Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:LimaMambo schreef:kan een kind ook 2 vechtende honden uit elkaar halen??
Daar is toch ook helemaal geen sprake van???![]()
Inujojo schreef:@LimaMambo: De kans is er wel.. Ja, de kans is er ook dat het kind buiten zit te spelen en overreden wordt door een auto, dus zo kunnen we wel bezig blijven, overal zitten risico's aan, als je die niet durft te nemen, moet je een kind opsluiten in een mooie witte kamer met stootkussens een een leuke witte jas met lange mouwen
Thats_Me schreef:Wat fijn dat je zusje weer terecht is! Zijn zeker bange momenten maar lopen gelukkig meestal goed af
Natuurlijk kunnen jullie prima een hond uitlatenZoals hier geoppert werd dat kinderen geen vechtende honden uit elkaar kunnen halen:
Als twee honden vechten moet je er ook als volwassenen niet tussen gaan staan. Laat ze op dat moment het maar even lekker uitvechten. Maar agja in Nederland moet je toch bijna altijd je hond aangelijnt houden dus die situaties zouden bijna niet voor moeten komen
en de wat als verhalen heb je ook weinig aanJe kunt je hond ook aan zo'n leuke flexibele lijn hebben zitten. Hond rent weg, jij drukt de stop knop in om de riem te blokkeren. Alleen dat werkt niet, hond schiet de weg over bam tegen auto aan, dood. Tja een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Laten we met z'n allen gewoon elke dag op bed blijven liggen, dan kan er niets gebeuren, oja dan krijg je infecties door de doorligplekken
tja overdrijven is ook een vak natuurlijk
maar iedereen moet leren verantwoordelijkheid te dragen en dan vind ik het zeker goed dat kinderen óók de hond zelfstandig uitlaten
Kinderen moeten ook leren verantwoording te dragen en dat kunnen ze het beste in de praktijk. Natuurlijk kan het een keer fout gaan maar ook daar leren ze van ;)
LimaMambo schreef:sorry... maar wie laat zijn/haar kinderen van 11 en 8 jaar een hond uitlaten?? dat vind ik vragen om problemen![]()
hoop voor jullie dat je zusje snel weer terug is
suze_ schreef:een dierenleven is belangrijker dan een mensenleven?
LimaMambo schreef:Thats_Me schreef:Wat fijn dat je zusje weer terecht is! Zijn zeker bange momenten maar lopen gelukkig meestal goed af
Natuurlijk kunnen jullie prima een hond uitlatenZoals hier geoppert werd dat kinderen geen vechtende honden uit elkaar kunnen halen:
Als twee honden vechten moet je er ook als volwassenen niet tussen gaan staan. Laat ze op dat moment het maar even lekker uitvechten. Maar agja in Nederland moet je toch bijna altijd je hond aangelijnt houden dus die situaties zouden bijna niet voor moeten komen
en de wat als verhalen heb je ook weinig aanJe kunt je hond ook aan zo'n leuke flexibele lijn hebben zitten. Hond rent weg, jij drukt de stop knop in om de riem te blokkeren. Alleen dat werkt niet, hond schiet de weg over bam tegen auto aan, dood. Tja een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Laten we met z'n allen gewoon elke dag op bed blijven liggen, dan kan er niets gebeuren, oja dan krijg je infecties door de doorligplekken
maar iedereen moet leren verantwoordelijkheid te dragen en dan vind ik het zeker goed dat kinderen óók de hond zelfstandig uitlaten
Kinderen moeten ook leren verantwoording te dragen en dat kunnen ze het beste in de praktijk. Natuurlijk kan het een keer fout gaan maar ook daar leren ze van ;)
en de hond ook, die dood onder een auto ligt omdat de kinderen zo nodig de hond los willen laten, maar de hond niet luisterd..
en vertel je kind dan maar eens dat het haar schuld is dat de hond dood is, omdat ze die los had gelaten terwijl dat niet mocht
nogmaals.. wat kinderen doen interreseerd me werkelijk weinig.. al pleuren ze van 5 hoog van een balkon..
maar met een dierenleven sol je niet!
suze_ schreef:ja lima laten we vooral onze kiddies voor altijd binnenhouden zodat ze niks leren en vooral veilig zijn
zelfs volwassen mensen kunnen soms geen vechtende honden uit elkaar houden..
misschien moeten we gewoon geen honden meer nemen
nog veiliger
Thats_Me schreef:He bah.. dat je kinderen het wél gunt om van 5 hoog af te pleuren (om even in jou woordkeuze te blijven
) en dat je van dieren af moet blijven.
Je doet nou net of kinderen dom zijn en minderwaardigkom op zeg je kunt écht wel van kinderen verwachten dat ze dingen kunnen hoor. Lekker vertrouwen heb jij in de jeugd zeg
En ja! daar mag je wat mij betreft best dieren voor gebruiken. Ik zie liever kinderen die met dieren omgaan en misschien niet altijd de correcte manier, maar liever wél dan niet. Het levert zoveel op qua persoonlijke ontwikkeling voor de kinderen! Daarbij vinden de meeste dieren het ook helemaal geen probleem hoor dat kinderen met ze omgaan. Honden vinden het vaak geweldig aangezien kinderen tenminste wél te tijd en zin hebben om veel met ze te spelen en ravotten.
Natuurlijk blijven volwassenen altijd de eindverantwoordelijke maar om kinderen met fluwelenhandjes aan te pakken en niet met dieren om laten gaan vanuit het stel dat... gebeure nee.
BraveSpots schreef:Ik vind het wel onverantwoord dat twee kinderen van die leeftijd de hond uitlaten, jullie ouders zouden beter wat meer verantwoordelijkheid hebben, dan loopt er niemand verloren...
LimaMambo schreef:Thats_Me schreef:Wat fijn dat je zusje weer terecht is! Zijn zeker bange momenten maar lopen gelukkig meestal goed af
en de hond ook, die dood onder een auto ligt omdat de kinderen zo nodig de hond los willen laten, maar de hond niet luisterd..
en vertel je kind dan maar eens dat het haar schuld is dat de hond dood is, omdat ze die los had gelaten terwijl dat niet mocht
nogmaals.. wat kinderen doen interreseerd me werkelijk weinig.. al pleuren ze van 5 hoog van een balkon..
maar met een dierenleven sol je niet!
suze_ schreef:het is juist zo belangrijk ze van jongs af aan met dieren te leren omgaan, en respect mee te geven voor alles wat leeft dat kan alleen met vallen en opstaan. net zoals vele volwassenen.
als je dieren houdt, kan er altijd wel iets misgaan, welke leeftijd je ook hebt.