou net of kinderen dom zijn en minderwaardig Nagelbijten / Gniffelen kom op zeg je kunt écht wel van kinderen verwachten dat ze dingen kunnen hoor. Lekker vertrouwen heb jij in de jeugd zeg Scheve mond

En ja! daar mag je wat mij betreft best dieren voor gebruiken. Ik zie liever kinderen die met dieren omgaan en misschien niet altijd de correcte manier, maar liever wél dan niet. Het levert zoveel op qua persoonlijke ontwikkeling voor de kinderen! Daarbij vinden de meeste dieren het ook helemaal geen probleem hoor dat kinderen met ze omgaan. Honden vinden het vaak geweldig aangezien kinderen tenminste wél te tijd en zin hebben om veel met ze te spelen en ravotten.

Natuurlijk blijven volwassenen altijd de eindverantwoordelijke maar om kinderen met fluwelenhandjes aan te pakken en niet met dieren om laten gaan vanuit het stel dat... gebeure nee.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:24

tjonge,toen ik 12 was,liet ik 2 labradors uit... Nagelbijten / Gniffelen

die liepen ook wel los,en ik woonde in rotterdam...nooit wat gebeurd gelukkig ,als ik dit nu allemaal zo lees Haha!

welnee iemand van 11 kan prima een hond uitlaten... Lachen

TS fijn dat je zusje weer terug is... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:24

het is juist zo belangrijk ze van jongs af aan met dieren te leren omgaan, en respect mee te geven voor alles wat leeft Lachen dat kan alleen met vallen en opstaan. net zoals vele volwassenen.
als je dieren houdt, kan er altijd wel iets misgaan, welke leeftijd je ook hebt.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:25

suze_ schreef:
ja lima laten we vooral onze kiddies voor altijd binnenhouden zodat ze niks leren en vooral veilig zijn Clown

zelfs volwassen mensen kunnen soms geen vechtende honden uit elkaar houden..

misschien moeten we gewoon geen honden meer nemen Pling
nog veiliger Ja

Misschien moeten we helemaal niet meer naar buiten gaan Pling

@Bravespots - Noujaaaaaa zeg! Ga even lopen oordelen over haar ouders joh, alsof je daar verstand van hebt.

@TS - Gelukkig dat ze zo snel weer terug is gevonden!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:25

Thats_Me schreef:
He bah Misselijk .. dat je kinderen het wél gunt om van 5 hoog af te pleuren (om even in jou woordkeuze te blijven Nagelbijten / Gniffelen) en dat je van dieren af moet blijven.
Je doet nou net of kinderen dom zijn en minderwaardig Nagelbijten / Gniffelen kom op zeg je kunt écht wel van kinderen verwachten dat ze dingen kunnen hoor. Lekker vertrouwen heb jij in de jeugd zeg Scheve mond

En ja! daar mag je wat mij betreft best dieren voor gebruiken. Ik zie liever kinderen die met dieren omgaan en misschien niet altijd de correcte manier, maar liever wél dan niet. Het levert zoveel op qua persoonlijke ontwikkeling voor de kinderen! Daarbij vinden de meeste dieren het ook helemaal geen probleem hoor dat kinderen met ze omgaan. Honden vinden het vaak geweldig aangezien kinderen tenminste wél te tijd en zin hebben om veel met ze te spelen en ravotten.

Natuurlijk blijven volwassenen altijd de eindverantwoordelijke maar om kinderen met fluwelenhandjes aan te pakken en niet met dieren om laten gaan vanuit het stel dat... gebeure nee.

je kan dingen ook TE serieus opvatten Huilen van het lachen
ik heb geen hekel aan kinderen.. echt niet.. maar wel aan onverantwoordelijke ouders die hun hond mee geven aan hun kinderen om te wandelen
IK VIND dat er een ouder persoon bij moet zijn, want als er wat gebeurt dat die ouder in kan grijpen

en als je kinderen met dieren om wil laten gaan, geef ze dan lekker een konijn

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:26

BraveSpots schreef:
Ik vind het wel onverantwoord dat twee kinderen van die leeftijd de hond uitlaten, jullie ouders zouden beter wat meer verantwoordelijkheid hebben, dan loopt er niemand verloren...

Je hebt het wel over iemand van 11 he Knipoog die kan je al behoorlijk wat verantwoordelijkheid geven. Of beter gezegt die moet je gewoon al verantwoordelijkheid geven!

Daarbij de hond laat je uit in de omgeving, die waar je dagelijks komt en die je op je duimpje kent. Dan kan het prima hoor! Kinderen spelen toch ook zelfstandig buiten.

Nee hoor TS kan prima zelfstandig een hond uitlaten samen met haar zusje van 8 Ja

Denk zelf anders eens terug naar je kindertijd wat je toen allemaal uitspookte doe je een jaartje of 11 was (groep 7 zegmaar Lachen )

illi

snel een slotje
dit gaat nergens meer over

Limanade

ja ging prima toch? totdat de hond weg liep... Clown

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:27

LimaMambo schreef:
Thats_Me schreef:

Natuurlijk blijven volwassenen altijd de eindverantwoordelijke maar om kinderen met fluwelenhandjes aan te pakken en niet met dieren om laten gaan vanuit het stel dat... gebeure nee.[/quote]

@Thats_Me:Hier ben ik het mee eens
Kinderen van elf kunnen makkelijk een hond alleen uitlaten.
Je kunt ze natuurlijk ook wel van alles verbieden natuurlijk zal goed zijn voor hun ontwikkeling!
@illi:Misschien is een slotje idd het beste in dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:28

maar lima, dan moet je geen dingen zeggen als dat het je niet uitmaakt of ze van 5 hoog naar beneden pleuren Knipoog
dat kan niet zo lekker vallen bij mensen Lachen

en waarom zou het van jou met een konijntje wel mogen? je maakt zo onderscheid tussen verschillende levensvormen..

misschien dat je meer spreekt vanuit jouw eigen gevoel naar jouw honden toe die jouw alles zijn?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:30

suze_ schreef:
het is juist zo belangrijk ze van jongs af aan met dieren te leren omgaan, en respect mee te geven voor alles wat leeft dat kan alleen met vallen en opstaan. net zoals vele volwassenen.
als je dieren houdt, kan er altijd wel iets misgaan, welke leeftijd je ook hebt.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar moet daarom de hond de dupe worden? Want ik ken zelf zat voorbeelden hoe het mis gaat als kinderen de hond uitlaten...

Ik neem als voorbeeld een jongetje van een jaar of tien die aan het wandelen was met een beagle puppy. Puppy ziet mijn hond en loopt er naar toe, onder een aanhangwagen. Ergens blijft de puppy hangen en kan niet meer vooruit/achteruit (word zo half opgehangen). Jongentje ziet het probleem niet, en trekt met volle macht aan de puppy om hem terug te krijgen. Puppy krijst want hij word opgehangen en nog eens uit elkaar getrokken ook. Ik ben dan uiteindelijk maar gaan helpen om het diertje los te krijgen, ocharme.